stage vinden maar faalangst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:21

genja schreef:
Er zijn wel ziekenhuizen waar je een maatschappelijke stage kan lopen dus als je dit graag wilt gewoon nog een ander ziekenhuis mailen. Je zal waarschijnlijk niet echt in de zorg mee mogen lopen maar bv wel met de mensen die het eten/drinken uitdelen. En wij hebben in de apotheek van een ziekenhuis ook al eens stagiaires hiervoor gehad.

tjah dit is het enige ziekenhuis zat een beetje in de buurt zat de eerst volgende is amsterdam en dat is 60 km verderop :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 22:22

noorhermans1 schreef:
lilydj schreef:
oh, ik zit trouwens in mavo 3 en dit wordt mijn eerste stage, ik wou graag een stage in de horeca in de hoop dat ik savond kon werken maar ik heb geen flauw idee of dit mag

Dus dat is maatschappelijke stage? Dan moet het wel vrijwillerswerk zijn en dan word niet alles goedgekeurd!

Maar kijk eens op mas4jou.nl daar hebben onze mavo3 klassem vorig jaar hun stage vandaan gehaald.

dankje! daar zal ik even kijken :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 22:58

O kak ik bedacht me net dat je voor mas4jou wel een inlogcode nodig hebt :')
Sorry!
Bejaardenhuis word wel altijd goedgekeurd!

welshfan97

Re: stage vinden maar faalangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:11

Ik zou iets gaan doen wat je stiekem heel graag wil. Ikzelf heb ook faalangst maar ben naar de KNHS toegestapt met een open verhaal (moet een maatschappelijkestage doen, heb faalangst en zou heel graag iets met paarden doen (ookal is dat niet mijn toekomst)). Ik vond het doodeng maar heb daar echt de week van mijn leven gehad en heeeeeeel veel geleerd wat betreft faalangst.

Let wel even op idd wat de eisen zijn van je maatschappelijkestage vanuit school. Bij ons heeft er ook iemand een week een stage gedaan die later niet goedgekeurd werd. Bij ons was de eis dat het bij een non-profit bedrijf moest (dat is meestal niet zo in de horeca) en je mocht er zelf geen vergoeding voor ontvangen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:14

Gewoon doen en aangeven dat je faalangst hebt! Doodeng, maar als je daar doorheen bent en dat 'overwonnen' hebt dan voel je je stukken beter!

Heb altijd enorm veel last van faalangst gehad en nu op dit moment bijna niet meer! Succes!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:27

LZP -> STW

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 13:03

Hanmar schreef:
LZP -> STW

oh.. sorryyy :o

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 13:05

dankjullie wel allemaal! ik ga maanden een verzorgingstehuis bellen om te kijken of ik daar misschien stage kan lopen, en als dat niets wordt ga ik denk ik even kijken of ik misschien iets met paarden kan gaan doen want dat lijkt me ook heel leuk ^^

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:17

Ik moest dit jaar, en vorig jaar een stage plek zoeken (maatschappelijke en winkel stage) en ik vond het ook doodeng om naar binnen te stappen!

Ik heb een lijstje gemaakt met bedrijven waar ik stage wilde lopen en dan komt het engste: het vragen.
Ik ben gewoon naar binnen gelopen en heb aan een verkoopmedewerkster gevraagt bij wie ik terecht kon om een stage plek te vragen. Ik had mijzelf beloofd dat ik, nadat ik een stage plek geregeld had, een cadeautje/belooning voor mijzelf mocht kopen, dit motieveerde wel.
Bij het eerste bedrijf ben ik afgewezen, ze hadden al een stagaire. Bij het tweede bedrijf mocht ik komen stage lopen.

De stage zelf was ook best wel spannend, maar dat wende van zelf wel meer.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 20:33

ik heb vandaag een trainingsstal gemaild en een manege gemaild, en morgen ga ik nog het dierenasiel en 2 verzorgingshuisen even bellen. toch al een vooruitgang *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:41

Let je wel op de non profit eisen vaneen stage? Ik weet niet of een trainingstal daar onder valt ;)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 20:46

wat zijn die eisen? ik heb het nagevraagt op school maar wat ik er van begreep is dat zo'n beetje alles mocht.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:41

Als je dan toch in de zorg wilt werken zou ik je maatschappelijke stage niet in een trainingsstal gaan doen. Juist bijvoorbeeld een verpleegtehuis of een instelling voor verstandelijk gehandicapten, kan je juist oriënteren welk vakgebied je op wilt want ' de zorg' is ook weer een breed aspect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:44

lilydj schreef:
Ineke2 schreef:
Wat wil je gaan doen later?

ik wil iets in de zorg gaan doen, ik weet nog niet wat precies.
ik heb het ziekenhuis al gemaild of ik daar stage kon lopen maar dat kan pas vanaf verzorgende niveau 2 dus dat gaat niet.
verder kan ik bij bejaardentehuizen gaan kijken, maar daar durf ik dus niet zomaar binnen te lopen :+

Als je iets in de zorg wil doen, zou ik toch vragen voor een snuffelstage in het ziekenhuis, verzorgingstehuis, dat soort instellingen. Horeca en trainingsstallen heb je dan namelijk vrij weinig aan, en ze zullen je echt niet vragen of je iemand wil opereren morgen in het ziekenhuis. Hop, schoenen aan, jas aan, bokt afsluiten en pas weer online komen als je een stageplek hebt. Het zal voor een weekje zijn (oriëntatie/snuffelstage) dus er zullen meer dan genoeg plekjes zijn waar je een week mee mag draaien :j

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:52

Bedenk van te voren precies wat je wil zeggen of schrijf het eventueel zelfs op. Weet precies om hoeveel uur het gaat, wat je van begeleiding verwacht, etc etc. Op die manier kun je een fijn zakelijk gesprek voeren en ben je zeker van je inhoud, jij hebt deze info immers van school uit gekregen.

Loop binnen, zeg precies wat je wil zeggen en zeg gewoon heel eerlijk dat je het allemaal heel erg eng vind. De meeste mensen (Zeker in de zorg) zullen je gerust stellen en zeggen dat dat helemaal niet nodig is. Mij helpt dat tweede altijd enorm aangezien omdat ik weet dat niets zo sterk is als kwetsbaar durven zijn. Ik voel me altijd een heel stuk beter over mezelf wanneer ik durf toe te geven dat ik iets spannend vind.

Succes!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:26

ik heb vandaag een verzorgingstehuis gebeld en wauw, wat was dat een ramp. gelukkig ging de 2e beter en moet ik morgen weer terugbellen :+

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:27

chelle_dora schreef:
Als je iets in de zorg wil doen, zou ik toch vragen voor een snuffelstage in het ziekenhuis, verzorgingstehuis, dat soort instellingen. Horeca en trainingsstallen heb je dan namelijk vrij weinig aan, en ze zullen je echt niet vragen of je iemand wil opereren morgen in het ziekenhuis. Hop, schoenen aan, jas aan, bokt afsluiten en pas weer online komen als je een stageplek hebt. Het zal voor een weekje zijn (oriëntatie/snuffelstage) dus er zullen meer dan genoeg plekjes zijn waar je een week mee mag draaien :j

ja, ik zou natuurlijk nog langs kunnen gaan, ben alleen zo bang voor een eventuele nee :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:33

Je kunt ook nog een stage kiezen die je zo leuk lijkt, dat je het er wel voor over hebt te bellen. :D

Paardrijden met gehandicapten zoeken ze vaak vrijwilligers om te assisteren bij de lessen en bij het verzorgen van de paarden. Daar zijn ze ook gewend om met vrijwilligers te werken.

Ik heb ook een keer een wedstrijd gereden waar er een heleboel personen hun maatschappelijke stage deden. Dat was een lang weekend dus die uren tikten ook aan en het was súpergezellig! :D

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:37

TurdusMerula schreef:
Je kunt ook nog een stage kiezen die je zo leuk lijkt, dat je het er wel voor over hebt te bellen. :D

Paardrijden met gehandicapten zoeken ze vaak vrijwilligers om te assisteren bij de lessen en bij het verzorgen van de paarden. Daar zijn ze ook gewend om met vrijwilligers te werken.

Ik heb ook een keer een wedstrijd gereden waar er een heleboel personen hun maatschappelijke stage deden. Dat was een lang weekend dus die uren tikten ook aan en het was súpergezellig! :D

oh dat klinkt wel echt leuk! maar voor zover ik weet is er niet zoiets bij mij in de buurt :(

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:54

Waar woon je als ik vragen mag? Ik ken meerdere maneges voor mensen met een beperking!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 00:21

Britt_Sisi schreef:
Waar woon je als ik vragen mag? Ik ken meerdere maneges voor mensen met een beperking!

ik woon in Hoorn :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:43

lilydj schreef:
chelle_dora schreef:

ja, ik zou natuurlijk nog langs kunnen gaan, ben alleen zo bang voor een eventuele nee :P

Je gaat in de rest van je leven nog heel vaak 'nee' te horen krijgen, wen er maar aan.
Dit zou een goede oefening voor je zijn ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:56

Verzorgingshuizen zeggen vrijwel altijd ja... dan krijgen de ouderen weer een beetje extra aandacht. Ik zou daarvoor gaan.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:58

lilydj schreef:
Britt_Sisi schreef:

ik woon in Hoorn :o

Kijk dat veranderd de zaak :D
Ik heb zelf stage gelopen hier bij hospice dignitas (maatschappelijk). Was echt een hele ervaring, wel heftig maar zeker ook leuk en gezellig. Misschien kun je je daar even op oriënteren? Tis wel in de zorg. Ze zijn altijd erg blij met stagiares.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:09

purny schreef:
Verzorgingshuizen zeggen vrijwel altijd ja... dan krijgen de ouderen weer een beetje extra aandacht. Ik zou daarvoor gaan.

heb nu 2 verzorgingstehuisen gehad maar allebij, wouden ze me niet omdat ik een snuffelstage van maar een week zocht, ze zochten alleen mensen met stages van een half jaar..