Uit de kast.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:14

Maartje1990 schreef:
Klien: ook al had ik nog niemand om ''mee thuis te komen'' ik was toch echt lesbisch dat veranderde daar niks aan.

nee, daar verander je niets aan en dat is ook niet erg toch :D
Wat ik bedoel is dat je heus niet van de daken hoeft te schreeuwen dat je denkt lesbisch te zijn, waarom zou je. Niemand bespreekt zijn seksuele voorkeur toch zomaar? Uiteraard is het fijn als je het thuis bespreekbaar kunt maken als je zelf geen twijfels hebt, maar TS geeft aan er tegenop te zien, dus zou ze kunnen wachten tot er iemand is om mee naar buiten te komen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:15

Oh, is het niet gebruikelijk om te zeggen ''hoi ik ben... en ik ben lesbisch'' doe ik al jaren iets fout -O- :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:19

Ik heb ook maanden gewacht tot ik met iemand thuis kon komen. Maar ik werd maar niet verliefd...
Heb me van binnen helemaal opgevreten dat ik het mijn moeder niet durfde te vertellen, ondanks dat ik 100% zeker wist dat ze het helemaal prima vond,
Uiteindelijk heb ik het helemaal overstuur eruit gegooid. Mijn moeder was bang dat ik iemand had vermoord, omdat ik zo overstuur was, viel toch mee :')

Meestal valt de reactie mee met wat je verwacht. Ik had verwacht dat mijn vriendinnen me zouden laten vallen, het raar zouden vinden of vies. Maar ze gaan er allemaal prima mee om. Het maakt voor hen niet uit.

Ik zou absoluut eerst je moeder vertellen. Dan kun je het samen met haar aan je vader vertellen.
Sowieso heb je het voordeel zelfstandig te zijn (denk ik, aangezien je 22 bent). Ze kunnen je dus niet het huis uit zetten.

Je voelt vaak zelf wel wanneer het moment goed is. Ik dacht er vaak aan het wel te vertellen, maar het voelde toch niet goed.
Een paar weken geleden zat ik samen met een paar vriendinnen op het strand. We kwamen op het onderwerp vriendjes en op dat moment voelde ik de zenuwen door mijn lijf gaan. Op dat moment voelde het ook echt goed om te vertellen, toen heb ik het ze ook verteld.
Het goede moment komt vanzelf, succes!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:29

Maartje1990 schreef:
Oh, is het niet gebruikelijk om te zeggen ''hoi ik ben... en ik ben lesbisch'' doe ik al jaren iets fout -O- :+

_/-\o_

StonedRomy

Re: Uit de kast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:48

niet te lang mee rondlopen. geeft alleen maar stres.
als ze niet normaal reageren dan is dat hun eigen fout, maar dan zit jij in ieder geval niet meer in de stres.

eventueel een brief schrijven of op een moment zeggen dat ze er niet onderuit kunnen.

bij mijn vriendinnen heb ik het via Facebook gedaan en die snapte werkelijk waar niet wat het probleem is haha. dag erna zijn we naar de bioscoop gegaan om het te vieren. ze hebben mij toen ook erg gesteund in het vertellen aan mijn ouders en ben de dag erna ook bij een van hun blijven slapen. mijn moeder had ik altijd van gedacht dat ze het helemaal oké zou vinden, maar die blijkt er nu toch de meeste problemen mee te krijgen.
ach, haar verlies denk ik dan maar altijd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:09

StonedRomy schreef:
bij mijn vriendinnen heb ik het via Facebook gedaan en die snapte werkelijk waar niet wat het probleem is haha.

Dat was bij mij ook het geval. Ik zei op het strand dat ik iets belangrijks wilde vertellen waar ik het wel lastig mee had. Toen ik zei dat ik gay was snapte ze echt niet wat het probleem was.
Ze gaan er ook heel normaal mee om. Vragen gewoon of ik verliefd ben op iemand, doen er niet ongemakkelijk over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:29

Gucci_ schreef:
Ik heb hetzelfde, ik val op mannen en vrouwen, maar merk de laatste tijd dat ik toch liever een vrouw heb en een man mij niet gelukkig kan maken.
Mijn ouders hebben er geen moeite mee. Ik heb 4 vriendinnen en die zijn allemaal heel gelovig. Ikzelf ook, maar wel veel minder, voor mij maakt het niet uit wat je geaardheid is.

Dus ik durf het niet te vertellen en ben bang om dan mijn vriendinnen kwijt te raken.

Echte vriendinnen laten je niet vallen hoor :+: en God laat je al helemaal niet vallen. Een kennis van mij is ook gelovig en lesbisch, ze is pas naar een weekend voor christelijke homo's en lesbi's geweest. Misschien is zoiets dan wel wat voor jou om vrienden te maken die in hetzelfde schuitje zitten :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:33

Er is een tv programma in nl. 'Uit de kast'. Daarin zie je dat alle mensen die uit de kast komen veel teveel zorgen maken van te voren, er wordt nooit slecht gereageerd. (behalve een keer in een suriname, vanwege cultuur) Niet bang zijn hoor, en lekker vertellen, dan heb je de vrijheid weer terug!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:09

Mijn familie was er eerder uit dan ik. Ik heb gewoon op een gegeven moment mijn vriendin meegenomen en dat was dat. Nou heb ik het oordeel dat mijn oma en tante zelf lesbisch zijn, dus het was sowieso al geaccepteerd. ALs ik maar gelukkig ben, dat is wat voor hen telt. Ik denk dat dat voor jou ook gaat gelden. Geef ze even tijd en ruimte om er aan te wennen en als ze zien dat je gelukkig bent, accepteren ze het vanzelf. Je zult je vader niet overtuigen om het als beste optie te zien, maar dat moet ook niet de insteek zijn, Kies lekker voor jezelf en de rest zal het heus wel volgen. Succes meid!

kiara_raco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:27

Meelezers kruipt van onder haar steen:

Oei, lijkt mij toch wel moeilijk hoor!
Ik zou inderdaad niet te lang wachten, mensen in mijn omgeving vinden het vaak ook erg dapper als je ervoor uit durft te komen, en hebben er veel respect voor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:39

Je kunt altijd deze nog zingen :))

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:55

Ik heb het ook pas verteld toen ik een vriendin had, tot die tijd vooral geprobeerd mezelf voor de gek te houden! (Achteraf kan ik zeggen dat is pas echt zonde van m'n tijd geweest) :')
Weken stress gehad, 8 kilo afgevallen toen kwam het er toch maar uit... Was nergens voor nodig geweest want het was absoluut geen probleem hahah.

Hoe vriendinnen zouden reageren was ik ook wel bang voor. Moet zeggen dat ik er geen vrienden door kwijt ben geraakt maar de situatie met een vriendinnengroep en een relatie met een vrouw is voor mij wel echt lastig geweest. Gezien hun vriendjes nooit mee gaan als we wat gingen doen, omdat die daar gewoonweg geen zin in hebben maar zij mijn vriendin ook een soort onder de vriendjes vonden vallen... Relatie is nu uit dus ik kan er even over nadenken hoe ik dit in het vervolg ga aanpakken... :Y)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:59

Freya6 schreef:
Er is een tv programma in nl. 'Uit de kast'. Daarin zie je dat alle mensen die uit de kast komen veel teveel zorgen maken van te voren, er wordt nooit slecht gereageerd. (behalve een keer in een suriname, vanwege cultuur) Niet bang zijn hoor, en lekker vertellen, dan heb je de vrijheid weer terug!

Nooit? Ik heb toch wel een aantal verhalen gezien waar ik niet zo gelukkig van geworden zou zijn hoor als ik diegene geweest was... :o

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:11

oh nou in mijn beleving valt het vaak mee. IIg de laatste serie was heel ok.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:12

Ik heb daar ook wel eens over nagedacht.
Ik val in principe op jongens, maar heb ook wel eens bedacht van 'stel nou ik val ook op meiden, hoe zou ik dat brengen naar mijn moeder' (ik woon alleen met haar).
Ik denk dat ik me sterk genoeg zou voelen om gewoon te zeggen van 'mam ik denk dat ik gevoelens heb voor een meid. en ik wilde dat je dat wist..'
Ik denk dat mam gewoon zou zeggen 'uh, oke. als jij maar blij bent'
En dat ze er wel even aan moest wennen als ik thuis kom met een meid, omdat ik best wel een jongensgek ben.

Ik zou er niet zo omheen draaien, neit zoon drama van maken.
Uit de kast komen moet echt niet zoon zwaar onderwerp zijn.
Gewoon direct zeggen (mannen snappen subtiele hints niet..).
en laat hem er zelf mee dealen hoe hij wil.
Doe er luchtig over. tis niet anders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:17

Mijn zusje heeft het jaren niet verteld, woonde al samen met haar vriendin onder mom van makkelijk en goedkoper. Wij (mijn andere zusje en ik) hadden al langer zoiets van waarom vertel je het nou gewoon niet. Op een gegeven moment mn moeder maar gewoon gezegd dat ze het maar moest vragen want het werd na 4 jaar toch wel ongemakkelijk. Mijn moeder dus met knikkende knieën gevraagd waarop mn zusje antwoordde ja duh Mijn moeder daarop gezegd van ja waarom heb je nooit verteld, mn zusje waarom heb je nooit gevraagd...

Komen ook uit een christelijke omgeving, mn pa heeft geloof ik als 1 van de eerste dingen tegen haar gezegd mooi dan krijg ik tenminste ook een schoondochter! (heb alleen zusjes) Wij hebben ons altijd afgevraagd waarom ze het niet verteld heeft.. Gelukkig kan ze nu haar zelf zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:52

MarjanB schreef:
Mijn zusje heeft het jaren niet verteld, woonde al samen met haar vriendin onder mom van makkelijk en goedkoper. Wij (mijn andere zusje en ik) hadden al langer zoiets van waarom vertel je het nou gewoon niet. Op een gegeven moment mn moeder maar gewoon gezegd dat ze het maar moest vragen want het werd na 4 jaar toch wel ongemakkelijk. Mijn moeder dus met knikkende knieën gevraagd waarop mn zusje antwoordde ja duh Mijn moeder daarop gezegd van ja waarom heb je nooit verteld, mn zusje waarom heb je nooit gevraagd...

Komen ook uit een christelijke omgeving, mn pa heeft geloof ik als 1 van de eerste dingen tegen haar gezegd mooi dan krijg ik tenminste ook een schoondochter! (heb alleen zusjes) Wij hebben ons altijd afgevraagd waarom ze het niet verteld heeft.. Gelukkig kan ze nu haar zelf zijn.

Heb jij wel verteld dat je hetero bent dan? :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:02

Maartje1990 schreef:
MarjanB schreef:

ik snap je opmerking. Je verteld niet dat je hetero bent misschien. Maar toch wel dat je een relatie hebt en gaat samenwonen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:11

Maartje1990 schreef:
MarjanB schreef:

Haha :D ik bedoel meer van dat zij bewust vertelde dat ze samenwoonde om de kosten enz. Mn moeder heeft dat ook heel lang geloofd. Als ze op bezoek kwamen (zusje woont in zweden) sliepen ze wel bij elkaar maar zei mn moeder altijd van ja ik zie ze nooit aan elkaar zitten. Sinds het 'bekend' is doen ze dat wel. Mn moeder zei ook altijd ja maar ze had vroeger wel een vriendje. :')

En denk ook dat ze nu gelukkiger is nu ze uit de kast is omdat ze zichzelf kan zijn. Mijn oma kan er alleen nog steeds niet mee leven maar goed ze vind mn zusje nog wel steeds een lief kind en dr vriendin ook maar god heeft het niet zo bedoeld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:45

Mijn ouders kwamen erachter omdat ik gay.nl had open laten staan op hun computer. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:53

Phoe.. Mijn ouders hebben nooit raar gereageerd.. Er is eigenlijk zelfs niet echt een reactie op gekomen, net alsof het dood normaal was.

Heb je er wel al eens over het algemeen over gepraat? Wat vinden zij er in het algemeen van?

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:15

Mijn moeder had het al 2x gevraagd, waarop ik 2x heel hard NEUHJ heb geantwoord :')
Toen ik het uiteindelijk vertelde omdat ik er niet meer onderuit kon omdat ik steeds bloemen, champagne etc thuisgestuurd kreeg van mijn date zei ze: Maar dat wist ik toch al? :+
Toen mijn moeder het tegen mijn oma vertelde, zei mijn oma: Daar vind ik het wel het type voor.
En bedankt mam... had het graag zelf verteld. :o

Mijn vader was een ander verhaal (ouders zijn gescheiden)
Mijn vader is al een aantal jaar Christen en ik mocht voor de eerste keer in zijn nieuwe auto rijden.
Onderweg kwamen we er op dat hij via internet een vrouw (nu getrouwd) had leren kennen.
Ook hier kwam ik niet meer onderuit en dacht: Nu of nooit, op hoop van zegen.
Ik heb het hem verteld en dacht nog: Laat me aub niet tegen een boom rijden als hij flipt. :=
Gelukkig pakte hij het op dat moment goed op, later hoorde ik dat hij in de kerk had verteld dat hij het niet leuk vond en het er moeilijk mee had. Hij heeft het mij nooit verteld, en heeft er nooit moeilijk over gedaan. Hij gunt me mijn geluk, net zo goed als ik hem dat gun. (Ook voor mij is het bijvoorbeeld moeilijk om woorden die er normaal gesproken uit floepen bij me te houden in zijn aanwezigheid :x ) Maar als hij en zijn vrouw het fijn vinden als ik niet scheld, hou ik daar rekening mee :j

Nu, ondertussen een jaar of 9 verder, ben ik getrouwd met een vrouw en niemand doet er moeilijk over. Ben er open en eerlijk over tegen iedereen, en iedereen accepteert het. Zo niet, jammer dan. Dan pas je niet in mijn leven, want ik ben gelukkig zo. En laat mijn geluk niet in de weg staan door iemand anders die mij dat niet gunt.

Mijn advies: Vertel het, want het is echt zonde van je tijd :Y) Er zal een wereld voor je open gaan. :))

PB staat open :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:22

Ik had het ook pas eigenlijk willen vertellen als ik daadwerkelijk met een vriendin thuis kwam, liep helaas een beetje anders....

mijn zus en ik zijn beide leiding bij scouting. Een aantal van de andere leiding wisten al dat ik bi was maar ik heb duidelijk gezegd dat ze het er nog niet over mochtten hebben met mijn familie. Nu was daar een aantal maanden geleden een feestje. Op dat feest heeft mijn zus volgens een andere leiding kei hard geroepen : als wij een homo in de familie hadden zou dat grove schand zijn. Nu heb ik daar behoorlijk mee in mijn maag gezeten en haar daar mee geconfronteerd. Gelukkig bleek dat ze dat helemaal niet gezegd heeft. En vertelde ze me dat het haar helemaal niks uitmaakt zo lang ik maar gelukkig ben. Ik ben daarna op haar aanraden ook met mijn ouders gaan praten.

mijn vader gaf totaal geen reactie maar mijn moeder aan de andere kant. Die zei an sich niks ergs maar ik merk wel dat ze er moeite mee heeft. Als ik het gesprek wil voeren over een meisje kapt ze het snel af. Misschien dat het met de tijd nog komt. En anders heeft ze heeft ze maar ontzettende pech.

aan de andere kant tegenover mijn vrienden kan ik nu volledig mijzelf zijn en ze accepteren me ook volledig zoals ik ben. Heerlijk om gewoon mezelf te zijn.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:20

upendo schreef:
Mijn ouders kwamen erachter omdat ik gay.nl had open laten staan op hun computer. :')

_O-

TS, wat naar dat je bang bent dat je vader het niet zal accepteren. -O- Ik hoop voor je dat je ongelijk hebt en hij wel zal accepteren dat het jou gelukkiger maakt om je eigen pad, geluk en liefde te kiezen. Succes met het vertellen! :(:)

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:29

super dat je deze stap genomen hebt. je bent zeker en vast niet alleen.
het belangrijkste is; neem je tijd! doe niks waar je niet klaar voor bent.
ik had al een tijdje een vriendin en mijn moeder bleef maar steeds vragen of er niks meer was ik heb dit lang ontkend.. niet voor mezelf maar voor men vriendin die nog niet uit de kast was en ik dat eerst met haar wou bespreken. toen ze het dan nog eens vroeg heb ik haar de waarheid gezegd over mezelf en mijn vriendin. ze zag het al jaren aankomen en de rest van mijn familie blijkbaar ook, nog tans ben ik zeker niet het 'stereotype' lesbisch en heb ik nog altijd een zwak voor knappe acteurs en boybands :')

een man maakt me gewoon niet gelukkig ik kan me aangetrokken voelen en me er romantisch iets bij voorstellen maar ik zou geen seks met een man willen en ook geen familie of toekomst :n

doe alles op je gemak praat eerst met de mensen die je het meeste vertrouwd, of dit nu je ouders zijn of vrienden maakt niet uit.