En zelfs mensen die het dan juist leuk vinden om te werken haha. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En zelfs mensen die het dan juist leuk vinden om te werken haha.

ik vind het eigenlijk helemaal niet erg, je kan altijd gewoon bij je ouders eten op kerstavond en je schoonouders op de kerstdag dat je niet werkt? En vaak is het ontzettend gezellig met collegas en is het juist in de horeca leuk Om met dat soort dagen Te werken lijkt me

De kerst is overigens altijd wel het meest gezellig werken

maaar, het is hartstikke leuk. Bij mijn werk hebben we de hele dag kerstliedjes aangehad op de radio, en we hadden allemaal onze kersttruien aan en kerst mutsen op, we hebben keihard vals meegezongen, en iedereen had voor lunch wat lekkers meegenomen (koekjes, kerstpudding, chocolaatjes etc.) dus dat was hartstikke gaaf
. Het is natuurlijk stom als je gewoon bent om op die dagen bij je familie te zijn, maar het is niet anders. En vaak zijn die dagen ook extra gezellig op het werk. Een vriendin van mij werkt in de zorg. Zij moeten ook elk jaar de feestdagen onder elkaar verdelen. Een van haar collega's maakt er een sport van om iedere keer te proberen er onder uit te muizen. Dat wordt ook niet in dank afgenomen. Iedereen zou namelijk ook liefst niet werken. Als je er dan eentje bij hebt die denkt meer recht te hebben dan de andere op haar 'familiedagen', dan krijg je botsingen
.

en inderdaad wat iedereen zegt, het hoort erbij.
Diaana schreef:Van kerstavond, eerste en tweede kerstdag en nieuwjaarsdag zijn wij ook verplicht om twee dagen te werken, hierbij krijgen wij geen 150% betaald maar gewoon 100%. Vind dit best nog een leuke tegemoetkoming van je baas, ik werk ook in de horecaen inderdaad wat iedereen zegt, het hoort erbij.
Je werkt meestal als anderen mensen vrij zijn, dus ook met de feestdagen
En het voordeel bij ons is dat met feestdagen de dagdienst vrij is, zodat het rustiger dan normaal is ... mits de fabriek meewerkt en geen storingen/problemen geeft.

Brainless schreef:Diaana schreef:Van kerstavond, eerste en tweede kerstdag en nieuwjaarsdag zijn wij ook verplicht om twee dagen te werken, hierbij krijgen wij geen 150% betaald maar gewoon 100%. Vind dit best nog een leuke tegemoetkoming van je baas, ik werk ook in de horecaen inderdaad wat iedereen zegt, het hoort erbij.
Je werkt meestal als anderen mensen vrij zijn, dus ook met de feestdagen
Was je in dienst voor 1 april 2014?
Dan geldt voor jou nog de CAO en heb je recht op 150% of 100% betaald en een extra vrije dag.