Help! Moeilijke maat BH

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:09

Yvankaxx schreef:
Van de hunkemoller zitten de 75e mij ook voor geen meter :n

Weet je wat ik denk dat het is? Bij Hunkemöller zijn ze meer gericht op wat sexier spul en bij winkels als Livera meer op goed en degelijk spul.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:09

Ik draag alleen nog maar echt goede BH's van lincherie (zit in Sittard-zuid limburgXD) ik vind ze echt helemaal fantastisch omdat de kwaliteit gewoon supergoed is en ze echt (bijna) alle maten hebben. daarnaast hebben ze een supergoede service.
http://www.lincherie.nl/winkels;pgid=sb ... OxHPgapp5r
schijnbaar zijn er nog meer winkels door heel Nederland

Florale

Re: Help! Moeilijke maat BH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:15

Geen idee. Maar heb zelf ook een flinke cup. Laatste keer bij liberale leek ik net Madonna met haar punt bh 's. Hunkemoller slaag ik niet. En 80 euro uitgeven vind ik ook te gek. Heb 2 modellen van bonprix die mij goed zitten. Voor nog geen 20 euro per stuk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:15

Ik koop mijne bij de livera.
75e is daar genoeg.
Ik zit nu op 75f of 70g. En zelfs die zijn er genoeg. Van chantelle. Denk dat als je op het merk zoekt je ook veel kan vinden .

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:18

blensink schreef:
Die sapphs vind ik geweldig maardenk toch dat ik iets stevigers nodig heb van achter, dan zo´n dun bandje.
Helaas zie ik op de pagina die Cowgirl gestuurt heeft hele mooie en leuke lingerie, maar ook weer met zo´n dun bandje van achteren.
Het nadeel daarvan is, is dat na een paar keer wassen dat dunne bandje naar boven gaat en dus de borsten gaan hangen. :oo
Het hoeft niet persé een mooie bh te zijn maar wel heel stevig.

Als het rugpand opkruipt, heb je de omvang te groot gekocht. Een bh moet bij het kopen goed zitten op de meest losse stand. Door dragen en wassen wordt hij iets wijder waarvoor je dan nog twee haakjes strakker kan. Bh's op de handwas scheelt trouwens aanzienlijk in de slijtage, is ook een stuk beter voor de beugels.

Qua merken kan ik je marie jo, prima donna (twist) en chantelle aanraden. Wat duurder, maar een goede BH (in de goede maat! Ik zou je toch nog eens laten opmeten) is goud waard

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:24

Ik draag ook de hunkemoller bh's in de maat 75E, type demi maya. Deze zijn niet zo laag uitgesneden. Alles blijft binnenboord. ;-)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:27

_black_rose_ schreef:
Ik draag alleen nog maar echt goede BH's van lincherie (zit in Sittard-zuid limburgXD) ik vind ze echt helemaal fantastisch omdat de kwaliteit gewoon supergoed is en ze echt (bijna) alle maten hebben. daarnaast hebben ze een supergoede service.
http://www.lincherie.nl/winkels;pgid=sb ... OxHPgapp5r
schijnbaar zijn er nog meer winkels door heel Nederland

Hey...in die winkel in sittard kom ik ook vaker :). Alleen nog nooit iets gekocht omdat ik twijfelde hoe goed ze waren. Volgende keer maar gewoon 1 proberen dus :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:35

Die hebben ze nou echt overal hoor..
H&M, primark, Hunkemöller en eigenlijk alle andere winkels die ik kan bedenken..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 23:44

Corelli bedankt voor je tip bij 75E doe ik hem als ik hem koop meteen op de strakste clip dus eigenlijk ga ik al fout met koop als ik jou goed begrijp :o .
De bh´s was ik altijd op de hand en het zou dus eigenlijk betekenen dat ik 70E nodig heb.

Ik heb één keer eerder op laten meten en ook op maat een bh laten maken hier in spanje en dat betekende dat ik voor 1 bh 120€ neer moest tellen, sinds dien haal ik mijn bh´s makkelijk en goedkoop uit nederland.
Als ik zelf ga pas ik ze ook en vaak zitten ze meteen goed.
Waarschijnlijk zijn de bh´s die ik altijd heb gehad uit nederland (laatste 10 jaar) uit het assortiment gehaald wat mijn probleem dus moeilijker maakt op het moment.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:10

Is het niet zo dat als je omtrek kleiner wordt, dat de cupmaat groter moet? Ik ben destijds van 80D naar 75E gegaan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:15

Ja de cup word dan ook kleinere.
Een omvamg kleiner nodig hebben heb je een cup groter nodig.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:25

Ik heb ook die maat.. Vind bhs vinden ook heel lastig.

Heb nu een fijne, Junky XL, van Livera. Brede bandjes, glad; strak en op de rug een brede band! Maar die verkopen ze daar niet meer :( Eens googlen of ik ze nog kan vinden.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:28

Ik zou je hierheen door willen verwijzen
http://www.cups4curves.nl/index.php?rou ... ry&path=62

Zij verkoopt echt de meest onmogelijke maten
(zo ook mijn onmogelijke maat)
En slaag er altijd <3

Online bestellen kan ook :j
Echt een aanrader qua BH's en echte nette prijzen :j

En nog even een opmeet tip van haar site geplukt :j

Advies
1. Ik weet mijn bh maat niet. Hoe bepaal ik mijn maat?
Je kan allereerst zelf nagaan of de bh maat die je nu draagt wel de goede bh maat of cupmaat is. Kom je tot het besluit dat de bh die je nu draagt de juiste maat is, dan kan je dezelfde bh maat en cupmaat bestellen.

Dit is natuurlijk geen absolute zekerheid omdat er verschillen kunnen zijn tussen de verschillende lingerie merken. Als ik geconstateerd heb dat een model anders valt qua maat, dan schrijf ik dat bij de omschrijving erbij. Inclusief advies welke maat je dan beter wel kan bestellen.

Je draagt de verkeerde bh-maat of cupmaat? Dan wordt het tijd om je opnieuw op te meten en je bh-maat te herbepalen.

Meten is het makkelijkste met een bh aan. De onderzijde neem je op direct onder de borst. Dit is je omvang. Hier haal je 5 cm vanaf en rond je vervolgens af naar beneden. Dus 87 cm onderwijdte is 80 cm omvang. Vervolgens meet je op tepel hoogte. Het verschil tussen je bovenwijdte en je onderwijdte (minus 5 cm) is je maat. Dus 106 cm - 82 cm (87-5cm)= 24 cm. Zoals je kan zien in de tabel is dit een cup F. Je hebt dus 80F.

centimeters 18-20 20-22 22-24 24-26 26-28 28-30 30-33
Cup D E F G H I J

Ik hoor je gelijk denken: Waarom moet ik 5 centimeter van de onderwijdte aftrekken? Nou deze 5 centimeter worden in de beha gecompenseerd door de haakjes en ogen. Meet maar na op je huidige beha, dit is altijd 5 centimeter.

Opmeten is natuurlijk geen 100% exacte wetenschap. Het kan verschillen van model tot model en van fabrikant tot fabrikant, maar ook van vrouw tot vrouw. Je bent daarom altijd van harte welkom om je vrijblijvend te laten opmeten/adviseren.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:45

Ik had ook 70E, had de moed opgegeven en 75 D beha's zelf kleiner gemaakt. :') Gewoon een geschikte bh kiezen, het dingetje afknippen en een stukje verderop weer vastnaaien. :P
Ook een keer zo'n bh van 100 euro (marlies dekkers geloof ik) gekocht maar achteraf gezien zat die eigenlijk ook niet echt lekker. :o

Uiteindelijk werd ik helemaal gek van de snijdende bandjes, prikkende beugels, zere nek en dramatisch shoppen zonder ooit een passende bh te vinden, en op vakantie zouden we veel gaan wandelen dus ik dacht f*ck it, ik ga wel voor een sportbh. :') Dus heb ik deze bij de hema gehaald: http://www.hema.nl/winkel?fh_location=% ... l_99000021

Geen beugels maar hij zit bij mij eigenlijk steviger dan normale bh's, bij deze paste ik vreemd genoeg in 75C, ze vallen vrij klein wb borstomvang. Ik heb hem nog steeds op het laatste dingetje (op zn langst), dus hij rekt ook niet echt snel uit ofzo. Geen mooie, maar wel mijn meest comfortabele. :o De maten zijn raar dus misschien zit er wel iets passends tussen. Normaal vind ik er nooit iets want hema heeft ook het 'slanke mensen hebben nooit grote borsten' syndroom. :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 01:46

Ik koop altijd bij www.bravissimo.com, tot nu toe de enige met mijn maat die ik kan vinden (ze gaan vanaf omtrek 60!)
Hele fijne BH's, ook van goede merken.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 04:24

After eden bh's!
Ik heb ze via de wehkamp gekocht en ze zitten echt heerlijk en voor een hele fijne prijs, sommige bh's zijn namelijk echt belachelijk duur.
ik heb trouwens een f75 dus dan hebben ze e75 ook lijkt me!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:43

blensink schreef:
Corelli bedankt voor je tip bij 75E doe ik hem als ik hem koop meteen op de strakste clip dus eigenlijk ga ik al fout met koop als ik jou goed begrijp :o .
De bh´s was ik altijd op de hand en het zou dus eigenlijk betekenen dat ik 70E nodig heb.

Ik heb één keer eerder op laten meten en ook op maat een bh laten maken hier in spanje en dat betekende dat ik voor 1 bh 120€ neer moest tellen, sinds dien haal ik mijn bh´s makkelijk en goedkoop uit nederland.
Als ik zelf ga pas ik ze ook en vaak zitten ze meteen goed.
Waarschijnlijk zijn de bh´s die ik altijd heb gehad uit nederland (laatste 10 jaar) uit het assortiment gehaald wat mijn probleem dus moeilijker maakt op het moment.

Ik vermoed dat je dan inderdaad omtrek 70 moet hebben en dan kom je op een 70F uit, want zou je 70E nemen dan is te cup te klein. Een 70F is qua cupgrootte nagenoeg hetzelfde als een 75E of een 80D etc
Snap je? :)

Kun je je in spanje nergens laten opmeten? En dan zelf online een bh bestellen van bijv de merken die ik aanraadde? Die zijn niet goedkoop, maar ook zeker geen €120. Rond de €60/70 kom je al een heel eind :j

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:30

Hunkemoller is drama (75E).
Ik ga liever naar de livera, bijenkorf of de kleine boutiques.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:41

Ik ging vroeger (75G) altijd naar een speciaalzaak als Bonnie B. Daarvoor altijd hunkemoller, livera zat mij echt niet goed :n

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:42

Ik haalde ze eerst ook bij hunkemöller. Maar nu ik 70e moet hebben kon ik daar niks meer vinden. Alle bhs gepast maar het was verschrikkelijk.
Naar de livera gegaan en hoppa de eerste 2 bhs waren direct perfect.

Lang leve de livera *\o/*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:04

sharon488 schreef:
Ik haalde ze eerst ook bij hunkemöller. Maar nu ik 70e moet hebben kon ik daar niks meer vinden. Alle bhs gepast maar het was verschrikkelijk.

Welk(e) merk(en) heb je gekocht?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:42

Corelli schreef:
sharon488 schreef:

Welk(e) merk(en) heb je gekocht?

Er staat bij beide livera lingerie op het plaatje

Deze 2 zijn het.

http://www.livera.nl/bhs-beugel-bh/voor ... s=32&pnr=6

http://www.livera.nl/bhs-voorgevormde-b ... our&pnr=11

de eerste is ook echt perfect voor onder je strakke topjes. Hele fijne bh!
Laatst bijgewerkt door Doutz16 op 21-11-14 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:44

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:50

Euyyy 65A ook geen succes als je niet voor een tiener BH wilt gaan :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:07

Deijs schreef:
Euyyy 65A ook geen succes als je niet voor een tiener BH wilt gaan :')

http://www.bravissimo.com! En misschien wil je winkel wel speciaal voor jou eentje bestellen. Freya heeft BH's vanaf 60.