Verzekeringen huis/auto e.d. wat betalen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:26

ahum.... per maand betalen wij toch echt wel veel en veel meer aan verzekeringpremies.
Huis (brand+opstal), auto's, levensverzekeringen, WA, en wat te denken van het ziekenfonds....
Gaat per maand een heel eind richting de 1.000 EURO hoor!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:30

karenwrmdm schreef:
Wanneer je je polis krijgt, heeft met je prolongatiedatum te maken. Je prolongatiedatum is de maand dat je verzekering in gaat. Als je in mei een pakket afsluit, krijg je dat jaar erop in Mei je nieuwe polis. Als er meer vragen verzekeringsgericht zijn, mag het ook bij mij via PB, ik werk bij een groot kantoor :)

Dankjewel!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:47

tweebelgen schreef:
In België kunnen ze je verplichten als huurder om een brandverzekering aan te gaan.
Als huurder kan je aansprakelijk gesteld worden voor brandschade, tenzij je kan aantonen dat je niet aansprakelijk bent, bv overmacht, zoals een blikseminslag, of een fout van de eigenaar zelf zoals een gebrekkige bedrading van de electriciteit ofd...
De meeste verhuurders verplichten de huurders dan ook om een brandverzekering te nemen en dit wordt in het huurcontract vermeld.

Dit is in Nederland anders.
Als huurder kun je een inboedelverzekering afsluiten. Zaken aan het huis vallen onder een opstalverzekering en kan alleen afgesloten worden door de eigenaar van de woning. Brandschade aan het huis valt dus onder de opstalverzekering, brandschade aan je inboedel onder je inboedelverzekering :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:25

Knakker schreef:
ahum.... per maand betalen wij toch echt wel veel en veel meer aan verzekeringpremies.
Huis (brand+opstal), auto's, levensverzekeringen, WA, en wat te denken van het ziekenfonds....

Holymoly :wow:

Hier niet hoor := met 300 euro houdt t bij ons wel op. Incl zorgverzekering en overlijdensrisico, AVP en brand&opstal Rn auto.

Of woon je in een kasteel met 5 auto's oid :?

Florale

Re: Verzekeringen huis/auto e.d. wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:26

Met de zorgverzekering,uitvaart en de rest zitten we al richting de 500 per maand. Hier zit natuurlijk ook opstal rechtsbijstand auto allright gezins wa etc. bij.
Pfff wat een geld zeg

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:28

verootjoo schreef:
Knakker schreef:

Holymoly :wow:

Hier niet hoor := met 300 euro houdt t bij ons wel op. Incl zorgverzekering en overlijdensrisico, AVP en brand&opstal Rn auto.

Of woon je in een kasteel met 5 auto's oid :?

hahaha, nee hoor, "gewoon" een huis buitenaf, 2 auto's waarvan 1 rondom en 1 alleen WA.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 21:24

Zorgverzekering en levenverzekering zit er niet bij ;) staat volgens mij ook in de OP.

Gaat mij puur en alleen om de auto's en huis. Alle losse verzekeringen hebben we in eigen hand en check ik regelmatig of dat goedkoper kan onder dezelfde voorwaarden.

Zo hebben we ook nog een show vrachtwagen die is ook verzekerd en kost best veel, maar is lastig te verzekeren dus die heb ik er ook even buiten gelaten ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:22

Knakker schreef:

Hebben jullie een eigen zaak dan? Anders vword je gigantisch opgelicht

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:28

bliver schreef:
Knakker schreef:

Dit vind ik een ongepast antwoord. Wie weet hebben ze een gezin met 5 dan betaal je al een flinke premie aan ziektekosten, twee levensverzekeringen, een groot huis met een rieten dak, auto's met hoge waarde, veel aan inboedel, uitbebreide dekking dat weet je allemaal niet.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:29

bliver schreef:
Knakker schreef:

Dat is wel een beetje een vlug oordeel hè? ;) Het is vooral afhankelijk van het soort verzekering. Een kale brandverzekering kost niet veel, maar hou rekening met het feit dat je hele basic verzekeringen hebt, maar dat er van nagenoeg elk soort verzekering ook een all-risk vorm is. Als je meerdere auto's hebt gaat de rekening al snel omhoog. Daarnaast heeft ze levensverzekeringen en ziekenfonds ook meegeteld. Vooral bij levensverzekeringen is het heel erg afhankelijk van de vorm. Ik kom ze tegen van €5,- per maand, maar ook van €200 per maand (of zelfs hoger). ;)

Het is altijd afhankelijk van de voorwaarden. Een hogere gedekte waarde of meer gedekte risico's zorgt gewoonweg voor een hogere premie.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:23

Wat je betaalt is natuurlijk afhankelijk van de voorwaarden en van de grootte van je huis en inboedel.
Wij betalen voor 2 auto's WA+beperkt casco en voor het huis (Inboedel, WA voor gezin en opstal) zo'n 1000,- per jaar.

Hebben jullie beide een aparte WA? Kijk even na in de voorwaarden van de verzekering of dat nodig is. Vaak zijn deze namelijk voor het hele 'gezin'/Voor alle personen die op dat adres ingeschreven staan. Ik had namelijk vorig jaar voor mezelf een WA afgesloten, maar bleek gewoon gebruik te kunnen manken van de WA van m'n vriend.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:15

Ow wacht ff ik keek ff verkeerd. 1000 euro per jaar moest het zijn haha. Ik antwoorde ff te snel

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 09:44

Nou mijn vriend was even vergeten te vertellen dat beide auto's ook collectief verzekerd kunnen worden :+ Ja dat gaat natuurlijk altijd nogal schelen in het jaar.
Voor de rest heb ik nog geen tijd gehad om er naar te kijken, hoop dat ons tussenpersoon ook nog met iets komt.

Ligt er misschien ook aan waar je woont? Hoe goed je huis beveiligd is e.d.
Ik zal eens kijken naar mijn WA. Volgens mij is het wel nodig, ik heb het juist afgesloten toen ik ging samenwonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:09

Wauw! Misschien is het dat ik in België woon dat ik alles spotgoedkoop vind. Ik ben per jaar al €750 kwijt aan enkel auto en motor :)