Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:04

Waar halen jullie je spulletjes voor de uitzet en wat hebben jullie al?

Hier is de keuken zowat compleet en handdoeken/washandjes/gastendoekjes zijn ook al binnen en nog meer klein spul..
Kijk vooral naar aanbiedingen bij de Blokker.
Pannenset gekocht via marktplaats (marktplaats aanbieding)
Sommige dingen van de Action.
Bestek wel bij de Sola gehaald..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:04

Ik denk ook dat eisen stellen goed is. Anders zit je zo in een huis waar je je niet thuis voelt omdat je graag zo snel een huisje wilde.

Mijn eis is een tuin(tje). Vriendin kan t niet zo boeien maar ik verhuis haar kant al op haha.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:05

Ik ga toevallig dit weekend verhuizen! We hadden eigenlijk nog geen plannen om op korte termijn samen te gaan wonen (we studeren allebei nog), maar vrienden van ons gingen hun appartement verhuren wat voor ons echt op een toplocatie ligt. We wisten het dit voorjaar al en zijn toen ook spullen gaan hamsteren. We hebben gelukkig veel spullen (tweedehands) kunnen krijgen van familie en vrienden, dus dat is heel fijn om mee te beginnen!

Qua smaak zitten we aardig op 1 lijn gelukkig dus dat is fijn :)

Oja, net nog een wasdroogcombinatie besteld :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:05

Wasdroogcombi?? :D Klinkt interessant!
Prijzig?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:07

Wij willen ook erg graag samenwonen. Maar helaas nog niet genoeg punten voor en sociale huurwoning :( nog even geduld hebben dus! hopelijk dat wij volgens jaar genoeg punten hebben. Uitzet heb ik eigenlijk allemaal al doordat ik zelf al op kamers woon. Hoeft alleen maar een nieuw bed te kopen zodat mijn bedbank als bank kan gaan functioneren haha

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:09

Prijzig jammer genoeg wel.. Maar in dit appartement hebben we geen plek voor een losse wasmachine en droger. Volgens de meneer van de winkel is het beide los kopen vaak beter, maarja, dat ging niet lukken ;) Enige nadeel is dat er 8 kilo in gewassen kan worden, maar maar 4 kilo drogen. Je moet dus of weinig was erin doen, of tussentijds wat eruit halen. Maar dat is met een losse droger ook natuurlijk, haha.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:10

Wij! :D Een heel leuk twee onder een kapje gekocht.. en nu lekker aan het klussen :) We hebben al groot deel uitzet.. en vandaag is de nieuwe keuken gebracht :D :D

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:10

Jaaaaa, ik meld me ! Mijn vriend en ik gaan volgend jaar eindelijk samenwonen. Ook hier kriebelt het enorm. We wilden wachten tot ik ook afgestudeerd was en dat is in 2015 eindelijk het geval. Mijn schoonouders hebben wat vastgoed en wij gaan in één van hun appartementen wonen. We komen beiden ook van het ouderlijk huis, dus wordt nog een flinke kost om alles in te richten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:11

Ik heb al jaren gewoon een droogrek, die dus regelmatig midden in woonkamer staat, stoor me er niet aan, dadelijk ook geen droger maar dus wel meer was met drie personen. Zou wel op mij neer komen want me vriend werkt hele dagen en ik zit thuis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:11

Ik woon inderdaad top straks nog beter ;)

Nee ik heb enkel spullen vriend woord nog met zn moeder en die taste verhuizen en neemt dr spullen mee maar wij willen wel wat andere dingen zodat we echt samen dingen hebben.
De vlier zijn we al uit dat word pvc laminaat kleur weten we nog niet maar nu liggen er witte tegels met vloerverwarming in en met 4 honden en een boerenbedrijf is wit niet handig

Leuk al die mensen die samen een nestje gaan maken :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:14

Emm, dan kies ik zelf liever voor allebei los. Maar ik begrijp dat jij ivm ruimtegebrek kiest voor een combi. Zit een groot verschil in capaciteit zeg!!

Ik ben trouwens ook meer van het uithangen van de was op een rek, maar dingen zoals handdoeken stop ik graag in een droger.

Soeraya, leuk zeg!! Ik wil ooooooook :):) Alleen al die grote uitgaven..... Zoals een keuken, is dan weer jammer he..

Natha, ik ben ook nog student maar ik kan echt niet wachten tot ik ben afgestuurd.. Over 2,5 jaar is dat pas :+ Handig dat je ouders al een appartement voor jullie hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:18

Ja ik meld ook! Wij gaan ook samenwonen. Afgelopen dinsdag tijdelijk koopcontract getekend *\o/*

En nu het leukste, inrichting verzamelen woehoe.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:19

Ik heb al jaren een droger en moet zeggen bij ons is even was uithangen ook niet handig varken bedrijf naast de deur zand stof paarden noem maar op :=
in huis hang ik nog wel eens wat uit zoals fijne spullen de rest gaat in de droger

Heb je al ideeën kwa inrichting wianca

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:23

Nancy we hebben beiden geen vast contract helaas. Denk dat het daarme dan toch lasting wordt? We willen sowieso een keer ergens gaan praten, je weet het nooit!

Wat leuk al die mensen die erbij komen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:24

Een beetje. We willen een neutrale keuken, waarschijnlijk gebroken wit.

En de meubels willen wij van steigerhout, vrijdag gaat mijn vriend een grijze bank ophalen bij een of andere winkel in Groningen. En we hebben ook al een steigerhouten bed.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:25

Inrichting is hier tot aan t kleinste detail al helemaal bedacht (maar dan hebben we voor de vloer weer geen idee :') )

Heel deel heb ik al aan meubels en deel wordt bijgekocht.
Vriendinlief heeft alles achtergelaten bij d'r lieftallige ex.
Gelukkig wel paar weken geleden d'r wasmachine daar opgehaald.

Wasdrogercombi lijkt mij ook niet ideaal. Dan maar geen droger.
Wij willen sowieso graag minimaal twee slaapkamers dus kan de was mooi droger op de tweede slaapkamer

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:26

Dat vind ik ook mooi inderdaad wij hebben nu zooveel wit wat landelijke stijl, de keuken zit in ons huis al is nog geen 7 jaar oud dus die blijft erin :)

Ben benieuwd naar de stijlen die mensen willen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:28

Heb pas hele collage gemaakt met wat we willen haha. Zal straks op m'n telefoon hem even uploaden

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:29

Ja, ik en mijn vriend! :D We hebben samen een appartement(je) gekocht. Eigenlijk woonden we al samen vanaf dit jaar maar vanaf volgend jaar april zitten we lekker onze eigen appartement en daar verheug ik mij wel op. :D De keuken hebben we inmiddels ook besteld. Aan het huis hoeft verder niet veel te gebeuren omdat het nieuwbouw is. Helaas zal het huis opgeleverd worden als ik druk bezig ben met afstuderen. Klussen aan het huis zit er dan niet echt in... -O-

We hebben al wel wat uitzet, maar nog niet alles. Ook wij schaffen een wasdroog combinatie aan i.v.m. de ruimte.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:38

Seven, ja bij zoiets zou ik ook niet voor een droogrek kiezen hoor :') :P Kun je meteen alles weer opnieuw wassen.

Anne, das handig! Wil ik ook wel doen.. Alleen we hebben geen idee hoe het huis eruit ziet, welke maat en dat soort zaken.. Dus nu nog niet zo handig om te doen..

Hebben wel al heeeeel mooie meubels gevonden die we zouden willen hebben, maar ja.. Past het wel?? :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:42

Dan nog kun je de stijl redelijk bepalen toch?

De kast die wij hebben uitgezocht is van Ikea. Zo'n besta kast. Die kun je zo groot en zo klein maken als je wil.
Bij de huisjes die vrij komen bij de woningbouw staat elke week een hele goede plattegrond met goede maten dus we 'richten' ze elke keer al beetje in.
Niet in elk huis kan alles wat we bedacht hebben nee. Maar in elk huis kan wel iets van wat we bedacht hadden. En we zitten gelukkig redelijk op één lijn dus hebben vrij snel weer een nieuw huis ingericht :')

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:46

Wij hebben juist ons eerste huisje gekocht! Normaal gezien hebben we eind dit jaar de sleutel, lening is juist rond!

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?

Ik vind het alleszins best spannend allemaal. We hebben ook nog niets maar mogelijk willen de vorige eigenaars een deel van het meubilair laten staan!

Verder gaan we wat verbouwen en dan hopelijk in de zomer verhuizen! En... Paardjes gaan mee!!! :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:48

Jaaa, ik, hopelijk in september 2015! :D Ligt eraan of ik overgeplaatst kan worden naar een andere locatie (werk), maar ik heb goede hoop. We gaan dan huren, gewoon een flat/appartement en waarschijnlijk ook gewoon gemeubileerd haha.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:49

:wave:

Ook ik ga binnenkort samen wonen. :D Hebben alles rond wat betreft ons koophuis en krijgen in het midden van december de sleutel.
Wij komen allebei van ons ouderlijk huis en gaan dus voor het eerst op ons zelf/samen. Qua meubels hebben we nog niet erg veel, maar we zijn soms in meubelwinkels aan het kijken etc.
Zijn familie maakt onze salon tafel, eettafel en tvmeubel dus dat hoeven we niet uit te kiezen in de winkel.

We willen de inrichting een beetje landelijk/gezellig/knus hebben, maar moeten eerst de vloer uitzoeken wat echt een zoektocht is... Vind een vloer uitzoeken heel lastig qua kleur..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:51

Ik woon eigenlijk al samen, maar ik woon meer bij mijn vriend in. Er staan hier geen spullen van mij behalve mijn kleren, schoolboeken en laptop. Interieur is allemaal van hem.

Maar, komende april mogen we verhuizen naar een nieuwbouwwoning die nu nog in de bouw is, dus hopelijk mag ik mij ook aansluiten hier?