"Wat kijk je boos"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: "Wat kijk je boos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:50

Dat helpt bij mij dan weer niet, in volle treinen is de plaats naast mij altijd de eerste waar mensen neerploffen. Blijkbaar valt het dan toch mee met mijn hoofd :') Of ze doen het erom :))

Dat met die kaartjes hebben wij ook gehad _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:56

Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?

Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.

Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijk :n Voor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:59

Lekker boeiend, gewoon laten gaan. Ik hoor het ook minimaal 5x per dag, vooral als ik druk ín het werk zit ,schijn ik nogal boos te kijken.

Negeren, of opmerking terug als "ja ik voelde aan mn water dat jij eraan kwam" of het standaard "zo zit mn gezicht het lekkerst, dat weet je toch" is het enige wat ik nog terug zeg.

Kan me er niet druk om maken, meestal maken ze me na zo'n opmerking vanzelf wel weer aan het lachen en is er niets meer zichtbaar van mn serieuze gezicht :+.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:00

Ik heb dat ook wel eens TS, dan weet ik dat het tijd is om mijn wenkbrauwen te laten doen :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:03

Jep. Ik heb schijnbaar ook een neutrale 'bitchface' :')
Als ik achter de kassa zit op hst werk, druk aan het scannen dan zeggen mensen vaak ook dat ik niet zo boos moet kijken xd
Zelfde als ik op mn paard zit haha

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:03

Foaly schreef:
Is het niet gewoon dat er van vrouwen altijd 'verwacht' wordt dat we blij kijken en altijd goedlachs, vriendelijk, weet ik het zijn? En als dat een keer niet zo is, dat mensen dan gelijk daar een negatieve associatie mee hebben?

Ik bedoel, het valt me gewoon op dat een 'resting bitch face' alleen van vrouwen wordt gezegd, terwijl er ook zat mannen zijn die héél eng kunnen zijn als ze hun gezicht gewoon ontspannen.

Vind trouwens die opmerking 'jij hebt flink gefeest gisteravond' wel heel erg kwalijk :n Voor hetzelfde geld is er iets heel ernstigs gebeurd waardoor je een nacht niet/slecht hebt geslapen, komt iemand zich er ook nog even lekker bevooroordeeld tegenaan bemoeien -O-

Dat vind ik wel een goed punt! Mijn mannelijke collega's kunnen ook rustig in ontspannen toestand voor zich uit kijken, zonder dat er gasten zijn die meteen gaan mekkeren dat ze zo boos kijken...

Ben ik wel met je eens, zulke opmerkingen moet je mee oppassen. Zo ben ik na het overlijden van mijn baas (en ja daardoor keken wij allemaal iets minder vrolijk), een aantal keer gecondoleerd met het overlijden van mijn vader... Terwijl mijn vader nog springlevend rondloopt. Ik werd dus aangezien voor de dochter van de baas.
Ik keek inderdaad wat triest(net als de rest van het personeel) en was voor deze groep de eerste vrouwelijke werknemer die zij tegenkwamen. 1+1 is niet altijd 2..

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:04

lieveli schreef:
Ik heb dat ook wel eens TS, dan weet ik dat het tijd is om mijn wenkbrauwen te laten doen :')

_O-

Voor mij ook herkenbaar! Maar vaker meer arrogant dan boos zegmaar .. Echt, hoe vaak ik wel niet hoor van mensen: 'toen ik jou eerst zag dacht ik pff die is vast vet arrogant, maar nu ik je ken ben je juist lief en aardig' :') Schijnbaar zie ik er heel arrogant uit haha

Ik moet er altijd wel om lachen.. Ook als mensen zeggen; wat kijk je boos! Dan komt al gauw automatisch m'n grote glimlach tevoorschijn :D Heb ik ze gelijk bewezen dat ik heus niet altijd boos kijk <<)
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 24-11-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:04

Jep ik hoor het ook minimaal een paar keer per dag.... Zeg dan ook altijd: "zo is mijn gezicht nou eenmaal" of "ik kijk altijd boos" en ga dan verder met mijn werkzaamheden.
Ik werk in de horeca dus het is wel belangrijk dat ik gezellig kijk. Maar dit is ook geen enkel probleem als ik tegen gasten of uberhaupt met iemand praat. Maar ja, als ik ergens mee bezig ben heb ik even geen tijd om te bedenken of ik wel vrolijk kijk..

Op mijn werk waren er een paar die elke keer zeiden dat ik wat vrolijker moest kijken.. Denk wel 20 keer op een dag. Die heb ik toen even goed op hun plek gezet en sindsdien geen een keer meer gezegt.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:05

Heel herkenbaar inderdaad..
Ja sorry maar zo zit mn gezicht gewoon lekker :Y)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:06

ja heel herkenbaar! op school echt de hele dag door, in mn oude klas werd ik na een tijd zonnenstraaltje genoemt, dan word ik juist boos terwijl ik dat niet eens was daarvoor

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:07

Op stal word ik lachebekje genoemd.. :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:09

Ik haal regelmatig een keer diep adem (krijg anders denk ik gewoon niet genoeg lucht binnen ofzo, doe het absoluut niet bewust) en hoe vaak mensen wel niet boos op me worden... "Zit eens niet zo te zuchten!" "Als het je niet aanstaat ga je maar weg!" "Nou ja, laat dan maar zitten hoor als het zo moet!"

En dan sta ik echt te kijken van "what the hell just happened?? ;( "

Geen boos gezicht dus per se, maar wel vergelijkbaar :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:16

Lieveli _O-

Als ik onder de mensen ben, ben ik altijd het vrolijke, goedlachse, giechelende type. Maar als ik alleen ben, of er wordt een serieus gesprek gevoerd, kijk ik blijkbaar altijd stuurs en boos. Ik kan me dan ook echt ergeren om zulke opmerkingen, vooral als mensen dan blijven discussiëren dat ik het heus kan vertellen als er iets scheelt :') "Nee ik ben niet boos, MAAR NU WORD IK HET WEL", denk ik dan :o

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:16

Ik krijg die opmerking ook regelmatig! Zeg dan ook altijd maar dat het gewoon mijn gezicht is (is het ook natuurlijk _O-). Maar ik vind het ook best vervelend.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:18

Heel herkenbaar en inderdaad: er is niks aan de hand TOT iemand het nodig vind de opmerking te maken..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:20

Ik heb het inderdaad ook. Tegenwoordig hoor ik het gelukkig niet vaak meer. Maar vroeger metnstappen werd ik er echt gek van. Bij mij komt het ook door hangende oogleden. Denk er wel steeds vaker aan om er wat aan te laten doen...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:25

Heel herkenbaar, ik ben verdomd goed in boos kijken en het heeft helaas alleen maar zijn nadelen op school.
Zo denken de leerkrachten dat de lessen mij niet interesseren, krijg ik lage punten voor inzet en werkhouding, gewoon omdat het allemaal overkomt dat het mij niet interesseert. Dit vind ik echt verschrikkelijk, heb ze er ook al over aangesproken. Nu het ergst van alles, ik ging op gesprek met mijn titularis, het eerste wat hij zegt is 'waarom zit gij hier al 5 jaar op school'. Mijn mond viel open.. ik ga supergraag naar school maar zo komt het helaas niet over, precies alsof ik hele dagen depressief loop maar dat is niet zo. Ben het echt een beetje beu maar wat kan je daar nou aan veranderen..

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:26

Toch wel een geruststelling dat veel meer mensen dit hebben! Ken eigenlijk niemand in rl die het ook heeft wat ik heb. Misschien omdat ik er zelf niet naar kijk bij anderen, omdat ik weet hoe snel je daardoor een vooroordeel over een ander hebt.

Mijn schoonfamilie zijn zelf hartstikke vriendelijk en open naar iedereen. Die dachten eerst ook dat ik hun helemaal niet aardig vond :+ Dat heeft wel lang geduurd voordat ik het door had (toen me vriend het pas geleden tegen me zei) dat ze zo over me dachten. Oops. Toen wel echt me excuses aangeboden en gezegd dat ik het absoluut nooit zo heb bedoelt. Zijn hele lieve mensen allemaal.

@miekel92: jup! Hier ook! Niets aan de hand maar ik zeg ook vaak, nee dat was ik niet, maar nu wel.

Die kaartjes op school heb ik ook gehad :+ alleen me vriendin die ik als enige kende in de klas schreef iets heel anders. De rest zeiden allemaal boos of iets in die zin. Jippie.

Zo jammer dat sommige mensen daar niet doorheen kunnen prikken/kijken.

Edit: Hierboven vraag je wat je eraan kan doen. Ik heb zelf toen ik in de tweede zat Sociale Vaardigheden cursus gedaan voor me boos kijken vooral. Haha. Vond het echt onzin toen ik erheen moest van me mentrix, maarja toch maar gedaan. Heb daar wel beter geleerd hoe ik over kwam op een ander. Sindsdien word ik ook minder snel boos op mensen als ze het zeggen. Vroeger werd ik direct echt boos. Je krijgt daar eigenlijk gewoon een spiegel voor. Was toen 14 dus wat we toen deden was ook wel op een wat "kinderlijk" niveau uitgelegd, maar durf te wedden dat als je er echt wat aan wilt doen, die cursussen er ook wel zijn voor volwassenen.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 24-11-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:29

Heel herkenbaar dit topic!
Ik heb er helaas ook last van. Mijn neutrale/ontspannen hoofd is blijkbaar chagrijnig en boos. Ook als ik op de fiets zit of aan het paardrijden ben, krijg ik weer een opmerking naar me geslingerd: Kijk niet zo boos. Of met uitgaan, komt er vaak genoeg iemand naar me toe en die gaat zo'n grijnsgebaar naar mij maken. Moet ik dan hele avond/nacht met een nep grijns op mijn gezicht lopen? Terwijl ik helemaal niet boos ben, dat is mijn ontspannen gezicht :D

Die reactie van 'Zo zit mijn gezicht het lekkerst' vind ik een heel goeie :D

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:34

Ooh vreselijk dit! Vroeger ook heel vaak last van gehad. Ik heb zelf nogal een hangende mond en wenkbrauwen in de boosmodus staan. En zo'n snel vormende rimpel tussen je wenkbrauwen helpt dan ook niet zo goed mee. Vooral met uitgaan als ik even door de kroeg heen loop. Ik ben dan in volle concentratie bezig om niet over andere heen te struikelen en dan komt 'the bitch mode face' even opzetten.
Laatste tijd hoor ik het bijna niet meer. Ik denk dat ik nu zo boos kijk dan mensen niet eens meer een opmerking durven te maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:36

Mijn dochter heeft het ook en kon daar door niet in de horeca werken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:39

:))

Of zit je heel geconcentreerd te luisteren naar een uitleg over iets, wordt er een foto gemaakt... En zie je er heel ongeïnteresseerd uit. Niet handig op het werk. :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:43

Zelfde probleem hier! En het is super vervelend, iedereen denk altijd dat ik boos of chago ben. Terwijl ik gewoon op mijn gemak aan het werk ben.
''lach eens..." wordt heel veel gezegd net als ''je mag best wat vrolijker kijken''
Vervolgens heel flauw 1 mondhoek optrekken zodat je een soort van half lacht en dat echt twee milliseconde.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:43

MayDayParade schreef:
Haha, regelmatig tijdens het rijden. Dan ben je gewoon even geconcentreerd, en dan roept er een of andere vader van iemand langs de bakrand "Wat kijk je boos!!" Ik kan er heel slecht tegen... -O-

Ik heb hetzelfde. Als ik geconcentreerd bezig ben kijk ik blijkbaar boos volgens sommigen. Geen idee hoe ze daar bij komen.

Een mens mag blijkbaar niet meer neutraal kijken en zou dus altijd met een big smile op zijn gezicht moeten hebben. :roll:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:45

Ik heb een collega en haar neutrale gezicht is dus wel een met een big smile... Dus die lacht gewoon de hele dag (dat ze geen pijn in haar kaken krijgt.....) Maar goed.. Dan word er dus ook wel eens gezegd, neem een voorbeeld aan haar! Kijk eens net zo als haar! Uh nee, want ik ben Fee en niet die collega....

Word er gewoon echt weer boos om als ik er alleen al aan denk..