Overboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Re: Overboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:20

jeetje ik ben verbaasd dat sommige dan echt voor het hoogste bedrag gaan. Als je zo op geld zit...had men ook kunnen wachten op een hoger bod. Zodra iemand denkt .....dit bod is goed ....dan reageer je. Sja als er dan later hoger word geboden heb je of niet lang genoeg gewacht of ben je tevreden met de bieding geweest. Ik vind het buiten de regels gaan om dan voor een hoogste bod te gaan, hoe hard je het geld ook nodig heb, dat is het spel op marktplaats.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:29

Wat reageren mensen hier zuur zeg.. net of ze jaloers zijn. Ik zou contact opnemen met diegene van het hoogste bod en daarna zou ik een berichtje sturen aan het lagere bod dat je een hoger bod hebt gehad en dan voor het hogere bod gaan :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:30

Jaloers?
Op wie?

Gaat gewoon over netjes handelen, toch?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:31

Als je het bod echt geaccepteerd hebt dan is je advertentie toch gesloten?
Ik zou zeggen ga voor de hoogste bieder! Zolang jij nog geen geld hebt is er nog niks verkocht.
Ik vind dat je mooie normen en waarden hebt maar het is gewoon marktplaats en de meeste mensen die daar op zitten zijn wel een beetje handelaar. Moet jij dus ook doen !

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:32

Als je het kleed voor €50 hebt toegezegd aan de bieder dan is het wel zo netjes om die afspraak na te komen. Het is in dit geval jammer dat iemand het dubbele geboden heeft maar dat is mosterd na de maaltijd.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:34

Jaloers? Ik behandel mensen zoals ik zelf graag behandeld wil worden. Als ik dus akkoord gegaan ben met een lager bod hou ik me aan de overeenkomst. Geef idd een tijd aan waarop diegene kan reageren. Niet binnen die periode antwoord, dan door naar de hogere bieder.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:51

Als ik heel eerlijk ben... Zou ik ook voor het hogere bod gaan :) Degene die 50 euro heeft geboden netjes een mailtje sturen dat er een hoger bod is geplaatst en misschien diegene ook de kans geven om het voor een 'tussenprijs' te verkopen (80 euro of zo). Dat zou ik dan weer wel doen...

Ik heb het ook wel eens als 'koper' meegemaakt. Geboden, keurig een afspraak gemaakt om de boel te gaan bekijken. Met de auto toch zeker een kilometer of 50 gereden, product bekeken en dat was helemaal naar wens. Wil ik afrekenen, blijkt iemand anders meer te hebben geboden. Toen mocht ik het product niet meenemen, maar ik zou gebeld worden als de hoogste bieder er vanaf zag... Je raad al: nooit meer wat gehoord. -O-

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:55

Heeft de persoon al gereageerd die €50,- had geboden?
Het komt zo vaak voor dat je van de bieder niks meer hoort!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:56

Ik zou de bieder met 50 euro mailen dat hij ivm een hoger bod x tijd heeft om het tapijt op te komen halen. Anders ga je verder met de andere geïnteresseerde.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:58

Ik zou me ook bezwaard voelen om die mensen van 50 euro zomaar te laten zitten.
Maar het dubbele vangen is toch wel heel erg lekker.
Ik zou die van 50 euro mailen dat je een veel hoger bod hebt gekregen en vragen of ze het begrijpen. En zo niet, en ze voet bij stuk houden en zeggen 'afspraak is afspraak en anders maken we er melding van', dan zou ik ze inderdaad gelijk geven en me aan de afspraak houden om uit de problemen te blijven.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:09

Wauw...normen en waarden? Was da? Oh dat zijn die lastige regeltjes waar je je alleen aan moet houden als je risico loopt gepakt te worden toch? Pffff je zou het haast denken als je zo'n topic leest. (Niet op ts gericht, die heeft duidelijk nog een geweten)

Moraalridder hier (en er trots op!), dus ik zou absoluut doorgaan met de eerste persoon. Het zou niet eens in me op komen om dat niet te doen eigenlijk. Misschien zou ik even van mezelf balen, dat ik zo snel de beslissing had genomen en blijkbaar beter had kunnen wachten. Overeenkomst is overeenkomst. Bij particulieren telt een mondelinge overeenkomst net zo hard als een contract, dat lijken veel mensen zich niet te beseffen. Het gaat om het toezeggen, niet over de centjes op je rekening. Toezeggen, wat ts hier gedaan heeft, is verplicht zijn om door te gaan, met wellicht wat extreme uitzonderingen. Een hoger bod is hier geen uitzondering op. Ik vind het ronduit asociaal en egoistisch om een bod te accepteren en daarna weer terug te trekken omdat je meer geld kan krijgen.

Aan iedereen die dat wel normaal vind: jullie klagen dus ook niet als dit jullie zou overkomen? Stel je vind het hoofdstel wat je altijd al wil, verkoper accepteert je bod, jij wil gaan overmaken maar krijgt ineens te horen dat je het dubbele mag ophoesten of oprotten? Jullie zouden je dan niet genaaid voelen maar het heel logisch vinden? Lijkt me sterk....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:10

zwerte nee ik zou me niet genaaid voelen, ik zou het zelf ook doen en heb het al enkele keren meegemaakt hoor. kan er niet wakker van liggen en ik snap de verkoper dan had ik maar naar waarde moeten bieden op het product

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:11

Nee ik zou de verkoper inderdaad begrijpen, maar wel balen natuurlijk

handel = handel vind ik

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:12

Wat ik doe. Is als ik een akkoord heb bereikt en er staat een afspraak, is de advertentie op gereserveerd zetten. Zolang dat er niet op staat ligt er wat mij betreft niks vast.

Ligt er wat mij betreft dan ook hele,aal aan of degene die geboden heeft al gereageerd heeft of niet. Als ik nog niks terug gehoord heb, ga ik gewoon verder met de hogere bieder.

Maar goed, ik zeg dan ook nooit meteen dat ik het bod accepteer, maar altijd dat ik het een schappelijke prijs vind en stel vervolgens vragen om tot een akkoord te komen.

Als er een akkoord komt, is dat inclusief concrete afspraken over overdracht en zodra dat er is gaat de advertentie op gereserveerd.

Het komt mij iets te vaak voor dat je vervolgens van bieders helemaal niks meer hoort.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 19-12-14 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:16

Dat is inderdaad ook zo shiloh, ik zet hem ook op gereserveerd als ik betalingsgegevens etc heb uitgewisseld

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:17

Ik zou gewoon verder gaan met degene die 50 euro geboden heeft. Mits die binnen een redelijk tijd reageert ( 24 uur bijvoorbeeld ).
Zo wou ik laatst iets kopen, had in de avond gemaild.. Volgende dag kijk ik in m'n pauze, reactie terug.
Dus ik had m'n gegevens gestuurd. Was hij al weg....
Baalde als een stekker, ze reageerde met: Ja het blijft toch marktplaats...
Begrijp ik wel, maar ik zit ook niet 24/7 op m'n mail...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:21

Zo had ik laatst enkele mails van biedingen niet ontvangen.. Mevrouw die al eerder geboden had en ik mail contact had belde me op en heb met haar een bedrag afgesproken. Even later kreeg ik de mails toch binnen en zag ik dat ze dus al € 20,- meer had geboden via marktplaats.

Vond het erg banketstaaf maar heb hetgene dat ik verkocht toch verzonden voor het lagere bedrag.. dat was ik tenslotte telefonisch overeengekomen.

Heb de betreffende mevrouw wel een mail verzonden met daarin hoe ik er over dacht en met de vraag of ze zich in mijn situatie zou willen verplaatsen en zou willen handelen hoe zij goed acht.
Ik vind het absoluut niet netjes dat ze niets heeft gezegd over haar hogere bieding. Ik baal er van dat ik de mails niet eerder door heb gekregen maar dat veranderd niets aan de zaak.

Helaas nooit meer iets gehoord. Persoonlijk zou ik me hier bijzonder rot over voelen en iemand niet zo behandelen. Zo wil ik namelijk zelf ook niet behandeld worden.

Ik zou in dit geval dus ook zaken doen met diegene waar een afspraak mee gemaakt is. Dit omdat ik iemand wil zijn van mijn woord en ik mijn eigen graag recht in de spiegel wil blijven aankijken :).
Waar ik me wel in zou kunnen vinden is een ultimatum voor het ophalen omdat je ook vaker verhalen hoort over niet nagekomen afspraken. Dit wel een reëel tijdsbestek, 3 dagen?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:23

Je bent accoord gegaan met € 50,00 dus de koop is gesloten. Er is dus een wettelijk koopcontract gesloten, dus ook als het via internet gaat. Je bent onvoorwaardelijk op het bod ingegaan. Je zou alleen onder de verkoop uit kunnen als je de koper had gezegd: verkocht mits er geen hoger bod komt. De koper zou zelfs kunnen eisen dat het kleed geleverd moet worden.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:41

Oef wat slecht zeg :( . Idd, er is akkoord gegaan met het eerste bod (waarschijnlijk via mail?) en dus is het rechtsgeldig ook.

Ik heb 1x gehad met een fotocamera dat er constant overboden werd door 2 personen waar ik zelf een beetje knetter van werd, omdat mijn VP allang en breed gehaald was. Ik heb toen beide personen een mail gestuurd dat degene die op een bepaald tijdstip het hoogste bod had, de camera zou krijgen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:49

Collie2008 schreef:
Nee ik zou de verkoper inderdaad begrijpen, maar wel balen natuurlijk

handel = handel vind ik

Ik gebruik even jouw opmerking als quote, maar bedoel het meer algemeen dus niet alleen jou persoonlijk (want het woord handel is vaker gevallen):
Jullie zien handel dus als een egoistisch iets? Zolang je het geld niet in je handen hebt en het product niet hebt overgedragen mag je dus alles? Volgens mij horen bij goede handel nou juist een setje normen en waarden. Afspraken maken en die nakomen is een hele belangrijke daarin, dat is niet voor niks wettelijk vastgelegd. Als een boer handjeklap op de markt doet, gaat ie er ook vanuit dat ie over een uurtje die koe mag meenemen voor de afgesproken prijs. Dan is het ook niet ineens het dubbele geworden. Waarom is dat zoveel anders dan online handelen?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:50

Yv_ schreef:
Oef wat slecht zeg :( . Idd, er is akkoord gegaan met het eerste bod (waarschijnlijk via mail?) en dus is het rechtsgeldig ook.

Ik heb 1x gehad met een fotocamera dat er constant overboden werd door 2 personen waar ik zelf een beetje knetter van werd, omdat mijn VP allang en breed gehaald was. Ik heb toen beide personen een mail gestuurd dat degene die op een bepaald tijdstip het hoogste bod had, de camera zou krijgen.

Met mensen die ver boven de vraagprijs bieden moet je heel voorzichtig zijn. Dit zijn namelijk vaak Nigeriaanse oplichters

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:53

Juliomariner: Nee hoor, mijn goede camera stond er gewoon voor een prikkie op, namelijk 50 euro. Ze bleven elkaar constant met 10 euro overbieden en zo liep het op tot 120 euro. Toen heb ik beide Nderlandse dames ;) gemaild en de camera is uiteindelijk voor 130 euro weggegaan. Had ze ook nog hoger kunnen laten opbieden, maar werd zelf gek van de mailtjes en vond het ook zo banketstaaf om ze nóg hoger tegen elkaar te laten bieden.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:01

Toen ik iets op marktplaats had staan en er een bod kwam wat wel acceptabel was heb ik deze mensen gemaild dat als ik voor een bepaalde datum en tijd niks hoorde ik het artikel aan iemand anders ging verkopen.

Vind het dus niet kunnen als je ergens mee akkoord gaat en er een hoger bod komt om die gene dan te mailen dat er een hoger bod is en dus niet met haar in zee gaat.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:05

juliomariner schreef:
Yv_ schreef:

Met mensen die ver boven de vraagprijs bieden moet je heel voorzichtig zijn. Dit zijn namelijk vaak Nigeriaanse oplichters

Of mensen die voor de lol bieden. Ik had dat met mijn auto, één persoon leek me redelijk serieus en toen ging de tweede opeens idioot hoge bedragen lopen bieden waarna de eerste persoon afhaakte. Die dacht volgens mij dat hij in de zeik genomen werd, en terecht -O-

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:07

Op MP heb je mensen die bieden die zo maar wat doen en je hebt mensen die bieden en ook serieus zijn. Ik reageer altijd op een bod wat mee aanstaat, als ik dan een hogere bieding binnen krijg mail ik diegene terug waar ik in eerste instantie heb gezegd je bod is akkoord. Graag binnen zoveel tijd een reactie anders ga ik verder met een ander. Tegen diegene van het andere bod zeg ik dan ben bezig met iemand wordt het niets hoor je van mij.