Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daar bestaat geen misverstand over.Furi schreef:Ik zou tevens vragen om zijn deur (al het hang- en sluitwerk inclusief cilinder) te laten smeren en eventueel een rubber aan te brengen ivm het dicht slaan. Dit kan al verzachtend werken.
Het lopen door het trappenhuis is nog lastiger, geluiddempende maatregelen zijn dan al extremer in de vorm van platen of ander materiaal of zelfs vloerbedekking.
Margreet schreef:Zo ver wil je het liever helemaal niet laten komen hoor, samen een oplossing zoeken en in gesprek blijven is echt beter, maar eens opzoeken wat er in de APV van je woonplaats staat over geluidsoverlast (bijvoorbeeld tussen 23.00 en 7.00) en dat eens bespreken is misschien wel een ingang.
Furi schreef:Het is een lastige situatie, aangezien de buurman toch echt niks verkeerds doet. Hij mag zo vaak in en uit lopen als hij wilt (even zwart-wit). Ik zou hem aanspreken en samen naar de verhuurder stappen.
Een trappenhuis kan echt een klankkast zijn. Welke maatregelen zijn er eerder uitgevoerd ivm de gehorigheid?
Ik zou tevens vragen om zijn deur (al het hang- en sluitwerk inclusief cilinder) te laten smeren en eventueel een rubber aan te brengen ivm het dicht slaan. Dit kan al verzachtend werken.
Het lopen door het trappenhuis is nog lastiger, geluiddempende maatregelen zijn dan al extremer in de vorm van platen of ander materiaal of zelfs vloerbedekking.
Ir111 schreef:Als ik het goed begrijp is TS terughoudend met aanspreken omdat ze bang is de neurose te verergeren? Of begrijp ik dat verkeerd TS?
Guinevere schreef:Lastige situatie ... denk je dat het zou helpen om een dikke traploper te installeren?
Trouwens heel lief van je dat je zoveel begrip hebt voor je buurtje!
Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben met zo'n vreemd 'probleem' en dat het ook nog eens opgelost werd. Cayenne schreef:Misschien een stomme vraag, maar heeft je buurman geen smartphone? Een kennis van mij controleerde eerst ook altijd tien keer of de deur wel op slot zat, tot ze op het idee kwam het eens te filmen. Dan had ze een filmpje van de deur die op slot werd gedraaid en dat nam zoveel stress bij haar weg. Het tien keer op slot draaien was toen over!