Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ten tweede geloof wel dat er iets is.. Ten derde wil ik er niks mee te maken hebben
.
. Maaaarije schreef:Theresa Caputo bedoel jij denk ik Dito?
.
Manda schreef:Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Maar ik geloof ook dat er personen zijn die psychisch in de war zijn en wat extra hulp kunnen gebruiken....

Of gewoon het ''niet alleen zijn'' gevoel), begin ik tegenwoordig meer te zien.
Veel te bang dat er eens eentje mij gaat bezoeken 's nachts
drawerlover schreef:Nou iedereen heeft er last van. Alleen mensen die niet geloven ofzo weten niet dat het geesten zijn. Wel fijn dat er veel mensen zijn die geloven.
nuvel schreef:En de mensen buiten bokt die zeggen het te voelen? Kwalificeer je die dan ook onder te levendige fantasie?
Xfjord schreef:Kuggur schreef:
Uiteraard. Iets anders zou vreemd onlogisch zijn nietwaar?
laat het onlogische nou vaak echt zijn...
dito schreef:Maaaarije schreef:Theresa Caputo bedoel jij denk ik Dito?
.
Jaaaaa die bedoel ik jaa! vind het altijd erg interessant om naar te kijken! Ze komt toch vaak met dingen wat ze niet kon weten. bv iemand die iets bij zich heeft en zei dat weet. Sja doorgestoken kaart dat weet ik niet. Er was toen ooit iemand op tv, was programma met Irene Moors die viel toen flink door de mand doordat hij alles opgezocht via internet
Wel vind ik dat veel mensen het gelijk op onnatuurlijke verklaringen gooien. Dat is immers makkelijk en spectaculair, het maakt je "speciaal".
Dus dat je nooit bang hoeft te zijn ga ik niet in meestemmen.. 
Bizzybijtje schreef:Zelf ben ik heel nuchter in dit soort dingen, ik ben ook absoluut niet gelovig. Echter enkele dingen gezien die wel erg lastig te verklaren zijn waardoor ik begin te twijfelen aan wat wel en niet waar is wat deze materie betreftWel vind ik dat veel mensen het gelijk op onnatuurlijke verklaringen gooien. Dat is immers makkelijk en spectaculair, het maakt je "speciaal".
Zwerte schreef:Ik geloof meteen dat mensen zulke ervaringen hebben. Ik twijfel echter wel heel sterk aan de verklaringen daarvoor. Ik zeg zeker niet dat er niks KAN zijn, dat laat ik in het midden, maar ik zoek de verklaringen toch echt eerst in rationele zaken ipv geesten. Je hersenen (en zintuigen!) kunnen je echt vreselijk voor de gek houden, veel meer dan de meeste mensen denken. Dat je iets ziet of iets voelt, is geen bewijs dat er werkelijk iets is. Maar die gedachte kunnen veel mensen niet aan, dus zoeken ze het liever in een geestenverklaring of andere vage zaken die je nooit echt kan ontkrachten. Liever een vage verklaring dan geen!