Ik zou persoonlijk niet voor een jurkje gaan, maar een zwarte broek, met een zwart colbertje en een (bijv.) lichtroze shirtje.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xJurdyWonanx schreef:Ik heb bij de crematie van mijn moeder een grijze broek en zwarte laarsjes eronder en een denk zwart truitje met zwarte blazer erover. Dit draag ik in het dagelijks leven allemaal ook gewoon nog en vind daar niets raars aan.
xJurdyWonanx schreef:Dat kan misschien dan wel,omdat ik zelf zeer nuchter ben in alles heb ik er geen rekening mee gehouden dat dat voor andere mensen anders kan zijn.
hij is iig wel gepast.

djinnie schreef:Bij mijn moeders crematie wilden we juist kleur. Dus had ik gewoon nette gekleurde kleding aan. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer wat, de dag is als een waas aan me voorbij gegaan, zo ongeveer. Ik kan me niet indenken dat ik dus uberhaupt zou herinneren wat anderen aan hadden. Ik zou me daar dus niet te druk over maken. (Behalve van ons pap, maar die had precies de kleding aan die hij bij ons trouwen, een maand en 2 dagen voor mams overlijden, aan had. Mama had namelijk ook precies de kleding van mijn bruiloft aan).
Zolang je de wensen van de familie/overledene zoveel mogelijk nastreeft, zou het prima moeten zijn en dan zou ik uit praktisch oogpunt iets uit mijn kast kiezen of iets halen wat je daarna nogmaals aan kan. 40 dagen na mijn moeder, overleed haar broer/mijn oom. Daar ben ik wel even de winkel voor ingedoken, maar heb wel een rokje gekozen dat ik daarna ook nog aan zou kunnen.
Gecondoleerd overigens.

Dan verzwik ik om de pas mijn enkel
djinnie schreef:@Lovealmar; thanks. Het is nog steeds onwerkelijk, nu iets meer dan 2 maanden geleden.
Maar het jurkje dat je op het oog hebt kan prima en lijkt me ook nog bruikbaar voor andere nette gelegenheden. Ik zou er dan gewoon een laarsje met een klein blokhakje of zo onder doen? Daar kun je dan waarschijnlijk wel op lopen?
Van haren heeft zeker betaalbare schoenen ja.

djinnie schreef:Ik denk niet in cm's... een blokhak is bij mij breed en laag. Daar moet je wel op kunnen lopen.
Maar aangezien de meeste van mijn collega's met hun hoofd schudden als ze mijn kleding- of schoenenkeuze zien, ben ik niet de aangewezen persoon om je veel tips te geven...

Poeky schreef:Ik zou persoonlijk voor een jurkje gaan, als je je daar comfortabel in voelt. Het jurkje dat je op het oog hebt, vind ik erg gepast.![]()
Als de familie uitdrukkelijk vraagt om zwart, zou ik daar zeker niet van afwijken. Helaas heb ik zelf behoorlijk veel ervaring met begrafenissen van naasten, en wanneer mensen dan opvallende kleuren droegen, kon ik mij daar absoluut aan storen. Dat kan nogal onrespectvol overkomen.
Als schoenen inderdaad een kort laarsje, al dan niet met een blokhakje. Of eventueel van die geklede zwarte veterschoentjes, zijn momenteel ook erg in de mode.
Panty of legging hangt er een beetje vanaf hoe bloot of bedekt je jurkje zelf al is. Bij het jurkje waar je aan denkt zou ik voor een panty gaan.
Verder zou ik er ook rekening mee houden dat sommige nabestaanden het er erg moeilijk mee hebben als je later het jurkje dat je op de begrafenis droeg nog aandoet in hun bijzijn. Toch iets om later rekening mee te houden, met de feestdagen die eraan komen.
Gecondoleerd trouwens!