Wat doe jij als...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als de docent jou (terecht) kleinerend aanspreekt op je gedrag?

a: je denkt; 'Oeps, ze heeft gelijk, wat stom, maar weer snel aan schoolwerk.' en zegt niks en gaat netjes aan je schoolwerk.
45 (16%)
b: je zegt; 'Sodemieter op, ik bepaal zelf wel wat ik doe!' en je gaat verder waar je mee bezig was.
2 (0%)
c: je wordt boos en denkt; 'wat een stom mens, echt belachelijk zoals ik aangesproken wordt,' maar het blijft bij denken en doet wat er van je gevraagd wordt.
119 (43%)
d: je wordt boos en gaat erover met de docent in discussie, waardoor de kans bestaat dat je uit de klas wordt gezet.
33 (12%)
e: je spreekt de docent op een rustige manier aan dat je het niet fijn vind dat je op deze manier wordt aangesproken.
66 (24%)
f: anders, namelijk...
8 (2%)

Totaal aantal stemmen: 273

eclair98

Re: Wat doe jij als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:07

D, ik laat mij niet kleineren in de klas, ik heb goede cijfers en heb bijna alijd mijn huiswerk af en als ik dan eventjes zit te internetten (oke, ik weet dat het niet mag en je mag me er dan op een normale manier op aanspreken), hoef je me echt niet te kleineren, ik zit in 5 havo en moet me dan volwassen opstellen, behandel mij dan ook zo :P

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:08

Ik heb ook D gekozen; ik zou het wel laten merken dat ik het echt niet vind kunnen (wel op een nette manier) en eventueel een discussie aangaan, maar echt boos worden is een groot woord. :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:10

D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:11

C gekozen

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:20

Edit: verkeerde letter gekozen :+

E.

Ik zeg het rustig als ik iets niet prettig vind op school. Ik ga de discussie wel netjes aan, als ik me dan eventueel moet melden heb ik in ieder geval als weerwoord dat ik rustig en vriendelijk ben gebleven, in tegenstelling tot de leraar :+

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:24

D.

Een docent(e) hoort ongeacht wat de situatie is netjes te blijven. Ik zeg er ook wat van als een leraar iets doet wat hij of zij niet kan maken, dit doe ik wel altijd zonder mijn stem te verheffen of scheldwoorden te gebruiken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:26

Ik zou waarschijnlijk zo erg in de stress raken dat ik alleen met grote ogen naar de docent krijg en stilzwijgend doe wat me gevraagd word. Waarschijnlijk zouden na een paar minuten pas de boze gedachtes komen, c dus, denk ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:21

eclair98 schreef:
D, ik laat mij niet kleineren in de klas, ik heb goede cijfers en heb bijna alijd mijn huiswerk af en als ik dan eventjes zit te internetten (oke, ik weet dat het niet mag en je mag me er dan op een normale manier op aanspreken), hoef je me echt niet te kleineren, ik zit in 5 havo en moet me dan volwassen opstellen, behandel mij dan ook zo :P

Maar het is toch niet normaal dat je zit te internetten in de klas? Dan zou je ook gerust t.v. kunnen gaan kijken. Is niets volwassens aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:29

Pfoe, het maakt mij niet uit wie het zegt. Maar zodra een volwassene tegen mij uitvalt heb ik toch behoorlijk wat schrik hoor. :') Ondertussen denk ik wel allemaal dingen die ik zou willen zeggen, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Altijd maar 'ja' en 'amen'. :Y) Ik ben eigenlijk nooit écht in een discussie geweest met een leraar of met een andere volwassene.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:37

Je stelt mij nu wel een vraag. Meestal doe ik netjes wat mij gevraagd wordt. Als het kleinerend is, zal ik absoluut mezelf afvragen waarvoor het kleineren nodig was maar ik ga wel netjes terug aan mijn schoolwerk.
Een enkele keer heb ik geweigerd te doen wat mij gevraagd werd omdat dit onterecht was. Heb hiervoor gekozen om de klas uit te gaan. Onterechte behandeling zou ik namelijk niet op prijs stellen. Achteraf heb ik hier wel excuses over ontvangen, dat was wel netjes.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:58

Ik heb anders gekozen.
Ik zou een vrolijke glimlach opzetten en er voor de rest niks bij denken. Ik zou jongedame niet denigrerend opvatten en zo wel zou het me niet boeien.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:02

C

DjobliLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:40

C

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:43

Ik heb C gekozen, zoiets is mij geen discussie waard.
Maar ik zit op het HBO, ben oud en wijs genoeg om te bepalen wat ik doe zolang ik daar niemand mee hinder.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:10

Kinke schreef:
eclair98 schreef:

Maar het is toch niet normaal dat je zit te internetten in de klas? Dan zou je ook gerust t.v. kunnen gaan kijken. Is niets volwassens aan.

Ik vind het ook niet helemaal het goede voorbeeld, ik doe dit namelijk niet (in tegen stelling tot andere klasgenoten) :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:20

Niks, zal m'n docenten aan hun reet roesten wat ik uitvreet tijdens de les :+

Wij hebben per dag van 08:30 tot 16:40 1 docent, 's ochtends hebben we klassikale bespreking en de rest van de dag is je eigen verantwoordelijkheid.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:23

ik ga voor E.

gewoon naderhand samen uitpraten is de beste oplossing :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:26

Ik heb f gekozen.
Waarschijnlijk zou ik fijntjes "Maar natuurlijk meneer" zeggen met een poeslieve glimlach en daarna netjes mn werk afmaken. Met een mooie tekening ernaast van een trol met een kitten.

Sommige docenten kunnen daar hard om lachen, sommige docenten willen je daarna spreken.
Dan ben ik ook weer niet de beroerdste om toe te geven dat ik fout zat en dat het mij dwarszat en het niet mijn bedoeling was zijn of haar gezag te ondermijnen.
Gelukkig kennen de meeste docenten mij zo en weten ze dat ik mij voor 100% inzet.
Daarom pakken ze mij er waarschijnlijk ook uit als er meerdere leerlingen niet opletten.

Het is ook nooit mijn bedoeling om een docent te stangen.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:30

c.

Docent staat aan de ene kant in zijn recht. Desalniettemin wil ik met respect benaderd worden want dit roept gewoon als reflex weerstand bij je op. Dat is nergens voor nodig.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:37

Ik vind het wel typisch dat veel mensen reageren met "ik wil met respect behandeld worden", maar als je iets doet wat niet "mag" in de les, is dat toch ook juist erg respectloos tegenover de docent? Ervan uitgaande dat deze nog zijn best doet jou wat te leren... (ik heb op de kunstacademie nl. wel anders meegemaakt :') maar dat terzijde)
Voor wat hoort wat, is dan ook mijn mening, en terugdenkend aan hoe ik zou hebben gereageerd (en waarschijnlijk nog zou doen als ik ooit nog naar school zou gaan) heb ik voor A gekozen.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:51

Ik ben best een pittige dame maar ik zou in deze voor A gaan. Ik zit fout de docent heeft alle recht om me daarop aan te spreken. Maar de keuzes van anderen verbazen me dan weer niks en geven imo voor een keer prachtig de mentaliteit van de maatschappij weer. :)

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:53

Warboel schreef:
Niks, zal m'n docenten aan hun reet roesten wat ik uitvreet tijdens de les :+

Precies :')
Het is je eigen verantwoordelijkheid, zolang jij je opdrachten en projecten maar inlevert. Ik kan de hele dag mijn neus leeg eten en dan krijg ik een opmerking van gaat wel goed hé, is Niet hun probleem _O-

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:57

ik zou een rode kop krijgen en snel doen wat er word gevraagd. ik zou van binnen niet echt boos zijn, maar mij wl verbazen over de toon die gezet word.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:06

Overigens spreekt 1 van mijn docenten ons altijd met U aan, dus die zal ons noóit kleineren.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:09

Ik heb ook a gekozen... Ben eigenlijk wel heel braaf in de klas :)