Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anne_bento schreef:Als je goed leest, lees je dat TS aangeeft dat hij geen snelheidsrijder is. Dus die vlieger gaat niet op. Ook als nette bestuurder kun je soms boven de snelheid rijden, zonder dat je bewust aan het rondscheuren bent.Mijn vriend houdt ook van doorrijden, als hij in mijn auto te hard rijdt en een bekeuring krijgt ga ik die toch echt niet betalen voor hem, zou mooi zijn
ElineS schreef:Ik denk dat ik toch inderdaad de helft ga betalen. Ook al is het niet mijn verantwoordelijkheid, hij reed voor mij, hij heeft normaal nooit problemen met de auto, is normaal heel netjes en rijd ook netjes. Dit was echt oeps, per ongeluk.
Dus voor deze keer.
Ik twijfelde even omdat het toch echt zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar ik voel me te banketstaaf om hem nu het hele bedrag te laten betalen.
Vervolgens ga ik daarna wel duidelijk met beide overleggen, als zij rijden, zij betalen.. Ook al rijden ze mij ergens heen. Omdat zij toch degenen zijn die moeten opletten op hoe hard ze gaan. Ik denk dat ik dat even op papier zet. Al is het niet rechtsgeldig. Afspraken op papier is wel fijn.
LindyH schreef:Want hoe netjes je ook rijdt, een kans op een boete heb je altijd. Vooral omdat je vaak niet weet hoe hard je ergens nou precies mag.
Cayenne schreef:Hoe zit dat eigenlijk met verzekeringen? Als hij een ongeluk in jouw auto krijgt, is dat dan voor jouw no-claim?
Geen idee hoe dat werkt hoor, maar kan me herinneren dat mijn moeders no claim werd aangesproken toen mijn broertje in haar auto een ongeluk kreeg.
ingvdh schreef:Hallo! hij rijdt gratis in een auto en hoeft alleen benzine te betalen? Dan mag hij echt wel zelf de boete betalen!
Ik neem aan dat jij ook verzekering en wegenbelasting betaald? Dan mag hij echt in zijn handjes knijpen dat er altijd een auto staat die hij tegen benzine kosten mag gebruiken.
Dus die boete kan hij dus best zelf betalen.