BaileyMix schreef:Oh oh, ik ben zo'n vervelend donateurwervertje, zowel op straat als aan de deurEven voor de duidelijkheid, wij doen het ook niet omdat we het zo leuk vinden om 's avonds mensen lastig te vallen hoor. Mensen die de deur in je gezicht dichtgooien, boos worden of je uit gaan schelden... Dat is echt niet leuk.
Daarentegen is een "Nee dank je" ook genoeg en dan ben ik weg ook. En tja, het levert de goede doelen toch flink wat op dus ze zullen er altijd mee door blijven gaan.
Het is overigens geen vrijwilligerswerk, alleen de echte collectanten. De 'lid worden' acties zijn niet vrijwillig.
Het is natuurlijk niet netjes als mensen de deur in je gezicht dicht smijten, maar als diegene al een keer 'Nee, bedankt' heeft gezegd en je gaat doodleuk verder of je probeerd iemand zelfs een schuldgevoel aan te praten dan is het wel wat je kan verwachten en heb je het er imo ook zelf naar gemaakt.
Even voor de duidelijkheid, wij doen het ook niet omdat we het zo leuk vinden om 's avonds mensen lastig te vallen hoor. Mensen die de deur in je gezicht dichtgooien, boos worden of je uit gaan schelden... Dat is echt niet leuk.
).
Jakkes! alsof clowns nog niet eng genoeg zijn. 
(super lief beest maar ze kan behoorlijk blaffen
) en of mensen me wel of geen geld geven, ik heb iig een lekker rondje gewandeld en een frisse neus
Komen met redenen die gewoon niet waar zijn om lid te worden enzo. Op straat loop ik altijd door en zeg dat ik niet wil, dat werkt altijd goed. Aan de deur kom ik ook moeilijk van ze af, onbeleefdheid zit niet in mn aard en de deur zomaar dichtdoen ook niet. Hoewel ik, als ik sommige dingen hier zo lees, ook denk; pleur gewoon de deur dicht
Ik vind dat echt wel heel erg! Ik kan sowieso heel slecht tegen dat soort verkooptechnieken, waarbij ze je een schuldgevoel aanpraten en doen alsof alles aan jou alleen ligt of iemand leeft/sterft. Helaas is dat momenteel, voor mijn idee, de enige methode van adverteren die veel goede doelen tegenwoordig gebruiken. Erg jammer.