Kerstcadeau voor de staleigenaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:28

Ik heb zo'n enorme doos Merci gegeven met een kaart erbij met de tekst: "Bedankt voor de goede zorgen voor Wes". Vonden ze heel leuk :)

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:34

wij krijgen een kerst pakket van de stal. elk jaar weer hangt het aan de kast deuren
en in de stal kerst lichtjes (gezellig )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 17:46

[***] schreef:
Heb het ook nog nooit gedaan. Vind eigenlijk dat ik als klant eerder "iets" zou moeten krijgen :D . Is bij veel zakelijke relaties ook zo. Wij als klant krijgen aan het eind van het jaar een presentje omdat we het hele jaar trouwe klant zijn en op tijd onze facturen betalen.

Kijk er eigenlijk een beetje van op, dat veel mensen iets geven. :?

Tot vorig jaar stond ik er inderdaad niet bij stil. Ik stond toen op een grotere stal en de relatie was puur zakelijk. Paard werd van natje en droogje voorzien en daar betaalde je voor, punt. Extra zorg (vooral in de medische hoek) was voor de eigenaar van het paard. Logisch ook, als er 20+ paarden staan heb je als staleigenaar geen tijd om bij de ene een zalfje te smeren bij de andere een been af te spoelen en de volgende aan de hand te laten stappen. Dus daarover geen kwaad woord.

Nu sta ik echter op een kleine stal en de relatie is gewoon heel anders, veel vriendschappelijker. We gaan samen uiteten, zij trakteren mij eens op een frietje, ik hen op een ijsje; ze staan samen met mij om twee uur 's nachts nog naast mijn koliekerig paard, etc. Het gaat er gewoon heel anders aan toe nu en dan begint het idee van een kerstcadeau te spelen. En dan open je een topic op bokt om eens te kijken of er nog mensen zijn die datzelfde idee hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:50

Gini schreef:
Nu sta ik echter op een kleine stal en de relatie is gewoon heel anders, veel vriendschappelijker. We gaan samen uiteten, zij trakteren mij eens op een frietje, ik hen op een ijsje; ze staan samen met mij om twee uur 's nachts nog naast mijn koliekerig paard, etc. Het gaat er gewoon heel anders aan toe nu en dan begint het idee van een kerstcadeau te spelen. En dan open je een topic op bokt om eens te kijken of er nog mensen zijn die datzelfde idee hebben.

Daar noem je natuurlijk ook wel een aantal hele specifieke dingen. Als je samen uit eten gaat en/of elkaar weleens trakteert heb je in mijn ogen toch een iets andere relatie dan alleen een zakelijke, ongeacht of je op een kleine of grote stal staat. Dus dan kan ik mij zeker voorstellen dat je deze mensen iets geeft. Ik denk dat het per situatie anders is. En in jouw geval is de relatie veel vriendschappelijker.

Ik sta ook op een kleine stal (7 pensionpaarden waarvan 2 van mij) en daar helpen we elkaar onderling, maar de stalhouder doet niets extra's voor hetgeen waar wij voor betalen. Daarom vind ik het een beetje vreemd om hem een cadeautje te geven.

No_No

Re: Kerstcadeau voor de staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:59

Mijn paard staat op een fijne stalling die totaal niet duur is. Alles is mogelijk en we hoeven niets te doen behalve genieten van ons paard. Vaak krijgen we ook koffie met een koek. Mijn stalbaas heeft van mij een kerstbrood en een kaartje gekregen.
Voor het geld wat ik nu betaal zou ik hem niet eens aan huis kunnen hebben. Dus dat kerstbrood geef ik met alle plezier!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:22

Wij hebben als stalhouders dit jaar een te absurd cadeau gekregen van onze klanten :o . We bestonden 25 jaar dus we hadden zelf veel georganiseerd om dit te vieren. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd en een deel van het erf bestraat, een stapmolen geplaatst en alle paddocks gedraineerd.

Daarvoor kregen we dinerbonnen en een super leuke fotocollage van onze familie. Gewoon, omdat ze wilden laten zien hoe blij ze met alles waren.

We hebben het echt emotioneel in ontvangt genomen, en wat ons betreft kunnen we hier weer 25 jaar op vooruit.

Ik kan dus vanaf de andere kant zeggen dat het echt heel erg leuk is om wat te ontvangen. Dit was qua geld en regelwerk wel echt heel erg leuk, veelste gek en uitzonderlijk (alle 85 klanten hebben meegedaan) en ik verwacht ook zeker niet elk jaar zoiets groots te krijgen, maar gewoon dat de hele stal eigenlijk laat zien als 1 blok blij met je te zijn, ja dat doet je toch wat :o

Vooral die fotocollage, die hangt nu bij ons boven de bank en elke keer als we ernaar kijken heb je toch even een gevoel van 'trots' voor je klanten, dat je denkt: ja, dat ze dat geregeld hebben.
Laatst bijgewerkt door ruitje op 24-12-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:24

Even delen :o
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:54

Dat soort dingen zijn ook heel leuk. Dat geloof ik zeer zeker. Bij de vorige stal hebben wij dat ook een keer gedaan. Met z'n allen en paard op de foto, kwam in de kantine te hangen. Half jaar later gingen ze een samenwerkingsverband aan met een ander stel, fotolijst werd weggehaald want daar vond de stalhouder toch niks aan. (aldus ander stel). Altijd leuk om te horen :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:18

Bij ons hangt hij boven de bank hoor, juist het feit dat er zoveel moeite in is gestoken en het zo persoonlijk is, ja dat doet je echt wat.

Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:20

Dit jaar en taart gemaakt en natuurlijk een kerst kaart, met een bedankje!

Afbeelding

Ik sta op een kleine pension stal met 13 paarden en 7 eigenaren van deze paarden.
Het is niet heel luxe maar een erg fijne plek. Altijd wordt er mee gedacht en we hebben ieder jaar een gezellig staldag met barbecue georganiseerd door ons en bekostigd door de stal eigenaar inclusief prijsjes voor iedereen.

Daarnaast is het gewoon een fijne man en een lieve vrouw waar ik al een behoorlijke tijd sta.

De relatie onderling is erg fijn, zo staat er altijd een kerstboom met kerst in de stal, krijgen we een chocolade ei met Pasen, een chocolade letter met Sinterklaas en een kaartje met Kerst.

Maar bovenal staan de paarden er gewoon ontzettend fijn voor een belachelijk lage prijs.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 24-12-14 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:22

Super leuk!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 14:43

Ruitje, dat is inderdaad heel speciaal. Als 85 klanten zoiets voor je doen, dat moet je als pensionhouder toch wel iets goed doen. :D

Die taart is echt prachtig. Op zulke momenten baal ik wel dat ik absoluut geen keukenprinses ben, want een gekocht exemplaar is toch net niet dat.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:47

Ik had het nog nooit gedaan, maar een YouTube filmpje en je kan aan de slag! Mijn eerste en wellicht laatste taart wang het kostte me veel geduld hahá!

Maar het werd zeer gewaardeerd en dat doet echt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:31

Super mooie taart!!!

Tja, als ik jullie berichten zo lees kan ik mij voorstellen dat je, je stalhouder wat leuks wil geven. Bij ons is het helaas anders. Stalhouder doet niets extra's, wij wel voor hem(teveel om op te noemen), maar horen zelfs nooit het woord "bedankt".

Daarom mijn terughoudendheid voor wat betreft het geven van cadeautjes.

Gelukkig ben ik sinds 1 dec eigenaar van een nieuw (oud) huis, met stallen en 1.7 hectare weiland en hoop ik eind dit jaar mijn paarden te verhuizen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:51

dat is wel begrijpelijk