Tnt en te laat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Tnt en te laat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:46

Jawel dat is nieuw dat ze op maandag bezorgen :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:19

Haha nou dat scheelt weer dan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:03

ik had voor vandaag een tijdvak van 10.00 tot 12.00 uur...

het is er nog niet maar ik ga toch echt wel zo maar wat aan lunch halen... dacht dat redden ze mooi voordat ik trek krijg... helaas niet...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:04

Normaal zijn ze hier tussen 16.00 en 16.30 maar nu heb ik zo'n ruim tijdvak dat ik ze niet voor het avondeten verwacht.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:05

hier is nog steeds niks... ook niet bij de buren afgeleverd...

ben aan het denken of ik contact op zal nemen met de klanten service...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:09

Gisteren ook iets besteld wat vandaag geleverd zou worden staat ook stomweg op maandag ingepland. Pakketje wat ik donderdag heb besteld ook nog niet afgeleverd bij pick up point terwijl die om 16 dicht gaat dus echt helemaal top dat PostNL :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:09

Mijn pakketturk is altijd wel op tijd :j , ik werk bij post gedeelde van postnl ben niet bepaald tevreden over dat bedrijf :=. Sorteren is al chaos laat staan bezorgen , en bol.com en hun zogenaamde brievenbus pakjes laten ze die maar afschaffen . Ze passen niet in je kast en hoor vaak van collega's die wel bezorgen dat het ook niet in brievenbus past vooral oude brievenbussen , zitten ook maar half vol die pakjes.. Waardeloos gewoon

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:16

zou ook vandaag een pakje krijgen van divoza. not maandag tussen 8,30 en 21.00 pffff smorgens ben ik er niet eens.
paar maand terug ook al drama zowat een week op een pakje gewacht.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:21

ik heb net gebeld...

pakket is waarschijnlijk aangeboden net na het ophalen van de pakketten... zal niet voor disdag meer aangeboden worden bij mij :(

systeem klopt dus ook voor geen kant...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:22

Mijn pakjesman is altijd netjes op tijd. Hij is niet in dienst van Postnl maar rijdt als ZZP-er voor hen.

Takke_muis, ik vind het eigenlijk een heel ongepaste opmerking over de "pakketturk". Je zal het vast niet zo bedoelen maar het komt behoorlijk discriminerend over. ;)

Anoniem

Maandags bezorgen ze ook gewoon pakketen..

Kiwipitje

takkie_muis schreef:
Maandags bezorgen ze ook gewoon pakketen..
Is hier nog nooit voorkomen :n Dan staat dat wel vrolijk bij de track & trace, maar het komt gewoon pas dinsdag. -O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:23

alleen sorteren ze niet voor maandag meer... althans dat is wat ze net aan de telefoon zei... ach ja... jammer van het rijden met een nieuw hoofdstel aanstaande dinsdag... hoef ik dus ook niet eer op te rekenen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:23

Tazzey schreef:
Mijn pakjesman is altijd netjes op tijd. Hij is niet in dienst van Postnl maar rijdt als ZZP-er voor hen.

Takke_muis, ik vind het eigenlijk een heel ongepaste opmerking over de "pakketturk". Je zal het vast niet zo bedoelen maar het komt behoorlijk discriminerend over. ;)

Nee bedoel het echt niet zo , is niet bedoeld als discriminatie hij is wel buitenlands maar gewoon mijn pakketturk :) :D . Echt een super lieve bezorger :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:29

Ik heb op maandag wel pakketten gehad hier van Postnl.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:36

Ik heb de indruk dat veel mensen de track & trace ook niet goed lezen :)

Als je bericht krijgt dat een bedrijf een pakketzegel heeft aangemaakt, dan kan je op het track & trace overzicht zien staan dat de pakketzegel is aangemaakt, ofwel dat de afzender bezig is met het voorbereiden van het pakket.

Bij de bezorgdienst gaat men er dan vanuit dat het in de lijn der verwachting ligt dat het pakket die dag nog door de afzender ingeleverd wordt, waardoor als verwachte bezorgdag vast "morgen" ingevuld wordt.

Maar als het pakket niet dezelfde dag ingeleverd wordt, dan schuift de verwachte bezorgdag steeds een dag op.

Daarom moet je ook altijd goed kijken wat het bericht links onderin zegt, als er niet staat dat het pakket echt aangeleverd is aan de bezorgdienst, dan kunnen ze het natuurlijk ook niet bezorgen :)*

Na een aantal dagen waarop de bezorgdienst het pakket nog steeds niet "in bezit" heeft gekregen, verschijnt de melding dat ze het nooit hebben gehad. Zo'n melding komt dus niet uit de lucht vallen maar kan prima gewoon een teken zijn dat de afzender het pakket nooit verstuurd heeft.

Zo klinkt het verhaal van Fiffill eigenlijk ook :)

Fiffill schreef:
Ik heb laatst 2 weken gewacht op een pakket van zooplus. Woensdag besteld, kreeg die avond de track & trace code van ze binnen. Het zou de dag erna (do) gebracht worden. Op donderdag stond er vrijdag. Op vrijdag stond er zaterdag. En op zaterdag stond er 'onbekend'.
Dit bleef dagen zo staan, heb ze toen gemaild, geen antwoord terug gehad (2 dagen gewacht) toen stond er inmiddels bij de track & trace dat PostNL het pakket nooit binnen had gekregen (?)
Heb de hotline van zooplus dus maar gebeld, ze hebben mijn pakket opnieuw verzonden en de dag erna kwam het binnen.

Heb nog nooit eerder problemen met zooplus gehad, misschien iets recents?

Overigens voor bestellers bij Zooplus: de grap is dat voer vaak een stuk goedkoper is bij de Duitse zooplus, mijn laatste bestelling van kattenvoer had ik voor ruim 10 euro goedkoper bij de Duitse dan bij de NL zooplus, en dan hebben we het over inclusief verzendkosten hè :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-11-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:41

Dit staat er bij mij:

Afbeelding

wat zou ik daar verkeerd aan gelezen hebben?

EDIT: dame bij de klantenservice zei wel dat het pakket daadwerkelijk bij het verzendpunt ingeleverd is aan PostNL

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:44

Onder het vak rechts hoort nog een status-voortgangs-balkje te staan, heb je dat er af geknipt wellicht? :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:45

Eigenlijk is het toch al bijzonder dat een pakket de ene dag besteld wordt en de volgende al geleverd?!?!
De bedrijven beloven het natuurlijk maar dat is eigen reclame. Ik wil het natuurlijk ook zo snel mogelijk hebben, ben daarin heel ongeduldig!, maar het is gewoon supersnel.

Bovendien worden de bezorgers behoorlijk uitgeknepen door hun werkgevers. Die van ons rijdt met zijn eigen geleasde bus en moet van hot naar her, dus ook niet via de meest logische route. Dat redt hij gewoon nooit op de juiste tijden. Ik vind het trouwens wel leuk zo'n vaste bezorger, gezellig praatje en hui duikt zijn bus even door om te kijken of ik nog meer besteld heb!!! :+ Gelukkig weet hij ook dat onze hond de bus in duikt dus die wordt er ook tijdig weer uitgemieterd!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:47

Margee schreef:
Eigenlijk is het toch al bijzonder dat een pakket de ene dag besteld wordt en de volgende al geleverd?!?!
De bedrijven beloven het natuurlijk maar dat is eigen reclame. Ik wil het natuurlijk ook zo snel mogelijk hebben, ben daarin heel ongeduldig!, maar het is gewoon supersnel.

Bovendien worden de bezorgers behoorlijk uitgeknepen door hun werkgevers. Die van ons rijdt met zijn eigen geleasde bus en moet van hot naar her, dus ook niet via de meest logische route. Dat redt hij gewoon nooit op de juiste tijden. Ik vind het trouwens wel leuk zo'n vaste bezorger, gezellig praatje en hui duikt zijn bus even door om te kijken of ik nog meer besteld heb!!! :+ Gelukkig weet hij ook dat onze hond de bus in duikt dus die wordt er ook tijdig weer uitgemieterd!

dit is een particulier gekocht pakket waarvan ik een bericht heb gehad zodra ze het ingeleverd had bij het verzendpunt...

en nee ik heb niets van de pagina afegknipt... zo stond het bij mij online... ook de oranje text komt zo van de site af...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:51

Wat suf, dan staat er wel erg weinig informatie op bij jouw T&T pagina zeg....ik weet eigenlijk ook niet waardoor dat komt maar zie het zelf ook wel eens als ik een pakje verwacht.

Dan is het helaas gewoon maar een kwestie van afwachten wanneer het komt, en eventueel briefje met instructie voor bezorger op de deur, dat die het ergens neer mag leggen / af mag geven. Voor de bezorger ook wel zo fijn want die kan er ook niks aan doen :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:55

ik ga nu uit van dinsdag zoals die dame aan de telefoon zei... Ik gok er op dat mn zusje thuis is... en anders hopen op een van de buren...

Had alleen graag met nieuw hoofdstel gereden :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:56

In ieder geval wel fijn dat je bevestigd hebt gekregen dat het pakket wel is afgegeven, maar jammer dat het er niet op tijd is... hopelijk krijg je nog zat gelegenheden daarna om er mee te pronken :P

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:03

Dat vast wel... Mn laarzen duren ook al langer dan in eerste instantie gemeld was dus ach...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:05

Altijd jammer...maarja het is niet anders. Ik moet zeggen dat ik zakelijk gezien wat ik zelf verstuur super mee vind vallen hoe snel het bezorgd is, in verreweg de meeste gevallen wordt het gewoon netjes de volgende dag bezorgd :j