Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:07

zigranta schreef:
Mooie levensles voor je dan, gratis en voor niks van je schoonfamilie! :+

Yep. "Let it go, let it goooooo"

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:12

Stomme vraag ts : wat voor n mobiel is het ? Dat ie zo snell krasjes krijgt.., of is die hond er mee aan het zeulen geeeest ;') ?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:15

Wat is je schadebedrag precies dan?
En is dat bedrag je waard om toch scheve gezichten te laten trekken bij je schoonfamilie to be?

Als alle functies nog werken zonder beperkingen, waarom claimen?

simo0ne

Re: Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:22

Wat voor telefoon heb je? Als je een Iphone 4 of 5 of een Samsung galaxy s4 hebt kun je bij de Action een heel dun glasplaatje kopen voor 3 euro. Plak het overheen en voila! Als nieuw

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:32

Yunaa schreef:
Voor scheve gezichten ben ik in zijn geheel niet bang, maar meer het idee dat ze me een zeikerd vinden. Dat gaan ze nooit zeggen, zo zijn ze echt niet! Ze lopen helemaal weg met me en zijn hoteldebotel op mij. Ik en mijn vriend hebben 2,5 jaar een relatie, maar dat doet er verder niet aan toe. Op hem ben ik inderdaad even zuinig als op mijn mobiel; alleen is het voordeel dat je op hem geen krasjes ziet :P (nee, zonder gekkigheid: onze relatie zal er niet van op het spel staan hoor)

Ik denk dat je beide keren hetzelfde zal ervaren qua gevoel, of het nu scheve gezichten zijn of dat ze je een zeikerd noemen... ;)

Maar als je niet bang bent voor scheve gezichten, waarom bespreek je het dan op Bokt en niet met je schoonfamilie?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:40

Mijn vriend heeft dit vorig jaar gedaan: Zijn nieuwe mobiel ging kapot in het huis van zijn moeder en zijn moeder stelde meteen voor om het via haar WA verzekering proberen te declareren. Wij vonden dat eerst ook een beetje onzin maar mijn schoonmoeder is zo'n type waar je niet tegenin gaat. (Denkt ze zelf..)

We hebben een minder dan de helft van de nieuwwaarde terug gehad, het leek dus toch te lonen. Let op: Dit was dus de WA van degene waar het gebeurde, niet onze eigen WA.

Dit jaar moest ikmijn eigen verzekeringen weer verlengen en wat schetste mijn verbazing: Voor zowel WA als Inboedel geld nu een eigen risico van 50,00 omdat mensen teveel kleine dingen declareerden of dingen die eigenlijk niet onder de WA vielen.

Dus om dat te ontmoediggen maar ook om het te bekostiggen natuurlijk, hebben ze er een eigen risico van gemaakt.

Ik weet niet hoe het bij jullie verzekering is, maar denk dus goed na wat je doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:48

Fohadie, maar hoe kapot was de telefoon van je vriend? Het gaat hier maar om een paar krasjes...

Grappig trouwens hoeveel mensen maar blijven declareren en klagen over de premies en het eigen risico (heb het hiermee uiteraard niet over de zorgverzekering).

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:54

Aaah ts,ik snap helemaal hoe je je voelt.
Ik heb dat ook hoor .
De hele lol Is van je telefoon omdat er krasjes opzitten.
Ik ben net zo.
Maar om er nou echt werk van te maken zou me te ver gaan.
Ik zou pas als er door de hond echt een barst in het scherm zou komen werk van maken.
Het Is heel vervelend, ik snap je volkomen, maar dit is gewoon vette pech.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:57

Ik zou eerst maar eens laten bekijken wat het schadebedrag is (voor een nieuw klepje, glaasje, plakker)... Mocht het je twee tientjes kosten neem ik aan dat je dit niet wil verhalen op je schoonouders???
In principe is dat wel mogelijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:58

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:59

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:01

Janine1990 schreef:
Fohadie, maar hoe kapot was de telefoon van je vriend? Het gaat hier maar om een paar krasjes...

Grappig trouwens hoeveel mensen maar blijven declareren en klagen over de premies en het eigen risico (heb het hiermee uiteraard niet over de zorgverzekering).

Zat een flinke ster in het 'Glas'. Maar een paar krasjes kunnen dus verder 'groeien'tot je niets meer ziet. Werkt eigenlijk net zo als het sterretje in je autoruit. Ik raad ts aan om het niet door de verzekering te laten doen want waarschijnlijk is je eigen risico hoger dan dat dit wordt vergoed. Maar ik weet dus niet of alle verzekeringen deze regel hanteren.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:01

TS, volgens mij heb jij je keuze al gemaakt. Dat maak ik tenminste op uit je reacties. Als je het echt zo graag wil: probeer het lekker! Maar denk niet dat je daarmee een goede indruk bij je schoonouders achterlaat. Daarnaast denk ik ook niet dat je het geld terug krijgt :n

Persoonlijk zou ik echt met mijn oren staan te klapperen als je bij mij met zoiets aan zou komen. Vind dat je bij vrienden/familie best elkaar wel mag vergeven, zeker als het om zoiets kleins gaat.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:05

Ik werk bij een verzekeraar, daar worden krassen op het scherm niet vergoed. Dit wordt alleen gezien als ontsiering en belemmert de functionaliteit niet.
Dit geldt zowel voor de inboedel als AVP.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:06

happyjoyce schreef:
Ik werk bij een verzekeraar, daar worden krassen op het scherm niet vergoed. Dit wordt alleen gezien als ontsiering en belemmert de functionaliteit niet.

Dat is dus per verzekeraar anders. Verder goeie link van die tips! Dat kan ts eerst proberen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:10

fohadie schreef:
happyjoyce schreef:

Dat is dus per verzekeraar anders. Verder goeie link van die tips! Dat kan ts eerst proberen.

Dat zal idd zo zijn, hangt vast ook af van de premie ;)
Barsten worden bij ons uiteraard ook gewoon vergoed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:17

fohadie schreef:
Zat een flinke ster in het 'Glas'. Maar een paar krasjes kunnen dus verder 'groeien'tot je niets meer ziet. Werkt eigenlijk net zo als het sterretje in je autoruit. Ik raad ts aan om het niet door de verzekering te laten doen want waarschijnlijk is je eigen risico hoger dan dat dit wordt vergoed. Maar ik weet dus niet of alle verzekeringen deze regel hanteren.

Ja dat is inderdaad kapot... :j

Ach uiteindelijk is het principe van een verzekering natuurlijk ook dat je hoe dan ook je declaraties zelf betaald of reeds hebt betaald...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:23

fohadie schreef:
Janine1990 schreef:

Een ster zit volledig door het glas heen en die kunnen groter worden door gebruik en temperatuursverschillen.
Krassen "groeien" niet zoals als sterren, omdat ze oppervlakkig zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:24

Krassen zijn oppervlakkig inderdaad en kunnen niet 'groeien', ook niet op een autoruit. Al zal de autoruitmaker dat niet snel zeggen omdat het veel leuker is voor hun als je gelijk met een krasje naar hun toe komt uiteraard :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:30

vuurneon schreef:
Krassen zijn oppervlakkig inderdaad en kunnen niet 'groeien', ook niet op een autoruit. Al zal de autoruitmaker dat niet snel zeggen omdat het veel leuker is voor hun als je gelijk met een krasje naar hun toe komt uiteraard :D

Is het niet zo dat in het geval van autoruiten het zicht belemmerd kan worden (bij grote en serieuze krassen)? En dat je daarom daar wel onderhoud aan dient te plegen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:33

Maar dan is het ook al in een staat waarin de ruit al vreselijk beschadigd is ipv alleen wat ontsiert :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:16

Mijn excuses, ik dacht dat het om diepere krassen ging. Daarom snapte ik de meeste reacties van bokkers hier al niet. Als het echt oppervlakkige krasjes zijn snap ik ook niet helemaalwaarom je zo,n ophef maakt. Probeer het eens met de tips die in de link staan, misschien helpt dat heel go3d?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:13

Ik zou persoonlijk even na vragen bij de familie van je vriend of ze ervoor verzekerd zijn. In dit geval gaat het om hun hondje welke schade aan richt op jouw toestel als gevolg van het erop springen ervan.

Je kan het als storend of niet ervaren, een verzekeraar kijkt naar de feiten (krassen als gevolg van) en ze zullen het zeker vergoeden.

Alleen wat gaan ze vergoeden, een nieuw toestel of een vervangend scherm? Daarom moet je het dus uit laten zoeken door hun.

Als het je eigen hondje is is het een ander verhaal, of als het bij jou thuis gebeurd ook.

Dus de kwestie bij de verzekering neerleggen zou ik absoluut doen.

Je hebt wel vaak te maken met een eigen risico, dus even nagaan of Deze aanwezig is en hoeveel. En welke voorwaarden eraan hangen voor een vervanging of reparatie.

Communiceren dus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:36

@Quad
Je krijgt nooit een nieuw toestel om alleen wat krassen in het glas.
Je hebt kans op: of een nieuw glas (maar dan moet de schade vaak ernstiger zijn) of de waardevermindering (enkele 10tjes) of niets.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:46

Ik vind ik dit geval juist iets anders dan anders omdat het door de hond van een ander bij een ander is aangericht.

Maar is het voor de TS mogelijk om er foto's van te maken?