Ben ik gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:24

Ehmm tja,
wat moet ik hier nou van vinden.... Soms vraag ik mij echt af waarom ze denken ach gebeurt mij toch niet.. Je zal toch verwachten dat de ouders wel iets vertellen of net als bij mij op de middelbareschool tijdens verzorging er wat over verteld werd.
Neemt niet weg dat het niet vervelend is voor hun want ja ze zitten nou niet echt te wachten op een kind.
Maar ik had ook echt zo een soort opmerking gemaakt en persoonlijk een pakje condooms voor hem gekocht.

Maar het kan ook een gevalletje:
Ik wil bij hem blijven en nu ben ik zwanger en is dat zo veel makkelijker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:38

verootjoo schreef:
lieveli schreef:
Ik gebruik ook geen voorbehoedsmiddelen. Ik hou bij wanneer ik ovuleer en dan heb ik gewoon geen seks zonder condoom. In januari krijg ik wel mijn implanon want ik vind het vervelend om condooms te gebruiken.

Je zou maar een man hebben met sterk zaad of je ovulatie verschuift een paar dagen := lijkt me ook niet helemaal veilig als je definitely geen kind wilt :?

Ik voel mijn eisprong. Dus als hij wat eerder komt (toen ik bijvoorbeeld verliefd werd op mijn vriend verkortte mijn cyclus met 5 dagen) en je kunt het merken aan je cervixslijm.

http://www.vruchtbaarheidskalender.nl/v ... ngsmethode

Kwanyin schreef:
Een condoom is toch gewoon een voorbehoedsmiddel?

Ja maar dat gebruik ik dus maar 5/6 dagen per maand.

En nee, deze methode is niet waterdicht vandaar mijn implantaat. Maar ik kan me goed voorstellen dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt maar bovenstaande methode aanhoudt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:49

Dan nog zij dat geen sluitende middelen lieveli. Verbaasd me wel een beetje van je. Het gaat om het maken van een nieuw levend wezen. Als je een kinderwens hebt en je hebt iets van 'niet echt op de planning maar als het is dan is het welkom' kan je hier misschien wat relaxter in zijn, maar als je het niet wil waarom risicos nemen? Je zult niet de eerste zijn die dacht haar lichaam zelf wel 100% te kennen en oeps...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:01

Haha verbaast het je? Kom ik normaal gesproken dan zo verantwoordelijk over op bokt? :P

Dat implantaat is overigens een idee van mijn vriend en ik vind dat best oké. Ik kan me, om de redenen die jij noemt, heel goed voorstellen dat een bedpartner het geen fijn idee vindt dat ik 'kalenderseks' heb.

edit: Ik ben overigens bijna 28, heb wel een kinderwens en ik merk dat ik nu minder voorzichtig ben dan toen ik bijvoorbeeld 18 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:09

Lieveli zie ik nu wel als iemand die niet zomaar wat gaat doen, maar wel degelijk over iets nadenkt alvorens ze beslist. En zoals ze zelf al aangeeft, het is besproken geweest met haar partner en hij wil liever een extraatje als bescherming.

Dat is iets helemaal anders dan een vent die zegt "geen rubber prul aan mijn l*l", die wel weet dat de vriendin niets neemt maar dan achteraf alsnog komt zeuren dat ie de hoofdvogel heeft afgeschoten. Wil je geen kinderen als vent en je vriendin weigert om meer te doen dan kalenderdagen tellen? Dan hou je je waterpistooltje maar in je broek of je trekt 'm een pakje aan. Ben je daar te lam voor, dan is dat gewoon je eigen probleem en moet je nadien niet gaan verkondigen dat je pech hebt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:14

Had hij ook geen plastic hoesje eromheen?
Dan vraag je er toch bijna om? :=

san4nie

Re: Ben ik gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:30

Zwanger zijn lijkt me geen kwestie van pech? Bij pech denk ik aan hele andere dingen dan aan een mensje maken.. We weten toch allemaal heel erg goed waar baby's vandaan komen? En iedereen kan daar toch zijn eigen verantwoordelijkheid in nemen? Iedereen kan toch iets gebruiken/ doen waardoor de kans dat je zwanger wordt nihil is? En zoals ik het lees is er niet echt bij nagedacht door deze mensen. Ik ken ook een stel dat nog niet zo lang bij elkaar is geen anticonceptie gebruiken, alleen ze stoppen op tijd. Ja, als zij straks zwanger is vind ik dat gewoon heel erg dom.
Even op wat Lieveli zegt, ik zou dit voor mezelf niet vertrouwen, maar als zij haar lichaam zo door en door kent en zelf aangeeft minder voorzichtig is nu, een vaste vriend te hebben en ooit wel een kinderwens heeft, wie ben ik dan om daar over te oordelen. Overigens staat onderaan op de pagina van het linkje wel dat deze methode geen betrouwbare anti-conceptie methode is, dus zal me er zelf ook niet te snel aan wagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:34

lieveli schreef:
verootjoo schreef:

Je zou maar een man hebben met sterk zaad of je ovulatie verschuift een paar dagen := lijkt me ook niet helemaal veilig als je definitely geen kind wilt :?

Ik voel mijn eisprong. Dus als hij wat eerder komt (toen ik bijvoorbeeld verliefd werd op mijn vriend verkortte mijn cyclus met 5 dagen) en je kunt het merken aan je cervixslijm.

http://www.vruchtbaarheidskalender.nl/v ... ngsmethode

Maar zaad kan wel 72 uur overleven (en langer als je sterk zaad hebt) in de baarmoeder dus moet je wel precies 3 dagen voor je ovulatie een poncho gebruiken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:36

Gelijk heb je hoor, ik heb ook niet zoveel met mensen die onterecht zielig zitten te doen en dat de hele horde er omheen dan maar met diegene mee gaat zitten praten :=

Mag best gezegd worden wanneer iemand zelf een domme fout heeft gemaakt en zelf verantwoordelijk is voor wat er gebeurd is :j

Op Bokt zie je ook regelmatig dergelijke topics voorbij komen van mensen die gaan zitten huilebalken dat ze bvb. hun kitten dood in de wasmachine gevonden hebben, terwijl ze het beestje al vaker in de wasmand hebben zien slapen -O-

Dat ze dan zelf zo stom zijn geweest om het arme diertje in die wasautomaat te proppen of er in te laten kruipen dat zegt dan niemand, in tegendeel: de hele horde loopt diegene te troosten met woorden als: je kon hier ècht niets aan doen, het was een ongeluk, neem het jezelf niet kwalijk... :(:) ...en meer van die dingen waar mijn broek eerlijk gezegd van afzakt :=

Ik kan daar niet zo goed tegen. Als dergelijke zaken dan IRL in een groep plaatsvinden waar je echt tussen zit dan zou ik me ook heel erg in moeten houden om niet even te zeggen waar het op staat... iemand die zoiets onverantwoordelijks doet mag zich daar bèst schuldig over voelen :j

Ik had in jouw situatie waarschijnlijk iets gezegd als: Ja dat is klöte voor je joh :(:) Maar het is toch wel een heel klein beetje je eigen domme schuld, je hebt zelf dat risico genomen...sukkel -O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:39

Pech? Het waait er niet vanzelf in...... :7

Onveilige seks is niet janken en zielig doen achteraf, dan moet je maar op de blaren zitten :o
Ze zijn geen 12 meer om het bloemetjes en de bijtjes verhaal niet te snappen!