Altijd die negativiteit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 13:06

Ik ben dus zeker niet de enige. Ik heb het er gisteren al eens met ze over gehad en ze zeiden dat ze erop zouden letten. Hopen dat het nu wat minder wordt.

Dat soort mensen zijn ook gruwelijk ergerlijk. Als het jou eens goed af gaat zal het ook wel allemaal te makkelijk zijn geweest maar gaat het hun eens goed dan was het super moeilijk etc. Etc.

Oh kimd, dat had ik er eerlijk gezegd niet uit gehaald, ik dacht het was serieus. :')

Als dat laatste stukje tegen mij bedoeld was, ja dat probeer ik zeker wel. Maar soms raak ik ook in een dip van "ach... Niemand luistert anyway... En als ze al luisteren pikken ze er iets uit dat verkeerd is...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:07

Doubtless schreef:
Herkenbaar!
Ik doe er niets meer mee. Het is zo makkelijk om mee te gaan in geklaag en gezeur. Lekker langs je af laten gaan & zelf meegaan met de positieve flow. Ik heb ook wel mensen in mijn omgeving die het altijd donker in zien, die opmerkingen sla ik gewoon niet meer op.

Precies :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:39

Ik herken dit ook niet echt. Ik merk dat mijn omgeving wel redelijk positief is. Ik weet ook dat ik zelf altijd wel een positief iets probeer te zien in negatieve dingen.. en daar kunnen mensen dan vaak wel weer om lachen.
Maar juist initiatieven worden aangemoedigd. Ik krijg regelmatig verteld door docenten en klasgenoten dat ik veel weet en kan, vrienden praten me eigenlijk ook nooit naar beneden, nee merk niet echt negativiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:29

Cyella schreef:
Doubtless schreef:
Herkenbaar!
Ik doe er niets meer mee. Het is zo makkelijk om mee te gaan in geklaag en gezeur. Lekker langs je af laten gaan & zelf meegaan met de positieve flow. Ik heb ook wel mensen in mijn omgeving die het altijd donker in zien, die opmerkingen sla ik gewoon niet meer op.

Precies :j

Het ligt eraan, mocht je het nou een paar keer benoemen maar diegene heeft geen idee waar je het over hebt, dan is het idd zonde van je tijd en moet je zelf een manier vinden om ermee om te gaan. Maar ik zou het wel eerst bespreken. :)

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:35

Die eerste reactie is een beetje te verwachten aangezien moeders snel bezorgd zijn
Maar dat over dat je dat meisje een tip gaf... Dat is echt erg, zoiets zeg je toch niet?!

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:46

Ik herken het ook wel. Bij mij is het ook vooral uit bescherming. 3 van de 4 keer ligt het ook aan mij en had ik beter moeten overdenken/handelen (ik ben snel enthousiast :+ ) , dat neemt niet weg dat ik dan wel weer enorm teleurgesteld ben. :(:)

Is het zo dat het echt nergens over gaat en ik die negativiteit niet begrijp dan laat ik het gewoon gaan, het blijft dan wel even in m'n hoofd rondspoken, maar is de volgende dag weer vergeten. Ook spreek ik iemand die erg negatief over iets is, maar wat ik totaal onterecht vind, er gewoon op aan. Eventuele nadere uitleg kan me ook aan het denken zetten. We spreken allebei onze mening uit en beslissen dan of we daar iets mee willen doen of niet. Heeft in ieder geval ieder zijn punt kunnen maken. :o

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:08

Dat klopt ook zeker Zaai, maar zoals je al zegt, als je (na ook nog een slecht punt voor een school-iets terug te krijgen) ook al te horen krijgt dat je een nietsnut bent in het beoefenen van je hobby... dan wil je het liefste gewoon op de grond gaan liggen en een leven als vloerbedekking gaan leiden :P

Sunshine, ik heb het natuurlijk in mijn taal geschreven, maar het kwam er wel op neer. "Je moet je mond niet open doen over dingen waar je niks over weet, straks vlieg je er weer uit omdat je leugens verteld hebt." (Want nee, ik zou nog niet eens weten hoe ik een paard vooruit krijg na 9 jaar...)

Benice

Re: Altijd die negativiteit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:18

Ja tuurlijk, dat is een domper. Valt alles een beetje rouw op je dak... Ik ken het gevoel wel, dan is álles negatief. Weet niet of je dit héél vaak hebt, maar zorg dat je niet in een negatieve spiraal komt te zitten! Moeilijk om er dan weer uit te komen...

Erover blijven praten lijkt me goed! Ik onthoud altijd maar dat er veel makkelijker negatieve dingen te zien zijn dan positieve. Zolang ik zelf maar weet wat de positieve dingen zijn is het goed!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:21

Ja dat klopt, soms is het echt gewoon van "Pff... Laat alles dan ook maar..." óf juist het compleet tegenovergestelde, dat ik álles maar dan ook álles doe voor perfectie. Gelukkig helpt het hebben van een eigenwijze fjord een hoop, zodra ik haar iets vraag dat ze niet snapt of te druk ben, staat ze stil :+ Wel zo duidelijk haha.

Er blijft ook altijd een bepaald gevoel knagen van "hè... ik help altijd zo goed als ik kan maar als ik eens iemand zoek zijn ze allemaal te druk". Maar ach, dat zal iedereen wel eens hebben.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:36

Misschien stom om je als 15 jarige advies (ofzo) te geven, maar ik herken me erg in je van een tijd terug.

Het altijd helpen en goed je best doen voor anderen, maar het gevoel hebben dat dat omgekeerd niet zo is, is heel herkenbaar. Dat heb ik toen laten stoppen door nee te zeggen. Weet niet of dat bij jou het geval is, maar had het idee dat mensen zoiets hadden van, oh dat doet zij wel! Het lijkt wel als iets makkelijk gaat, mensen het niet meer waarderen, het vergeten en dus voor jou niet hetzelfde zouden doen. Maargoed dat is mijn ervaring.

Iedereen heeft volgensmij weleens het gevoel van, laat ook allemaal maar weer. Alles is slecht alles is lelijk of wat dan ook. Dan helpt voor mij afleiding heel erg, wat bij jou lijkt op je fjord! Hahaha lijkt mee een grappig paard! Niet teveel focussen op het negatieve en weer aan de positieve dingen denken. Negatief denken hoeft niet persé slecht te zijn!

Edit: volgens mij val ik een beetje in herhaling en kom ik niet heel goed uit m'n woorden, hoop dat je het een beetje begrijpt... :o

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:48

Ach, een beetje maar. Het is in ieder geval wel duidelijk haha. Best stom om hier nu te schrijven omdat ik op dit moment niet in een negatieve dip zit, en me er dus helemaal niet meer zo goed in kan vinden. Maar als ik straks weer zo'n dip heb zal ik me weer precies kunnen vinden in wat hier gezegd wordt haha.