In familie van bekenden is zoiets ook gebeurd.
PAS OP!
Uit jaloezie kan er een heleboel geflikt worden.
zij heeft toen geaccepteerd en zat uiteindelijk met een boel schulden overgenomen van haar oom..
waarvan de meeste na zijn dood waren gemaakt, onder de naam van de 'handtekeninggerechtigde', zij had ondanks al haar moeite niks gekregen/geërfd.
Later bleek dat haar oom weldegelijk een brief was achtergebleven waarin stond vermeldt dat het geld niet naar hun was gegaan om meerdere redenen..
daarna is de familie klote gaan handelen en is de bekende van mij, die wel alles kreeg.. flink in de zeik genomen... ten eerste hadden ze flink de schulden in geroepen voor begrafenis, wat haar oom dus echt niet wilde + ze hebben dingen aangeschaft + verkocht waardoor waardes totaal incorrect liepen etc..
Ik snap dat je misschien deze erfenis wil accepteren.
Maar alsjeblieft (!!!!) zorg dat je weet waar je aan toe bent!
je hebt er helemaal niks aan als je dadelijk -3000 overneemt van een overledene..
in een testament iets erven, is namelijk altijd of krijgen of moeten geven...
en omdat je sws al amper van je oudoom afweet, zou ik oppassen met problemen overnemen, die hij gemaakt heeft óf die iemand anders onder zijn naam nog gemaakt heeft...
en pas op met 'het spul' verdelen, wat betreft auto etc. want de begrafenis kost heel wat.. en als je dan financieel (waar je langer dus op wacht) niks meer of amper wat krijgt. zitten zij met het spul en kan jij betalen..
p.s. je hebt het over hij is zelf ook een buitenbeentje, en hij geeft het twee buitenbeentjes.
Misschien had hij de beredenatie dat jullie hem nooit kwaad hebben gedaan.. en de rest hem dat wel heeft.. je weet niet wat er gebeurd is in een familie hè, maar ik zou het ook liever geven aan familie waarvan ik misschien minder weet, maar wel weet dat ze 'goed zijn' dan aan familie waar je té veel van kent...
zo zei je zelf al dat iedereen financieel aast.. misschien wilde hij juist dat het naar iemand ging die niet zo azerig is of speelt er iets anders..
dat iemand voor je heeft moeten zorgen, maakt niet meteen dat diegene meer voor je betekend.
ken genoeg ouderen die soort van 'verplicht' omgaan met familie/kennissen, omdat ze het alleen niet meer aan kunnen (denk aan verzorgen, supermarkt, ergens heen gaan)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 23-12-14 09:02, in het totaal 2 keer bewerkt