Gierende babyhormonen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:12

pmarena schreef:
Hihi denk inderdaad dat een spiraaltje een goede zet is als je eierstokken zo aan het klapperen zijn maar je basis nog niet ligt :j

Probeer even goed te denken aan de nadelen, dat zal de boel wel een beetje bekoelen. Je hoeft niet zo'n sprookjesprinsesje te krijgen hè, het kan ook een draak van een kind worden, allerlei medische problemen, bij jou en / of die kleine, 40 weken lang zo beroerd zijn als een hond en bijna het loodje leggen tijdens een gruwelijke bevalling, een jankerd van een baby die 3x per dag alles onder kotst, de vader die je keihard laat barsten waardoor je overal zelf voor op draait.... nouja ga zo maar even door :P

(probeert al deze dingen snel weer te vergeten i.v.m. zwanger zijn := )

Die hormonen zijn er gewoon erg goed in het nadeel van zo'n kleine jankert mooi ter verdoezelen :Y) Ik ken trouwens inderdaad wel een moeder die zichzelf al die nadelen en gevaren volhield, maar toen ze zwanger werd kreeg ze hierdoor last van paniekaanvallen, oeps :o

eline_di schreef:
Ik heb het ook nooit gehad. Ik riep vroeger zelfs "Doe mij maar een veulen in plaats van een kind, die kan je altijd nog verkopen".

Kijk zo dacht ik er ook jarenlang over :')

Amaris schreef:
Op zich wel ja maar dat is het leukst als ze niet van jouzelf zijn, want dan zit je niet met de sjaggo kop na het zieken.

Eigenlijk zijn ook die het leukst als je ze weer mag afleveren bij de ouders :+

Dit probeer ik me nu ook zo goed mogelijk voor te houden!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Ah ts dat is zó herkenbaar! Een vriendin van me is momenteel zwanger en ben in staat de hele winkel leeg te kopen omdat ik t zo leuk vind.

Toen ik 20 was riep ik dat ik nóóit kinderen wilde, nu 4 jaar verder kan ik niet wachten. Ik ben echter ook rationeel. Studeer nog, heb dus geen vaste baan en al helemaal geen partner. Al zou ik er geen probleem mee hebben om een kindje te nemen zonder partner mits ik dus een goede basis (baan, huis) heb. Ik ben overigens lang genoeg au pair geweest van verschillende leeftijden om te weten dat t niet allemaal rozegeur en manenschijn is.

Ik had laatst trouwens weer een moment dat mn eierstokken compleet op hol sloegen. Ik was in de supermarkt en dat hangt zom computer scherm voor kinderen om op te spelen. Waren 2 zusjes van ik schat 3 en 5 op aan t spelen. Ofja de 5 jarige speelde en de 3 jatige wilde ook maat mocht niet. Toen ging de 3 jarige oma maat zoeken. Nou 2 gangen verder was het meisje in tranen want ze kon oma niet vinden. Verschillende mensen vroegen of ze mee naar de balie wilden lopen, maar dat wilde ze niet. Ik ben toen terug naar haar oudere zusje gelopen en zei dat haar zusje aan t huilen was en zei was natuurlijk wat groter "ja dat klopt ik ben indd groter" zodra het kleine zusje de grote zag waren de tranen meteen weg en met wijd uitgespreide armpjes renden ze haar oudere zusje in de armen <3 dat oude zusje zei toen "kom maar oma is voorraan ik breng je wel even" en toen, zoals kinderen dat doen deed de grote haar armen om het middel van de jongere en tilde ze haar zo goed en kwaad als t kon op <3

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

DinaxUllie schreef:
Verstandig om eerst een basis te leggen.
Zie te vaak dat mensen makkelijk erover denken..
Ook om mij heen, weet dan gelijk weer dat ik er nog zooooooooo niet aan toe ben :D

Vind ik dus ook veel vrouwen beelden er een romantisch plaatje bij in... Maar er ontstaan ook vele zorgen en stress momentjes

DinaxUllie

Re: Gierende babyhormonen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:18

Precies en zeker als de basis niet goed is.
Dan krijg je er alleen maar meer stress en problemen bij.
Vind dat je in staat moet zijn om voor het kind te kunnen zorgen zonder geldzorgen of het probleem dat je geen huis hebt of noem het maar op.
Er wordt soms zo makkelijk over gedacht.
Alleen de leuke dingen komen erin voor en dat vind ik dus egoïstisch naar het kind toe..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:19

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:19

Anders kijk een paar afleveringen van 4 handen op 1 buik terug!

Dan kan je zien dat een goede basis en voorbereiding erg belangrijk is.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:20

Maartje1990: oh inderdaad dat beeld :o Ben ook zo blij dat ik nog geen zwangere vriendinnen heb, wat een marteling zou dat zijn. Na gewicht willen verliezen is dit toch wel de moeilijkste strijd die ik ooit gevoerd heb :')

Dat mensen alleen aan de leuke dingen denken komt mi. door de natuur, die wil dat jij je voortplant en dus moet de natuur de kans zo groot mogelijk maken dat jij ook daadwerkelijk kinderen gaat krijgen. Dat doe je niet door de mogelijke drager van dat kind poepluiers, kotsvlekken en slapeloze nachten te laten inbeelden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:21

Molfre schreef:
Maartje1990: oh inderdaad dat beeld :o Ben ook zo blij dat ik nog geen zwangere vriendinnen heb, wat een marteling zou dat zijn. Na gewicht willen verliezen is dit toch wel de moeilijkste strijd die ik ooit gevoerd heb :')

Dat mensen alleen aan de leuke dingen denken komt mi. door de natuur, die wil dat jij je voortplant en dus moet de natuur de kans zo groot mogelijk maken dat jij ook daadwerkelijk kinderen gaat krijgen. Dat doe je niet door de mogelijke drager van dat kind poepluiers, kotsvlekken en slapeloze nachten te laten inbeelden.

Gelukkig is daar bokt :Y)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:24

Amaris schreef:
Gelukkig is daar bokt :Y)

Oh daar ben ik ook zeer dankbaar voor, dat neemt het scherpe kantje er een beetje vanaf :') Ik ben me nu smakelijk aan het vermaken met de blog die Maartje net gepost heeft :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:27

Ik heb er een tijd geleden een topic over geopend, ik voel hetzelfde. Maar vriend heeft nog geen last van diezelfde kwaaltjes. :')

Daarbij is het voor ons nu echt nog niet te doen, financieel gezien. En ik weet niet of ik dat wel wil, een kind kost ontzettend veel geld en uiteraard wil ik dan ook dat het kind niks ontbreekt. Maar het zal ook gaan studeren en een rijbewijs etc. En met het komende leenstelsel is dat studeren toch wel een stuk moeilijker. Wil ik daar zoveel geld investeren? Ik wil uiteraard niet dat mijn kind met schulden zijn leven begint.

Ook heb ik me voorgenomen dat ik de paarden nooit weg zou doen ten behoeven van een kind.

Dus een kind komt er als we het financieel goed kunnen redden zonder er andere dingen voor te moeten laten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:29

doemaar schreef:
Zo niet herkenbaar hahahaha...Ben nu 28 maar moet echt niet aan een kind denken... Zie me toekomst heel anders... Leuk huisje paardje erbij, lekker met vriendlief genieten uit eten wanneer we zin hebben vakanties ga zo maar door... Nee dat ga me nooit vervelen :)

haha dat had ik met 28 ook, 2 jaar later is het goed mis haha, maargoed we doen nog steeds rustig aan... :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:30

doemaar schreef:
Zo niet herkenbaar hahahaha...Ben nu 28 maar moet echt niet aan een kind denken... Zie me toekomst heel anders... Leuk huisje paardje erbij, lekker met vriendlief genieten uit eten wanneer we zin hebben vakanties ga zo maar door... Nee dat ga me nooit vervelen :)

Dit! _/-\o_

Ongeveer dezelfde leeftijd en ik denk er precies zo over!
Ik heb niks met baby's; nooit echt gehad ook. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaartje of 6 zijn, want dan kun je er meer mee. Ik pas dan ook graag op bij kinderen van die leeftijd, maar ik ben altijd ZO blij dat ik ze aan het einde van de dag/avond weer kan overdragen aan de ouders! :o
Als ik een baby in mijn handen gedrukt krijg, houd ik 'm voor me uit alsof het een stinkende zak vuilnis is... :') Ik weet nooit wat ik er mee aan moet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:47

Ik zei ook altijd, nou voor mijn 30 geen kinderen ! En misschien wel nooit...dat gejank en gekrijs en gespuug en die luiers ! En zo beperkt!

Maar inmiddels alleenstaande mama, van een prachtige zoon van bijna 3, en ben gelukkiger als ooit.

Helaas had ik geen basis, niks voorbereid etc, volledig overrompeld.

Tuurlijk weet ik 1 plus 1 maakt 2 en dan komt nr 3 wel haha, maar had er niet op gerekent. Kleine spook kwam door de pil heen.

Houd er wel rekening mee dat het allemaal veel energie, tijd en geld kost...
Kinderen zijn wel heel erg leuk, maar je kan niet even snel wat doen, kwa werk moet je opvang regelen wat steeds duurder word, je kan niet even een uitje doen zomaar. Als je gewerkt heb moet je erna wel nog voor je kleine zorgen...

Het komt er allemaal bij, en kwa kosten, het is zeker niet goedkoop...

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:53

Het komt mij erg bekent voor :D Gelukkig begint het nu ook bij mijn man te kriebelen.
Maar het zit er helaas nog niet in. We gaan ergens de komende 2 jaar verhuizen en dat wachten wij in ieder geval af. Zo kunnen we lekker sparen de komende tijd en dingen doen die we met kind moeilijk kunnen doen.

Maar om mijn hormonen en aankomende opa's en oma's gerust te stellen (die zijn bijna erger dan mijn hormonen zijn :') ). Zijn wij er wel bewust mee bezig.
Zo weten we al wat wij wel en niet willen en weet iedereen nu al dat wij geen babykleding cadeau willen. Ik vind het zelf te leuk om te shoppen :D maar ik vrees dat zij niet gaan luisteren.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:01

Ik ben pas 20 en herken het ook al :o Het zit er bij ons echt nog niet in: we willen eerst trouwen, ik moet mijn studie nog afmaken, we willen een groter huis voor we aan kinderen beginnen. En daarbij zijn we er nog niet eens uit of we dat uberhaubt wel willen, want je levert een hoop vrijheid in. Maar toch... als ik dan zo'n ukkie zie <3 Het lijkt me helemaal geweldig! Een klein jochie dat kattenkwaad uithaalt en papa en opa helemaal gek maakt, of een schattig meisje waarmee ik lekker kan tutten... Ik hoef maar een kindje te zien lachen en ik smelt al <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:08

Oja en vergeet ook niet dat de zwangerschap en bevalling ook zwaar zijn :) En t herstel ook haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:13

Molfre schreef:

Nou bij mij werkt die natuur kennelijk niet. Ik ben 30+ en ik heb nog nooit de leuke kanten van baby's ingezien. Mijn lijf wil duidelijk niet voortplanten, gelukkig maar, want mijn brein wil het al helemaal niet :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:43

https://farm8.staticflickr.com/7534/158 ... fb2f_c.jpg
Lief he :+

Ben nu 23, ons tweede kindje is op komt. Moet er niet aan denken om na mijn 30e nog zwanger te zijn. Eind 20 vind ik al 'oud'.
Trouwen willen we pas als ze iets ouder zijn, jaar of 3/4/5.
Was trouwens een kinderhater voordat ik zwanger werd haha.

Goed dat je er zo over nadenkt TS. Succes met die rammelende eierstokken :x :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:45

Kijk, dat bedoel ik, ahhhh <3 Wat een droppie <3 Hoe oud was je toen je de eerste kreeg?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:50

22. Zit niet zoveel tijd tussen, maar ik vind het aan de ene kant wel erg fijn. Ben ik snel uit de luiers en gaat ze gauw achter elkaar naar school. Kan ik weer fulltime aan de bak :D.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:55

Knakker schreef:
nooit last van gehad, ik vind baby's ook gewoon echt niet leuk.
Geef mij maar een leuk jong hondje of zo, veel leuker!!

Hihi herkenbaar....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:00

Is idd een mooi truukje van de natuur, was er laatst nog met jonge moeders over bezig, kan immers nog een beetje rationeel denken haha, ze keken me met grote ogen alsof ik de grootste onzin verkocht. maargoed technisch gezien zou je een kind moeten haten nadat hij na een reeksje weeen, je bekken is doorgekropen en de boel heeft uitgescheurd, maar nee gelukkig wordt dan het knopje moederliefde aangezet en is het kind je alles waard.

Ik ben zelf 30 en vind het nu wel tijd worden, ik heb toen met 25 dezelfde periode gehad, is toen overgegaan, en nu is het weer zover.
Dat niet iedereen het heeft geloof ik wel, is ook een natuurlijke vorm van evenwicht houden natuurlijk, als iedereen als een malle gaat voortplanten, tja dat schiet niet op natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:18

Ooh heel herkenbaar :') Ik denk ook met alles 'ik wil OOK een beebie!' en dat heb ik eigenlijk nog nooit zo erg gehad :=

Vooral van die mega lieve kleine babypakjes, babyuggs, babyslofjes, sokjes, en alle kleine babyknuffels :') Bij ieder kindje wat ik zie denk ik 'aaaaaaaaaah koetjiekoetjiekoee!' en moet ik echt mezelf erop wijzen om niet naar die kleintjes te staren, staat zo vreemd :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:19

Hier ook herkenbaar maar wel met een maar. Vroeger wilde ik ook nooit kinderen en had ook helemaal niks met die slecht opgevoede kinderen die zeuren, schreeuwen en slaan en gewone kinderen waren ach wel leuk zo af en toe totdat ik ineens baby's erg leuk begon te vinden maar dit heb ik alleen gehad in de 2 periodes dat ik zelf kinderen wilde hebben.

Nu ik een peuter rond heb lopen en in verwachting ben van de 2e merk ik dat ik stiekem andere kinderen ook leuk vindt, ik kijk er nu anders tegenaan meer vanuit moederlijke gevoelens in plaats van de naïeve, roze blik die ik toen ik geen moeder was had. Maar nog steeds heb ik niks met de slecht opgevoede kinderen die tegenwoordig steeds verwender lijken te worden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:24

Hier nog geen rammelende eierstokken. Ik ben 26 jaar. Mijn oudere zus heeft een baby van 9 maanden, dus ik kan goed zien dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, maar mijn zus vindt het wel heel leuk. Ze zijn afgelopen maandag een dagje bij mij geweest en ik was toch redelijk gesloopt toen ze 's avonds weer naar huis gingen. :P En dan kan ik lekker gaan slapen zonder gebroken nachten etc.

Mijn vriend wil wel kinderen. Ik weet het nog niet. Wel zijn we er beiden over uit dat we geen oude ouders willen zijn, dus rond 28e of zo beginnen met proberen. Als ik er dan achter sta natuurlijk. Dus ik heb nog anderhalf jaar. :+