Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:30

Joolien schreef:
Martine ze gooien ze in de putten en de kliko's, dat is echt een poedersuiker :P
Momenteel zijn er (andere?) kinderen met zwaarder geschut in de weer. Dat zijn echt harde knallen. Misschien toch maar eens de plizie bellen.

Sandra, ze doen t hier ook al langer maar dan een knal hier of daar. Ze zijn vandaag echt de hele middag bezig geweest. Van 14 tot 17.30 uur ofzo.

Wat is poedersuiker? Want in principe moet een rotje in een put niet meer dan plop zeggen...
Weet je zeker dat er niet ook met nitraten wordt gegooid? Doen ze hier ook al een paar weken, laatst gespot dat er een putdeksel 3 meter de lucht in ging... :+

Zou gewoon de politie bellen :j Het mag simpelweg nog niet. Ook niet als het van de action is, wat ik overigens betwijfel... Want dan zou het zulk licht vuurwerk moeten zijn dat het de naam vuurwerk niet mag hebben...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:30

Miepie77 schreef:
dan heb je mazzel xxCYNNxx hier steken ze savonds bommen af, echt je schrikt je de klere, bushokjes de lucht in, afsteken in tunneltjes ed, word je niet vrolijk van, dat zijn niet de rotjes die ikzelf afstak vroeguh

Die tijden zijn hier gelukkig aardig voorbij, maar gebeurde vroeger idd heel veel hier. Lawinepijlen in putten gooien was toen ook zeer grappig...volgens sommigen dan. Man wat een klere herrie was dat. Heb wel een bushalte om de hoek zitten, maar gelukkig bestaat die alleen maar uit een paal langs de stoep, geen hokje *\o/* .

of ik zit nu gewoon in een betere buurt :D . Dat kan ook nog natuurlijk. Maar ook als ik het dorp in ga hoor ik ook niks tot weinig, dus is toch echt een stuk rustiger geworden hier de laatste jaren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-12-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:31

Mm nu je t zegt, maar t klonk nog best hard. Sterker nog, ik dacht dat ze voor t huis bezig waren maar het was dus achter. Nja als ik ze weer hoor, dan bel ik de plizie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:33

Ik durfde dat vroeger zelf niet om het buiten de legale momenten te doen (politieman woonde een paar huizen verder haha), maar goed; als het eenmaal mocht gooide ik ze ook in de putjes etc. Wondertollen waren mijn favoriet in de put; gaf zo'n spookachtig effect :') wist ik veel dat het voor de put niet zo geweldig was en verstopt kon raken door de hoeveelheid rotjes etc.

Zolang ze het niet naar mens of dier gooien (of bushokjes); ach. Heel eerlijk boeit het mij vrij weinig.

miszblueeyes

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:41

hier zijn ze ook al aan knallen en dan nog echt harde knallen en dan avonds laat
mijn hond raakt er van de zeik af dus zo grappig vind ik het dan ook niet

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:49

Zoals elk jaar.... Dit topic rond dezelfde tijd begint als het vuurwerk start :)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:54

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:02

Jasper schreef:
Ik heb ook een hekel aan dat vuurwerk de hele maand december. Heb daarom de petitie getekend voor meer plezier met minder vuurwerk:
http://petities.nl/petitie/burgerinitia ... r-vuurwerk

Wat een onzin,dadelijk mogen we niks meer in het o zo vrije nederland.sorry maar zo iets gaat me te ver

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:09

Ik vind het wel een goed idee om gecontroleerd vuurwerk af te steken (dus bij de jaarwisseling op een bepaalde plek oid) dit doen ze in veel landen ook en daar is het niet meer dan normaal.

In ieder geval mag van mij ook de tijd dat vuurwerk afgestoken verkleind worden, in mijn plaats is het gelukkig nog niet begonnen.

Een paar jaar geleden moest mijn overbuurman zo nodig zware (!) bommen gooien, heb de politie gebeld maar die zeiden dat ze daar echt niet voor kwamen.
Het heeft toen wel mijn jaarwisseling verpest want ik zat met dikke koppijn en een chago vriend :+

Vorig jaar was het al half januari toen ik weer eens lekker kon rijden omdat paard weer wat gekalmeerd was, klinkt er ineens een zware knal over het land, dat was echt wel vuurwerk.

Ik vind het echt mooi om te zien, en het hoort er wel bij..
Maar daarentegen geeft het me te vaak een vervelend gevoel..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:35

sadekeshia schreef:
Ik vind het wel een goed idee om gecontroleerd vuurwerk af te steken (dus bij de jaarwisseling op een bepaalde plek oid) dit doen ze in veel landen ook en daar is het niet meer dan normaal.

In ieder geval mag van mij ook de tijd dat vuurwerk afgestoken verkleind worden, in mijn plaats is het gelukkig nog niet begonnen.

Een paar jaar geleden moest mijn overbuurman zo nodig zware (!) bommen gooien, heb de politie gebeld maar die zeiden dat ze daar echt niet voor kwamen.
Het heeft toen wel mijn jaarwisseling verpest want ik zat met dikke koppijn en een chago vriend :+

Vorig jaar was het al half januari toen ik weer eens lekker kon rijden omdat paard weer wat gekalmeerd was, klinkt er ineens een zware knal over het land, dat was echt wel vuurwerk.

Ik vind het echt mooi om te zien, en het hoort er wel bij..
Maar daarentegen geeft het me te vaak een vervelend gevoel..
mijn paarden lopen 24/7buiten pas stakken jongens ook vuurwerk af na dat we langswaren.mijn parden geven er niks om.ze maken ieder jaar het vuurwerk mee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:46

Het probleem van het verbieden van vuurwerk is dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt... Men gaat nu al massaal naar België om knalvuurwerk...

Niks aan, gewoon siervuurwerk is tenminste nog leuk om naar te kijken en carbid is wat gezelliger en onschuldiger hard knallen...

Maar sinds wij een hond hebben gehad die als de dood was voor vuurwerk.... Is vuurwerk niet meer leuk hoor.. Hij leeft al anderhalf jaar niet meer, maar als hier geknald word schrikken wij nog elke keer. En worden we nog een soort van verdrietig omdat hij zo angstig werd... Zoveel impact heeft dat gehad. Ik geloof niet dat wij vuurwerk ooit nog leuk gaan vinden...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:52

Janine1990 :(:) Zo is vuurwerk inderdaad niet leuk meer.

Vuurwerk heb ik sowieso niets mee, ik vind het maar eng en gevaarlijk. :+
Afgelopen jaar woonden wij nog in een rustig dorp aan de bosrand, geen vuurwerk gehoord daar, maar nu zitten we in een appartementencomplex midden in het centrum, ik hoor al weken vuurwerk geknal en onze katten blijven nu mooi al binnen, ben als de dood dat er iets met ze gebeurd of ze dusdanig schrikken dat ze niet meer thuiskomen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:57

Joolien schreef:
Mm nu je t zegt, maar t klonk nog best hard. Sterker nog, ik dacht dat ze voor t huis bezig waren maar het was dus achter. Nja als ik ze weer hoor, dan bel ik de plizie.

Als het hard klinkt, is het niet legaal :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:24

Onze buren hadden vorig jaar ook echt zwaar illegaal spul. Een tieltal dozen van 1 mter bij 1,5 meter lagen daar gewoon in huis. Het is dubbel want het is wel heel mooi spul om te kijken, echt professioneel, maar ik vond het levensgevaarlijk dat ze dat gewoon in huis hadden liggen. Ik twijfel of ik daar wat mee doe, ik ben echt een zeikerd met dit soort dingen, maar ik wil geen 2e vuurwerkramp een deur verder...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:26

Logisch. Als je het zeker weet, anoniem bellen?
Want ja, het is mooi, maar ja, ook poepie illegaal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:27

Mooi is dat spul zeker, maar ik vind het ook eng hoor. Van mij mogen ze het amateur vuurwerk afschaffen en dan in elke gemeente een mooie professionele vuurwerkshow houden.
Merk vooral hier in het oosten dat die angst er aardig in zit, voornamelijk door de vuurwerkramp destijds

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:30

Geloof ik best. Jullie wonen er ook erg dichtbij.
Ik woon dan in de kleine Hengelo (Zutphen), en hier valt het qua vuurwerk nog wel mee.
Hier is het meer carbid schieten op de 31e.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:31

Joolien schreef:
Onze buren hadden vorig jaar ook echt zwaar illegaal spul. Een tieltal dozen van 1 mter bij 1,5 meter lagen daar gewoon in huis. Het is dubbel want het is wel heel mooi spul om te kijken, echt professioneel, maar ik vond het levensgevaarlijk dat ze dat gewoon in huis hadden liggen. Ik twijfel of ik daar wat mee doe, ik ben echt een zeikerd met dit soort dingen, maar ik wil geen 2e vuurwerkramp een deur verder...

Ik begrijp dat je in een appartement/rijwoning woont? Zou ik ook zeker niet vrolijk van worden en inderdaad bellen, tenzij je een hele goede verhouding met je buren hebt. Dan zou ik het bespreekbaar maken.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:32

Ik kan me er ook heel erg aan ergeren!! dus nee ik VIND je absoluut geen gezeur.... verbieden hoeft ook niet maar vind wel dat kinderen (en hun ouders) het moeten afsteken op het moment waarvoor het bedoeld is....
Als je in huis dieren hebt die er zo van schrikken....kun je dat echt niet meer waarderen hoor.... en het agrument...ach het zijn onschuldige kinderen van 11 jaar oud.... nou die 11 jarige kinderen krijgen het well voor elkaar om rotjes richting mij te gooien als ook mijn hond naast me loopt.... nou dan zeg ik ze gewoon de waarheid en wil ze dan het lieft een draai om de oren geven! ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:33

Ja en die sukkels vonden het een goed plan om tijdens het WK om 11 uur s'avonds nog zo'n doosje af te steken, hele buurt wakker, kinderen over de zeik. Kneuzen. Je had de straat moeten zien vorig jaar := Leek wel een oorlogsgebied.

Ik woon in een rijtnjeshuis, het zijn mn overburen. Ik kan t misschien wel eens zeggen ja, misschien zijn vriendin aanspreken ofzo, maar ik twijfel of t nu echt wel zulke fijne lui zijn dus ik zal eens met de buurman overleggen.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:34

ik vind het vooral voor alle dieren die bang zijn heel vervelend.
Dacht van de week dat de kat er in zou blijven

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:34

Onze oude hond heeft toen een keer een kind gebeten..
Gooide een rotje naar hem, en hij schrok zo dat hij de riem losrukte (don't ask how :') ), en toen beet ie dat kind.. Niet hard, even een hap, maar hij schrok wel.

Vader boos op ons, want wij moesten dat beest maar binnen houden en rustig houden.
Hallo, als jij naar die hond gooit geef ik m stiekem groot gelijk

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:42

Joolien schreef:
Ja en die sukkels vonden het een goed plan om tijdens het WK om 11 uur s'avonds nog zo'n doosje af te steken, hele buurt wakker, kinderen over de zeik. Kneuzen. Je had de straat moeten zien vorig jaar := Leek wel een oorlogsgebied.

Ik woon in een rijtnjeshuis, het zijn mn overburen. Ik kan t misschien wel eens zeggen ja, misschien zijn vriendin aanspreken ofzo, maar ik twijfel of t nu echt wel zulke fijne lui zijn dus ik zal eens met de buurman overleggen.

In zo'n buurt woon ik dus ook....met diezelfde overburen....kinderen vorig jaar toch wel goed toegesproken (na vuurwerk-hond situatie)
Gevolg....kapotte eieren tegen de voordeur...

Een wortel uit de grond "pikken"voor het paard van sinterklaas is voor velen hier not done.... maar al twee maanden voor het nieuwe jaar lekker alles laten schrikken en knallen is gewoon normaal (maar wek net zo illigaal)

Want als je erover zeurt is dat afbreuk op het ooooo zooooo vrije nederland :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:43

srsW schreef:
Joolien schreef:

In zo'n buurt woon ik dus ook....met diezelfde overburen....kinderen vorig jaar toch wel goed toegesproken (na vuurwerk-hond situatie)
Gevolg....kapotte eieren tegen de voordeur...

Een wortel uit de grond "pikken"voor het paard van sinterklaas is voor velen hier not done.... maar al twee maanden voor het nieuwe jaar lekker alles laten schrikken en knallen is gewoon normaal (maar wek net zo illigaal)

Want als je erover zeurt is dat afbreuk op het ooooo zooooo vrije nederland :+

Ja daar ben ik ook een beetje bang voor, dat als ik aan de deur kom, dat ze dan gaan etteren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:44

Zorgen dat ze alles moeten inleveren :Y) .
Het is lastig, je wilt er vanaf, maar dadelijk heb je 10x meer gezeik..