Ligt dit nou aan mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:53

Scheelt je weer een biertje kevertje :)
slaap lekker en fijn kerst

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:54

kevertje04 schreef:
Cassidy schreef:
En ken je de mensen die nu overlast veroorzaken?

Ja, één van de twee. En op een niet zo'n fijne manier :o

Ik zou ondanks dat geen confrontatie uit de weg gaan.
Uiteindelijk gaat het om jouw woongenot en NIEMAND, en dan echt NIEMAND heeft het recht om dat voor je te vergallen.

demug

Re: Ligt dit nou aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:56

Soms is het slimmer om even te slikken ipv olie op het vuur tegooien cassidy,

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 02:58

Vragen of iemand zijn gesprek buiten een woonwijk kan voortzetten waar het zo gehorig is, is echt niet olie op het vuur gooien hoor, althans ik zou niet snappen waarom. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je houding is.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:03

Idd van je eigenhouding maar ook van de andere partij. Een keertje slikken is soms slimmer.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 03:16

Jullie hebben allebei een punt. Ik denk wel dat twee keer genoeg slikken is geweest, dus de volgende keer stap ik er meteen op af.
Slaap lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 03:24

demug schreef:
Idd van je eigenhouding maar ook van de andere partij. Een keertje slikken is soms slimmer.

:') :') :')

Sorry. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:36

Ik woon in een hofje waarbij zeker in de zomer s avonds gewoon veel mensen buiten zitten die elkaar ook allemaal kennen haha (en omdat t en hofje is wordt t geluid ook nog versterkt door de klankkast die t in feite wordt). In het begin vond ik t geluid ook vreselijk irritant maar tegenwoordig druk ik gewoon oordoppen in en heb ik nergens last meer van.

Ik heb ook zo'n buurvrouw die zich ergert aan elke piep die iemand geeft, die heb ik ook maar oordopjes geadviseerd haha want je ontkomt er bij ons niet aan.

Ik snap dat t vervelend is als je probeert te slapen, maar zolang t bij 2x pj blijft zou ik er toch niet zo'n probleem van maken :) en anders toch even je hoofd uit t raam de volgende keer :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:47

Nog een beetje kunnen slapen?

Ik slaap ook slecht. Ben wakker van elk geluidje.
Alpine oordoppen in scheelt enorm.
De wekker hoor ik wel gewoon.
Geluiden van buiten vallen weg en dat geeft zoveel rust.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 11:24

Ben als een blok in slaap gevallen. Jammer dat mn moeder vannochtend vroeg de badkamer begon te schrobben. >;) Vanavond weer een kans

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:36

kevertje04 schreef:
Of is het normaal om midden in de nacht voor andermans deur met elkaar te gaan kletsen?
Er staan op het moment twee meiden van een jaar of 20 voor ons huis, op het fietspad met elkaar te kletsen.

Ik vind het vrij normaal om midden in de nacht op een fietspad met elkaar te kletsen. Ik weet niet hoe je straat eruit ziet, maar volgens mij staan ze niet op je oprit of echt letterlijk recht voor je deur. Later zeg je dat ze onder je raam staan, als ik het allemaal goed lees/begrijp zit er schijnbaar een fietspad onder je raam, dat is iets wat jij weet en al rekening mee kan houden.
Dat jij een moeilijke slaper bent, weten zij waarschijnlijk niet, en jij weet niet waarom ze daar op die tijd met elkaar staan te praten. Maar je geeft aan er niks van te durven zeggen ivm een akkefietje die je al eerder met een van de twee gehad hebt, maar in je een na laatste bericht geef je aan er de volgende keer direct op af te stappen.. Hoe dan? Waarom lukt het je de volgende keer wel, waarom durf je dan wel?

Dat je 's ochtends wakker wordt van je moeder die de badkamer gaat schrobben is voor mij toch wel teken dat je zelf maatregelen moet nemen, oordopjes oid. Je vroeg je eerder al af waarom niemand anders wakker werd van die stevige stemmen, misschien ben jij een stuk gevoeliger voor geluiden.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 12:44

Mijn straat heeft een stoep van een meter en daar ligt het fietspad aan. Ze staan dus een kleine twee meter van het huis af. Ze staan daar om nog even na te kletsen na een gezellige avond, ik kan het hele gesprek meeluisteren en ik heb niets gehoord wat belangrijk was om op dat moment zo luidkeels te bespreken.
De volgende keer stap ik er wel op af omdat ik het echt niet normaal vind je zo te gedragen in een woonwijk. Ik heb nu twee keer mn mond gehouden maar heb er nu toch echt wel genoeg van. En zoals velen al zeiden: zij hebben er waarschijnlijk geen besef van dat ze iemand wakker houden.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:54

Een kleine twee meter van het huis af is dus niet bij iemand voor de deur staan..
Jij kan niet besluiten of dat gesprek van hen wel belangrijk genoeg was om op dat moment daar te voeren. Daarnaast heb je het over luidkeels, maar niemand anders schijnt er last van gehad te hebben, hoe luidkeels is het geweest dan? Ik bedoel, als je van een beetje geschrob al wakker wordt dan is er dus niet veel voor nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:00

Ik denk dan altijd, zeg er wat van of ga in een hutje op de hei wonen. :o

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:02

emmertje water ? :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:03

Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening houdt met mensen die liggen te slapen als je midden in de nacht op straat bent en mijn slaapkamer is ook aan de voorkant en mijn raam staat altijd open. Geloof mij dat je in oude huizen echt wel wakker wordt van de badkamer schrobben, bij mij in ieder geval wel.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:06

Aradis, ik vind het luidkeels omdat ik het hele gesprek kan verstaan, zonder dat ik het raam open heb staan. Ik vind het persoonlijk niet nodig om na middernacht midden in een woonwijk de stand van zaken qua jongens te bespreken, wat je aan gaat doen naar het kerstfeest vandaag en hoe gezellig de avond wel niet was.
Het schrobben was tegen de muur waar ik met mijn hoofd naast lig, met een harde borstel over de tegels is dat niet zo stilletjes als je misschien zou denken ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:12

Een topic op bokt plaatsen heeft weinig zin, zelf er op af stappen of de politie bellen wegens overlast (zwaar overdreven vanwege een beetje kletsen) wel. Vanaf 22 u t/m 7u hoort men de rust van de mensen te respecteren dus ik vond je niet overdrijven ofzo, maar hier kan men er weinig aan doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:12

dit is eerder jou probleem vind ik. iedereen heeft recht om op straat gewoon gezellig te kletsen zolang ze maar niet staan te krijsen. Dan moet je zelf voorzorgen nemen zoals o.a. oordopjes.
Het is niet een ander zijn probleem dat jij een moeilijke slaper bent, maar dat is helemaal jou probleem, toch?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:13

Lara_Silver schreef:
Een topic op bokt plaatsen heeft weinig zin, zelf er op af stappen of de politie bellen wegens overlast (zwaar overdreven vanwege een beetje kletsen) wel. Vanaf 22 u t/m 7u hoort men de rust van de mensen te respecteren dus ik vond je niet overdrijven ofzo, maar hier kan men er weinig aan doen.

rust respecteren betekent in de wet niet over x aantal decibel te gaan. met gezellig rustig kletsen ga je daar dus echt niet over hoor!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:13

Uiteraard is het normaal om rekening te houden met mensen die liggen te slapen, maar de meeste mensen worden niet wakker van een beetje geklets op straat, de mensen op straat kunnen ook niet ruiken wie waar last van heeft. Wat dus in zou houden dat wanneer je 's nachts over straat fiets je je stil hebt te houden, want achter elk raam kan iemand liggen te slapen..
Je weet nu eenmaal dat je slaapkamer grenst aan een (drukke) weg, dan houd je daar toch zelf ook rekening mee?

"Geloof mij dat je in oude huizen echt wel wakker wordt van de badkamer schrobben, bij mij in ieder geval wel."
Moet ik je nu geloven dat dit in ieder oud huis zo is, of alleen zeker in die van jou?

Kevertje04, dat jij het hele gesprek kan verstaan kan ook iets over jou zeggen, dat je gewoon meer hoort. Dat jij het persoonlijk niet nodig vindt wil nog niet zeggen dat anderen dat met je eens zijn. Nogmaals, jij kan ook niet beslissen hoe belangrijk het op dat moment voor hen was om jongens/kerst/de avond te bespreken.
Misschien dan ook es met je moeder overleggen of dat schrobben om een ander moment zou kunnen omdat je er wakker van wordt?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:15

Gebeurt hier ook met enige regelmaat, wonen direct aan een doorgangsweg inclusief trottoir en fietspad. Ik slaap zelf wel prettig met reuring om me heen. Nu we kleine kinderen hebben, heb ik de buren wel eens gevraagd of ze zachter konden doen (motoren stilstaand laten janken, in beton boren). Was wel wat later op de avond. Eenmaal heb ik uit het slaapkamerraam gehangen toen er jongelui bij ons voor de deur stonden te ruziën om middernacht. Gelukkig was een van de jongens zo verstandig om zn vrienden te gebaren weg te gaan, het meisje zou nog wel even met mij in discussie zijn gegaan... Maar goed, ik ben ook jong geweest en heb met m'n valse stem heel wat liederen ten gehore gebracht toen we door woonwijken fietsten midden in de nacht :o

Gewoon de volgende keer er wat van zeggen, denk dat ze inderdaad geeneens notie hebben van de overlast die ze veroorzaken. Mocht degene die jij kent dan stennis gaan schoppen, kan je altijd nog de politie inlichten.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:17

Ik snap je probleem ts.... ik woon in een duplexwoning (woon op bovenste deel woonhuis) op de hoek. Naast mijn huis is een steeg die de doorgaande weg met het pleintje/wijk verbindt. (Is voetpad maar men fietst er ook altijd overheen.) Soms blijft men in de steeg kletsen/hangen erg irritant....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:19

kevertje04 schreef:
Mijn straat heeft een stoep van een meter en daar ligt het fietspad aan. Ze staan dus een kleine twee meter van het huis af. Ze staan daar om nog even na te kletsen na een gezellige avond, ik kan het hele gesprek meeluisteren en ik heb niets gehoord wat belangrijk was om op dat moment zo luidkeels te bespreken.
De volgende keer stap ik er wel op af omdat ik het echt niet normaal vind je zo te gedragen in een woonwijk. Ik heb nu twee keer mn mond gehouden maar heb er nu toch echt wel genoeg van. En zoals velen al zeiden: zij hebben er waarschijnlijk geen besef van dat ze iemand wakker houden.

Mijn slaap is me ook heilig en zoiets is bloedirritant, maar sinds wanneer mag men niet hardop spreken in een woonwijk? :? :?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:26

Ken dat probleem...hier vooral in de vakanties last van...komt de jeugd uit de kroeg en fietsen of wandelen ze rond een uur of 2 's nachts naar huis met heel veel kabaal onderweg. Vorige zomer gingen ze zelfs van die rookbommetjes bij de overbuur in de brievenbus steken en de plantenbakken omkieperen 8)7 Heb toen ook even mijn kamervenster opengetrokken }>

Oh ja, en ik woon niet in een wijk...is gewoon de boerenbuiten, maar ze passeren hier wel omdat het lekker rustig fietsen is. Geef mij dus maar dat hutje op de hei...of boven op een berg :D