Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het is een feit dat vrienden komen en gaan. Dat is een FEIT! dat betekent niet dat ALLE vrienden gaan, nee, ik ben nog steeds beste vriendinnen met een klasgenootje van de brugklas
Ik zeg enkel dat de échte vrienden blijven en de rest gewoon "passengers" zijn. En dat is ook niet per definitie slecht. Van elke vriendschap kan je wat leren. 

Gucci_ schreef:Dat heb ik wel geprobeerd, om te denken dat ik in mijn eentje wel gelukkig kan worden, maar dat hielp niet echt. Als ik bijvoorbeeld een dagje uit wil en dat er dan iemand meegaat (vriendin of familie) dan heb ik daar veel meer zin in dan dat ik alleen ga.
Nikass schreef:Ik denk dat de mensen die dat zeggen misschien niet echt weten wat eenzaamheid is... dit heeft namelijk helemaal niets te maken met zelfstandigheid. Als je in de steek ggelaten wordt, keihard afgewezen door mensen die zeggen: I don't care, dan kun je wel net doen alsof t je niet raakt, maar soms doet het dat wel. En soms is het niet de eerste keer dat dat gebeurt en dan is het gewoon teveel.
en misschien klinkt dat hard maar het is goed bedoeld. Suzanne F. schreef:Feit blijft wel dat je eerst met jezelf gelukkig moet zijn, wil je gelukkig kunnen zijn met anderen.
Andere mensen kunnen nooit jouw leegte opvullen.
tuurlijk voelde ik me even poedersuiker toen ik helemaal niks te horen kreeg van goede vriendin toen ik naar de states ging. Maar ik ga dat mijn trip niet laten vergallen.
Nikass schreef:Aan zelfmedelijden heb je idd niks, maar je er overheen zetten? Dat is mij iets te makkelijk gesteld. De pijn van eenzaamheid kan heel heftig zijn. Er zijn mensen die om die reden niet meer willen leven.
. Bovendien blijf ik graag daar in de buurt wonen, want daar heb ik mijn vrienden zitten. Als ik weer terug naar de rimboe ga, dan ga ik me alleen voelen vrees ik. Sheran schreef:Ja, maar ik studeer en werk in Amsterdam, en ik sta nog maar 2 jaar ingeschreven. Bovendien blijf ik graag daar in de buurt wonen, want daar heb ik mijn vrienden zitten. Als ik weer terug naar de rimboe ga, dan ga ik me alleen voelen vrees ik.
Snoevie schreef:Alleen jijzelf(of de TS dus)kan beginnen er een verschil in te maken.
Tuurlijk is het een samenloop van omstandigheden,dat weet ik ook heel goed.
Alleen als je wil dat er iets verandert zal je in dit geval zelf een eerste stap moeten zetten,hoe onwijs eng en moeilijk dat ook is.
Nikass schreef:lifaya schreef:Snoevi jij omschrijft precies wat ik bedoel :p
Maar jullie zeggen: "vraag zelf eens een vriend of vriendin mee" en "genoeg andere mensen waar ik het gezellig mee kan hebben"
Dan heb je het dus niet over de eenzaamheid van het hebben van helemaal niemand
Eerste dag leerde ik al een meid kennen in de airportshuttle, met haar heb ik meerdere keren afgesproken. Ook leerde ik iemand kennen via tinder en op de laatste avond ook ontzettend gezellig gehad met wat Time Square security agents waar we super spontaan mee zijn gaan eten/drinken
Als je ergens in je eentje heen gaat dan zie je gewoon zoveel meer en ontmoet je gewoon zoveel meer mensen

het kan absoluut diep zetten maar je moet dan gewoon voor afleiding zorgen