Accu Iphone bizar snel leeg??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:25

Liselot schreef:
Leg net mijn telefoon aan de lader, hij start weer op en zit direct op 40%. Heel vaag dit.

Piekosjj: die ga ik ook eens proberen, tnx!

Dat had ik precies hetzelfde! Ik dacht huh? Er stond eerst iets van 6% en klik em aan de lader en zie ik daar ineens 33% staan?!

Suuskipje

Re: Accu Iphone bizar snel leeg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:28

Wat je ook kan doen:
In de Mediamarkt werken vaak mensen van de Geeksquad (mijn vriend werkt in die in Almere :) ), je kan eens bij hen langsgaan om te kijken waar het aan ligt, kost naar mijn weten 19 euro als ze het voor je kunnen oplossen en als ze dat niet kunnen dan hoef je niet te betalen :)
Moet je zoeken naar de mensen in zwarte pantalon met een wit overhemd en een stropdag, vaak zit daar een pin op van de geeksquad die is oranje met zwart.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:49

Dit gebeurt idioot vaak in de kou met slechte accu's in iPhones. Vallen ineens spontaan uit. Zeer irritant.

Je kan overigens met een programma als iBackupBot bekijken hoe goed je accu nog is. Zo zag ik dat mijn iPhone 5S ongeveer 15-20% van zijn vermogen kwijt is.. Die gaat dus ook richting Apple want dat verklaart dat ik rond het avondeten weer moet opladen...

Het lijkt zo langzamerhand mijn auto wel, die moet ik in de winter door alle aanpassingen ook 1x per week bijladen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:55

Mijn 5 heeft het ook en die valt buiten het programma. Apple zelf rekent de hoofdprijs omdat het buiten de garantie valt (heb hem anderhalf jaar nu). Ga er zelf maar een nieuwe batterij inzetten.. Of even langs het telefoonwinkeltje in de indische buurt in antwerpen := Eerste jaar ging hij dagen mee.. Nu een kwart dag terwijl hij zonder apps open (op de achtergrond) op mn bureau ligt :') om 8:30 was hij vol. Heb nu nog 16%.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:00

Ik zou zeggen:
-Kijk of je in aanmerking komt voor een vervanging, zo niet:
-laat je telefoon helemaal leeg lopen tot hij uitvalt. Dan laad je hem weer helemaal op tot 100%, laat hem nadat hij de 100% bereikt heeft nog een uurtje aan de oplader hangen(100% staat namelijk niet gelijk aan: 100% van de batterij is opgeladen, maar aan 100% van de verwachte capaciteit is bereikt).
-zonder hem van de oplader te halen reset je hem: daarvoor moet je zowel de home button als de button aan de bovenkant van je toestel tegelijk inhouden tot het Apple logo verschijnt.

Het toestel zal nu de batterij opnieuw calibreren. Heeft dit niet gewerkt?
Bestel dan een nieuwe batterij plus schroevendraaier set op internet. Dit is heel makkelijk zelf te vervangen, je hoeft maar een paar dingetjes los te maken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:25

mijn 5 valt ook buiten die serie en heeft het ook, ik werd er doodziek van, legde ik hem in de auto even aan de lader en voila: weer 40%.
Ik heb alle meldingen uitgezet, bijna alle lokatievoorzieningen, maar dat maakte niks uit.
Ik heb inmiddels een 6 en die heeft nergens last van gelukkig.

Mijn 4S heb ik weggegeven aan een vriendin en die klaagt ook steen en been dat hij altijd leeg is (ze had nog een 3 en die had dat nooit, zei ze). Bij mij draaide de 4S beter dan de 5.

Volgens mij is het een 5-kwaaltje. Het komt en het gaat.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:28

Je moet wel niet vergeten dat het een smartphone is he! Het is 'normaal' dat hij aan het eind van de dag (vrijwel) leeg is.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:30

Mijn IPhone 5 viel binnen het vervangingsprogramma en heb nu een nieuwe batterij. En nu werkt hij weer naar behoren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 13:58

Heb even gekeken naar dat vervangingsprogramma en helaas komt die van mij niet in aanmerking.

Ga hem maar eens even terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan de reservekopie erop.
Kan hier in almelo een originele apple batterij laten plaatsen voor 60 euro, met garantie erop. Mocht hij lastig blijven doen ga ik daar maar eens naar kijken

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:05

Als hij nog geen 2 jaar oud is, zou ik naar de winkel terug gaan waar je de iPhone hebt gekocht. Kijken wat zijn er aan doen gezien de garantietermijn van 2 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:06

Ik kreeg zelf te horen van apple dat ze niks doen tenzij ik 45 euro onderzoekskosten betaal ivm verlopen garantie na een jaar :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:12

Liselot schreef:
Heb even gekeken naar dat vervangingsprogramma en helaas komt die van mij niet in aanmerking.

Ga hem maar eens even terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan de reservekopie erop.
Kan hier in almelo een originele apple batterij laten plaatsen voor 60 euro, met garantie erop. Mocht hij lastig blijven doen ga ik daar maar eens naar kijken

Er zijn geen originele vervangingsonderdelen voor Apple die je 'zo' kan laten zetten. De enige manier om een originele vervanging te krijgen is door hem bij Apple te laten opsturen. Ik kan je verzekeren dat deze 'originele' batterij gekocht is bij een chineese/koreaanse wholesale website voor minder dan 10 euro. Vervangen is 5 minuten werk en kan IEDEREEN. Schroevendraaiers kosten ook helemaal niks(Je hebt de philips en de pentalobe nodig als ik het goed heb). Voor 60 euro wordt je echt dik afgezet.

Terugzetten en reservekopie erop heeft geen zin: mocht het softwarematig zijn, dan zet je de 'fout' er weer terug op. Dan moet je hem echt helemaal leeg maken en handmatig iedere app weer opnieuw erop downloaden etc.

Een paar voorbeeldjes:
http://www.wholesaleiphoneparts.com.au/ ... nt-battery
http://www.sw-box.com/iPhone-Battery-Replacement.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:13

Het schijnt dat je via je Provider (als je hem daar gekocht hebt iig) langer dan dat ene jaar van Apple garantie hebt. Ik heb maar even Tmobile gecontacteerd. Benieuwd wat daaruit komt :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:17

Je hebt het eerste jaar fabrieksgarantie(Van Apple dus), 2de jaar heb je garantie vanuit de plaats waar je hem gekocht hebt(Je provider waarschijnlijk).

Douraque

Europees gezien heb je 2 jaar garantie, Apple zegt wel 1 jaar maar dat is niet waar en is ook niet juridisch correct. Ze liggen al een tijd in de clinch met Europa, maar je hebt gewoon 2 jaar garantie.

Anoniem

Goede reden om dus een iPhone nooit bij Apple zelf te kopen :=

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:21

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:22

Ik weet dit trouwens omdat ik al vanaf de Iphone 3 een Iphone heb gehad. Met bijbehorende problemen dus ook :o
Heb ook mijn scherm een keer laten vervangen voor een 'origineel' scherm, mooi niet dus. Was niet eens hydrofoob, was een slechte namaak. Toen ik ging navragen bij Apple zeiden ze dat er geen originele reparatieonderdelen beschikbaar zijn voor bedrijven of particulieren. Als je dus een originele vervanging wilt, moet je naar Apple toe gaan met de bijbehorende Apple prijs. Je laten afzetten door iemand die claimt dat het een origineel onderdeel is, zou al helemaal niet meer bij mijn opties horen. Dan doe ik het liever zelf. Laatst heb ik ook mijn trilfunctie gemaakt van mijn Iphone 4S(die ik toen nog had), en de dock connector van(de telefoon van.. :D ) mijn vriend. Batterij moet er vrijwel als eerste vanaf, dus daar zit helemaal geen risico in om zelf te doen (:

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:42

Daar gaan we weer met die onzin...

Als jij je Apple telefoon bij Apple zelf gekocht hebt (Store, online of die in A'dam/Haarlem/Den Haag), moeten ze je 2 jaar garantie geven. Dat doen ze ook, zonder enig probleem.

Als jij je iPhone bij je abbo gekregen hebt, is je provider je aanspreekpunt. NIET Apple. Dat ze uit coulance zelf dan ook nog één jaar geven is leuk, maar niet noodzakelijk. Overigens kan je ook het tweede jaar gewoon bij Apple terecht als je een EU Law Consumer Claim doet, is geen enkel probleem.

Het Europese verhaal is een richtlijn. Individuele landen mogen hier van afwijken. Nederland doet dit ook, hier geldt het beginsel van de levensduur van een product. Wanneer dit bijvoorbeeld 5 jaar is en je hebt het product 2 jaar, dan moet de leverancier 3/5e deel van de reparatiekosten op zich nemen, en jij 2/5e deel. Je recht hebben en krijgen zijn wel twee verschillende dingen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:26

Sleeper schreef:
Ik ben verbaasd dat veel mensen dit nog niet weten maar bij de iphone 5 is het bekend dat de batterij niet helemaal oke werkt. Je kan deze Gratis laten vervangen bij de applestore, daarna loopt ie weer als een zonnetje :)

edit: inderdaad wat Flowq zegt dus.

Ik heb het gecheckt via de website, mijn iPhone 5 valt binnen deze regeling.
De laatste dagen ineens erg snel leeg, van 40% naar uit.
Het enige nadeel vind ik dat ik dsn mijn iPhone kwijt ben, ik heb hem echt nodig voor mijn werk!

Vervangen ze da batterij in de winkel of ben je hem echt dagen kwijt?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:08

Je zal hem op moeten sturen. Dat heeft voor mij, ondanks dat ik nog garantie heb, wel de knoop makkelijker gemaakt. Ik heb geen reservetelefoon dus ik ga zelf de batterij vervangen. Over een half jaar mag ik toch een nieuwe iPhone halen :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:29

Als je hem inlevert bij een winkel dan hebben ze als het goed is een vervangend toestel voor je (wel een 16GB variant).

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:34

Ik heb het als mijn tellefoon op 60 of 40 procent is en foto's maak of film
Dat ie uitvalt en de baterij leeg is dan 10 min later ken ik hem weer aan doen maar foto's maken ken ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:46

BartVB schreef:
Als je hem inlevert bij een winkel dan hebben ze als het goed is een vervangend toestel voor je (wel een 16GB variant).

Bij Apple of T-mobile? Tmobile gaf aan van niet namelijk := en Apple helpt mij alleen als ik betaal :+ :+
Ach voor 15 euro gaat er nu een nieuwe batterij in en ben ik ook weer tevreden :))

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:08

Sleeper schreef:
Ik ben verbaasd dat veel mensen dit nog niet weten maar bij de iphone 5 is het bekend dat de batterij niet helemaal oke werkt. Je kan deze Gratis laten vervangen bij de applestore, daarna loopt ie weer als een zonnetje :)

edit: inderdaad wat Flowq zegt dus.

Alleen bepaalde serienummers. En helaas zit die van mij er niet bij maar desondanks toch een waardeloze batterij. Hoe duur is het om een batterij te laten vervangen?