Tijd indeling voor mensen met paarden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:37

-Hoeveel ga je naar school?
Momenteel niet (meer) maar ik zat voorheen 5 dagen op kot(kamers) en enkel weekenden thuis.

-hoeveel studeer je thuis?
Thuis studeerde ik niet, ik deed al mijn school werk op kot of onderweg naar daar.

-Hoeveel werk je?
Momenteel +40 uur in de week.

-Hoeveel reis tijd heb je?
30/40 minuten dat soms uitloopt tot 60 minuten

-Hoeveel tijd besteed je aan je paard?
's morgen geef ik ze hooi, ongeveer 10 minuten, 's avonds ook nog 10 minuten, water emmers vullen ook ongeveer 10/20 minuten.
Als ik ga rijden in de wei ben ik ongeveer een uurtje kwijt met opzadelen, rijden en afzadelen. Als ik op buitenrit ga ben ik toch al gauw 3 uur bezig.
Dus gemiddeld per dag als ik rij, zo'n 2 uur bezig met de paarden.

-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?)
Ik doe geen andere sporten maar ik spreek wel regelmatig af met vrienden, dan gaan we shoppen of uiteten of film kijken,... Dan ga ik niet rijden want dat neem toch ook al gauw een paar uur in beslag.

-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen?
Zie vorige vraag. Is moeilijk om daar een 'tijd' op te plakken omdat ik soms bv. afspreek dat we snel naar de McDonalds gaan, dan zijn we miss. een half uur bezig maar als we naar de film gaan dan ben je toch al gauw 2,3 uur kwijt.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:38

1 keer in de week, 3 uurtjes

Ongeveer 1 uur per dag

-Hoeveel werk je?
12 uur stage in de week

Naar school 45 minuten (bus en fiets) Naar stage 15 minuten met de scooter

Gemiddeld 2,5 uur per dag

Niks, andere hobby's heb ik thuis.

In het weekend ga ik meestal wel een dagje weg. Dus gemiddeld 6 uur per week.

-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)
Door goed te plannen en te overleggen met mijn vriend. Hij wilt bijvoorbeeld om de dag sporten. Dat kan hij alleen s'avonds ivm werk. Dan zorg ik dat ik 's middags ben geweest.
Ik heb de luxe dat ik veel doordeweeks thuis ben. Enkel ochtendje school en 2 dagen stage. Op mijn vrije dagen kan ik dus aan het huishouden en andere dingen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:40

AmoorM schreef:
Hallo!

Ik vraag me af hoeveel tijd bokkers overal aan besteden. Voornamelijk bokkers met eigen paarden en of verzorg/leas paarden waar je minimaal 4 dagen voor zorgt.

-Hoeveel werk je? tussen de 120/130 uur per maand voor de baas. en ongeveer 60/70 uur per maand voor mijzelf
-Hoeveel reis tijd heb je? Naar mijn werk ongeveer 10min Voor mijzelf thuis
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? 2 a 3 uur per dag. Heb er drie lopen welke allemaal aan huis staan
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) Ik heb af en toe wat tijdgebrek, de paarden zijn toch wel mijn hobby
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? Dat ligt ook aan het weer en de werkindeling op mijn werk. Het kan zijn dat ik 12 diensten van 8 uur achter elkaar moet werken en dan wordt het allemaal wat moeilijk. Gelukkig gebeurd dat niet heel veel, 7 dagen komt met regelmaat voor. Wij werken ook met vroege/late diensten.

-Hoe probeer je alles in balans te houden? (bijv genoeg werken om paard te onder houden, maar ook tijd over houden voor school, Thuiswerk.)
Dat is af en toe moeilijk.

Dank jullie wel.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:40

-Hoeveel ga je naar school? niet meer
-hoeveel studeer je thuis? niet meer
-Hoeveel werk je? tussen de 40 a 45 uur per wek
-Hoeveel reis tijd heb je? gemiddeld 1 uur per dag, ga ik met de ov dan 3 uur per dag
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? ga sowieso elke dag heen.
Doe ik niks, dan een half uur (hooi voeren, evt. opstrooien en muesli geven)
Ga ik longeren, gemiddeld 1 a 1.5 uur, half uur voor de elke dag dingen. wat klaar leggen bij de bak, paard poetsen (en evt. ophalen uit de wei:)) en dan ongeveer half uurtje longeren
Ga ik rijden, dan gemiddeld 2 uur. tenzij ik op buitenrit ga, dan ben ik zo 3 of 4 uur weg.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) lezen, films kijken ongeveer half uur lezen, en dan 1 film. of het moet een belachelijke slechte zaterdag of zondag zijn, dan hebben we wel eens een film dag.
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? doe ik niet zoveel, af en toe bij een vriendin thuis gezellig, of zij bij mij, en op stal praten we ook wel eens een tijd met wat stalgenoten.

-Hoe probeer je alles in balans te houden? Werk is gewoon werk, en heb vaste kantoortijden, 's avonds en 's weekends dus paard. Omdat ik op een manege/pensionstal sta heb ik rekening te houden met lestijden, dus daar pas ik mijn training een beetje op aan, behalve zomers want dan rij ik toch wel veel buitenritten. En tussendoor huis, of eens wat afspreken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:43

EsterW schreef:
Iedere weekdag 7u op, van ongeveer 8.30 tot 17.30 a 18u werken, van ca. 18.15 tot ongeveer 21u bij paard, rond 21.30 eten (meestal portie uit de diepvries of een salade die ik snel in elkaar flans), rond middernacht naar bed.

Wo. en do. komt de bijrijder. Wo avond is vrij, voor mezelf, iets doen met vriendinnen of m'n lief. Do. altijd 's avonds vergadering op m'n werk tot ca. 23u, maar wel 's ochtends op gewone tijd beginnen in de regel, dus dat is een lange werkdag... Vrijdagmiddag dan vaak wel een uurtje of twee, drie eerder weg.

Za. en zo. wisselt, maar iig een ochtend uitslapen (of allebei) en sowieso een uur of drie, vier per dag doorbrengen bij 't paard. En in weekend is tijd voor boodschappen, huishouden etc.

Ik werk formeel 36u (maar meestal > 40u) per week, werk-huis-paard ligt allemaal in een straal van ca. 15 km. En ik heb geen kinderen, maar dat is logisch in dit schema... Ik denk dat ik tussen de 16 en 20u per week aan mijn paard besteed.

Ga vanaf januari waarsch op vrijdag een opleiding volgen voor m'n werk, incl. leeswerk en opdrachten die ik dan in het weekend moet doen. Ik wil het graag, maar vraag me ook wel beetje af hoe ik dat er nog bij pruts.

Ik vraag me dan af, waar haal je de tijd vandaan om:

- familie te bezoeken
- leuke dingen met vrienden te doen
- een middagje te shoppen
- een middagje/avondje niets te doen
- op vakantie te gaan
- je te interesseren in andere dingen dan je paard
- met jezelf bezig te zijn incl sporten/gezonde voeding etc?

niet persoonlijk naar jou bedoeld maar ik lees meer van dit soort verhalen hier en ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd; je beperkt je leven gigántisch en imo is dat zooooo ontzettend zonde!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:44

-Hoeveel ga je naar school? Nvt (ik heb n baan)
-hoeveel studeer je thuis? Nvt (ik heb n baan)
-Hoeveel werk je? Gemiddeld 25 uur in de week, 5 á 6 dagen. Onregelmatige tijden. (vooral 's morgens heel vroeg of s avonds)
-Hoeveel reis tijd heb je? Van of Naar werk: 15 minuten (met de bus). Van of Naar paard: slechts een paar minuutjes op de fiets.
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? 2 à 3 uur per dag
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) Ik heb eigenlijk alleen mn paard als sport/hobby
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? De rest van de tijd die ik over heb :)

Toelichting: Als ik een vroege dienst heb, ben ik gemiddeld rond 11 uur 's ochtends klaar (soms iets eerder, soms iets later). Dan ben ik tussen de middag bij mijn paard. Uurtje of 2/half 3 weer thuis en de rest van de dag kan ik lekker ontspannen. Als ik de volgende dag vroeg op moet, ga ik vaak na het avondeten weer naar bed.
Heb ik een dagdienst (komt minder vaak voor), dan ben ik vaak rond 3 uur 's middags klaar en ga ik daarna nog naar stal. Vaak longeer ik dan of heeft paardlief een vrije dag. Weinig tijd voor mezelf op zulke dagen.
Bij avonddienst ben ik 's morgens vroeg op stal (rond n uur of 9) en dan ben ik tussen de middag weer thuis. Dan kan ik even ontspannen voordat ik me klaar ga maken voor werk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:03

Wildgirl schreef:

- familie te bezoeken
- op vakantie te gaan

niet persoonlijk naar jou bedoeld maar ik lees meer van dit soort verhalen hier en ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd; je beperkt je leven gigántisch en imo is dat zooooo ontzettend zonde!

Het was niet aan mij gericht. Maar ik reageer toch. Want ik leef ook zo. Tenminste, ik doe 6 dagen in de week me paarden (waarvan 4 avonden).

Maar er is altijd ruimte voor andere dingen. 20 uur per week paarden, 50 uur werken en reizen, 18 uur per week voor eten en boodschappen, 60 uur slapen.
Er blijft nog 20 uur per week over voor andere dingen. Dat is net zo veel als dat ik besteed aan me paarden.

Persoonlijk heb ik niks met me familie of shoppen. Ik heb tijd genoeg om 1x in de week uit te slapen, boeken te lezen en me series te volgen. Meeste vrienden hebben paarden, dus die zie ik vaker dan de meeste mensen die zien (en ik heb een enorme berg kennissen).
Ik ga een riante 5 weken per jaar op vakantie, en dat moet iedereen plannen.

Misschien is het anders als je kinderen enzo hebt. Die heb ik niet. Mijn leven is niet erg beperkte, maar juist gigantisch rijk en gevarieerd.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:09

Ik heb een verzorgpaard&pony, staan bij een man thuis. In de winter doe ik 1 paard per avond (dus om en om) en in de zomer doe ik ze beide op een avond (tenzij ik les heb).

Lijstje:

Ik doe een BBL opleiding dus ga maar 1 dag in de week naar school. Deze dag ga ik ook niet naar stal, eigenaar zet ze op stal dus ze hebben rustdag

1 á 2 avonden in de week.

-Hoeveel werk je?
3 dagen, dus ik heb ook 3 dagen weekend.

Ongeveer 20 minuten heen, als ik bij mijn vriend ben 10 minuten.

3 avonden van 18.00 tot 20.30 ongeveer en dan 2 ochtenden van 09.00 tot 13.00.

Mijn andere hobby is mijn vriend onderhouden. _O-

Avondje stappen met vriendinnen of avondje iets gezelligs doen met vriendlief. Niet echt vaste tijdschema ofzo hiervoor. Ligt er aan of vriend of vriendinnen wel/niet kunnen.

Ik probeer alles over het algemeen wel te plannen en doelen te stellen.
Het is soms druk en moeilijk maar het lukt wel.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:13

Wildgirl schreef:

- familie te bezoeken
- op vakantie te gaan

Ik plan bijvoorbeeld dat soort dingen in het weekend. Ik ben zelf niets waard als ik niet genoeg slaap. Dus door de weeks naast mijn paard echt geen andere dingen. Deed ik ook al toen ik nog op school zat en niet eens een eigen paard had.
In het weekend ben ik wel lekker lang bij mijn paard te vinden maar dan is een dag nog lang. Vaak ga ik dan 's middags naar familie. Vakantie kan wel, maar dan heeft mijn paard ook vakantie.

Ik heb wel een druk leven met mijn fulltime baan én paard. Ik had uitgerekend dat ik ongeveer 20 uur per week bij paard ben maar nog genoeg tijd over heb.

Ik zeg vaak, mensen die druk zijn hebben altijd wel tijd voor iets leuks etc.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:15

-Hoeveel ga je naar school? gelukkig niet
-hoeveel studeer je thuis? gelukkig niet
-Hoeveel werk je? 36 uur per week
-Hoeveel reis tijd heb je? naar werk: 5 uur per week (1 uur per dag) naar paarden 5x 20 min = 1.5 uur.
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? mijn bijrijdpaard 4 uur in de week, eigen ook 4 uur.
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) 6 uur per week lesgeven, nichtje helpen met rijden, en 1,5 uur aan andere sport
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen?ik ga ong. wel 1 avondje weg of kijk tv op de bank dus laten we zeggen.... 14 uur?
huishouden ook 4 uur ongeveer...

bij elkaar opgeteld:
bezig; 70
slapen: 7x8= 56 uur

totaal: 126 uur

dus heb ik nog: 42 uur om te eten, poepen, douchen en al het andere ongein...
Best veel uurtjes nog... hoe komt het dan dat ik altijd zo druk ben :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:18

16 uur
20 uur
-Hoeveel werk je?
40 uur
1 uur per dag gemiddeld
10 uur (te weinig)
Wisselt maar niet meer dan 4 uur per week
Wisselt maar niet meer dan 4 uur per week

Ik werk eigenlijk teveel uren om alles goed en leuk te kunnen blijven doen, maar heb het geld hard nodig, voor school en paard, dus het is even schipperen, de spaarzame vrije tijd die ik heb, vul ik in met mijn vriend die er alles aan doet om me te helpen met bijvoorbeeld huishouden enz... Vakanties gebruik ik om tot rust te komen en te genieten van vrije tijd...

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:44

-Hoeveel ga je naar school? niet
-hoeveel studeer je thuis? niet
-Hoeveel werk je? 40 uur per week
-Hoeveel reis tijd heb je? 2 a 3 uur per dag
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? 2uur minimaal ongeveer 5 tot 7 dagen per week
-Hoeveel tijd besteed je aan andere hobby's?(sporten?) doe ik niet
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? niet :+ nja soms in het weekend maar eten koken en huishouden moet ook gedaan worden...

uit mijn werk snel eten maken, naar paard. maar stal genootjes gooien hem ook overdag al los wat mij weer een uur scheelt, savonds zet ik hem uiteraard nog wel los (meestal 1 uur als hij moet werken en 2 a 2.5 als hij vrij heeft) verder heb ik een lieve vriend die thuis soms het eea doet. en de weekenden zijn best druk haha
Laatst bijgewerkt door EliseXJoelle op 25-11-14 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:46

Ik heb een verzorgpaardje, waar ik 3 of 4x doordeweeks heen ga.
-Hoeveel ga je naar school? elke dag van 9-15u
-Hoeveel reis tijd heb je? naar school 20 min fietsen, naar stal 15min fietsen.
-Hoeveel tijd besteed je aan je paard? mijn bijrijdpaard zo'n 3u per dag en ik ben er 3/4x per week.
-Hoeveel tijd aan andere leuke dingen? 's avonds kijk ik nog series nadat ik klaar ben met leren voor de volgende dag school. aan huiswerk maken doe ik meestal niet :Y)
In het weekend ben ik er meestal ook maar het hoeft niet persé, als ik dan naar familie oid moet, sta ik gewoon wat vroeger op om naar paardje te gaan. :)

JuliaKamm

Re: Tijd indeling voor mensen met paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:12

Ik sta elke week dag 7 uur op, ga om 8:20 naar school, 15:25 uit, dan gelijk door naar paard, ben ik daar 15:35. Even rijden en verzorgen. Ben ik om 18:00 weer thuis, dan ga ik eten, 18:45 klaar, en dan aan m'n huiswerk tot ong half 9, dan nog even tv kijken en naar bed.
In het weekend slaap ik uit, ben dan de hele dag op stal, huiswerk en slapen :P
In het weekend ben ik zo 6 uur per dag op stal, dus in totaal 12 uur, doordeweeks 12,5 uur, dus bij elkaar 24,5 uur bij paard. Maar in het weekend heb ik vaak andere paarden dus ik ben zo rond de 16 uur exit met mijn eigen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:22

Dat ligt echt aan hoeveel ik moet werken haha.
Ik ga niet (meer) naar school, dus heb alleen werk, overige dingen en paard.
Mijn werk wisselt heel veel maar ik ben toch iedere dag bij mijn paard, al is het maar om even te kroelen of wat te poetsen. In het weekend ben ik meestal hele dagen op stal en maak ik lekker lange buitenritten om de gemiste tijd wat in te halen, maar hoeveel tijd ik precies eraan besteed is echt afhankelijk van het werk. Zoals vandaag werk ik van 9 tot 1, ja dan heb ik uiteraard meer tijd dan morgen, want dan werk ik van 8 tot 6.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:29

5 dagen in de week
Hoeveel het nodig is (huiswerk)
-Hoeveel werk je?
Nu niet meer, toen ik werkte een dag in de week
Een uur per dag
1 uur vaak
1.5 uur per dag
1 uur per dag
Kwetsie van combineren. De ene dag het ene wat meer aandacht geven, de andere dag het andere.