karuna schreef:Hopelijk is de klok ook echt stil trouwens.
Niks zo erg als tik...tik...tik... Aargh. Daar wordt je echt gek van. Net als een druppende kraan of een deur of raam die piept als het waait s nachts. Of het aanslaan van de koelkast. Daarom gaan hier klokken ook uit of weg. Zodat er niks tikt of zoemt.
Een ding hier kunnen we helaas niet uitzetten. Een paar honderd meter verderop zit een onderstation van Liander en die zoemt/bromt. Een monotoon HHHMMM de hele dag en nacht door veroorzaakt door de dikke magneten die erin zitten. Vreemd genoeg zijn wij de enige in de omgeving ervan die hem horen, ondanks dat hij een continue 52 db afgeeft. We hebben het vaak gemeld aan Liander en de gemeente dat het echt hard is s nachts. Metingen geven de minstens 52 db ook aan, is al eens een extra isolatie omheen gekomen waardoor het nu 52 db is ipv eerder flink harder nog. Alleen niemand hoort hem, ook niet de mensen die er pal tegenover wonen. Zo storend s nachts, alleen ja uitzetten is ook zowat dan zit de hele wijk zonder stroom.
Ik hoor bij deze klok echt niks.. Zelfs met m'n oor er letterlijk op hoor ik niks, yes!
Ohhhh dat lijkt me hinderlijk!! Tegen brommen kan ik ook een stuk minder goed. Maar is dit niet reden genoeg voor jou om een ander huis te zoeken? Wij zijn ook vroeger verhuisd omdat m'n moeder he-le-maal gek werd van de constand blaffende honden van de buren..