Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:07

Ik heb een Nee/Ja sticker op de deur dus ik krijg maar één plaatselijk krantje. Die bezorger heb ik 2 euro gegeven. Vorig jaar was ik niet thuis toen hij aanbelde maar nu had hij mazzel.

Amira_

Re: Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:23

Hier krijgt degene die de Telegraaf en het Noordhollands Dagblad bezorgd 5 euro. Folderbezorgers weet ik niet wat mijn ouders geven. Denk zo 1 a 2 euro.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:26

Krantenfoldertjes niet zozeer, maar de krantenjongen zou ik wel wat geven (€5,- ?). Die staat elke dag om vijf uur op om jouw krantje te bezorgen ...

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:28

Bedelen vind ik zo triest klinken..
Zelf heb ik de ochtendkrant rondgebracht en ben ik ook langs de deuren geweest op mensen fijne feestdagen te wensen. Dat wordt wel op prijs gesteld door de meesten. Natuurlijk zijn er mensen die niks geven. Ach ook even goede vrienden :) Een glimlach en het wensen van een prettige feestdagen is gratis :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:29

Toevallig gisteren een folder/regionaal krantje bezorger aan de deur gehad.
Ik heb hem een euro gegeven.
Onze vaste pakketbezorger wilden we wel geld geven, maar hij rijdt niet op dit moment.
Is nu een andere bezorger.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 17:30

xEmily schreef:
Krantenfoldertjes niet zozeer, maar de krantenjongen zou ik wel wat geven (€5,- ?). Die staat elke dag om vijf uur op om jouw krantje te bezorgen ...

De krant krijgen wij niet :P
En tja, daar kiest hij toch zelf voor? Ik moet er ook om half 6 uit voor m'n werk. It's part of the job..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:36

Dat het part of the job is betekent niet dat je er niet dankbaar om kan zijn ;)

Hier geen voordeur en geen krantjes , maar toen dat wel het geval was kregen ze een paar euro!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:37

Ik word er gestoord van, komen ze elke keer rond etenstijd, dat stomme aanbellen om te bedelen, no way dat ze iets krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:41

Niks wij hebben een nee/nee sticker op de brievenbus en ook bij de voordeur een sticker met nee voor verkopers en jehova's.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 17:41

Doubtless schreef:
Dat het part of the job is betekent niet dat je er niet dankbaar om kan zijn ;)

Hier geen voordeur en geen krantjes , maar toen dat wel het geval was kregen ze een paar euro!

Oh ik ben ze zeker dankbaar, maar dat betekent niet dat ik daarvoor mijn portemonnee moet trekken :+
Wat is er mis met een gewoon 'dank je en jij ook prettige feestdagen!' ? :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:43

De postbezorgers en vuilnismannen heb ik nog nooit van gehoord := Vuil ophalen, ik betaal ieder jaar dik aan gemeentelijke belastingen om dat op te halen 8)7

Ligt eraan of ik wat geef, eerst werden de folders ed netjes bezorg op zondag, maar deze is er mee gestopt...
Nu komt de nieuwe ze op de donderdagavond pas in de bus mikken -:(- week is dan toch al voorbij en de aanbiedingen meestal weg!
De eerste zou dus wat gekregen hebben, maar de 2e echt niet!

Als ze altijd op tijd zijn en netjes bezorgd, dan wil ik best wat geven, maar niet meer dan 1 euro.
Je zou maar aan iedere deur 1 euro krijgen :P tikt lekker aan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:44

Hier een vaste folderbezorger en een vaste krantenbezorger, ik woon aardig buitenaf en ben heel blij dat ik s'ochtends om half acht mijn kranten uit de bus kan halen, weer of geen weer. Nog nooit te laat bezorgt behalve bij een storing. Dus ja, de kranten bezorger krijgt van mij standaard 10 euro en de folderbezorger 2,50. Natuurlijk verdienen ze ook gewoon hun geld met bezorgen maar dat is geen vetpot en als je met -10 of echt slecht weer nog steeds je krant kunt lezen dan vind ik het wel verdiend.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:46

xVerax schreef:
Ik had laatst een jongen van de krant aan de deur toen mijn ouders niet thuis waren, wenste me fijne feestdagen en ging weer weg, wist ik veel dat het gebruikelijk was om geld te geven :+ :+

Dus nee, hij heeft niks gehad :')

Oh was jij dat! Ik zal de krantenjongen wel weer even langs sturen :')

Mijn zoon van 15 brengt de ochtendkrant, hij gaat 6 dagen per week om 5 uur smorgens zijn bed uit om er voor te zorgen dat de ochtendkrant voor 7 uur bij de klanten is. In weer en wind, zelfs als hij ziek is.
Hij verdient €5,- per dag voor de krant. Het is voor hem juist leuk om een keer een bedankje te krijgen van de klanten ipv een klacht omdat de krant een MINUUT te laat is.. Ja, dat gebeurt echt.. Daarnaast krijgt hij niet eens uitbetaald wat afgesproken is..

Ik ben trots op de jongens en meiden die dit allemaal doen!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:47

Ik verdiende 4 euro per 4!!! Uur werken in de folders.. Was al 2 uur bezig met vouwen en moest nog 2 uur lopen. Ik was dus heel blij met kerst!
Ook gaven sommige 10 cent. Ik bedankte ze even goed en was er oprecht blij mee! Ik kan niet in hun portomenee kijken namenlijst.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:48

Ik had het van de week op mijn werk. Dat ik naar buiten loop en er passeert een donker getinte man mij op het erf. Dus ik draai me om; "ehh kan ik je ergens mee helpen?" Hij: " Ja!!!! Ik bezorg hier krant. Heb je nog kadootje?!".

:')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:49

Hier krijgen ze allemaal 50 cent. Mensen krijgen op hun werk een kerstpakket en dit is voor de kranten lopers een soort kerstpakket vind ik.

Sommige hebben geen andere keuzes, en zijn nou eenmaal veel kinderen die van hun ouders geld moeten verdienen en vanaf een bepaalde leeftijd heb je niet echt keuze kwa werk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:54

Hier worden 2 kranten gelezen.
De krantenbezorgers krijgen 5 euro en de huis aan huis bezorger 2 euro.
Niks mis mee om ze wat te geven, vaak allemaal jongelui die heel vroeg door weer en wind gaan.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:55

Hier wordt er niet aangebeld (misschien omdat we een gesloten appartementen complex hebben?) maar als hij dat zou doen zou hij wel wat krijgen. Hij bezorgd de folders altijd op zaterdag of zondag ( ipv maandag of dinsdag wat eigenlijk de regel is) en ik weet wat voor rot werk het is en hoe slecht het betaald.

Tegenwoordig zijn het zelfs niet alleen maar meer jongelui maar ook volwassenen die gewoon geen andere baan kunnen krijgen.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:55

Ik heb zelf 5 jaar lang folders en huis-aan-huis kranten rond gebracht. Ben de laatste 2 jaar ook rond geweest met fijne feestdagen/ gelukkig nieuwjaar wensen. Voor mij was dat toen echt niet om het geld te doen.. Het eerste jaar zo'n 100 euro bij elkaar, het 2e jaar zo'n 65 euro. Behalve dat ik toen de hele middag door de stromende regen had gefietst was het aan de deuren allemaal ellende... Uitgefoeterd worden, zelfs iemand die de hond achter me aan stuurde :(

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:16

Als ik eerlijk ben, vind ik alle reactie's hier echt bizar.. :o
Wij krijgen krantje van hier in de buurt en De Volkskrant, krantje uit de buurt krijg 3 tot 5 euro en van de Volkskrant zeker wel 20 euro. Vooral De Volkskrant bezorger loopt elke ochtend vroeg in ieder weer en brengt de krant en als je dan het gezicht ziet van die man, word je zelf ook helemaal blij van. :)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:20

Joey schreef:
Als ik eerlijk ben, vind ik alle reactie's hier echt bizar.. :o
Wij krijgen krantje van hier in de buurt en De Volkskrant, krantje uit de buurt krijg 3 tot 5 euro en van de Volkskrant zeker wel 20 euro. Vooral De Volkskrant bezorger loopt elke ochtend vroeg in ieder weer en brengt de krant en als je dan het gezicht ziet van die man, word je zelf ook helemaal blij van. :)

Ja maar iedereen werkt toch hard? Ik werk wisselende diensten, nacht, vroeg (en moet dan ook super vroeg op), tot 's avonds laat. Feestdagen wanneer iedereen bij familie is of op stap is. Ik zorg voor kindjes, baby's, senioren, lieve mensen, dronken mensen, lastige mensen, agressieve mensen. Ik knoop gesprekken aan, wordt uitgescholden, zorg er mede met mijn collega's voor dat ik levens van mensen red en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar ik krijg van die mensen toch ook niks extra's? Ik krijg daar toch gewoon salaris voor..

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:28

Ook ik vind een aantal van de reacties bizar. Zelf geven wij de bezorger ook geld. Waarom? Omdat de beste bezorger in weer en wind ALTIJD de krant optijd bezorgt. 's Morgens 6:00 ligt mijn krant in de bus. Ook de bezorger van het weekblad krijgt geld. Die van het weekblad krijgt €0,06! per krant. Deze bezorgt fiets daarvoor 20 km om ook het buitengebied te bezorgen. Want als je bezorger bent in een klein dorp van 200 inwoners met veel huizen in het buitengebied moet je okk dasr bezorgen. En dat allemaal op het fietsje in weer en wind! De bezorger van het weekblad doet het weekblad, omdat anders niemand in het dorp meer de krant krijgt. Ik vind dat je respect voor deze mensen moet hebben. Een extraatje is zeer gepast voor deze mensen. Want zouden jullie het zelf doen?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:29

Geven jullie dan ook allemaal nooit fooi als je in de horeca drinkt/eet?

Ik denk dat je best onderscheid kan maken tussen de folderjongens die vlak voor kerst als paddestoelen uit de grond schieten en de trouwe krantenbezorger.
Voor de laatste is het niet bedelen maar een momentje om fooi te kunnen krijgen voor een jaar lang hard werk.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:29

Ik krijg folders via Spotta en daar komt een soort van visitekaartje bij met prettige feestdagen erop, ze bellen niet aan (of ik ben niet thuis, dat kan ook). Krant krijg ik niet..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 18:35

Ik heb zelf ook kranten (Telegraaf, NHD, Financieel Dagblad) en folders gelopen, dus ik weet echt wel hoeveel het afzien is. Maar tegen kerst voor geld langs de deuren gaan vond ik echt tever gaan en heb ik dus nooit gedaan.

Ik heb ook baantjes gehad waardoor ik 's morgens rond half 5 (!!!!) al uit mijn bed moest om ervoor te zorgen dat mensen hun goederen op tijd kregen. Daar kies je toch zelf voor? Zou mooi worden als we allemaal langs de deuren gingen. Dan mogen we er wel een baan bij nemen om iedereen te betalen (wellicht toch maar een krantenbaantje erbij nemen :+ )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-12-14 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt