Emigreren naar... jawel: Nederland!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:51

Ja maar amsterdam vind ik ook niet super leuk hoor, veeeel te toeristisch

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:52

Zo grappig om te lezen! Ik zou echt nevernooit niet op het platteland willen wonen :').
Maar ook niet echt midden in de stad, een tram voor mn huis langs vind ik ook niks :n.

Ik woon wat dat betreft heerlijk: in een dorp naast Den Haag en heb eigenlijk de grote steden (DH, Rdam, Adam en Utrecht) allemaal binnen het uur bereikt.

Delft en Leiden vind ik zelf echt onwijs leuke steden, gezellig en knus. Rotterdam heeft mijn voorkeur boven Den Haag. Alhoewel, het ligt er wel aan wáár in Den Haag, want er zijn zeker ook wel leuke wijken en huizen, maar niet te betalen.

Bij Utrecht kun je toch uitwijken naar.. Euhm.. Hoe heet dat daar nou... Zeist? Daar is het prachtig!
En de Utrechtse Heuvelrug?

Steden en dopen rondom Alphen ad Rijn zijn ook goed te doen: steden dichtbij, mooi landschap :).

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:53

Ik woon in Den Haag.
De aso mensen van de ranstad wonen ook in de slechte wijken.
Ik woon in een fijne nette wijk, Duinoord.

Ik zou niet anders willen dan in de stad wonen, alles fijn dichtbij enzo.
Juist tegen de rust en de stilte van dorpen...daar kan ik slecht tegen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:55

XiiaaooNaa schreef:
Ik woon in Den Haag.
De aso mensen van de ranstad wonen ook in de slechte wijken.
Ik woon in een fijne nette wijk, Duinoord.

Ik zou niet anders willen dan in de stad wonen, alles fijn dichtbij enzo.
Juist tegen de rust en de stilte van dorpen...daar kan ik slecht tegen.

Ik begrijp precies wat je bedoelt!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:55

Ik denk dat je snel uitgekeken bent in Gorinchem :=
Wel leuk om het een keer andersom te zien, iemand die juist de drukte in wil.
Veel succes met rondkijken en overwegen! :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:55

Met rustig bedoel ik al dat je geen auto's hoort enzo.
Bij mij rijden er trams en auto's langs, niet dicht langs huis maar je hoort ze wel.
En natuurlijk ambulances, daar wordt je niet wakker van trouwens als je het gewend bent.

Den Haag is een topdorp om in te wonen.
(mits je de goede wijk hebt dan...)
Den Haag is een dorp, het heeft geen stadsrechten.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:56

Yv_ schreef:
Zo grappig om te lezen! Ik zou echt nevernooit niet op het platteland willen wonen :').
Maar ook niet echt midden in de stad, een tram voor mn huis langs vind ik ook niks :n.

Ik woon wat dat betreft heerlijk: in een dorp naast Den Haag en heb eigenlijk de grote steden (DH, Rdam, Adam en Utrecht) allemaal binnen het uur bereikt.

Delft en Leiden vind ik zelf echt onwijs leuke steden, gezellig en knus. Rotterdam heeft mijn voorkeur boven Den Haag. Alhoewel, het ligt er wel aan wáár in Den Haag, want er zijn zeker ook wel leuke wijken en huizen, maar niet te betalen.

Bij Utrecht kun je toch uitwijken naar.. Euhm.. Hoe heet dat daar nou... Zeist? Daar is het prachtig!
En de Utrechtse Heuvelrug?

Steden en dopen rondom Alphen ad Rijn zijn ook goed te doen: steden dichtbij, mooi landschap :).

Dankjewel voor de info!
Pfoe ik heb een serieus tripje NL te plannen heb ik zo de indruk :D spannend!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:56

Zelf kom ik uit Gorinchem. Vorig jaar ben ik naar Wales geëmigreerd en sindsdien al wel weer een paar keer terug geweest. Sinds ik er niet meer woon, vind ik het ook een prachtig stadje. Een paar goede restaurants, heerlijk bij de dijk en de grote rivieren (helaas is het wel 'overstroom' gebied). Sfeervolle binnenstad.

Ideaal gelegen, dicht bij de snelwegen, half uurtje van Rotterdam, uurtje van Amsterdam, 25minuten Breda (das ook esn geweldige stad), half uurtje den bosch (heerlijk winkelen daar), half uurthe Utrecht, uurtje Antwerpen (heb ik gestudeerd) 1,5 uur Gent (ook sudie, en de stad die mijn hart gestolen heeft... ♥).

Met andere woorden, je zit heel centraal. Je zit redelijk dicht bij het platteland, maar Gorinchem is groot genoeg dat als je iets nodig hebt, je het er wel kan vinden. Een echte winkelstad vind ik het niet, maar dat is persoonlijk.

Verder zit je niet tever bij de biesbosch, dicht bij slot Loevestein, dus genoeg te doen.

Nadeel van toen ik er woonde was dat er weinig tot geen uitgaansgelegenheid is voor 18/21+. Dan kun je beter naar Breda gaan.

Ik snap wel dat je er verliefd op bent geworden, toen ik er zelf woonde vond ik er ook geen barst aan, net als jouw vriendin, maar nu, heerlijk stadje!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:57

MonteKarlo schreef:
Ik denk dat je snel uitgekeken bent in Gorinchem :=
Wel leuk om het een keer andersom te zien, iemand die juist de drukte in wil.
Veel succes met rondkijken en overwegen! :j

Haha :D dankjewel!! :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:57

Evelien__ schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik ben vooral benieuwd wat je zo aanspreekt. :)

De huizen zijn in NL zeker anders dan in B, maar het verschil tussen platteland in het algemeen en de drukke Randstad is natuurlijk veel groter dan dat. In B heb je ook flinke steden, wat is het nog meer dat NL je daarin aanspreekt?

Bedenk ook dat er toch wel een cultuurverschil is. :)

Goh.. Het is iets dat niet kan uitgelegd worden denk ik... Het gebeurde gewoon. Het cultuurverschil is voor mij geen probleem.. Ik pas me aan.
De steden in Belgie spreken me totaal niet aan... Helemaal niet... Hoewel A'dam (centrum) me zelf eerlijk gezegd ook niks zegt..

Ik vind de ene stad ook leuker dan de ander... Dat heeft met een bepaalde 'sfeer' te maken en een bepaalde mentaliteit. Da's inderdaad lastig uit te leggen maar het maakt wel verschil.

Overigens vind ik Den Haag en Rotterdam verschillend, maar onderling minder verschillen dan bijvoorbeeld Rotterdam of Den haag ten opzichte van Leiden of Utrecht...

Overigens woon ik vlakbij Katwijk, mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen. :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:59

380 km voor training met je hond. Geniaal xD

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:59

sweetheart schreef:
Zelf kom ik uit Gorinchem. Vorig jaar ben ik naar Wales geëmigreerd en sindsdien al wel weer een paar keer terug geweest. Sinds ik er niet meer woon, vind ik het ook een prachtig stadje. Een paar goede restaurants, heerlijk bij de dijk en de grote rivieren (helaas is het wel 'overstroom' gebied). Sfeervolle binnenstad.

Ideaal gelegen, dicht bij de snelwegen, half uurtje van Rotterdam, uurtje van Amsterdam, 25minuten Breda (das ook esn geweldige stad), half uurtje den bosch (heerlijk winkelen daar), half uurthe Utrecht, uurtje Antwerpen (heb ik gestudeerd) 1,5 uur Gent (ook sudie, en de stad die mijn hart gestolen heeft... ♥).

Met andere woorden, je zit heel centraal. Je zit redelijk dicht bij het platteland, maar Gorinchem is groot genoeg dat als je iets nodig hebt, je het er wel kan vinden. Een echte winkelstad vind ik het niet, maar dat is persoonlijk.

Verder zit je niet tever bij de biesbosch, dicht bij slot Loevestein, dus genoeg te doen.

Nadeel van toen ik er woonde was dat er weinig tot geen uitgaansgelegenheid is voor 18/21+. Dan kun je beter naar Breda gaan.

Ik snap wel dat je er verliefd op bent geworden, toen ik er zelf woonde vond ik er ook geen barst aan, net als jouw vriendin, maar nu, heerlijk stadje!

Ooh dankjewel!! :D

Komt erbij dat ik geen uitgaanstype ben, dus dat maakt niet zoveel uit :D

Gorinchem vind ik eerlijk gezegd ook geniaal!! Heel erg mooi! Hoe de fietspaden daar gedaan zijn vind ik het einde!! :D

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:59

JesdaJinn schreef:
380 km voor training met je hond. Geniaal xD

Sja, gek zijn doet geen pijn zeggen ze xd

JesdaJinn

Re: Emigreren naar... jawel: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:00

Ik rijd een half uur en vind dat lang zat!
Petje af, succes met zoeken

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:01

Rotterdam is echt een stad waar ik zelf nooit zou willen wonen.
De sfeer is zo kil vind ik, ook de huizen en straten zijn 'saai'.

Dat viel mij echt meteen op toen ik er eens was voor een show van hans klok hahah.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:02

Ik zit hier ook goed hoor. Binnen 10 minuten fietsen in het stadscentrum, de andere kant op fietsen en ik zit in de polder,platteland en bos. De andere kant op met de auto en je zit zo in België of op de snelweg richting Rotterdam.En weer de anders kant op en ik zit op de woonboulevard met onder andere de Epplejeck en de Ikea.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:03

Evelien__ schreef:
sweetheart schreef:

Gorinchem vind ik eerlijk gezegd ook geniaal!! Heel erg mooi! Hoe de fietspaden daar gedaan zijn vind ik het einde!! :D

Grappig dat je die fietspaden noemt, dat was een van mijn grote ergerpunten in België. Als ze er al lagen waren ze slecht onderhouden en dan hielden ze plots op, waardoor je opeens midden op de weg fietsten met auto's die langs je raasde en 500m verder had je wel weer een fietspad... aan de andere kant van de weg.... waardoor je je leven moest riskeren om weer ietwat veilig te fietsen. Brrrrr! Hahahaha!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 00:04

TurdusMerula schreef:
Evelien__ schreef:
Ik ben vooral benieuwd wat je zo aanspreekt. :)

Ik vind de ene stad ook leuker dan de ander... Dat heeft met een bepaalde 'sfeer' te maken en een bepaalde mentaliteit. Da's inderdaad lastig uit te leggen maar het maakt wel verschil.

Overigens vind ik Den Haag en Rotterdam verschillend, maar onderling minder verschillen dan bijvoorbeeld Rotterdam of Den haag ten opzichte van Leiden of Utrecht...

Overigens woon ik vlakbij Katwijk, mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen. :)

Dat is heel vriendelijk van jou! Echt waar! Bedankt!!

Ik ga alles goed overwegen en nu eerst gaan plannen :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:06

Dan zou ik toch eerder richting Den Haag of Delft gaan dan naar Rotterdam denk ik! Veel mooier vind ik.

Maarja, wat kan ik zeggen he... Ik heb me verschrikkelijk gevoeld toen ik van het Westland naar Maassluis ging verhuizen. Voor mijn gevoel was dat Rotterdam en dat wilde ik niet :') nu woon ik in het oude gedeelte van Maassluis en wil ik niet meer weg ... Zo zul je denk ik dus ook de mooiste dingen van Rotterdam ontdekken als je daarheen gaat.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 00:07

sweetheart schreef:

Grappig dat je die fietspaden noemt, dat was een van mijn grote ergerpunten in België. Als ze er al lagen waren ze slecht onderhouden en dan hielden ze plots op, waardoor je opeens midden op de weg fietsten met auto's die langs je raasde en 500m verder had je wel weer een fietspad... aan de andere kant van de weg.... waardoor je je leven moest riskeren om weer ietwat veilig te fietsen. Brrrrr! Hahahaha![/quote]

Ja. Belgie en de fietspaden :(
Om jezelf te verongelukken...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:24

palousa_boy schreef:
Wendy schreef:
Haha, liever jij dan ik. Ik woon sinds kort weer op het platteland en geniet er echt van. De randstad, vreselijk...

Is Noordwijk al platteland tegenwoordig? :+ laatste keer dat ik er was, was het nog randstad :Y)

Noordijk, zonder W. Ligt tussen Neede en Borculo, in de Achterhoek.... :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:52

Haha sorry, verkeerd gelezen Y;(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:51

Evelien__ schreef:
Ik schrijf alles neer wat jullie zeggen en het wordt allemaal serieus overwogen! :D

Nou in dat geval deze tip, blijf lekker daar , het word er hier allemaal niet beter op :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:58

floorsil schreef:
haha, grappig dat je Gorinchem en Utrecht noemt. Ik ben in Gorinchem op gegroeid en woon nu in Utrecht.

Ik ben ook niet heel erg fan van Gorinchem, soms noem ik Gorinchem ook wel een klein [woonplaats]. Het stadje is oud en ziet er leuk uit. Zelf mis ik daar de natuur in de buurt. Je hebt daar een klein bosje (het Lingebos). Of ik loop langs de Merwede. Ik ga dan eerder naar de Drunense duinen als ik lekker naar de natuur wil.

Bij Utrecht heb ik het soort van het zelfde. Daar mis ik de natuur direct in de buurt. Ik kan niet helemaal op de fiets naar een echt bos gaan. Hiervan vind ik de stad en de mensen veel leuker.

Het voordeel van beide steden is dat het een station heeft.

Misschien een tip, kijk ook eens naar Amersfoort.

Grappig dat je vind dat je niet echt in de natuur zit in Gorinchem, dat vind ik juist wel! :D Ik vind het een leuk klein stadje vanuit waar je dus ook weer lekker snel in de polder zit! Mijn ouderlijk huis is ongeveer 15/20 minuten van Gorinchem vandaan (a15) en dat is al lekker in de natuur. Voor de rest ben je ook overal snel, Utrecht, [woonplaats]..
Ik woon nu op kamers in [woonplaats], ook een leuke stad hoor! Lekker altijd wat te doen, lekker nuchter! Ik zou er niet m'n hele leven willen wonen, maar ik vermaak me nu zeker in de stad hoor! :) Ik wilde trouwens eerst helemaal nooit van m'n leven in [woonplaats] wonen maar toch gedaan vanwege studie, maar ik ben er echt van leren houden.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:58

Ohh ga tijdens je stedentrip ook Groningen aan. Ben je wel in een super leuke stad, maar ook zo op het platteland. En je paard kan mee want hier is dat beat betaalbaar :D