grote knopen in haar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:28

MarlindeRooz schreef:
Ik heb erg dik haar, lang en flinke slag / krullen.
Ik moet echt een borstel met langere tanden hebbenn, of er 10 minuten voor uit trekken. :')

:')

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:29

TanjaxBas schreef:
Ik heb ook dik haar, het is alleen heel stijl.

Mijn haar is dik en redelijk golvend.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:30

Wat ik bedoel met pluizig? Eh ja :')
Springerig, droog, ruw, niet glanzend, statisch, enz.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:30

hannah41 schreef:
Wat ik bedoel met pluizig? Eh ja :')
Springerig, droog, ruw, niet glanzend, statisch, enz.

Dan is het dus pluizig. :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:35

Mm, misschien kun je proberen minder te wassen, op de dagen dat je niet wast gewoon uitspoelen met water. Conditioner gebruiken als je dat nog niet deed. Niet te vaak kammen. Slapen met vlechten in. :)

Edit: Typo
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 19-11-14 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:36

hannah41 schreef:
Mm, misschien kun je minder wassen proberen op de dagen dat je niet wast gewoon uitspoelen met water. Conditioner gebruiken als je dat nog niet deed. Niet te vaak kammen. Slapen met vlechten in. :)

Ok bedankt!

Kahawa

Re: grote knopen in haar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:39

Af en toe een haarmasker in helpt bij mij. Of idd gewoon olie.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:40

Ook nog 'n aanrader voor als je veel klitten hebt, een tangle teezer :) Zo'n soort borstel had ik moeten hebben toen ik klein was.. -O-

http://louvintage.weebly.com/uploads/2/ ... 8_orig.png

Ik heb er 1 en hij is zo fijn! Merk er echt niks meer van als ik klitten heb, kam er zo doorheen en doet echt geen pijn! Kan ook met die borstel probleemloos door nat haar kammen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:40

Ik Heb heel dik, golvend haar tot aan m'n billen & ik slaap altijd met vlecht in. Savonds haar borstelen & vlecht in. Ochtend erna elastiekje er uit en eerst puntjes borstelen, zo steeds een stukje naar boven tot dat je helemaal boven bent. Dit is voor mij de oplossing :)
Met los haar kan ik nu echt niet meer slapen, dan zit het helemaal om m'n hoofd heen gedraaid enzo :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:41

Wat is het verschil tussen zo'n tangle teezer en een gewone borstel (met harde pinnen)?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:45

Heel erg bedankt! Vanavond proberen we de vlecht. :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:47

Just_Sannee schreef:
Wat is het verschil tussen zo'n tangle teezer en een gewone borstel (met harde pinnen)?

Een gewone borstel heeft lange, harde pinnetjes. Wat je dus krijgt is dat je je klitten mee naar "beneden" trekt tot het knopen zijn. Een tangle teezer is van plastic, heeft verschillende pinnetjes (korte en lange) waardoor die mee kunnen bewegen met je haar en knoopjes niet naar beneden trekt. Met een tangle teezer trek je dus ook lang niet zoveel haren uit je hoofd als met een gewone borstel :)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:48

Eventueel een staart in doen of een vlecht als je gaat slapen of sporten oid. En vooral je dode haarpunten bij houden.

Bij het borstelen gewoon een goede anti-klit insprayen en je haar borstelen zoals je bij een paard zijn staart doet (van onder naar boven, en bovenaan vasthouden), zodat het niet heel veel pijn doet, en je niet alle klitten naar beneden trekt. En daarna een haarserum of haarolie in doen of haarbalsem. Je moet wel bij haarserum of haarolie alleen de punten insmeren, anders wordt je haar heel erg vet.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:51

Zo'n tangle teezer helpt bij mij voor geen meter.
Ik heb krullend, middellang haar en ik borstel het 's ochtends en 's avonds, verder slaap ik nooit met staart etc., het elastiekje moet ik er dan 's ochtends uit knippen. :')
Soms ben ik best lang bezig met m'n haar borstelen, maar dan is het wel helemaal ontklit. Dus: gewoon borstelen en eventueel een anti-klit spray gebruiken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:51

Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest? :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:52

Hmm.. denk dat het voor mij niets uitmaakt welke borstel ik dan heb. Als ik klitten heb, borstel ik ze altijd van onder naar boven uit. Begin nooit helemaal boven aan, als ik dat doe, ben ik verdoemd denk ik :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:55

Paardjuuh01 schreef:
Zo'n tangle teezer helpt bij mij voor geen meter.
Ik heb krullend, middellang haar en ik borstel het 's ochtends en 's avonds, verder slaap ik nooit met staart etc., het elastiekje moet ik er dan 's ochtends uit knippen. :')
Soms ben ik best lang bezig met m'n haar borstelen, maar dan is het wel helemaal ontklit. Dus: gewoon borstelen en eventueel een anti-klit spray gebruiken.

Er ging een wereld voor mij open toen ik een tangle teezer kocht. Nooit meer pinnetjes uit borstels uit de borstel en in je haar, nooit meer knopen uit je haar knippen, nooit meer huilen als 't zo'n zeer deed om je haar te kammen :') Geen bosjes haren uit je hoofd trekken. Had zo'n ding jaren geleden al moeten hebben.

Ik heb stijl haar, wat heel erg pluist. Maakt niet uit wat ik er in smeer, hoe erg het in de knoop zit, een tangle teezer werkt bij mij al-tijd. Een beetje droog shampoo erop doen helpt bij mij ook erg goed als m'n haar heel erg klit.
Laatst bijgewerkt door Leverage op 19-11-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:55

Leverage schreef:
Ook nog 'n aanrader voor als je veel klitten hebt, een tangle teezer :) Zo'n soort borstel had ik moeten hebben toen ik klein was.. -O-

Ik heb er 1 en hij is zo fijn! Merk er echt niks meer van als ik klitten heb, kam er zo doorheen en doet echt geen pijn! Kan ook met die borstel probleemloos door nat haar kammen.

Waar heb je die vandaan gehaald dan? :o

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:57

StillAngel schreef:
Leverage schreef:

Waar heb je die vandaan gehaald dan? :o

Ik heb de mijne gekocht in een winkel in Eindhoven, maar ze verkopen ze ook bij de Douglas (webshop sowieso, winkel weet ik niet) en wat andere webshops. Prijs ligt tussen de 10 en 15 euro :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:02

Ik heb veel en dik haar tot over mijn billen. 's Avonds slaap ik meestal met een vlecht. Al heb ik er eigenlijk niet zoveel last meer van.

Als ik mijn haar heb gewassen, moet ik het nat in een vlecht doen. Dan kan het in die vlecht opdrogen. Als ik dat niet doe, houd ik daar last van totdat ik mijn haren weer natmaak en in een vlecht doe. Ja klinkt heel logisch he :+

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:02

MarlindeRooz schreef:
Die borstels werken bij mij juist niet, ligt echt aan je haar. :j

Voor mij ook niet, vind het echt een takke ding maar mijn zus vind en geweldig!
Bij mij gaat er geen klit uit, ik aai mijn haar er alleen maar mee :')

Ik heb erg lang haar ( bijna tot op mijn kont) wat ook snel klit en na het wassen smeer ik er olie in van Syloss (?) dat is echt top spul! 1 ( in mijn geval 2 door de lengte :) ) pompje door je haar verspreiden en he kan je borstel er zo doorheen halen. Ik draag mijn haar s'nachts in een losse vlecht en twist. Als het nodig is spray ik er nog Antillianen spay in smorgens :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:15

Een Betty Brush antiklitborstel kopen en die gebruiken! Die werken echt zooo goddelijk fijn <3 ik heb ook dik, veel en knopend haar, maar met deze borstel gaat borstelen echt zoooveel makkelijker :D Echt ode aan dat ding, wil echt niet meer een andere borstel <3

Afbeelding
Echt de beste borstel ever! :D

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 22:18

Eileen_ schreef:
Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest? :D

Euhm oei nu vraag je me wat. :o
Maar zoiezo tijd om terug te gaan.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:26