Geen Sinterklaasfeest voor Turks klasgenootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:14

als de ouders zo conservatief zijn zou ik me er volledig buiten houden, je maakt het anders voor het meisje alleen moeilijker, heb jaren in een flat met veel moslims gewoond en die vierden al was het wat minder wel sinterklaas en sommigen hebben zelfs een kerstboom omdat de kinderen de lichtjes zo leuk vinden, maar als je echt conservatieve moslims hebt getroffen kan je je er beter buiten houden, je maakt het zo nl moeilijker voor dat meisje, naar huis kan ze dat kadootje ook niet nemen en ze kan er thuis waarschijnlijk ook niets over zeggen, hoe moeilijk ook, niet doen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:16

Miepie, het is onzin om moslims die geen christelijk feest vieren alleen om die reden het stempel conservafieve moslim op te drukken. Draai het eens om. Dan spreeek je toch maar ook niet direct over conservatief.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:13

DaraBariton schreef:
Geen pakketje neerleggen is sneu maar keuze van de ouders. Zij vieren ramadan en suikerfeest. Met het suikerfeest zaten we met zijn vijfen in de klas vroeger want alle andere kinderen hadden suikerfeest. Wij deden daar ook niet aan mee. Mn vader heeft ons wel eens thuis gehouden toen want hij vond het belachelijk dat wij wel naar school moesten terwijl bijna de hele klas leeg was _O-

:D Dat is dan weer de andere kant van zo'n verhaal ;-)

Ik kom er zo langzamerhand wel uit voor mezelf denk ik. Ik ben in ieder geval al erg blij met jullie bemoedigende reacties en sommige dingen kan je helaas niet veranderen voor zo'n grietje.

Dank allemaal voor jullie reacties tot nu toe!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:28

Wat lief dat jij je zo ontfermt over dit meisje. Ik denk ook dat je beter uit respect voor hun geloof niet alsnog een cadeautje zou geven. In plaats daarvan zou je eens aan de ouders kunnen vragen of je haar eens een dagje mee mag uitnemen, samen met je dochtertje.

Ik heb al een aantal keren een leerlingen in de klas gehad die Jehova getuigen waren, deze kinderen deden ook niet mee aan Sinterklaas. De ene was echter strenger hierin dan de ander. Het ene jongetje mocht namelijk ook niet meedoen aan verjaardagsvieringen in de klas, laat staan het meezingen van Sinterklaasliedjes. In het begin vond ik dit ook zielig, maar het kind wist niet beter en deze kwam thuis echt niets tekort.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:30

Boras schreef:
Miepie, het is onzin om moslims die geen christelijk feest vieren alleen om die reden het stempel conservafieve moslim op te drukken. Draai het eens om. Dan spreeek je toch maar ook niet direct over conservatief.

volgens mij zie jij maar een woord in mn stukje staan, ik geef juist aan dat er een hoop zijn die er wel aan meedoen of wil je dat ik conservatief in extreem of orthodox verander, volgens mij zei ik het heel netjes, niet overal wat achter zoeken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:33

Miepie77 schreef:
Boras schreef:

volgens mij zie jij maar een woord in mn stukje staan, ik geef juist aan dat er een hoop zijn die er wel aan meedoen of wil je dat ik conservatief in extreem of orthodox verander, volgens mij zei ik het heel netjes, niet overal wat achter zoeken

Sindskort heb ik een baan op een buurtschool in Almere Buiten, je kunt dus wel raden hoe de bevolking op die school eruitziet. ') Ik kan je wel vertellen dat alle kinderen op die school gewoon meedoen met het hele Sinterklaasgebeuren, inclusief de schoencadeautjes die afgelopen vrijdag werden uitgedeeld en het Sinterklaasbezoek van overmorgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:38

Excuses als ik je verkeerd begrepen heb, miepie.
Maar dat moet je me niet kwalijk nemen, omdat je begon met als ze zo conservatief zijn, dan zou ik me er volledig buiten houden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:45

Denkt de juf dat ze het niet mag vieren of hebben de ouders dit kenbaar gemaakt op school? Op mn werk en op de school van mn kinderen vieren moslim kinderen nml wel het sinterklaasfeest mee.

Ik zou het laten gaan, maar met het suikerfeest iets organiseren. Dat zal ze vast leuk vinden. Lief van je dat je je haar lot aantrekt en ervoor zorgt dat ze meer aansluiting vind

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:47

Mama3 schreef:
Ik zou het laten gaan, maar met het suikerfeest iets organiseren. Dat zal ze vast leuk vinden. Lief van je dat je je haar lot aantrekt en ervoor zorgt dat ze meer aansluiting vind

Toch zou ik hiermee oppassen. De ouders van het meisje houden een bepaald geloof met daarbij behorende principes aan. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat het bemoeizuchtig overkomt op die ouders als je, je daarin gaat mengen. Laat die ouders maar beslissen waar ze hun dochtertje mee willen opvoeden, hoe goed bedoeld het ook is.