Gratis spullen aanbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:46

Plien91 schreef:
Oh, goede waarschuwing. Ik was van plan om met onze verhuizing in t vooruitzicht ook wat spullen op een weggeefhoek te plaatsen. Maar als ik lees hoe dat in z'n werk gaat, breng ik het nog liever naar de stort :=.

Gewoon naar de kringloop brengen.
Dan wordt het nagekeken en voor een klein prijsje te koop aangeboden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:48

xTammyy schreef:
Ik herken je verhaal! Mijn shetje moest weg en omdat de tijd echt begon te dringen na maaaanden, hem op een 'ik geef weg' pagina gezet. Kwamen de raarste dingen voorbij. Dat als ik hem zou castreren en/of naar hun zou brengen dat prima was. Op mijn kosten uiteraard :+
Uit eindelijk een top huisje voor hem gevonden maar sommige reacties waren echt belachelijk :=

Herkenbaar, maar dan hier op bokt.

Had een paar mensen die haar graag wilden overnemen, en toen kwam haar oude verzorgster voorbij. Tjah, later dan de anderen, maar iemand die mijn oude pony heeft verzorgd en haar graag een goed thuis biedt gaat dan echt voor hoor! De reacties die ik kreeg nadat ik had aangegeven dat ze daar heen ging waren ook niet van de poes. :n

Mijn gratis bank heb ik vorig jaar aan de straatstenen niet kunnen slijten, ding is maar naar de stort gegaan.

Yv_

Re: Gratis spullen aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:53

:')

Ik ben ook lid van 1 zo'n groep, maar dat is meer voor leedvermaak. Idd, wat een tokkies wat er af en toe reageert :=

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:57

MevrouwtJ schreef:
Ahhhh ik ben lid via facebook van gratis op te halen in Utrecht, oh wat zie ik daar een rampen voorbij komen :+. Arme jij!

Mijn ouders wilden graag van een fiets af en die hadden hem voor de deur gezet met een briefje. Neem mij mee! Normaal wordt je fiets hier voor de deur met sloten en al gejat, maar deze fiets die open stond nam niemand mee :Y). Dus ik opperde het goede idee om hem via die facebookpagina aan te bieden. Heb gezegd dat die voor de deur stond en wie er als eerst was die had hem. Ik ging hem niet achterhouden of dergelijk.

Nou ik kreeg ook allemaal berichten: of ik hem achter kon houden, ga zo door. Hij was binnen 5 minuten weg :Y). Was erg komisch.

Dat deed mijn opa ook altijd, spullen aan de weg zetten met een "gratis meenemen" bord erbij :D Was altijd zo weg :j Zijn buurman vond het wel een goed idee, dus deed hetzelfde, met een grote rieten stoel met kussens. Mijn opa de weg over om die stoel op te halen. Heb me dood geschaamd op dat moment :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:59

Wij hadden een keer onze koelkast aangeboden voor "de persoon die de leukste, grappigste of gekste reactie schrijft waarom juist hij of zij die koelkast verdient".

Krijg je ruim 100 reacties met "lootje" en "ik loot graag mee". Mensen lezen dus nog niet eens. En dan gingen ze nog rellen ook waarom we het pas de dag erop gingen verloten en waarom dat nog zo lang moest duren. Scuse me?? Sinds wanneer zijn daar regels voor?

Uiteindelijk toch naar een vrouwtje gegaan die hem voor een vriendin wilde hebben die het echt niet breed had. Is dus goedgekomen, maar wat een aso's.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:10

Hahaha je opa dacht nu kan ik er ook is gebruik van maken W_Empress :))

Oh erg vervelend Aleeneh! Wat de TS ook zei, vaak krijg je gelijk een zielig en zoetsappig verhaal. Al zal 10% de waarheid spreken en de overige 90% niet. Mooi dat het goed gekomen is :).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:15

Ook prachtig om te zien toen ik op kamers zat in Groningen. De buurtjes hadden een kastje en een krabpaal bij de weg gezet. 1 minuut later stopt er een busje. Die man zat zogenaamd dat kastje te inspecteren, terwijl je direct al kon zien dat hij alles mee zou nemen :D

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

Hier heb ik een keer een vrouw gehad, na 100 keer over en weer te mailen over hoe de stoel er precies uitzag en in wat voor staat hij was, die mij vertelde dat ze zich opgelicht voelde omdat op de foto's de stoel een tikkeltje anders eruit zag qua kleur en dat ze het écht onacceptabel vondt.. Uiteindelijk wel die stoel meegenomen met veel gezucht en gesteun.. Excuse me?! 8)7 Geef je ook eens wat gratis weg..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:26

Ik ben gelukkig niet de enige die daar altijd om moet lachen!
Heb ook idd wel eens gelezen dat mensen zo brutaal waren om te vragen of het (gratis!) aangebodene ook even gebracht kon worden. Of als er dingen worden weggegeven dat mensen een enorm zielig verhaal gaan ophangen. Dat ze een been en een oor missen en geen dak meer hebben op hun huis ofzo.
Je ziet het zelfs bij weggeefacties van bijvoorbeeld een ruitersportzaak op FB. Dan gaan mensen reageren die (net) genezen zijn van de meest afschuwelijke ziektes en vinden dat ze daarom recht hebben op die nieuwe rijbroek. Driewerf bah.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:37

Naar aanleiding van dit topic maar even lid geworden van zo'n fb :D

Ik heb zelf een keer een oud bureautje gratis op marktplaats gezet, maar 1 reactie gehad, die ook heel fatsoenlijk was. Diegene kwam hem ook ophalen en toen ze hem zag vond ze hem er nog hartstikke goed uitzien ook, terwijl ik bij mezelf dacht oud gammel ding :')

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:57

Ik heb zelf een aantal pakketten kinderkleding op mp en fb staan. Grote pakketten voor 5 euro, wil ze nog wel opsturen tegen meerprijs van verzendkosten ook, maar raak ze aan de straatstenen niet kwijt. Voor 5 euro heb je normaal gesproken nog niet eens 1 broekje...

Zelf toevallig ook gereageerd op zo'n pakket voor 5 euro van iemand anders. Netjes gemaild en ik kon het ophalen. Heb aangegeven dat ik even met mijn vriend moest overleggen wanneer we ze precies kwamen halen ivm vervoer. De volgende ochtend om 8 uur had ik al een mail dat ze maar aannam dat ik het niet meer hoefde te hebben, omdat ze nog niks gehoord had, en dat er meer gegadigden waren. Zag ik pas die avond, dus gemaild dat ik zeker nog wel interesse had en wanneer ik het kon komen halen. Toen waren er ineens geen anderen meer met interesse. :+ Geen ramp, en alles goedgekomen, maar we hadden alles al geregeld, alleen het tijdstip van ophalen niet. Vind het ook niet echt nodig om dan de volgende ochtend al zo te pushen als ik aangeef even te moeten overleggen :=

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:11

Herkenbaar :D ik had al 2 keer eerder een hobbelpaard van hout en stof op verkoophoeken gezet voor €5.
Geen reacties, op een gegeven moment dat ding er gratis op gezet, wel erbij dat ik bij meerdere reacties ging loten.Serieus binnen een half uur 50 reacties :')
Is netjes opgehaald zonder rare dingen gelukkig.
Ik zie inderdaad ook veel dezelfde mensen reageren, had een dame ook iets bij mij uitgeloot, had ze geen tijd om het op te halen terwijl ik haar op meerdere dingen die week zie reageren, nou prik mij dan maar lek -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:24

Ik lach me altijd dood, ik vind dat wanneer iets gratis is dat je dan gewoon je smoelwerk moet houden. :')

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:26

Patsab schreef:
Herkenbaar :D ik had al 2 keer eerder een hobbelpaard van hout en stof op verkoophoeken gezet voor €5.
Geen reacties, op een gegeven moment dat ding er gratis op gezet, wel erbij dat ik bij meerdere reacties ging loten.Serieus binnen een half uur 50 reacties :')
Is netjes opgehaald zonder rare dingen gelukkig.
Ik zie inderdaad ook veel dezelfde mensen reageren, had een dame ook iets bij mij uitgeloot, had ze geen tijd om het op te halen terwijl ik haar op meerdere dingen die week zie reageren, nou prik mij dan maar lek -O-

Herkenbaar idd! Zo had iemand een oproep geplaatst voor oude spullen van Nintendo. Mochten ook kapot zijn. Ik had gereageerd dat ik nog een gameboy classic incl spellen en bumpcover, en een Nintendo 64 waarvan de resetknop vast zat voor haar had. Leuk gesprek erover gevoerd en ze wilde het wel hebben voor 30euro samen. (Haar bod, ik vroeg 45) Ze zou het de volgende avond komen halen. Stuurt ze een berichtje dat het na het weekend wordt omdat haar vriend de auto nodig had. Maandagavond zou ze komen. Nooit gezien natuurlijk, en wel blijven reageren op de andere aanbieders op haar advertentie :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:33

Daarom brengen wij het naar de kringloop of geven het door via bekende!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:36

MevrouwtJ schreef:
Hahaha je opa dacht nu kan ik er ook is gebruik van maken W_Empress :))

Oh erg vervelend Aleeneh! Wat de TS ook zei, vaak krijg je gelijk een zielig en zoetsappig verhaal. Al zal 10% de waarheid spreken en de overige 90% niet. Mooi dat het goed gekomen is :).

Ze proberen gewoon een loting ervan te maken / op te eisen. Dat zie je zó vaak inderdaad. Ik ben ook eigenlijk alleen maar lid van die groepen voor het leedvermaak, maar af en toe staat het huilen me nader dan het lachen. Wat een niveau zeg...

N0a schreef:
Gratis spullen zet ik sowieso niet meer op Facebook. Alsof je een blik tokkies open trekt. Met hordes tegelijk :o

Kern van het verhaal ja :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:41

Dit stond er bij een soort van behangtafel. :')
"Af te halen in Ommen: reiki/massagetafel belastbaar tot 150 euro. Zelf even zorgen voor een matrasje."

Ik citeer:
"Die 150 euro zallie kunnen dragen.
Doch 150 kilo???
Ik zou het er niet op gokken."

Toen zei ik:
"Ik gok dat ze op afschrijvingen doelt? Fiscaal gedoe dus."

Betreffende tokkie:
"Ik snap er niets van."

:')

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:44

N0a schreef:
Gratis spullen zet ik sowieso niet meer op Facebook. Alsof je een blik tokkies open trekt. Met hordes tegelijk :o

:') :') :')

MevrouwtJ schreef:
Mijn ouders wilden graag van een fiets af en die hadden hem voor de deur gezet met een briefje. Neem mij mee! Normaal wordt je fiets hier voor de deur met sloten en al gejat, maar deze fiets die open stond nam niemand mee :Y).

:)) Zeer bijzonder!

Mijn vriend en ik hebben een keer twee gratis stoelen gekregen. Advertentie stond er al een aantal dagen op, maar ze waren nog niet eens weg! Is goed gegaan, was een leuke vrouw. Maar wel via marktplaats.

Heb me gelijk aangemeld voor de gratis facebook groep van onze stad. Ben benieuwd, hihi.
Laatst bijgewerkt door Stinkmodder op 26-11-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:45

Leuk hé :D . Ik ben ook lid van zo'n groep. Aanvankelijk onder het motto, er zou maar eens iets langskomen dat je net zocht. Nu vooral om mezelf te vermaken met sommige reacties :D .

Persoonlijk hecht ik geen waarde aan zielige verhaaltjes. Ik kan jou ook wijsmaken dat ik een arm meisje met een zwaar verleden ben waar je medelijden mee moet hebben. En dan verkoop ik het achteraf evengoed lekker door. Als ik iets zou aanbieden, dan krijgen mensen gewoon een bepaalde tijd om te reageren en kies ik er random iemand uit. Als hetgene niet zo snel mogelijk weg moet. Want ik wil mensen die niet de hele dag niets beter te doen hebben dan Candy Crush op facebook te spelen ook een kans geven.

Maar soms verbaas ik mij gewoon in wat er allemaal gevraagd wordt. Zit daar een vrouw die volgens mij heel haar inboedel gratis bijeen heeft gebedeld. Dan krijg je daar berichten als "dringend, mijn zoon komt morgen bij mij logeren en we hebben nog geen kleerkast. Dan kan hij niet komen". Eh juist ja, omdat hij geen kleerkast op zijn kamer heeft kan hij niet blijven slapen?

Of gezocht: zetel. Moet wel in perfecte staat zijn, en geen gekke kleuren of patronen. Good luck with that.

En er was laatst een goede man die een aantal oudere laptops wegschonk. Wel over een blik tokkies opentrekken gesproken, mijn hemel := . Meer dan honderd reacties, de ene al "jamaar ik ben sielugher" dan de ander. Zet die man een tweede bericht, ik ga kijken aan wie ik het geven, maar spijtig dat ik zoveel mensen ga moeten teleurstellen. Waarop weer een storm van berichten als "natuurlijk kies je dat zelf. Ik zou het als alleenstaande moeder van twee kindern wel goed kunnen gebruiken dus ik hoop dat ik het word"; "Ja hoor jij beslist, ik hoop dat ik bij de gelukkige ben want ik ben het huis uit gezet door mijn ouders en.." Echt, ik had medelijden met die veel te goede man :+

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:58

Ik doe het niet meer, alles gaat nu naar de stort ook al is het nog prima..

Vooral omdat mensen achteraf gingen zeuren of dreigen omdat er een beschadiging oid op zat terwijl ze het notabene gratis hebben gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:59

FB groepen... Praat me er niet van...
Gelukkig ben ik geen lid van een gratis/weggeef groep... Lijkt me verschrikkelijk!

Wel in een normale groep in de regio gezeten. Paardenspullen uiteraard... Ik heb meerdere dingen aangeboden, nooit reactie op gehad... Of alleen echt belachelijk lage prijzen. Met name de spullen waar die lage biedingen op kwamen heb ik uiteindelijk nog voor de vraagprijs kunnen verkopen... Op marktplaats!
In zo'n groep had ik ooit een zo goed als nieuw (2 keer gedragen) Eskadron halster met touw staan... Ik vroeg er 15 euro voor (halster + touw), waarop een volwassen vrouw (!!!) met eigen paard (!!!) een bod van 7,50 euro deed... Daar heb ik op gereageerd: "Voor dat geld geef ik het weg aan een lief pennymeisje." Tjongejonge...
Uiteindelijk ging het halster voor de volle prijs weg, koper kon niet komen ophalen (woonde niet ver weg) en wilde het halster niet een week later ophalen, dus koos voor de extra verzendkosten...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:44

Herkenbaar :')

Ik heb geloof ik wel 20 dingen weggegeven, aangegeven dat het vanmiddag moet worden opgehaald.
Kuddes mensen die willen dat je het brengt, mensen die er volgende week vrijdag om willen komen, 20 mensen die reserve willen zijn of reageren met 'graag meeloten' terwijl er duidelijk staat dat het voor de eerste is, dingen die als set weggaan waarbij mensen op aparte dingen reageren... Hopeloos. :')

Maar goed, ik moet er vanaf en gun het wel aan een ander. Naar de stort kan altijd nog. :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 26-11-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:44

ApWi schreef:
Ik doe het niet meer, alles gaat nu naar de stort ook al is het nog prima..

Vooral omdat mensen achteraf gingen zeuren of dreigen omdat er een beschadiging oid op zat terwijl ze het notabene gratis hebben gehad.

Wauw, wat een ondankbare mensen zeg!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:51

Zo te lezen moet je al een contract opstellen en laten tekenen met foto's en al over de staat waarin je het artikel verkoopt, en dan zullen ze nog wel zeiken :') .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:51

Jeutje zeg wat een hondsbrutale mensen :=
Sommige verhalen zijn wel grappig, maar van sommige krijg ik echt de kriebels zo ondankbaar.