Jurkje voor begrafenis?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Re: Jurkje voor begrafenis?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:07

Allereerst gecondoleerd!

Ik zou persoonlijk niet voor een jurkje gaan, maar een zwarte broek, met een zwart colbertje en een (bijv.) lichtroze shirtje. :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:16

Ik heb bij de crematie van mijn moeder een grijze broek en zwarte laarsjes eronder en een denk zwart truitje met zwarte blazer erover. Dit draag ik in het dagelijks leven allemaal ook gewoon nog en vind daar niets raars aan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:19

Op opa's begrafenis had ik een rode lange rok en een t-shirt met zwarte rand aan. Oma zei: Het is jullie opa, daarvoor hoeven jullie je niet formeel aan te kleden, kijk zelf maar wat je aan wil. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:20

xJurdyWonanx schreef:
Ik heb bij de crematie van mijn moeder een grijze broek en zwarte laarsjes eronder en een denk zwart truitje met zwarte blazer erover. Dit draag ik in het dagelijks leven allemaal ook gewoon nog en vind daar niets raars aan.

Dat is per persoon verschillend hè, sommige mensen worden daar wel verdrietig van.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:05

Dat kan misschien dan wel,omdat ik zelf zeer nuchter ben in alles heb ik er geen rekening mee gehouden dat dat voor andere mensen anders kan zijn.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:45

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:47

Heel mooi en gepast!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:51

xJurdyWonanx schreef:
Dat kan misschien dan wel,omdat ik zelf zeer nuchter ben in alles heb ik er geen rekening mee gehouden dat dat voor andere mensen anders kan zijn.

Ik snap je hoor :)

TS, ik vind de jurk persoonlijk niet heel mooi, maar als het jouw smaak is moet je het zeker doen :j hij is iig wel gepast.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:52

ja hoor, die kan prima TS! En ook leuk voor kerst oid.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:53

Bij mijn moeders crematie wilden we juist kleur. Dus had ik gewoon nette gekleurde kleding aan. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer wat, de dag is als een waas aan me voorbij gegaan, zo ongeveer. Ik kan me niet indenken dat ik dus uberhaupt zou herinneren wat anderen aan hadden. Ik zou me daar dus niet te druk over maken. (Behalve van ons pap, maar die had precies de kleding aan die hij bij ons trouwen, een maand en 2 dagen voor mams overlijden, aan had. Mama had namelijk ook precies de kleding van mijn bruiloft aan).

Zolang je de wensen van de familie/overledene zoveel mogelijk nastreeft, zou het prima moeten zijn en dan zou ik uit praktisch oogpunt iets uit mijn kast kiezen of iets halen wat je daarna nogmaals aan kan. 40 dagen na mijn moeder, overleed haar broer/mijn oom. Daar ben ik wel even de winkel voor ingedoken, maar heb wel een rokje gekozen dat ik daarna ook nog aan zou kunnen.

Gecondoleerd overigens.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:57

Ik had een zwarte broek, zwart hemdje en een spijkerjasje aan.

Je jurkje vind ik overigens gepast. :)

Gecondoleerd en sterkte komende tijd!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:58

Ik zou gaan voor een pantalon of een net jurkje met een mooi colbert(en bij de pantalon ook een blouse) eroverheen.
Ik heb een antraciete blouse en bijpassend colbert voor begrafenis en onlangs was ik met een rode blouse(maar dat is natuurlijk afhankelijk van de wensen van overledene). En als ik echt zwart moet dan word het al snel een werkpak..

Die jurk vind ik persoonlijk ook niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Voor de gelegenheid vind ik hem passend.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:59

djinnie schreef:
Bij mijn moeders crematie wilden we juist kleur. Dus had ik gewoon nette gekleurde kleding aan. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer wat, de dag is als een waas aan me voorbij gegaan, zo ongeveer. Ik kan me niet indenken dat ik dus uberhaupt zou herinneren wat anderen aan hadden. Ik zou me daar dus niet te druk over maken. (Behalve van ons pap, maar die had precies de kleding aan die hij bij ons trouwen, een maand en 2 dagen voor mams overlijden, aan had. Mama had namelijk ook precies de kleding van mijn bruiloft aan).

Zolang je de wensen van de familie/overledene zoveel mogelijk nastreeft, zou het prima moeten zijn en dan zou ik uit praktisch oogpunt iets uit mijn kast kiezen of iets halen wat je daarna nogmaals aan kan. 40 dagen na mijn moeder, overleed haar broer/mijn oom. Daar ben ik wel even de winkel voor ingedoken, maar heb wel een rokje gekozen dat ik daarna ook nog aan zou kunnen.

Gecondoleerd overigens.

Jij ook gecondoleerd! :(:)

Ik ben nu alweer aan het twijfelen over de schoenen. ik kan absoluut niet op hakken lopen namelijk :') Dan verzwik ik om de pas mijn enkel :')
Ik heb voor de winter alleen nog maar snowboots :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:04

Ik vind het jurkje waar je aan denkt prima geschikt. Netjes, stijlvol. En wanneer je geen hakken draagt zou je er een kort laarsje op kunnen dragen

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:06

Mama3 schreef:
Ik vind het jurkje waar je aan denkt prima geschikt. Netjes, stijlvol. En wanneer je geen hakken draagt zou je er een kort laarsje op kunnen dragen

Oke dank je wel! dan ga ik daar even naar kijken! :)

Van haren heeft toch hele goedkope schoenen?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:07

@Lovealmar; thanks. Het is nog steeds onwerkelijk, nu iets meer dan 2 maanden geleden.

Maar het jurkje dat je op het oog hebt kan prima en lijkt me ook nog bruikbaar voor andere nette gelegenheden. Ik zou er dan gewoon een laarsje met een klein blokhakje of zo onder doen? Daar kun je dan waarschijnlijk wel op lopen?

Van haren heeft zeker betaalbare schoenen ja.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:09

djinnie schreef:
@Lovealmar; thanks. Het is nog steeds onwerkelijk, nu iets meer dan 2 maanden geleden.

Maar het jurkje dat je op het oog hebt kan prima en lijkt me ook nog bruikbaar voor andere nette gelegenheden. Ik zou er dan gewoon een laarsje met een klein blokhakje of zo onder doen? Daar kun je dan waarschijnlijk wel op lopen?

Van haren heeft zeker betaalbare schoenen ja.

Een klein blok hakje is toch een hak tot 3 centimeter ofzo?
Spoiler:
Ik weet echt niks van schoenen en kleding, ik draag het hele jaar door een spijkerbroek met shirt en gympen :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:11

Ik denk niet in cm's... een blokhak is bij mij breed en laag. Daar moet je wel op kunnen lopen.

Maar aangezien de meeste van mijn collega's met hun hoofd schudden als ze mijn kleding- of schoenenkeuze zien, ben ik niet de aangewezen persoon om je veel tips te geven... _O-

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:15

djinnie schreef:
Ik denk niet in cm's... een blokhak is bij mij breed en laag. Daar moet je wel op kunnen lopen.

Maar aangezien de meeste van mijn collega's met hun hoofd schudden als ze mijn kleding- of schoenenkeuze zien, ben ik niet de aangewezen persoon om je veel tips te geven... _O-

Ja ik hoop het ook _O- _O-

Zal er eens in de winkel naar gaan vragen! Dankje wel voor je tips! :P

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:21

Bij de we hebben ze ook mooie stijlvolle jurkjes voor niet teveel geld, ik zou ook voor een klein hakje gaan.
Ivm medische klachten draag ik sinds 2,5 jr helaas geen hakken meer maar een plat hakje (2 cm)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:23

WE heb ik ook gekeken, maar ik heb geen winkel in de buurt gevonden en ik wil toch liever passen :')

Ik heb mezelf net even "opgemeten" en XS zou me moeten passen. alleen van boven is hij dan nog een beetje te wijd maar ja..

Zou ik er een panty of legging onder doen? :)

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:26

Ik zou persoonlijk voor een jurkje gaan, als je je daar comfortabel in voelt. Het jurkje dat je op het oog hebt, vind ik erg gepast. :)
Als de familie uitdrukkelijk vraagt om zwart, zou ik daar zeker niet van afwijken. Helaas heb ik zelf behoorlijk veel ervaring met begrafenissen van naasten, en wanneer mensen dan opvallende kleuren droegen, kon ik mij daar absoluut aan storen. Dat kan nogal onrespectvol overkomen.

Als schoenen inderdaad een kort laarsje, al dan niet met een blokhakje. Of eventueel van die geklede zwarte veterschoentjes, zijn momenteel ook erg in de mode.

Panty of legging hangt er een beetje vanaf hoe bloot of bedekt je jurkje zelf al is. Bij het jurkje waar je aan denkt zou ik voor een panty gaan.

Verder zou ik er ook rekening mee houden dat sommige nabestaanden het er erg moeilijk mee hebben als je later het jurkje dat je op de begrafenis droeg nog aandoet in hun bijzijn. Toch iets om later rekening mee te houden, met de feestdagen die eraan komen.

Gecondoleerd trouwens!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 21:30

Poeky schreef:
Ik zou persoonlijk voor een jurkje gaan, als je je daar comfortabel in voelt. Het jurkje dat je op het oog hebt, vind ik erg gepast. :)
Als de familie uitdrukkelijk vraagt om zwart, zou ik daar zeker niet van afwijken. Helaas heb ik zelf behoorlijk veel ervaring met begrafenissen van naasten, en wanneer mensen dan opvallende kleuren droegen, kon ik mij daar absoluut aan storen. Dat kan nogal onrespectvol overkomen.

Als schoenen inderdaad een kort laarsje, al dan niet met een blokhakje. Of eventueel van die geklede zwarte veterschoentjes, zijn momenteel ook erg in de mode.

Panty of legging hangt er een beetje vanaf hoe bloot of bedekt je jurkje zelf al is. Bij het jurkje waar je aan denkt zou ik voor een panty gaan.

Verder zou ik er ook rekening mee houden dat sommige nabestaanden het er erg moeilijk mee hebben als je later het jurkje dat je op de begrafenis droeg nog aandoet in hun bijzijn. Toch iets om later rekening mee te houden, met de feestdagen die eraan komen.

Gecondoleerd trouwens!

Dankjewel!
Ja ik zat ook al aan een panty te denken.
Ja daar zit ik ook nog mee, maar ik vier geen feestdagen bij hun maar het is idd wel een puntje om aan te denken! :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:31

Ik vind blote benen (als in blote huid, dus zonder panty), blote tenen en / of blote schouders echt not done op een begrafenis.
Voor de rest moet het een beetje stemmig zijn. Grijs of donkerblauw kan ook prima hoor. Heb je geen beetje nette spijkerbroek? Dan hoef je daar alleen een net vestje of blazer op te zoeken.

Het jurkje wat je op het oog hebt kan prima, als jij je daar lekker in voelt. Zou er een panty onder aan doen en nette zwartje flatjes, pumps of laarsjes met of zonder hak, wat je zelf fijn vind.

Ik heb zelf een nette zwarte jurk tot op de knie met lange mouwen, daar draag ik dan een panty en zwarte pumps onder. Dat jurkje draag ik verder eigenlijk niet, maar kan wel prima, is alleen heel zakelijk.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:34