grootste december ergernis ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:52

- Vuurwerk!
- Verplichte familiefeestjes (Sinterklaas, Kerst, O&N)
- Het feit dat de supermarkten/ winkels dicht zijn met Kerst/ Nieuwjaar
- Kerstliedjes.

Liever gewoon twee extra dagen "weekend" zonder Kerst dus, maar dat je wel lekker kunt shoppen en het leven wel gewoon doorgaat.

Maar verder wel leuke Kerst- en Nieuwjaarsgala's, mooie kleding kopen/ aantrekken en vrij.

Agossie

ooooh! Ik ben gèk op de Winter!! Echt helemaal geweldig! Kan niet wachten tot het echt gaat vriezen zodat er een Elfstedentocht komt en sneeuw!!! Ik wil sneeeeeeuw!!!!

Maar Kerst en O&N mogen van mij echt volledig afgeschaft worden...

AaronYve

Ik vind dit echt een super leuke tijd van het jaar.
Vind alleen het vroegtijdig afsteken van vuurwerk erg vervelend voor de dieren

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:54

Agossie schreef:
ooooh! Ik ben gèk op de Winter!! Echt helemaal geweldig! Kan niet wachten tot het echt gaat vriezen zodat er een Elfstedentocht komt en sneeuw!!! Ik wil sneeeeeeuw!!!!

Ik niet!

Bussen reden gister al amper vanwege storm (Achterhoek), dus als het sneeuwt kan ik niet naar school :').

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:55

Ess_Ramona schreef:
Agossie schreef:

Ik niet!

Bussen reden gister al amper vanwege storm (Achterhoek), dus als het sneeuwt kan ik niet naar school :').

Sinds wanneer is dat een probleem :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:56

Mars schreef:
Mariah Carey en Wham :j

Neee die verschrikkelijk Flappie. Thankgod dat ik die nog niet gehoord heb dit jaar _O_

Ik vind voornamelijk vuurwerkmisbruik echt heel rot. Verder vind ik de winter, kerst en O&N allemaal wel tof!

MyHorseGirl

Re: grootste december ergernis ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:58

Alle kilo's die je aankomt van al dat eten. |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:58

@Irtj_ Ik wil wel graag op stage na de zomer, en dan moet ik alles gehaald hebben :+.
Dus dan is lessen volgen wel zo handig!

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:00

Het vuurwerk. Ik schrik me altijd weer kapot.
Verplichte feestjes en inderdaad dat alle winkels dicht zijn en de dagen ervoor het een slagveld lijkt.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:01

Vuurwerk, de kou in combinatie met een harde wind, gladheid en alle irritante liedjes op de radio.

Daarnaast heb ik ook een hekel aan de kilo's die erbij komen. Ik hou van de chocolade pepernoten, chocolade sinterklaasjes, een uitgebreid kerstontbijt, lunch en diner. Yum!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:01

Ess_Ramona schreef:
@Irtj_ Ik wil wel graag op stage na de zomer, en dan moet ik alles gehaald hebben :+.
Dus dan is lessen volgen wel zo handig!

Oke dan is het wel belangerijk :+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:05

Ess_Ramona schreef:
Shirley, wat als je in december jarig bent?

(Ben in juli jarig, dus van mij mag je :+)

Top +:)+
Dan blijf ik voor altijd jong :D

Helaas werkt het niet zo... -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:06

Al die reclames voor zielige kindertjes en beestjes en weet ik het wat nog meer....
Die er zonder meer vanuit gaan dat als je honderden euro's kan wegsmijten aan kerst, sinterklaas en o&n dat je dan heus wel wat geld aan het goede doel kunt doneren. Je moet je, als je wat leuks wil doen, schuldig voelen en geld doneren. Je hebt een "wake-up call" nodig. :roll:

Ik studeer, en doe dat in deeltijd zodat ik geen giga studieschuld heb straks. Dus ik werk ook nog gewoon. Dat is geen vetpot, dus ga me alsjeblieft geen schuldgevoel aan praten als ik gezellig kerst wil vieren en dan even geen geld over heb om te doneren...
Bovendien zijn er hier in NL ook mensen en kinderen die het slecht hebben, daar begin ik liever bij. Als ik kleding/spullen heb doe ik dat altijd naar het leger des heils, maar zomaar geld geven terwijl iedereen weet dat maar een klein deel daarvan echt bij de mensen komt, nee daar houd ik niet van.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:40

Shirley schreef:
Heel december mag van mij verboden worden :+

Nee, ben jarig in dec |(

En dat verplichte gedoe! Blehhhhh dat gezeik van "je moet" nou uhhhh ik MOET niks {:)-:(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:22

Agossie schreef:
Van mij mag Kerst overgeslagen worden en oud&nieuw helemaal.
Ik ben vegetariër en er gaat dit jaar totaal geen rekening gehouden worden met mijn eetwensen, ben ik bang. Daar erger ik mij groen en geel aan. Ook het "verplichte" karakter van Kerst. Blegh. Spontaan samenzijn vind ik veel gezelliger en het zou altíjd vrede moeten zijn, niet alleen met Kerst.

Daarnaast heb ik een gruwelijke hekel aan vuurwerk. Dat mag van mij echt volledig verboden worden.

Kom je lekker hierheen Agossie...hier mag je lekker in je joggingbroek op de bank hangen en heerlijk knabbelen aan een vegetarisch hap ;) :D

Wat raar dat er geen rekening wordt gehouden met jouw wensen,als ik eters krijg vraag ik altijd of er mensen zijn met allergiën of vega's.Dat is toch normaal??Ga toch niet lopen prutsen in de keuken terwijl er gasten zijn die het niet kunnen/willen eten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:30

Vuurwerk

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:37

het enige waar ik me aan erger is het slechte weer en de gladheid, ik pleur altijd op mn smoel :+
verder vind ik alles leuk, kerst en nieuwjaar, helemaal leuk :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:38

Goh, dat zijn momenteel toch de stakingen hier in België :=

En verder vind ik het koude en slechte weer ook niet leuk haha :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:40

Het feit dat iedereen heel december winter noemt terwijl het boor een groot deel herfst is.....
Oja en dat ik mij daar elk jaar weer aan irriteer vind ik ook een ergenis.

Ook dat ik niet veel daglicht zie. In het donker naar school en in dornker weer terug, de meeste practicum lokalen (zitten we vaak) hebben geen raam. We werken met straling en hebben daarom niet veel ramen

Veder vind ik kerst en oud en nieuw wel heel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:44

''New year, new me!''

:r :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:46

Ik vind december leuk, het is alleen wel heel onhandig dat sinterklaas, kerst, oud&nieuw, mijn verjaardag, paps verjaardag, tantes verjaardag, nichtje L's verjaardag, nichtje M's verjaardag, serious request, kerstborrels etc allemaal in dezelfde maand vallen :')

Oh, en het weer :+ Het lijkt me zo leuk om een tuinfeestje met bbq te geven op mijn verjaardag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:47

Ik heb een enorme hekel aan december, al van kind af aan, doordat m'n verjaardag steeds vergeten werd of er niemand kwam omdat ze Sinterklaas gingen vieren of druk waren. _-:(
Vind het écht een stomme maand.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:48

Ben ik nou echt de enigste? Ik hou van december! haha ik vind tot in tegenstelling van vele andere het vuurwerk, de kerstliedjes, de verlichting , de sneeuw en de iets wat sneller donkere dagen heerlijk. En laat ik vooral het vol eten niet vergeten. Dat doe ik met al het plezier. Dat hoef je mij niet 2 keer te vragen {:)
Ik vind kerst en nieuwjaar echt helemaal super haha. *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:50

Ik vind het ook echt een nadeel dat het zolang donker is. Ik sta in het donker op en kom in het donker thuis dan wil ik thuis het liefst eten, douchen en op bed tv kijken :o terwijl als t nog licht is heb ik in de avond zin om van alles te doen. Daarbij staan er echt veel meer files...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:23

-al die stomme verplichtingen waarbij je zogenaamd leuk moet gaan zitten doen;
-dat je cadeaus voor Sinterklaas/Kerst moet vragen en kopen en dat dan voor iedereens neus uit moet gaan zitten pakken.
-dat kruidnoten pepernoten genoemd worden
-dat appelbeignets appelflappen genoemd worden
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 13-12-14 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt