Forbidden places(urbex)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:15

Wat gaaf, ik vind net een filmpje en foto's van de Ocrietfabriek bij Eembrugge. Daar heb ik afgelopen zomer op een winderige avond geprobeerd een geocache te vinden - wel buiten :D - en ik vroeg me toen nog af hoe het er van binnen zou uitzien. Blijkbaar ben ik dat vervolgens vergeten, want ik heb het niet meer opgezocht op internet.

Vind ik net op de Facebookpagina van Eemnes dit: http://www.wootabulous.com/urban-explor ... l-factory/

Hoe ze aan 'Teval Factory' komen weet ik niet. Er werden lavetten gemaakt, maar het heet toch echt de Ocrietfabriek.

Anyway, vorige week mocht er voor RTV Utrecht een fotograaf rondlopen, maar die foto's zijn toch wat minder spectaculair dan die van die urbex-fotograaf. ;) http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1257980 ... rugge.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:16

Bokt meeting dan maar :D Ik durf dat prima en om er aan "te wennen" zou ik ook best wel de opzichters willen contacten zodat het gewoon legaal gaat. Bij mij in de omgeving staat er ook genoeg leeg.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:25

Oehhh leuk topic! Vind het altijd zo onwijs gaaf en fascinerend. Sinds vorig jaar toch wel mijn favo kant van de fotografie :D

Zo grappig dat sommige mensen nou echt niet snappen wat er zo leuk is aan die oude troep :')

Ga morgen even linkjes kijken die al geplaatst zijn en misschien kan ik jullie ook wel blij maken met wat foto's.
Vorig jaar in Tampere (Finland) in een oud vervallen gebouwen complex geweest. In Helsinki in een oud scheepspand. Dat was verder nog wel intact, werd toen een expositie gehouden. Was alleen even de trap opgeklommen naar zolder en daar was t wel behoorlijk stoffig enzo. In Berlijn kan je je ook aardig uitleven en tot m'n verbazing is Curaçao ook heel tof! Was een restaurant met een vliegtuig :D en heel veel andere huisjes en gebouwen die op instorten staan, maar in de helft wonen nog mensen := Er is ook een Nederlandse vrouw die daar urbex fototochten organiseert, maar die was er elaas niet toen ik er was.
In Boedapest en Praag kan je ook je hart op. Denk eigenlijk in heel Oost Europa wel...

Nooit alleen ga trouwens hoor! Je weet nooit wat of wie je tegenkomt en instortende gebouwen zijn ook niet bepaald risicoloos. Als je alleen bent en er gebeurt wat, ben je echt de pineut.

Heb het momenteel nogal druk maar als ik kan lijkt het me erg tof om mee te gaan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:31

DieL_Zor schreef:
Nooit alleen ga trouwens hoor! Je weet nooit wat of wie je tegenkomt en instortende gebouwen zijn ook niet bepaald risicoloos. Als je alleen bent en er gebeurt wat, ben je echt de pineut.

Dat zijn dus voor mij ook de belangrijkste redenen om zoiets niet in mijn uppie te doen. :=

Waar ik ben opgegroeid had je vroeger een rijtje 'spookhuizen'. Van die grote villa's waar ooit de bazen van de textielfabrieken woonden. Die huizen stonden al jaren leeg en waren helemaal vervallen. Een klasgenoot woonde er vlakbij, ik ging er wel eens heen met hem en zijn buurmeisje. Waren we 8-9 jaar oud... Grote verhalen dat we naar de spookhuizen gingen :D maar het bleef bij spelen op het grasveld, erin durfden we niet. Misschien maar goed ook. ;)

Suus___

Re: Forbidden places(urbex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:37

Ik ben hier ook zo door gefascineerd, geweldig :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:41

Ik hou er zelf niet zo van maar een klasgenootje van mij wel.
Nou wil hij ons wel eens mee vragen en zijn we 2 keer in de 'grotten' wezen slapen. Mergel groeves bij maastricht net op de grens van belgie nederland. Allemaal een backpack mee, matje slaapzak en daar in de groeves ronddwalen en slapen. Heel vreemd om te doen maar wel heel gezellig en ook mooi. De weg er naar toe is wel een stukje wandelen en terug is een flink stuk afdalen langs een steile wand. Doodeng!

Weet niet of de fotos het doen maar hier een een beeld:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 6c281eb7a8

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=550C85B6

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5500054F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:18

Ik volg dit topic even mee.
Zijn er in nederland ook urbex plaatsen te vinden? Het enige wat ik kan vinden met Google is dat de locaties top-geheim zijn en dat je zelf maar moet zoeken.. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:29

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:30

Shanna schreef:
Het enige wat ik kan vinden met Google is dat de locaties top-geheim zijn en dat je zelf maar moet zoeken.. :+

Ah, dat kan de naam Teval Factory verklaren :)* al geeft de FB-pagina van Eemnes met het plaatsen van dat filmpje natuurlijk alles weg. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:44

Ook een mooie: klooster Mariëndaal in Velp bij Grave. Dat is jarenlang in gebruik geweest als instituut voor mensen met een verstandelijke handicap. Eind vorige eeuw verloor het die bestemming. Ik heb meegeholpen met 'ontruimen' tijdens een introweek toen ik student was. Eigenlijk gewoon sloopwerkzaamheden. :D

Ik heb daar nooit in mijn eentje hoeven rondlopen, het was allemaal strak georganiseerd en je had de hele dag mensen om je heen, dus niks griezeligs aan. Maar af en toe wel indrukwekkend om te zien. In sommige badkamers stonden een soort vaste brancards met sjorbanden eraan. Kon me zo voorstellen dat daar mensen op vastgebonden werden, om over de isolatiecellen nog maar te zwijgen. Ik heb nog lang rondgelopen met beelden in mijn hoofd van hoe het er in de jaren 60/70 aan toe ging.

Hier een fotoreportage: http://www.cubra.nl/specialebijdragen/v ... ooster.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:45

ik vondt het zooo zonde van dat ene kasteel , helemaal vervallen kan ik niet hebben :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:50

Ja, jammer is dat soms hè? Zo'n mooi gebouw met zo'n historie en dan wordt het zo aan zijn lot overgelaten.

Ik vind het ook altijd leuk als een oud gebouw een nieuwe bestemming krijgt, vooral als daarbij de oude opzet wordt gerespecteerd. Ik heb een zwak voor industrieel erfgoed. :)

Maar tot die tijd mag het van mij best een urbex-locatie zijn. Voor de mooie plaatjes. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:04

Awesome!! Ik volg :D

Kan er echt uren naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:09

Karin schreef:
Ja, jammer is dat soms hè? Zo'n mooi gebouw met zo'n historie en dan wordt het zo aan zijn lot overgelaten.

Ik vind het ook altijd leuk als een oud gebouw een nieuwe bestemming krijgt, vooral als daarbij de oude opzet wordt gerespecteerd. Ik heb een zwak voor industrieel erfgoed. :)

Maar tot die tijd mag het van mij best een urbex-locatie zijn. Voor de mooie plaatjes. :D

Klopt , ik kan ook niet aarden in nieuwbouw denk ik , gewoon lekker een ouder huis <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:10

als ik mn rijbewijs heb ga ik echt al die plekken ontdekken, geweldige foto locaties zeg :oo <3

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:21

Hier een belgje die ook al enkele Urbex plaatsjes heeft bezocht.
Bij ons in het dorp heb je een groot verlaten kasteel, daar ben ik toen overdag in mijn eentje eens langs geweest.
Ook ben ik een 2 tal maanden geleden samen met mijn vriend naar de verlaten koeltoren in Monceau-sur-sambre gereden. Dat was écht indrukwekkend, er zijn vele foto's van op het internet te vinden, maar als je daar dan echt binnen staat, kippenvel moment.

Ook zijn we naar de oude elektrabel fabrieken aan de overkant gaan kijken en ook daar zijn we binnen geweest, was toen wel blij dat ik mijn vriend bijhad want er liepen zo'n 10 tal buitenlanders rond die koper aan het stelen waren. Mijn frans is al niet al te best en om dan even uit te leggen dat je gewoon een toerist bent en géén journalist, pfoe. Maar ik vind het ook altijd enorm indrukwekkend dat ze ook alles gewoon maar achterlaten, precies of er vorige week nog gewerkt is.
In die fabriek stonden nog enorme machines, er lagen her en der computers, werktuigen, echt niet normaal. Het jammere was dat we redelijk laat waren en het dus ook vroeg donker werd, anders hadden we daar gerust nog een tijdje kunnen rondsnuffelen.

Koeltoren : Afbeelding

Fabriek : Afbeelding

Binnen in fabriek : Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:25

Er was een paar jaar terug (??) ook een bokker in tropicana geweest in rotterdam.. Vond ik ook erg gave foto's.. Kan alleen t topic niet meer vinden.. Die foto's passen ook prefect in dit thema.. Weet alleen niet of tropicana toegankelijk is voor fotografen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:30

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:56

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:03

Ontzettend fascinerend!! Kunnen we niet een meeting organiseren??

Ik ben een aantal jaar geleden in het Sperrgebiet in Namibië geweest. Hele dorpen en fabrieken achtergelaten en grotendeels bedekt met woestijnzand. Echt bijzonder hoe dat er bij ligt. Het gebied is qua oppervlakte de helft zo groot als Nederland en wordt goed bewaakt.

http://www.namibian.org/travel/namibia/ ... ays_fs.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:24

Tropicana wilde ze daar niet een kas/paddenstoelenkwekerij/horeca in maken tot het bestemmingsplan eindelijk eens gewijzigd is tot woningen? Geen idee in hoeverre van die planning ook wat is terecht gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:35

Dat zit er volgens mij al in bij Tropicana :j sinds vorig jaar zit er een bar/terras en een champignonkwekerij die als het meezit gaat uitbreiden tot meerdere soorten groentes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:46

Apart := , komen gave dingen langs :D