Jouw ideale kerstpakket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het leuk om een traditioneel kerstpakket te krijgen?

Ja, geweldig!
160 (61%)
Ach, wel aardig, zit vaak wel wat bruikbaars tussen.
39 (15%)
Nee, ik gooi het (meeste) altijd zo weg.
3 (1%)
Ik heb liever een alternatief 'pakket' zoals een VVV bon.
57 (21%)
Nee, ik vind kerstpakketten sowieso onzin.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 260

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:43

Alwiene schreef:
@MarlindeRooz, oei dat klinkt als een goede reden om er misschien niet meer te werken.

@Nickas, dat zijn wel hele bescheiden extraatjes ja, kan me voorstellen dat dat niet hetzelfde voelt als een echt kerstpakket, zelfs al zou het maar een klein pakketje zijn.

@[paard], wat voor dingen kun je dan zoal kopen met die muntjes?

Albert Heijn staat er altijd met allerlei etenswaren, een drankenzaak is er, slager, banketbakker, cadeauwinkel, douglas, top1toys, juwelier, boekenwinkel, kraam met sokken/sjaalen/mutsen/etc, kraam met huishoudelijke apparatuur, een doe het zelf kraam en verder weet ik het even niet :') Zijn altijd 12-15 kramen met verschillende dingen.

En ik bedenk mij net dat wij ook nog altijd een luxe chocoladeletter krijgen van de Sint, een tijdschrift en een cadeaubon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:44

Mij maakt het geen reet uit wat ik krijg, ik ben blij dat we wat krijgen en vaak vind ik het ook hartstikke leuk om zoiets uit te pakken :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:45

Wianca, dat klinkt heel leuk! En inderdaad, je kiest iets uit wat je zelf graag wil hebben.

Anoniem

Re: Jouw ideale kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:46

Ik vind het echt heel fijn en ook leuk omdat wij zo ook alle andere teams binnen de organisatie tegen komen. Die zien we normaal bijna niet. Is ook nog eens een leuk stukje netwerken.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:52

Ik krijg dit jaar helaas geen kerstpakket, dat is wegbezuinigd op onze locatie. Ik werk in het onderwijs en merkte wel dat het ieder jaar een minder hoog bedrag werd en dit jaar dus jammer genoeg niets. Vindt het erg jammer want het is gewoon een leuk cadeautje.

Toen ik nog in de cosmetica werkte kreeg ik altijd cosmetica en een doos met levensmiddelen en dat vond ik leuk. Toen ik het onderwijs in ging veranderde het per jaar. Vier jaar geleden kregen we een bon waarvoor we op internet bij een bedrijf iets konden uitzoeken, het jaar daarna kregen we een doos met biologische oneetbare fruts en ging er een gedeelte van het beschikbare bedrag naar de voedselbank, vorig jaar kregen we een vvv bon. Ik vind een bon altijd het leukste, lekker lang nadenken over wat je er allemaal voor kunt halen en dan een keuze maken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:52

Traditioneel! :D

Mijn vader had altijd de geweldigste kerstpakketten. Een groot pakket met etenswaren waarmee je twee kerstdagen ruim door zou kunnen komen met je gezin als je geen eten zou kunnen betalen. Dus ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes en drinken, waarbij rekening was gehouden met de kinderen. Geen exotisch spul, dus voor de doorsnee Hollander prima te eten. Het idee erachter vind ik erg gaaf. En hoewel wij altijd ons eigen kerstdiner hadden, waren de producten uit zijn kerstapakket altijd handig.

Na zijn overlijden kwamen ze altijd nog een kerstpakket brengen, maar inmiddels ben ik er zelf in dienst, dus is het mijn eigen kerstpakket. Ik voel me nog altijd als dat kleine meisje als ik hem uit mag pakken. :')

Een bon of zelf uitgekozen cadeau is misschien praktischer, maar dat idee vind ik minder leuk.

Ook al moet je blij zijn met elk cadeau, van een pasta-maak-geval-ding voor verse pasta word ik niet heel blij.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:56

Roosch schreef:
Ritualspakket

Dat krijg ik bijna elk jaar! <3

Erg leuk! :D Zou ook erg blij zijn met bonnen zodat je zelf iets uit kan zoeken.
Heb bij een stage zo ooit een mega bon gehad waar ik een 90 x 90 cm canvasdoek van kon bestellen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:59

m even denken hoor.. De vrouw van de baas had t zelf samengesteld

een verse rollade, een goede fles wijn, een zak lays, paté, brie, toast, droge worst, 2 flesjes donker bier (geen idee meer welk merk) een schaal om het op te serveren en vvvbon van 25,-

Echt een mooi pakket. Alles is opgekomen en/of gebruikt :)

Helaas heeft hij nu weer een andere werknemer dus het is even afwachten dit jaar haha

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:01

Mijn ideale kerstpakket is er eentje met etenswaren en kleine cadeautjes. Het uitpakken alleen al vind ik een feestje.

Helaas krijg ik geen kerstpakket, want ik ben zelfstandig ondernemer. Dan zou ik voor mijzelf iets moeten kopen. Mijn man krijgt ipv een kerstpakket een envelopje met geld. Minder spannend, maar wel lekker zo met de feestdagen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:06

Mijn vader kan kiezen uit een Oud Hollands pakket, Massage pakket, Snoep pakket en dat soort dingen, vorig jaar had hij een Oud Hollands pakket gekregen en daar zaten stroopwafels in, zo´n delfst blauw blik, chocolade in de vorm van een molen, een pakje met tulpenbollen, een vvv bon, allemaal dat soort dingen :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:07

@WiancaR, oh dat is wel een heleboel keuze ja. En nemen ze dan ook alleen dingen mee binnen het budget van 50 euro, of proberen ze je ook te verleiden om geld bij te leggen, of kan dat sowieso niet?

@Joolien, maar als je het leuk vindt om uit te pakken, dan heb je dus lievere en traditioneel pakket dan een bon toch? Of lees ik het verkeerd.

@Har166, eigenlijk best raar dat er een gedeelte naar de voedselbank ging. Ik heb ook wel eens van bedrijven gehoord waar het gehele bedrag naar een goed doel was gegaan. Dat vind ik echt stom. Begrijp me niet verkeerd ik vind de voedselbank een fantastisch doel, maar het budget voor kerstpakketten is toch om je medewerkers een stukje extra waardering te geven?
Ik las wel gisteren van iemand die vrijwillig het pakket kon afstaan aan de voedselbank, daar kon ik me dan nog wel iets bij voorstellen.

@Lorette, Zoooo dat moeten echt gaaf grote pakketten zijn zeg! Ben nu wel benieuwd waar jij werkt hahaha. Jij hebt volgens mij precies datzelfde gevoel bij het uitpakken van zo'n pakket als waardoor ik het zo leuk vind om zo'n traditioneel pakket uit te pakken :j

@Mandyy, grappig, Rituals zou je mij dus helemaal geen plezier mee doen, ik ben helemaal niet van al die badspulletjes en gebruik maar 1 merk haha. Wow een 90x90 doek, in wat voor ruimte heb je dat hangen?

@Eleionomae, Wel een mooi pakket ja! Maar qua levensmiddelen op zich best normale dingen erin, wel wat luxer, maar niet extreem exclusief ofzo. Leuk om te lezen, dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:08

Eigenlijk alleen artikelen onder de €50 maar als je wil kun je wel voordelig muntjes bij kopen. En we kunnen ook gewoon een cadeaubon krijgen als er niets naar wens is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:10

WiancaR schreef:
Eigenlijk alleen artikelen onder de €50 maar als je wil kun je wel voordelig muntjes bij kopen. En we kunnen ook gewoon een cadeaubon krijgen als er niets naar wens is.

Hey zie ineens dat je uit Zwolle komt, werk je ook voor een Zwols bedrijf? Ze hebben het wel goed geregeld bij jullie hoor, zo te horen zijn ze erg blij met en zuinig op hun medewerkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:16

Idd, ik ben echt van het traditionele :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:18

Ik krijg nooit een kerstpakket. Maar al de vriendjes tot nu toe wel. En dan is het een feest om die samen uit te mogen pakken.
doe mij maar traditioneel. Heerlijk al die dingetjes

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:21

TurboTinker schreef:
Ik krijg nooit een kerstpakket. Maar al de vriendjes tot nu toe wel. En dan is het een feest om die samen uit te mogen pakken.
doe mij maar traditioneel. Heerlijk al die dingetjes

Leuk he andersmans kerstpakket uitpakken. Het is hier zelfs zo erg dat zuslief weet dat ik het zo leuk vind dat ze altijd probeert dat ik erbij kan zijn als ze het kerstpakket van haar man gaan uitpakken. Scheelt dat ze vlakbij woont :P Niet dat er iets voor mij in zit meestal, maar dat hoeft ook niet, vind het uitpakken gewoon zo leuk hahaha.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:26

Ik vind het krijgen en uitpakken van zo'n traditioneel kerstpakket vaak leuker dan de inhoud :p Tegenwoordig krijg ik zelf een kadobon om bij de winkel zelf te besteden. Stuk minder plezier van, maar goed, een week gratis boodschappen (1 pers. huishouden) is ook niet mis :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:27

@alwiene het waren allemaal wel luxe versies, van slagers, speciaal zaken etc. Die fles wijn was bv al 15,- (want hij was wel erg lekker en we dachten we kopen er zelf nog een :+ ) en die rollade kostte ook al dik n tientje bij de slager. Al met al hebben ze daar dus echt niet op bespaard. Dat heb ik dan liever dan onbekende producten haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:29

Ik ben ook van het tradionle pakket, aantal jaren een bon gehad, waarmee ik dan de keuze maakte voor een traditioneel pakket

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:29

Ik heb twee keer een bon gehad voor 'mijn caroussel' of iets dergelijks, dan kon je dus zelf iets uitzoeken op internet, maar dit was vrij beperkt naar mijn mening. Gelukkig kon je ook cadeaukaarten van een aantal winkels kiezen dus uiteindelijk heb ik dat maar gekozen. Je had namelijk maar ruim een maand de tijd om iets uit te kiezen en die cadeaukaarten waren nog wel een paar jaar geldig. Anders heb ik zo het idee dat je dan maar iets onzinnigs moet kiezen omdat het anders zonde is van het cadeau.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:30

Ik heb van mijn werkgever 2 jaar een bon gekregen waarmee je online wat uit kon zoeken! Erg leuk! Afgelopen jaar zo'n doos met allerlei lekkers in! Dit jaar; geeeen id! We hebben een nieuwe eigenaar! Enorm leuke, huiselijke familiemensen, dus als we iets krijgen, ik laat me verrassen! Ben al gauw tevreden eigenlijk! :)

Zie reactie hierboven, mijn carrousel inderdaad! Hadden we ook 2 jaar op rij!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:31

Wij doen het thuis ook nog steeds elk jaar, ook al wonen we allang niet meer thuis, wachten met het uitpakken van het kerstpakket tot kerstavond... Neem ook altijd mijn eigen kerstpakket mee naar huis :)

Krijg meestal wel een leuk pakket, met etenswaren en vaak iets blijvends zoals mokken, kommetjes, kaasplankje, etc.
Er zitten ook vaak dingen in die ik niet lekker vind, maar aangezien we dus met zn allen de pakketten uitpakken krijg ik dan weer wat van het pakket van mijn vader bijvoorbeeld en iemand anders weer wat van mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:33

Alwiene schreef:
[paard] schreef:

Hey zie ineens dat je uit Zwolle komt, werk je ook voor een Zwols bedrijf? Ze hebben het wel goed geregeld bij jullie hoor, zo te horen zijn ze erg blij met en zuinig op hun medewerkers!

Ik werk voor een internationaal bedrijf wat niet in Zwolle zit. Bedrijf is echt enorm zuinig op haar werknemers en echt leuk. Wil via PB wel vertellen welk bedrijf als je dat wil weten :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:40

Jolien87 schreef:
Ik heb twee keer een bon gehad voor 'mijn caroussel' of iets dergelijks, dan kon je dus zelf iets uitzoeken op internet, maar dit was vrij beperkt naar mijn mening. Gelukkig kon je ook cadeaukaarten van een aantal winkels kiezen dus uiteindelijk heb ik dat maar gekozen. Je had namelijk maar ruim een maand de tijd om iets uit te kiezen en die cadeaukaarten waren nog wel een paar jaar geldig. Anders heb ik zo het idee dat je dan maar iets onzinnigs moet kiezen omdat het anders zonde is van het cadeau.

Jaaaa die idd! Die kreeg ik mijn eerste jaar ook. Heb er toen een v&d bon van besteld en die heb ik weer aan kraamcadeautjes voor mn zus besteed :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:44

Ik vind kerstpakketten leeeeeeeuk *\%/*

Vorig jaar mocht je op de kerstmarkt van het werk bonnetjes uitgeven aan wat je leuk vond. Er stond toen van alles: Bakker, tuincentrum, natuurwinkeltje etc. Dan kon je dus zelf invulling geven aan je kerstpakket. Dat wat echt wel leuk.
Ik heb ook wel eens bij een ander baantje een bon gekregen voor een tijdschrift naar keuze of een bon voor ICI Paris in een mooi pakketje en een x een traditioneel kerstpakket gehad. Allemaal leuk toch, de werkgever had in ieder geval moeite gedaan om iets origineels te geven.

Afgelopen oktober liep mijn contract wegens bezuinigingen af en nu nog werkloos, dus voor mij geen kerstpakket dit jaar -O-