verf voor hamster?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:39

Flux schreef:
Ik denk ook niet dat het een goed idee is TS. Wat je wel kunt doen is een bakje (schoon) vochtig zand pakken. Dat goed vlak aandrukken en daar je hamster over laten lopen. Misschien zie je daar zijn sporen in :)

Hier zat ik ook net aan te denken. En als dat lukt kun je er een mooie gipsafdruk van maken.

Quad

Re: verf voor hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:23

Ik zou elke poot een andere kleur geven, bijvoorbeeld oranje, rood, wit en blauw. Daarna afspoelen in terpentine, schijnt het beste te werken om je weer verfvrij te krijgen.

Just kidding, gewoon niet doen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:27

Oost indische inkt is niet giftig en slijt vanzelf af. Wel even opletten als je iets anders dan zwart gebruikt, dan eerst nagaan waar de kleurpigmenten vandaan komen.

Henna kun je in verschillende tinten krijgen en is ook niet giftig.

Al eens aan body paint gedacht?

En verder is volgens mij alle op de markt verkrijgbare vingerverf goed genoeg getest.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:31

Is het geen idee om zijn pootjes gewoon wat vochtig te maken met water en hem dan over papier laten lopen. (of gewoon smerige blubberpootjes, die laten ook wel afdrukken achter :+ ) Dan heb je zn poot afdrukjes in vocht op je papier. en dan kan je die afdrukjes evt zelf met een kwastje inkleuren met verf. :j

Het lijkt mij dat ie gewoon tam is waardoor hij in handen sowieso niet zoveel stress heeft als normaal.

edit: wel zijn buikje optillen dan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:40

Je zou ook kunnen kijken hoe hij reageert als je hem oppakt, pootjes nat maakt met water, even dippen op een stuk papier (afdruk maken) en dan op keukenpapier zetten. Als ie daar niet echt van onder de indruk is, dan kun je het ook met verf proberen. Echt laten lopen met verf onder de pootjes krijg je wsl niet echt mooie afdrukken van en zijn hele buik zit dan onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:35

Taucha schreef:
Oost indische inkt is niet giftig en slijt vanzelf af. Wel even opletten als je iets anders dan zwart gebruikt, dan eerst nagaan waar de kleurpigmenten vandaan komen.

Henna kun je in verschillende tinten krijgen en is ook niet giftig.

Al eens aan body paint gedacht?

En verder is volgens mij alle op de markt verkrijgbare vingerverf goed genoeg getest.

Doe eens even normaal zeg. Denk is na, hamstertjes hangen met hun buik maar alt te dicht bij de grond, als de eerste 2 stapjes met de voorpootjes zijn gezet dan veegt het buikje er al overheen.

Wat bezielt jullie serieus. :=

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:42

_Dominique schreef:
Doe eens even normaal zeg. Denk is na, hamstertjes hangen met hun buik maar alt te dicht bij de grond, als de eerste 2 stapjes met de voorpootjes zijn gezet dan veegt het buikje er al overheen.

Wat bezielt jullie serieus. :=

Tja, dat probeer ik ze ook al een poosje wijs te maken :j

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:23

Och laat TS toch. Ik draag dan verder alleen dingen aan die in ieder geval veilig genoeg zijn om te gebruiken en zelfs nog een testje met water om te kijken hoe het beessie reageert.

Mijn idee is, waarom zou je het wel met een baby doen en niet met een hamster? Beide kun je niet echt duidelijk maken wat er aan de hand is. Maar bij baby's is het gemeengoed geworden dat je voetjes, handjes en soms zelf hele lijfjes als een mal(le) op het papier moet afdrukken. ^)

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:28

Ik zie niet in wat er erg is aan je hamster door de verf laten lopen en hem dan op te tillen, op het doek te zetten en weer laten lopen..

Kwa verf geen idee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:34

Ik zou voor een ander dier kiezen; 1 die niet met de buik over de grond sleept als ie loopt. Paardenhoeven?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:38

Volgens mij word er hier een drama gemaakt om niks. Ja, het diertje zal het niet zo leuk vinden misschien, maar om het nou mishandeling te gaan noemen? :roll:

TS, ik zou het als volgt proberen: vingerverf kopen (die is niet giftig) en met een klein kwastje een super dun laagje verf op de zooltjes aanbrengen en dan laten lopen. Je moet wel snel te werk gaan en het risico bestaat inderdaad dat zijn buikje het weer uitveegt, maar hoe minder verf je neemt, hoe kleiner dat risico is.
Laat je ons het resultaat zien?

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:07

Ik denk dat het hele idee sowieso niet werkt. Als je de pootjes van het hamstertje nat maakt en hem op een papier zet, zal hij zodra hij de kans krijgt zich gaan wassen. Hamsters houden er niet van om nat te worden. Dan heb je dus een geverfde hamster i.p.v. leuke pootafdrukjes op papier. En als het daar nog niet is mislukt, mislukt het wel bij het verven zelf, een hamster staat namelijk niet hoog op zijn pootjes dus het wordt één verfstreep als je hem over het papier laat lopen :') Kun je net zo goed zelf aan de slag met een kwast.

En dan heb ik het nog niet over de stress gehad die het hamstertje krijgt met dit experiment. Dat kunnen mensen overdreven vinden, maar het zal echt wel stresserend zijn voor een beestje om iets onbekends op zijn pootje gesmeerd te krijgen en als TS vervolgens hopeloos gaat proberen om de pootjes op het papier te krijgen voordat het hamstertje zich gaat wassen, is dat voor het beestje echt stressvol. Gewoon niet doen dus, TS.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:14

Loretteeee schreef:
Is het geen idee om zijn pootjes gewoon wat vochtig te maken met water en hem dan over papier laten lopen. (of gewoon smerige blubberpootjes, die laten ook wel afdrukken achter :+ ) Dan heb je zn poot afdrukjes in vocht op je papier. en dan kan je die afdrukjes evt zelf met een kwastje inkleuren met verf. :j

Het lijkt mij dat ie gewoon tam is waardoor hij in handen sowieso niet zoveel stress heeft als normaal.

edit: wel zijn buikje optillen dan.

Je kan er dan misschien ook wel van dat stoepkrijt poeder overheen gooien (zelf nog nooit geprobeerd, dus weet niet hoe het uitpakt :+ )

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:16

soesita schreef:
Volgens mij word er hier een drama gemaakt om niks. Ja, het diertje zal het niet zo leuk vinden misschien, maar om het nou mishandeling te gaan noemen? :roll:

En in hoeverre zou het een mishandeling zijn? Ze heeft nog niks gedaan, of wel soms? >;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:23

Een hamster heeft nogal de neiging zichzelf te gaan wassen. Het probleem is dan dat ze de verf mogelijk oplikken of in hun oogjes krijgen. Bovendien zitten ze dan helemaal onder de verf, dat weer huidirritatie kan veroorzaken. Dat wil je niet. Mijn advies: gebruik je hamster niet als verfkwast. Het zijn uiterst gevoelige dieren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:04

Ach mijn hamster die ik ooit gehad heb zou daar echt niet van onder de indruk zijn hoor.
Maar ik lig op zondag ook rustig een uur met mijn papegaai in bed, die het dan prachtig vindt om onder de dekens in het donker rond te kruipen.
De fotoshoot bij het tuincentrum hier vond hij een stuk enger volgens mij als alle acties bij elkaar.

Vingerverf o.i.d. is niet giftig, hammie zal het misschien niet geweldig vinden maar volgens mij is hammie het ook zo weer vergeten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:49

Taucha schreef:
Och laat TS toch. Ik draag dan verder alleen dingen aan die in ieder geval veilig genoeg zijn om te gebruiken en zelfs nog een testje met water om te kijken hoe het beessie reageert.

Mijn idee is, waarom zou je het wel met een baby doen en niet met een hamster? Beide kun je niet echt duidelijk maken wat er aan de hand is. Maar bij baby's is het gemeengoed geworden dat je voetjes, handjes en soms zelf hele lijfjes als een mal(le) op het papier moet afdrukken. ^)

Veilig genoeg zijn want?
Heb het idee dt sommige nieteens weten hoe klein een dwerghamster is... dat willen vergelijken met een baby die je kan wassen :?

Dat verf voor kinderen geschikt is wil zeggen dat bij een geringe inname er van er nog niets aan de hand is... bij een kind dus. Een hamster, een Rusje notabene, is zo klein dat je dat risico gewoon niet moet willen wagen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:40

Anders steek je een stok in zijn reet. Dan kun je hem beter vasthouden en als kwast gebruiken :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:47

Sure_lee schreef:
Anders steek je een stok in zijn reet. Dan kun je hem beter vasthouden en als kwast gebruiken :+

Ben jij echt 31? Doe niet zo flauw zeg. Ik heb getemd.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:49

Jee, wat een hoop gedoe := Als mensen hun paarden verven of hun hoeven lakken oid wordt er toch ook niet zo geprotesteerd.

Wij hebben een paar jaar geleden een pootafdrukje van onze hamster gemaakt door het pootje even in zo'n inktpadje (of het dat heet :+ ) te zetten en dan op het papier, werkte prima. Daarna even met een papiertje met wat water de inkt eraf halen :) Diertje was tam genoeg (kan ik natuurlijk van TS haar hamster niet inschatten) om niet te stressen en heeft daarna nog een heel eind gezond geleefd ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:52

Met "de actie overleven" leg je de lat imo wel érg laag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:53

Maak je die vergelijking nou echt? Ik heb nog nooit een paard wat zich aan het wassen was of zo miniscuul was....... :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:54

Air schreef:
Maak je die vergelijking nou echt? Ik heb nog nooit een paard wat zich aan het wassen was of zo miniscuul was....... :+

Oké, het is misschien geen super vergelijking, maar ik doelde vooral op het feit dat sommigen vonden dat je je huisdier niet voor eigen plezier moet gebruiken of vroegen of TS soms dacht dat de hamster dat leuk vond :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:56

DeniseBobby schreef:
De hamster gaat er echt niet dood aan.. Als hij aan je gewend is kan je wel eens gewoon verf die niet schadelijk is op z'n pootje dippen en hem op een velletje papier zitten. Dan zal hij er geen stress aan hebben lijkt mij! Denk alleen wel dat je, zoals Tica zegt, een streep krijgt.

(of ben ik nou heel fout bezig, dat ik dit advies geef en mijn hondje een keer een oranje staartje had op koninginnedag :wow: :+ )

hahahaha dat heeft onze hond ook gehad. Met zo'n oranje spuitbus voor in het haar.

ik denken als je gewoon waterverf voor kinderen gebruikt dit geen kwaad kan voor je hamster. En de hamster heb het waarschijnlijk niet eens door. :)
Denk alleen wat idd al meerdere keren gezegd is. Dat de hamster te laag op zijn pootjes staat waardoor je vegen krijgt..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:57

Wow sommige reacties zijn wel erg overdreven... Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is, dieren voor kunst gebruiken, maar zolang het dier niet lijd kun je best wat verder kijken. Ik vind het een creatief idee!
Wel heel goed uitzoeken welke verf idd, en dat idee om alleen zn zooltjes iets met de verf te bedekken vind ik best een goed idee. Misschien kun je ook wat anders als verf gebruiken wat wel afdruk geeft maar sowieso ongevaarlijk is en je er zo weer af kan halen? :)