Vriendin in de put en ik kan niets meer doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:16

Ze moet daar weg. Juridisch advies inwinnen over de verkoop van het huis en de verdeling van de opbrengt met een actuele taxatie. Dan kan hij haar uitkopen of het huis verkopen en het geld verdelen.

Ze zal zien dat ze als ze weg gaat een lastige periode zal hebben, maar dat die korter zal zijn dan ze nu denkt en ook dat er veel meer mogelijkheden zijn dan ze nu ziet. In zo'n situatie kan je ook niet meer nuchter denken. Heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten; ik dacht ook dat ik geen opties had. In het begin heb ik wat financiële hulp gehad, omdat ik ook geen baan had en wel 3 kinderen. Nu houd ik de boel al jaren zelfstandig draaiend.

Als ze een baan heeft, zou ze toch iets, al is het maar een studentenkamer, of vakantiehuisje kunnen huren. Of, zoals een vriendin van mij heeft gedaan, bij allerlei kennissen logeren voor tijdelijk.

Laat ze wel goed regelen wat er met haar deel van het huis gebeurt. Niet blijven wachten. Haar leven gaat voorbij en ze komt zo geen stap dichter bij een oplossing.

Sterkte voor haar!

Amaryllis

Re: Vriendin in de put en ik kan niets meer doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:25

Is jullie huis echt zo klein dat er niemand meer bij kan? In zo'n situatie denk ik altijd waar een wil is, is een weg. Die situatie is echt roofbouw op haar, helemaal omdat ze geen hulp van derden accepteert.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:31

lief dat je je vriendin wil helpen
echter vraag ik me af of zei weet dat je dit hier op bokt hebt staan en ook info geeft in pb
sorry als ik daar over heen lig

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:32

Met uitkoop of verkoop van het huis mag je hopen dat hypotheek niet hoger is dan de waarde, ze neemt dan ook nog een schuld mee.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:42

pinto_1 schreef:
Er zijn meer mensen die gaan scheiden of uit elkaar gaan. En ja, dan moet je behoorlijk bezuinigen, maar liever dat dan tot op het moment van verkoop bij elkaar blijven zitten.
Dus ik zou toch adviseren op zoek te gaan naar een goedkoop huurhuis, en dan maar elk dubbeltje omdraaien tot het huis verkocht is.

Dit is echt niet mogelijk :+
Stel ze verdiend 1200 euro netto.... Een hypotheek van 1000 euro (dus 500). Houdt ze 700 euro over voor de rest. Een goedkoop huurhuis is minimaal 400 euro. recht op subsidie heeft ze niet want haar eigen vermogen is te groot.
Dat kan ze toch nooit bekostigen?!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:47

kan ze niet tijdelijk naar een crisisopvang.
Hebben ze in allerlei plaatsen wel. Volgens mij is dit van het leger des heils.
Een vriendin van mij woont hier ook tijdelijk tot ze op kamers kan, vanwege de ondragelijke situatie thuis

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:00

amies100 schreef:
pinto_1 schreef:
Er zijn meer mensen die gaan scheiden of uit elkaar gaan. En ja, dan moet je behoorlijk bezuinigen, maar liever dat dan tot op het moment van verkoop bij elkaar blijven zitten.
Dus ik zou toch adviseren op zoek te gaan naar een goedkoop huurhuis, en dan maar elk dubbeltje omdraaien tot het huis verkocht is.

Dit is echt niet mogelijk :+
Stel ze verdiend 1200 euro netto.... Een hypotheek van 1000 euro (dus 500). Houdt ze 700 euro over voor de rest. Een goedkoop huurhuis is minimaal 400 euro. recht op subsidie heeft ze niet want haar eigen vermogen is te groot.
Dat kan ze toch nooit bekostigen?!

Als de man wil blijven wonen zal hij haar moeten afkopen, dan houdt ze genoeg over om iets te huren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 18:34

miszblueeyes schreef:
lief dat je je vriendin wil helpen
echter vraag ik me af of zei weet dat je dit hier op bokt hebt staan en ook info geeft in pb
sorry als ik daar over heen lig

Ja, dat weet ze. De rest reageer ik vanavond even op.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:35

Wat jou betreft: soms (of vaak?) is het aanzien van zoiets nog pijnlijker dan het te ondergaan.
Je bent helemaal machteloos.
Dat is erg pijnlijk.

Soms zit er gewoon een tijd lang niet meer in. Ik bedoel "meer zit er niet in".
Het is een vorm van stabiliteit die ze nu ervaart, en dat zal ze nodig hebben om verder te groeien.
Hoe krom het er aan de buitenkant ook uitziet.

Ik stuur je effe een PB.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:43

Staat het huis ook te koop?

Of heb ik daarover heen gelezen?
Betalen ze beide nog hypotheek?

Inderdaad naar maatschappelijk werk.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:22

minikatje schreef:
Als de man wil blijven wonen zal hij haar moeten afkopen, dan houdt ze genoeg over om iets te huren.

Hoop ik voor haar dat dat mogelijk is want de banken geven niet snel meer een hoge hypotheek :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:26

Wat een ellendig verhaal zeg.... Hoe denkt die vriend er dan over? Wil die niet bij haar weg, omdat ze toch alles verkeerd doet in zijn ogen?
Het is een beetje lastig.. Als hij het namelijk 'wel best' vindt, kan dat huis ook moeilijk zomaar in de verkoop worden gezet.
Pfff.... Verder weet ik er eigenlijk niks nuttigs over te zeggen, wat een rotsituatie :n Ik duim maar heel hard dat het allemaal goed komt.