Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Volgens mij heeft iedereen wel wat... Je weet nooit alles wat er speelt. 
jessdaniels schreef:Janine1990 schreef:Ik weet niet hoe oud je bent... Maar is het niet zo'n tijdje waar je doorheen moet omdat je moet leren tevreden te zijn met wie je bent en wat je hebt?
Je hoeft toch niet tevreden te zijn met wat je hebt? Als je meer wil dan doe je daar toch wat aan?
Wij hoeven ons thuis echt geen zorgen te maken over geld maar dat komt niet omdat mijn ouders in een rijk gezin geboren zijn, maar doordat ze keihard hebben gewerkt voor de spulletjes die ze wilden hebben
bigone schreef:Tja, blijf jezelf zielig vinden of doe er iets aan. Je bent niet alleen jaloers op de mensen met geld maar op je familie enzenz. Waarschijnlijk voel je je nergens meer thuis. En natuurlijk ben je blij met je paard maar daardoor stoppen die gevoelens niet. Het is te gemakkelijk om te denken dat je blij zijn met wat je hebt. Maar er is maar één persoon die iets aan de situatie kan doen en dat ben jezelf.
vencedor schreef:Vervreemden van je familie doe je zelf. Wees blij dat je nog familie hebt! Ik heb mijn vader een paar jaar geleden verloren, geen opa oma s..
Jij moet jezelf eens een schop onder je hol geven en uit die slachtofferrol kruipen. Wat betreft concoursen, je rijdt toch voor jezelf?! Who cares wat de rest doet.
Het probleem hier ben je echt zelf...
ikkebenhier schreef:Ik weet dat ik blij moet zijn om wat ik heb. en dat ben ik ook wel.
Maar ik denk ook vaak: moest ik veel geld hebben kan ik ook elke week les nemen en vooruit gaan en hogere proeven springen... En kan ik ook een mooi nieuw zadel kopen en mooie spullen van een duur merk...
Maar ik ben ontzettend blij met mijn paard en de stal waar ik sta.
Maar ik merk ook enorm verschil in de loop der jaren.
zo'n 7 jaar geleden, toen ik begon met wedstrijd rijden, was er geen sprake van concurrentie. Iedereen was 'normaal' en had plezier in wat hij deed. Ik heb 5-6 jaar geen wedstrijden meer gereden en wil er nu terug aan beginnen.
Maar ik was echt geschrokken van het 'volk' en de mentaliteit die nu wedstrijd rijden (zelfde niveau als 7 jaar geleden).
Alles draait nu om geld, het duurste, trainers en lessen en zo veel mogelijk paarden hebben.
Of ben ik hier in verkeerd?
Het leven komt niet altijd maar op je af, wat zou dat toch vreselijk saai zijn! ikkebenhier schreef:bigone schreef:Tja, blijf jezelf zielig vinden of doe er iets aan. Je bent niet alleen jaloers op de mensen met geld maar op je familie enzenz. Waarschijnlijk voel je je nergens meer thuis. En natuurlijk ben je blij met je paard maar daardoor stoppen die gevoelens niet. Het is te gemakkelijk om te denken dat je blij zijn met wat je hebt. Maar er is maar één persoon die iets aan de situatie kan doen en dat ben jezelf.
Ik vind mezelf niet zielig en ik ben niet jaloers op mijn familie.
Ik voel dat mijn familieleden neerbuigend doen tegenover mij en dat ze mij beschouwen als minder dan zijzelf.
StillAngel schreef:Tsja, en ik ben weer jaloers op jou! Want ik heb geneens een paard! En zo gaat het maar door. Jaloezie hoort bij het leven en kan zelfs in bepaalde mate normaal en gezond zijn. Wees dankbaar voor wat je WEL hebt en realiseer je dat even goed...

op het moment nieteens een zadel..

billionache schreef:Herkenbaar!
Wees gewoon blij met wat je hebt. Je hebt een paard, je doet alles zelf dus je hebt ook de kennis en het inzicht. Ik 'ken' veel van die rijkeluiskindjes, en die worden inderdaad vaak zo zwaar gehersenspoeld en gepusht door hun ouders of instructeurs... Als alles je in de schoot wordt geworpen, ga je later nog flink tegen de muur lopen als je plots op je eigen benen moet staan