Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:35

Ik woon nog niet samen, maar heb al wel gezegd dat de persoon die als eerste thuis is kookt.
En de rest verdelen we, werken straks allebei hard :+.

Ik vind niet dat je zeurt hoor, sommige mannen hebben gewoon een flinke schop onder hun hol nodig!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:38

Alleen mijn eigen was vouwen zal denk ik niets uithalen, de verleiding is wel heel erg groot om het te doen maar ik weet nu al dat ik hem daar heel erg boos mee maak en dat zo'n actie alleen maar averechts werkt.

Eline: ik kan soms ook van de daken schreeuwen dat het huishouden niet mijn hobby . O:)
Als ik hem na 3 weken aan vouwwas op de stoel wijs op die muur met sokken, broeken en shirts midden in de woonkamer, is zijn reactie: "Jamaar jij hebt de was ook niet gevouwen". Ik hoef hem dan dus ook niet te zeggen dat ik dat expres heb laten liggen voor hem, want dat is in zijn ogen kinderachtig en een smoes om het zelf niet te hoeven doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:41

Jolien87 schreef:
En nu gaat hij de was vouwen, wel heel demonstratief kribbig met een boel gezucht. :=

Maar jij weet ook niet hoe verschrikkelijk zwaar dit is :D :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:42

Kinke schreef:
Jolien87 schreef:
En nu gaat hij de was vouwen, wel heel demonstratief kribbig met een boel gezucht. :=

Nee precies, want ik doe het noooit. O:)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

Kinke schreef:
Jolien87 schreef:

Ge-wel-dig!!! _O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

Dat is echt zooooo'n mannen ding. Die zien dat soort dingen niet en zien er ook het nut niet van in. Ik zet die van mij gewoon aan het werk. Wil je dit of dat doen en dan doe ik zelf dit/dat. Maar als ik er niet ben doet hij ook geen flikker. Ik heb me er bij neergelegd wetende dat het overal zo gaat en dat een diepgeworteld probleem is bij het mannelijk geslacht.

En als ik een week geen tijd heb en het laat liggen hoeft hij het niet te wagen om er ook maar iets over te zeggen want dan is die aan de beurt. -:(- }:)

Supervixen

Re: Ben ik dan echt zo'n zeurpiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:46

Je hebt helemaal gelijk Belle, ik heb me er ook aardig bij neergelegd.
Ik geef hem gewoon opdracht om dingen te doen anders gebeurt het niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:46

Oh gut, ik ben niet de enige met zo'n vriend :D
Echt een schat hoor, maar hij ziet de troep niet of stapt er gewoon overheen. Ben je een dag of wat naar je ouders? Je komt gewoon terug in een ontploft huis. En ik ben dan iemand die zo'n pokkezooi niet kan uitstaan en meteen aan de slag gaat. Een hint geven helpt hier trouwens wel, maar zou het ook leuk vinden wanneer hij het eens uit zichzelf deed :+ En als hij het wel gedaan heeft kan ik het trouwens weer overdoen, dus tja :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:47

Huishouden is net zoals de griep hebben, daar gaan ze gigantisch aan onderdoor.
Steun hem dan ook een beetje ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:50

minikatje schreef:

Ja, maar griep is ook een bekend iets bij mannen.... :=
"kuch kuch" "Ohhhhh, ik ben zoooo ziek" :')
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 16-12-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:52

Cayenne schreef:
Echt een schat hoor, maar hij ziet de troep niet of stapt er gewoon overheen. Ben je een dag of wat naar je ouders? Je komt gewoon terug in een ontploft huis. En ik ben dan iemand die zo'n pokkezooi niet kan uitstaan en meteen aan de slag gaat. Een hint geven helpt hier trouwens wel, maar zou het ook leuk vinden wanneer hij het eens uit zichzelf deed :+ En als hij het wel gedaan heeft kan ik het trouwens weer overdoen, dus tja :')

Stille hints geven ziet hij als steken onder water, hij kan nooit het zoveel hebben qua commentaar dus dat moet ik altijd heel erg tactisch aanpakken. En dat terwijl ik van mezelf heel adrem ben en bijdehandte opmerkingen kan maken. Niet echt een fijne combi dus. Jullie begrijpen dus wel dat het hier thuis af en toe flink kan knetteren. :Y)

Me erbij neerleggen is misschien wel de makkelijkste opmerkingen, althans, om de vrede in huis te bewaren. Aan de andere kant kom hij er in mijn ogen dan veel te makkelijk vanaf. Ik werk ook hard en ik wil me vooral geen dienstmeid voelen in mijn eigen huis. Dit weet hij trouwens ook.

En oh god, griep bij mannen. Breek me de bek niet los. :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:54

belle_boef schreef:
Dat is echt zooooo'n mannen ding. Die zien dat soort dingen niet en zien er ook het nut niet van in. Ik zet die van mij gewoon aan het werk. Wil je dit of dat doen en dan doe ik zelf dit/dat. Maar als ik er niet ben doet hij ook geen flikker. Ik heb me er bij neergelegd wetende dat het overal zo gaat en dat een diepgeworteld probleem is bij het mannelijk geslacht.

Zoooooo herkenbaar. Gewoon opdrachten geven werkt hier wel prima. Vriend heeft zelf wel eens gezegd dat hij liever SMART geformuleerde opdrachten krijgt, dan onduidelijke hints waarmee ik denk dat ik zijn gevoelens spaar, maar die me vooral frustratie oplevert. Dus ik speel af en toe gewoon de generaal en geef de opdracht om deze ochtend (geef vooral een tijdsbestek waarin je de opdracht gedaan wilt hebben) de vaatwasser uit te ruimen of nu de was van de lijn te halen en op te vouwen (anders wordt het alsnog in de hoek gepleurd). Voordeel: het wordt gedaan met een minimum aan morren en ik voel me maar heel eventjes een kreng.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:57

Hij heeft het zwaar, hij is nog steeds bezig met de vouwwas.
En dan moeten we straks ook nog boodschappen doen. Ik durf al te wedden dat hij zegt iets makkelijks te willen eten vanavond. Wordt vervolgd...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:59

Zooo herkenbaar TS! Als je de oplossing hebt, laat het hier weten aub, want hier na 8 jaar relatie nog steeds niks op gevonden :( Zelfs de afwas 2 maanden (!!) negeren werkt niet, dan leeft mijn vriend gewoon op pizza en afhaalmaaltijden.

*wacht op de gouden tip*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:00

Weet je... Het zit er gewoon niet bij ze in.

Ik moet heel eerlijk toegeven dat mijn vriend elke dag kookt. Maar dat komt omdat ik vaak tot 19:00 uur werk en we anders wel erg laat eten.
Verder werkt hij 40 uur en ik 50-60 in de week. Ik heb mijn hobby's (de paarden en de honden) en ik studeer tegenwoordig weer.

Verder doe ik alles in het huishouden. Van de was tot aan het poetsen van dingen. Van het verven van de kozijnen tot aan het regelen van de maandelijkse betalingen.
En ja, soms voel ik me net zijn moeder. Sokken van grond rapen en in de wasmand doen, zijn kledingkast weer opnieuw netjes indelen (anders krijg ik de schone was er niet bij := ) etc.

En soms heb ik ook een baalmoment. Dat ik tot 22:00 uur op sta te ruimen.
Het is bij ons niet eerlijk verdeeld. Maar weet je... Hij is hartstikke lief. En als hij wat doet, doet hij hartstikke zijn best.

Denk daar aan. Hij doet het niet expres en doet op zijn manier zijn best :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:05

Als hij zo zuchtend bezig is met de was... zou ik zeggen "schat, ik ga nu wel even de boodschappen doen en zo koken" dan hoef je hem even niet te zien... en hij heeft het idee dat je zijn inzet wel waardeert.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:09

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:

Stille hints geven ziet hij als steken onder water, hij kan nooit het zoveel hebben qua commentaar dus dat moet ik altijd heel erg tactisch aanpakken. En dat terwijl ik van mezelf heel adrem ben en bijdehandte opmerkingen kan maken. Niet echt een fijne combi dus. Jullie begrijpen dus wel dat het hier thuis af en toe flink kan knetteren. :Y)

Me erbij neerleggen is misschien wel de makkelijkste opmerkingen, althans, om de vrede in huis te bewaren. Aan de andere kant kom hij er in mijn ogen dan veel te makkelijk vanaf. Ik werk ook hard en ik wil me vooral geen dienstmeid voelen in mijn eigen huis. Dit weet hij trouwens ook.

Als hij bij een stille hint al in de verdediging schiet, is het idd een lastige :(:) Heb medelijden met je.
Die van mij kookt nog weleens wanneer ik het aan hem vraag, gaat in het weekeinde (dan heb ik het enorm druk met werk) boodschappen doen (vergeet wel de helft en shopt alleen de duurste merken, maar ach :D ) Doet weleens een wasje wanneer er geen handdoeken meer zijn en mort ook niet wanneer ik hem vraag een kopje thee te zetten, maar zelf iets bedenken, neuh :P
Maar ik ben ook wel een controlefreak, dus hij weet dat het sowieso toch wel gebeurd :') Het is dus ook mijn eigen schuld want ik maak het hem te makkelijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:10

Heeft jullie vriend trouwens ook de neiging om eens flink te gaan zitten 'tafelen' op de wc vlak nadat je die hebt schoon gemaakt? :') :=
Alsof hij het de hele week heeft opgespaard :7 Ik loop nog net de wc uit met mijn schoonmaakspullen of hij gaat alweer met iPad in de hand naar de wc om deze even opnieuw in te wijden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-12-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:12

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:

Ooit al een voorstel gedaan voor een schoonmaakster? Hoeven jullie allebei biet zoveel te doen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:14

Nee zeg, dat vind ik nu echt niet nodig. Als we het met z'n tweetjes doen dan kan het makkelijk, we wonen in een niet al te groot appartement dus ik vind het onzin om geld uit te geven voor iets wat we best zelf kunnen.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:21

En als je nou iedere week 1 ochtend (2-3 uur) met elkaar afspreek dat je dan het huishouden doet:
- schoonmaken
- strijken
- opruimen
- etc.

en dat er verder een schema komt van wie wanneer wat doet (op dagen / in de week) en dat je er bijvoorbeeld een "boete" aan hangt als het niet gebeurd. Vervolgens moet het alsnog gedaan worden en moet er bijvoorbeeld 10,00 in een potje gedaan worden. Na een poos kan er wat geld gespaard zijn en degene die het meeste geld in het potje heeft gestopt moet de ander mee uit eten nemen.

Waar ik woon (studenten) doen we het zo. Wij kunnen 1x per maand toch altijd leuk een biertje doen in de stad van het geld. En het geld wordt steeds minder :Y).

Op deze manier heb je afspraken op papier staan. Natuurlijk kan er in overleg veel maar dan is de basis er wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:26

Mannen zijn simpel, attendeer je ze er niet op, zien ze het niet. Hier laat mijn kerel gerust de was een dag (of twee) in de wasmachine liggen, terwijl ik in de veronderstelling ben dat hij die netjes heeft opgehangen. Frustratie alom, want dan kan ik machine dus nog een keer lopen. {:)-:(

Weet je wat helpt? Kabels van PS3 verstoppen, spellen verstoppen, de afstandsbediening van de TV, WC-rol, allemaal essentiële dingen die hij nodig heeft zodra hij wakker is. Op Facebook zie je vaak van die briefjes die moeders hebben gemaakt voor hun kinderen.

"You will find COD when you clean up your room" en dat soort dingen, maak er een speurtocht van. Op gegeven moment gaat dat opruimen en poetsen helemaal vanzelf. :)* Ze kunnen wel leren, die mannen, het duurt alleen even. :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:29

Die aanpak vind ik dan weer wat kinderachtig :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:30

Ik heb nog wel ergens de clicker van de hondencursus liggen. :=

Zonder gekkigheid, meneer zit nu boos op bed te lezen omdat hij geen zin heeft om bij me te zitten. Nu ben ik dus de boeman. Hij vindt het niet leuk dat ik op zo'n manier ben thuisgekomen, hij had waarschijnlijk liever gehad dat ik zonder gezeur was teruggekomen, de troep negerend. Toen ik thuiskwam was hij nog aan het werk dus ik had een foto gemaakt van de vouwwas en het aanrecht en de boodschap 'wat een prachtige welkom-thuisverrassing'. Blijkbaar zag hij dit als signaal dat ik maar 1 ding belangrijk vind bij thuiskomt. Ik kan daar echt zo slecht tegen he. En nu heeft meneer geen honger, kortom: er gaat niet gegeten worden. Ik heb mijn buik hier ook aardig vol van. -O-

Heel eerlijk gezegd vind ik het niet nodig om met een beloningssysteem te werken. Dit kun je met een kind wel doen, maar niet met een volwassen man van 34 jaar. Ik vind niet dat hij beloond moet worden voor iets wat hij vanzelfsprekend zou moeten doen. Ik word er ook niet voor beloond, ja een opgeruimd huis. Dat vind ik eerlijk gezegd wel de moeite waard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:32

minikatje schreef:

_O- _O- _O-