Politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 01:10

Ik zal ook zeker nu de politie bellen. Stel dat het rare figuren waren die zich voor deden als politie, dan kunnen ze nu nog wat doen bijv zoeken of meer surveilleren. Ik werk bij de P. Dus dit is wel mijn tip :j. Gewoon 0900 8844 bellen en uitleggen. Je vader hoeft het niet eens te weten dat je belt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 07:37

Ik begrijp niet waarom je ruzie zou krijgen om een verhaal te checken? Heeft niets met hoofdbewoner te maken alleen maar met het maken van een melding als bezorgde burger.

Als je direct belt en het blijken oplichters te zijn dan kan de politie direct ter plekke komen om te zoeken naar deze mensen, bel je een dag later zijn die mensen allang gevlogen.

Even vanaf de andere kant gezien, als politie klop je aan omdat er mogelijk een verdacht persoon in een huis zit, je ziet dat er mensen zijn, die niet reageren op jouw geklop, pas een hele tijd later komt er reactie, dat komt verdacht over. Voor hetzelfde ben je nl net bezig die verdachte man ergens te verstoppen. Ik zou even uit een raampje geroepen hebben dat ik mijn vader zou halen. Mochten het inbrekers oid zijn dan schrikt dat toch weer af.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:15

Daar heeft ingvdh een goed punt, inderdaad; als je het omdraait is het misschien wel logisch dat tegen de tijd dat er iemand open deed, ze het gevoel hadden gekregen dat er inderdaad iets 'niet pluis' was...

Als ik jou was, zou ik vandaag toch even bellen. Stel dat het inderdaad geen politiemannen waren; dan zou mijn zorg niet alleen zijn dat ze het misschien met reden bij jullie deden, maar bedenk ook wie er verder in jullie buurt wonen, bijv. kwetsbare mensen? Een alleenstaande oudere vrouw bijvoorbeeld, die het misschien niet doorziet? Een waarschuwing bij de politie neerleggen zou niet alleen jullie helpen... Ik weet uiteraard niet waarom jouw vader liever niet heeft dat je belt, maar dat zou persoonlijk mijn belangrijkste reden zijn. :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 12:04

Tuurlijk daar heb ik aan gedacht, dat het verdacht over komt. Maar politie zal toch ook wel beseffen dat de meeste mensen nier binnen 1 minuut open doen zolaat? Ik heb overigens wel gewoon gezegd dat ik mijn vader zou roepen.

Mijn vader wil wel bellen denk ik maar vooral snachts niet was het probleem. Anders bel ik uiteraard zelf gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:57

Ik snap dat je je niet op je gemak voelde, maar als het wel echt politie was, staan die niet zonder reden voor de deur.
Waarom verstop je je dan in de hoop dat ze weg gaan? Dat is alleen maar verdacht, frustrerend voor de agenten en kost ook nog eens tijd die in sommige gevallen broodnodig is om iemand niet uit het oog te verliezen.

Gewoon naar de deur lopen en vragen of ze legitimatie willen laten zien.
Als je geen ruitje in de deur hebt, dan door de brievenbus.
Dit is nooit een problem en zijn ze zelfs verplicht.

Kan me heel goed voorstellen dat ze op de deur bonsden, als ik iemand zou zien binnen die het gebel gewoon negeert, zou ik daar ook niet blij van worden ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:28

Mag ik vragen waar je leest dat ik me verstopt heb? Ik zag al gauw dat ze me konden zien dus ben gaan kijken wie het was, en heb toen gezegd dat ik mijn vader ging halen. Het lijkt me niet raar dat ik om 11 uur naar de deur huppel hem van zijn sloten haal en zomaar open doen. Wat had ik moeten doen vind je dan? Voor het zelfde geld is het een overval.
Ik snap best dat het dubbel is dat ik niet meteen open doe maar ik vind mijn eigen veiligheid (en die van mijn familie) nog steeds het belangrijkst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:31

Verstopt is niet helemaal het juiste woord, maar je zegt dat je wel heel stil bleef staan in de hoop dat ze je niet zouden zien.
Ik snap dat je je eigen veiligheid voorop stelt, maar je hoeft toch niet gelijk de deur open te doen?
Je kunt ook gewoon door de deur heen wat vragen, dat bedoel ik alleen maar.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:33

woon ik nou in zo'n goede buurt of wat? ik zou gewoon open doen.. of dat 1 uur s nachts is of 1 uur s avonds..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:35

unihorses schreef:
woon ik nou in zo'n goede buurt of wat? ik zou gewoon open doen.. of dat 1 uur s nachts is of 1 uur s avonds..

Dat denk ik, want in mijn buurt zou ik dat ook echt niet doen hoor. Maarja, dit is ook wel een vrij slechte buurt met schietpartijen etc. :=

TS, ik denk dat je vannacht best oké gehandeld hebt. Wel zou ik - als ik jou was - je vader even aandringen toch de politie nog even te bellen. Zij vinden het vast ook erg fijn om het te weten als het geen echte agenten waren!
Laatst bijgewerkt door imd op 12-12-14 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:35

Dat heb ik toch ook gedaan? Ik bleef inderdaad stil staan maar meer als schrik, en daar konden ze me niet eens zien dus als ik had willen verstoppen was ik wel blijven staan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:37

En staat er ergens dat ik hoopte dat ze me niet konden zien? Ik kan niet terug lezen want ik zit op mijn telefoon. Vooral toen ik zag dat het politie was reageerde ik snel want ik snap dat je bij politie niet achterdochtig moet doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:37

TS, ik denk dat hierop gedoeld wordt:
"Maar die vond het best apart dus nog een tijdje boven gezeten en ze waren best stil."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:40

Ts je bent 18.. Waarom zo verschuilen achter je pa? Volgens mij mag je vanaf je 18e zelf keuzes maken..

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:43

Oh dat, ik denk niet dat ze daar op doelde. Ze zegt duidelijk staan dus ik neem aan van niet. Maar dat deed mijn vader, ze begonnen op een moment zacht te praten en dat wilde hij even horen. Als het overvallers waren kan dit eerder slim geweest zijn. Toen had de buurt onderhand ook wel door dat er politie aan de deur was. Dus als het niet helemaal pluis was.. Maar goed dat was mijn vader.

Verschuilen achter mijn pa? Het is zijn huis, en ik voelde me er niet prettig bij om zelf open te doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:45

Mroes_1992 schreef:
Ts je bent 18.. Waarom zo verschuilen achter je pa? Volgens mij mag je vanaf je 18e zelf keuzes maken..

Ik ben 20 maar vind 's avonds de deur opendoen ook niet chill. Ik spiek altijd en doe alleen open bij een bekende. := Anders stuur ik m'n pa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:48

Ik bedoelde niet het open doen, ik bedoelde het bellen naar de politie.
Je pa wilt niet bellen (wat ik op zich al vreemd en verdacht vind). Maar jij bent 18, je bent dus verantwoordelijk voor jezelf. En ja het is zijn huis, maar jij woont daar ook in en als JIJ je niet veilig voelt kun JIJ daar wat mee doen. Alsof je pa je op straat gaat zetten omdat jij de politie belt ivm een verdachte situatie? Dat lijkt me alleen het geval te zijn als je pa wat te verbergen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:49

Je... jullie... staan... zitten...
Ik bedoelde inderdaad dat er niet gewoon naar de deur is gegaan, maar dat jullie bleven wachten omdat ze dan misschien wel weg zouden gaan.

Eerst jij, die pas zegt dat je je vader gaat halen als je merkt dat ze je gezien hebben en dan je vader die gewoon boven blijft.
Ze waren stil omdat ze verwachten dat je vader gewoon naar beneden zou komen aangezien jij hem zou halen.
Als er dan niemand komt, is het niet zo gek dat ze weer gaan kloppen.

Als jij je het prettigst voelt bij deze aanpak, prima.
Ik had het alleen heel anders aangepakt, dat is het enige wat ik zegt ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:53

Mijn vader heeft niks te verbergen en ik vind je reacties een nare en drammende toon hebben. Jij weet bovendien niks over mijn situatie thuis dus ook daar hoef je niet over te oordelen. Want ja, ik heb een keer op straat gestaan.
Nogmaals er gaat vandaag gebeld worden maar niet vanacht nee, dat jij het daar niet mee eens bent is duidelijk.

Dnt dan hebben we elkeer verkeerd begrepen. Ik zal zeker rekening houden met jullie tips de volgende keer. Maar nogmaals, ik reageerde meteen toen ze me zagen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:58

Is er trouwens al gebeld?

Ik woon ook niet in de beste buurt maar nogmaals, zou op z'n minst normaal communiceren, met de deur gesloten of open, maakt niet uit.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 14:01

Ik heb toch ook gecommuniceerd? Ik weet niet of er gebeld is, mijn vader is werken en ik op school. Ik bel hem als ik uit ben, als hij niet gebeld heeft doe ik het even.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:02

Ja maar niet op een directe nette manier. Als ik de politieagent was geweest had ik het verdacht gevonden. Maar dat ben ik xD

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 14:07

Ja ik zal de volgende keer ander communiceren! Iig meteen om hun badge vragen. Voor de rest weet ik niet echt wat anders, misschien vragen wat er is?
Overigens net mijn vader gesproken. Hij belt vandaag zo snel mogelijk naar de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:16

Je bent 18 jaar, je kunt toch zelf bellen? Of mis ik iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:18

NikkiTazz schreef:
Je bent 18 jaar, je kunt toch zelf bellen? Of mis ik iets.

Ze heeft net gezegd dat ze bang is dat der vader dan boos wordt en ze evt op straat gezet wordt :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 14:19

Ik zit zelf op school nu, dus kan op dit moment niet bellen.