Gemiddelde reistijd per dag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:59

Klopt, in rustige intercity's lukt dat nog wel met een tafeltje. Maar ik zit welgeteld 17 min in de intercity richting Schiphol en als je daar een plek kan vinden in de spits, dan vind ik dat heel knap! :+ De rest van mijn reistijd is metro en bomvolle sprinter :=

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:01

School is voor mij 45 min. heen en 45 min. terug. In totaal 1.5 uur dus ;) Ik doe dat op de fiets.

Chouchou

Ongeveer drie uur per dag retour naar mijn studie, met de bus. Gelukkig is dit maar 3/4 keer per week, dus voor mij is het niet nodig om op kamers te gaan. Is ook niet handig met paard dat heel dicht bij huis staat, zou ik alsnog elke dag naar huis moeten reizen voor paard... Moet wel zeggen dat ik deze week bijvoorbeeld een erg drukke week had en dan in de bus eindelijk eens even rust had en niks hoefde, die reistijd kan dus ook wel eens best fijn zijn. En werk is 5 minuutjes fietsen :)

kosseh

Werk is 5 min fietsen
Studie is 15 met ov (7 min trein rest lopen maar en van station)
Of 20 min met de fiets. Die kies ik meestal. Kwart voor komt de trein aan en beginnen de lessen ook dus dan ben ik net te laat met de trein.

Mijn ervaring is dat vooral bij hbo of universiteit heb je weinig contact uren. Ik moet vaak voor anderhalf uur naar school of zelf 3kwartier. Wanneer je lang moet reizen ben je eerder geneigd niet te gaan. Wat ik veel zie bij mensen uit mijn klas.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:11

Ik heb 1 uur en een kwartier, met een beetje pech 1,5 uur, enkele reis naar de universiteit. 2,5 - 3 uur per dag dus. En ik moet er meestal toch wel 5 dagen per week zijn. Ik vind het te doen, maar het kost veel energie. En je bent die uren gewoon compleet kwijt, zo zonde van je tijd. Ik zit maar een kwartiertje in de trein, een half uur in een overvolle bus en nog een kwartier op de fiets (en dan nog wachttijden erbij). Ik kan dus ook niets doen, dat kwartiertje in de trein is net te kort en de bus is echt te vol om je te kunnen bewegen, bovendien word ik snel wagenziek.
Ik vind het zonde van mijn tijd als ik maar kort op de uni hoef te zijn, met als gevolg dat ik op korte dagen vaak niet ga. En als ik een lange dag heb (van 9 tot 5) ben ik tegen de tijd dat ik thuis kom zo moe dat ik niks meer doe. Ik ben dan van half 8 tot half 7 de deur uit. Ik zou meer reistijd dan dit echt niet trekken. Ik ben nu ook hard op zoek naar een kamer, met name vanwege die reistijd. Want als ik denk hoeveel tijd ik over houd als ik op kamers woon, dan kan ik zoveel meer doen!
Natuurlijk zijn er mensen die nog veel meer reistijd hebben dan ik, maar voor mij persoonlijk is dit echt de max.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:11

5 min op de scooter naar het station. Dan 12 min in de trein en dan 10 min lopen.

Klein halfuurtje dus! Wachttijd van de trein weggelaten.

Anoniem

Re: Gemiddelde reistijd per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:19

Reistijd naar werk is half uur met de fiets. En naar stal is half uur met de auto of brommer. Ik vind zelf ook een half uur reizen wel zo de max.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:22

xkimmie schreef:
De meeste reistijden hier vallen dus best nog wel mee. Ik ga het volgende week even testen maar denk dat 3 uur heen en 3 uur terug (met de trein en bus) toch een beetje veel is..

Een dag heeft maar 24 uur he. Waar ga je die 6 uur reistijd per dag(!!!) laten??

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:24

Nu nog 10 minuten fietsen naar mijn werk, poe poe. Straks gelukkig 3 minuten op de fiets of zo O:)
Ja ik heb het zwaar haha.

Naar stal doe ik er gemiddeld 10 a 15 minuten over met de auto.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 27-11-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:26

xkimmie schreef:
De meeste reistijden hier vallen dus best nog wel mee. Ik ga het volgende week even testen maar denk dat 3 uur heen en 3 uur terug (met de trein en bus) toch een beetje veel is..

3 uur enkele reis? Hoe wil je dat gaan doen als je om half 9 of 9 uur moet beginnen? :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:28

Dan ben je echt dood als je al zo vroeg op moet staan. Zelfs van reizen wordt je moe...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:30

Ghostattack schreef:
Klopt, in rustige intercity's lukt dat nog wel met een tafeltje. Maar ik zit welgeteld 17 min in de intercity richting Schiphol en als je daar een plek kan vinden in de spits, dan vind ik dat heel knap! :+ De rest van mijn reistijd is metro en bomvolle sprinter :=

Inderdaad. Gelukkig heb ik op mijn mobiel wel ook alle aantekeningen staan van de lessen en alles van stage enzo (op de app OneNote) da's ideaal, op die manier kan ik ook in drukke trein nog wat aantekeningen doorlezen/aanvullen/aanpassen enzo zonder papieren/schriften/laptop uit m'n tas te moeten halen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:32

1234 schreef:
Inderdaad. Gelukkig heb ik op mijn mobiel wel ook alle aantekeningen staan van de lessen en alles van stage enzo (op de app OneNote) da's ideaal, op die manier kan ik ook in drukke trein nog wat aantekeningen doorlezen enzo zonder papieren/schriften uit m'n tas te moeten halen.

Ja ik heb daarvoor speciaal een tablet gekocht! :j Heel handig.. Maar in de praktijk doe je vaak toch sneller niks dan aantekeningen oid doorlezen :+
Overigens moest ik deze week 3x om 9 uur beginnen, dat betekent voor mij rond 6 uur/half 7 opstaan en om 7:21 in de trein zitten. Af en toe is het nog te doen. Maar drie keer per week is echt niet grappig meer. Zeker niet als je ook nog tot 5 uur zit en pas rond een uur of 7 weer thuis komt. Met andere woorden: ik zie tegenwoordig bijna geen daglicht meer..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:45

Goof schreef:
xkimmie schreef:

Een dag heeft maar 24 uur he. Waar ga je die 6 uur reistijd per dag(!!!) laten??

om 5 uur opstaan, 6 uur vertrekken, 9 uur aankomen. Werken van 9.30 tot 18.30 (om aan je 8 uur raken) in het beste geval 3 uur reistijd naar huis is om 21.30 terug thuiskomen (mits je sochtends en savonds correcte verbindingen hebt, vertraging enzo niet meegerekend). Thuiskomen, koken eten en opruimen, kun je om 23 uur op bed.
dus heb je géén vrije tijd, en maar 6 uur slaap per nacht. In het béste geval ...

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:50

55 km enkele reis met de auto. Komt neer op tussen de 40 minuten en 1,5 uur.
Ik doe het al 5 jaar 4 dagen per week dus het is wel te doen. Als mijn werk niet zo leuk was zou ik het echt te ver vinden.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 22:53

Ik ben ook bang dat het te lang zal zijn. Zeker nu ik lees dat de meeste een vrij korte reistijd hebben. 5 uur opstaan vind ik in principe niet vroeg (heb regelmatig om 2.30 op moeten staan :') ) maar tenzij ik huiswerk zou kunnen maken in de trein denk ik niet dat ik nog vrije tijd over zou hebben.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:56

Naar school enkele reis (50km):
45 minuten met de auto
2uur met de bus-trein-bus

Naar werk enkele reis (25km):
30 minuten (relax en geen haast met de auto)

Ik vind die 2 uur al echt heel erg veel, door de drukte in de bus en trein is die reistijd niet efficiënt te besteden, dus ik ga ondertussen zelf ook altijd met de auto, kost wat meer geld, maar spaart een boel tijd en energie (ik word ook altijd zo moe van het ov)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:21

Maureen95 schreef:
Dan ben je echt dood als je al zo vroeg op moet staan. Zelfs van reizen wordt je moe...

Nee, hoef niet.
Fiets naar trein station (30min)
2 uur in de trein veder slapen
Aangekomen op werk eerst nog even douchen en ben helemaal fris en fruitig. Echter deed ik ik wel maar 1 keer per week.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:36

Als ik om 9 uur aanwezig moet zijn:
10 minuten auto, 50 minuten spitsbus, 10 minuten lopen

Als ik later aanwezig moet zijn:
10 minuten auto, 3 kwartier trein, 5 minuten lopen, 25 minuten bus, 10 minuten lopen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:38

Hier val ik dan binnen :D

Ik moet 3 bussen nemen om naar school te gaan, maar de overstaptijden zijn echt om te huilen. In totaal ben ik 2uur onderweg (enkel) maar in de praktijk zit ik niet eens een uur daadwerkelijk op de bus :-)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:41

Dat is echt vervelend!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:47

Poeh meerdan 4 uur reistijd lijkt mij dat het tenslotte wel op gaat breken.
Het zijn toch 4 verloren uren waarin je heel veel andere dingen had kunnen doen.
Zou er heel goed over na denken en/of als het mogelijk is een kamer huren en in de weekende naar huis.

Wij zitten overigens op minder dan 10 minuten in de auto van ons werk.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:52

Ik zit financiëel echt niet in de mogelijkheid om op kamers te gaan helaas :-)
Anders graag! Heb inderdaad de indruk dat ik m'n tijd verdoe tijdens het reizen.

Als ik de auto ter beschikking heb ga ik ook met de auto naar mijn eerste overstapplaats hoor. Dat scheelt ruim 45min waardoor ik 'maar' een dik uurtje onderweg ben enkel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:54

Per fiets 2 uur. Uur heen, uur terug.
Per bus, half uur heen of anderhalf uur heen en anderhalf terug. Totaal dus 2 á 3.5 uur.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:58

5 minuten fietsen naar het station, 35/40 minuten met de trein en dan nog een paar minuutjes lopen. Goed te doen, maar in de trein aan school werken doe ik nooit, het is vaak overvol en dan is het niet te doen.