Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AmoorM schreef:Hallo!
Ik vraag me af hoeveel tijd bokkers overal aan besteden. Voornamelijk bokkers met eigen paarden en of verzorg/leas paarden waar je minimaal 4 dagen voor zorgt.
-Hoeveel werk je? tussen de 120/130 uur per maand voor de baas. en ongeveer 60/70 uur per maand voor mijzelf
-Hoeveel reis tijd heb je? Naar mijn werk ongeveer 10min Voor mijzelf thuis
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? 2 a 3 uur per dag. Heb er drie lopen welke allemaal aan huis staan
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) Ik heb af en toe wat tijdgebrek, de paarden zijn toch wel mijn hobby
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? Dat ligt ook aan het weer en de werkindeling op mijn werk. Het kan zijn dat ik 12 diensten van 8 uur achter elkaar moet werken en dan wordt het allemaal wat moeilijk. Gelukkig gebeurd dat niet heel veel, 7 dagen komt met regelmaat voor. Wij werken ook met vroege/late diensten.
-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)
Dat is af en toe moeilijk.
Dank jullie wel.
EsterW schreef:Iedere weekdag 7u op, van ongeveer 8.30 tot 17.30 a 18u werken, van ca. 18.15 tot ongeveer 21u bij paard, rond 21.30 eten (meestal portie uit de diepvries of een salade die ik snel in elkaar flans), rond middernacht naar bed.
Wo. en do. komt de bijrijder. Wo avond is vrij, voor mezelf, iets doen met vriendinnen of m'n lief. Do. altijd 's avonds vergadering op m'n werk tot ca. 23u, maar wel 's ochtends op gewone tijd beginnen in de regel, dus dat is een lange werkdag... Vrijdagmiddag dan vaak wel een uurtje of twee, drie eerder weg.
Za. en zo. wisselt, maar iig een ochtend uitslapen (of allebei) en sowieso een uur of drie, vier per dag doorbrengen bij 't paard. En in weekend is tijd voor boodschappen, huishouden etc.
Ik werk formeel 36u (maar meestal > 40u) per week, werk-huis-paard ligt allemaal in een straal van ca. 15 km. En ik heb geen kinderen, maar dat is logisch in dit schema... Ik denk dat ik tussen de 16 en 20u per week aan mijn paard besteed.
Ga vanaf januari waarsch op vrijdag een opleiding volgen voor m'n werk, incl. leeswerk en opdrachten die ik dan in het weekend moet doen. Ik wil het graag, maar vraag me ook wel beetje af hoe ik dat er nog bij pruts.

Wildgirl schreef:Ik vraag me dan af, waar haal je de tijd vandaan om:
- familie te bezoeken
- leuke dingen met vrienden te doen
- een middagje te shoppen
- een middagje/avondje niets te doen
- op vakantie te gaan
- je te interesseren in andere dingen dan je paard
- met jezelf bezig te zijn incl sporten/gezonde voeding etc?
niet persoonlijk naar jou bedoeld maar ik lees meer van dit soort verhalen hier en ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd; je beperkt je leven gigántisch en imo is dat zooooo ontzettend zonde!

Wildgirl schreef:Ik vraag me dan af, waar haal je de tijd vandaan om:
- familie te bezoeken
- leuke dingen met vrienden te doen
- een middagje te shoppen
- een middagje/avondje niets te doen
- op vakantie te gaan
- je te interesseren in andere dingen dan je paard
- met jezelf bezig te zijn incl sporten/gezonde voeding etc?
niet persoonlijk naar jou bedoeld maar ik lees meer van dit soort verhalen hier en ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd; je beperkt je leven gigántisch en imo is dat zooooo ontzettend zonde!
nja soms in het weekend maar eten koken en huishouden moet ook gedaan worden...