bliver schreef:Kom op hey. Dit gaat toch overal zo. gewoon je kleine zusje pesten en de baas spelen. Niet groter maken dan het is!
Niet al de grote broer in kwestie al 18 is.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:bliver schreef:Kom op hey. Dit gaat toch overal zo. gewoon je kleine zusje pesten en de baas spelen. Niet groter maken dan het is!
Niet al de grote broer in kwestie al 18 is.
kally schreef:Misschien foto maken als hij zo zit....(stiekum) en als hij tegen jou zo doet , vriendelijk glimlachen en de foto laten zien...
Net zo als met de boeren, weet niet of dat ook op te nenmen is en wederom onder zijn neus wrijven...
Meestal zo min mogelijk tegen in gaan werkt het beste, maar vind wel dat de ouders hem wel op de plaats mogen zetten vanwege zijn grote mond....sterkte en succes in de strijd....
ElineS schreef:Precies.. Juist compleet negeren is het beste. Als hij in zo'n bui is niet eens met hem praten of antwoord geven. Laten gebeuren. Ook niet eens oké zeggen. Gewoon niets en zwijgzaam 'luisteren'. Blijft hij vervelend doen, weglopen en naar boven gaan. Is de lol er snel vanaf als jij lekker rustig je dingetje blijft doen, of hij nou in de buurt is of niet.
Je kan ook compleet de andere kant op gaan. Niet met hem in discussie gaan en niet meer echt met hem praten, maar gewoon blijven doen wat je doet, met nog een schepje erbovenop. Nog een keer extra boeren als hij zegt dat het niet mag. De stoel gewoon weer terugpakken of je voeten op een andere stoel of tafel gooien. Lekker glimlachen en schijt hebben aan alles wat hij zegt en er niet op reageren.
Maar daar moet je zelf wel stevig voor in de schoenen staan. En je moet ook een broer hebben die daar niet agressief van word.
Ik kon dat met mijn broer toen prima 'flikken' de tweede optie. Maar het kan ook heel erg averechts werken. Dat het nog erger word. Alleen ik kreeg het eerste echt niet voor elkaar. Ik kon niet de betere persoon zijn en het me laten gebeuren, luisteren of weglopen. Daar was ik te mondig en te koppig voor.
Ik vind het knap van mensen als ze dat wel kunnen.