Puchje schreef:Hi Zertab,
vraag eens aan je mentor of hij/zij iemand weet die jou goed kan helpen met het maken van schema's en het leggen van verbanden. Mijn maatschappijleraar heeft mij dit indertijd geleerd, omdat ik de feiten allemaal wel wist, maar hiertussen de verbanden niet kon leggen, waardoor ik bij lastige vragen vaak door de mand viel.
Als je naast een samenvatting ook een schema maakt met verbanden uit de tekst, dan onthoud je dat veel beter.
Detail.
Ik hoorde bij drie vakken over de Renaissance (Frans, geschiedenis en kunst) en ik kwam er toch pas in de vierde achter dat dat dezelfde periode was...?
Ik heb nu een samenvatting van geschiedenis gemaakt, en bij economie de dingen opgeschreven die ik nog niet zo goed ken.
Voor biologie en M&O heb ik geen idee hoe ik de zaken aan moet pakken...
Engels en Nederlands maak ik mij geen zorgen over. En wiskunde is gewoon veel oefenen.
Voor de mensen die zeggen dat twee uur per dag weinig is, oké kan ik mee inkomen. Maar ik zou ook graag vakantie willen hebben, omdat ik al stress sinds ná de zomervakantie. En als ik geen rust neem, dan gaat dat alleen maar escaleren. Dus graag die reacties buiten beschouwing laten, want daar heb ik ook geen f*ck aan. 
Iedereen alvast een gelukkig jaar gewenst!