Je verstaat heel iets anders , dan wat er word gezegd .

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:31

Valkjelover schreef:
Een vriend van me zei een keer "Kom je even naar de keuken". Ik verstond: Kom je even neuken? :+

:') :))

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:35

Samen met mijn vriend een menukaart in een restaurant bekijken

(het eerste ijsje op de menukaart)
Ik: Ik wil graag een Orgie.... Er stond Ogri :')

heidy_wilco

Re: Je verstaat heel iets anders , dan wat er word gezegd .

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:38

Wel raar gelezen:

Er is een huis die "Little Birches" heet. De eerste keer dat ik er langsliep dacht ik dat er "Little Bitches" op het bordje stond. Elke keer als ik dat huis ook passeer moet ik altijd even glimlachen. Vooral de Britse man van het gastgezin waar ik nu zit vond het very amusing...

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:38

_O- Wat hilarisch dit en zoooo herkenbaar!
Ik kom nu even niet op voorbeelden, maar heb af en toe echt het idee dat ik op een andere frequentie zit of zo :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:39

Mijn vriendin vertelde een ontzettend lang verhaal aan haar moeder. Het resultaat: 'Hé, stokbrood?' :') :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:43

Iets anders lezen dan er staat ken ik ook. Bij mij een klassieker, omdat het me al 15 jaar terug overkomen is.

Jullie kennen het zinnetje onderaan de (calvé) pindakaaspot toch wel? "Smerig tot op de bodem."

Juist ja, "smeuïg tot op de bodem"

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:52

Valt me op dat heel wat bokkers foute dingen verstaan :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:05

Over verkeerd lezen gesproken..
Ik heb jarenlang gedacht dat bij alcohol reclames werd gezegd: "Geniet maar, drink met Maté" ik dacht dat die reclames dan ook altijd voor een bedrijf die Maté heet waren.
Kwam er pas laat achter dat het eigenlijk "Geniet, maar drink met mate" was :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:08

#Ymke# schreef:
Het valt mij op dat iedereen sexdingen verstaat... A dirty mind is a joy forever he _O-

Wel nee! Ik ben er al eens heilig van overtuigd geweest dat ik bij een politiecontrole mocht doorrijden omdat ik een golf had . (Wij doen een golfcontrole en u heeft er een dus u mag doorrijden). Ik snapte er bij het wegrijden niks van.. Tot ik zon halve minuut later t eindelijk in de gaten had. Gordelcontrole.. juist :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:10

toen ik nog thuis woonde vroeg mijn vader me om even broccolie te halen, ik kwam thuis met wokolie :+

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:25

Jilletje schreef:
toen ik nog thuis woonde vroeg mijn vader me om even broccolie te halen, ik kwam thuis met wokolie :+

:') _/-\o_

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:34

Jilletje schreef:

tja dat is idd ook een optie _O- _O- _O- _O- :)) :)) :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:37

Lekker offtopic maar zo heb ik m'n vader een keer voor spekjes naar de winkel gestuurd. Hij kwam terug met de snoepvariant, maar ik stond boerenkool te maken. :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:46

SpeechLess schreef:
Over verkeerd lezen gesproken..
Ik heb jarenlang gedacht dat bij alcohol reclames werd gezegd: "Geniet maar, drink met Maté" ik dacht dat die reclames dan ook altijd voor een bedrijf die Maté heet waren.
Kwam er pas laat achter dat het eigenlijk "Geniet, maar drink met mate" was :+

Ik heb ook heel lang gedaht dat 'Mate' een bedrijf of iets was dat alcohol verkocht. Achteraf ontzettend dom, maar ik kan er nog steeds om lachen. :+

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:57

M'n moeder stond in de keuken, paps vraagt vanuit de woonkamer of ze 'een asbak' mee wil nemen. Mams roept verbaasd terug wat hij met 'een washand' moet :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:02

Hahaha zo herkenbaar!

Hier eentje van mn vader waar ik nog steeds heel hard om moet lachen _O- Hij heeft een oom en tante die hij als kind bijna nooit zag, genaamd Dik en Riny. Tja... zeg dat snel achter elkaar en je krijgt... dus mn vader (als kind) toen ze binnenkwamen: "en waar is nu dikke Riny?" _O-

Knotsgekke familie hebben we en die twee zien we zo zelden dat ze zich altijd weer opnieuw voorstellen :') Dus ja, wanneer Dik zich heeft voorgesteld met de woorden "Ik ben Dik" volgt steevast de opmerking: "Nou, valt wel mee toch?" :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:29

Een vriendinnetje zei eens "Koe, kalf, kuiken" en ik verstond "Koelkastruiker". Tja. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:33

Tijdens een spoedkeizersnede met een ruggeprik, verstond ik: er zit er nog één achter. Nu komen in mijn familie meerlingen voor, dus ik schrok vreselijk, ik dacht gelijk aan een (onverwachte) tweeling:D . Maar de arts zei: het is wat we dachten :D (een loslatende placenta).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:36

heidy_wilco schreef:
Wel raar gelezen:

Er is een huis die "Little Birches" heet. De eerste keer dat ik er langsliep dacht ik dat er "Little Bitches" op het bordje stond. Elke keer als ik dat huis ook passeer moet ik altijd even glimlachen. Vooral de Britse man van het gastgezin waar ik nu zit vond het very amusing...

Hahaha little bitches _O-

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:41

Wat een leuk topic!! :)

Toen ik me jaren geleden nog niet had aangemeld bij het bel-me-niet-register werd ik eens gebeld,
Goedemorgen mevrouw, ik wilde u graag vragen naar uw paargedrag.
Mijn wát? Uw PAARgedrag!
Tot 2x aantoe verstond ik PAARgedrag ipv SPAARgedrag! hahaha

En verkeerd lezen kan ik ook hoor, toen het dorp waar ik nu woon nog ons vakantiedorp was reden we vaak langs een woningcomplex wat TEIJESHOF heet. Ik las TIETJESHOF.
Nu jaren later nog steeds... als we er langsrijden: TIETJESHOF. Wie weet als we oud zijn, en graag gelijkvloers willen wonen.. gaan we in de tietjeshof wonen. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:08

Oh dat ik heb dagelijks, echt vreselijk :=.

Net nog, kwam hier op mn werk iemand van boven zich voorstellen en hij zegt vervolgens dat mijn functie per 1 januari komt te vervallen. Keek 'm dus erg ezelig aan en vroeg "wat is de reden dan?".
Waarop ik natuurlijk terug krijg "ja, dat is makkelijker". Bleek dat-ie zei dat mijn functie onder zijn toezicht komt te vallen per 1 jan :').

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:11

Zo, klotsoksels voor een seconde Yv_?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:14

Nou m'n hart stortte wel ff neer op de grond ja :')

Ach gelukkig weten de mensen bij mij op de vloer het allemaal.. Bijnaam is ook blondie :').
Zovaak dat ik antwoord geef en dat ze mij aankijken van waar heeft ze het over? Had ik het weer verstaan, slaat het nergens op wat ik antwoord :=

Iets met denken dat je 100 dingen tegelijk kunt maar het eigenlijk niet kan en dat gewoon niet toegeven :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:26

Hoe herkenbaar allemaal :') . Ik versta ook vaak héél andere dingen dan dat men zegt, als ik het al versta, vaak hoor ik het wel maar komt het niet eens binnen. Heb er zo snel even geen voorbeelden van, helaas.
Met lezen heb ik het ook. Snel even iets lezen en dan denken WTF?!?
Deze bijvoorbeeld al:
Mizora schreef:
Zo, klotsoksels voor een seconde Yv_?

Duurde toch even voordat ik doorhad dat het om klotsende oksels ging ipv klot soksels...
Die hilarische komkommers bij de Deen vond ik ook wel erg grappig (Hollandse komkommers) en dat ze bij de Jamin al zo diep gevallen waren dat ze er gedrogeerde eieren verkochten...Ik weet niet eens meer wat het echt was, zo verbijsterd was ik :o .

Het wordt er allemaal wel een stuk grappiger op, moet ik zeggen. Zelfs een krant lezen is een feestje. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:29

Net nog.....
roept een vd werknemers hier: Ik ben de deur uit!
dat ik versta "doe je broek uit!" en hem glazig aan keek zal wel iets van wishfull thinking geweest zijn....