Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:27

Vorig jaar heel druk, maar veel verwende jengelende kinderen. :o Dit jaar doe ik er niet aan mee, bel gaat gewoon uit :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:27

AmyII schreef:
Hier in de buurt is het wel gebruikelijk om met lampjes of kaarsjes aan te geven of je meedoet of niet. Ik doe altijd mee :D

Ja doen wij hier ook.

Bij ons is het in de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:29

evelien11 schreef:
Ik denk tussen de 5 en 15... Heb in ieder geval snoepgoed gekocht dat ik zelf ook lekker vind! :-) en ben ook alvast begonnen met voorproeven :-)

Goedgekeurd?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:49

AmyII schreef:
Sint Maarten is vet leuk! Alleen in mijn huidige woonplaats wordt het niet zo leuk gevierd als 'thuis'.
Hier in de buurt is het wel gebruikelijk om met lampjes of kaarsjes aan te geven of je meedoet of niet. Ik doe altijd mee :D

Kijk dat is handig!

AmyII

Re: Sint maarten , verwachten jullie of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:50

Ja hier is het ook altijd 's avonds, dus al die kleine lichtjes en kaarsjes maken het wel extra gezellig in de straat.
Hier komen eigenlijk alleen de hele kleine kinderen, de oudere kinderen zijn al gauw te 'stoer' om er aan mee te doen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:53

Ik verwachten er 2, en misschien de oudere zus nog.
Wonen buiten het dorp, dus alleen de buurkinderen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:55

Hier word het ook gevierd. Mijn broertjes gaan nog lopen en ik ga met mn beste vriendin waar ik altijd sint maarten mee heb gelopen een meidenavondje doen en genieten van allemaal zingende kindjes :)
Ik weet niet precies hoeveel er ongeveer komen naar in de buurt wonen toch aardig wat kinderen :D

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:56

Vorig jaar had ik meer dan 100 kinderen aan de deur. Op ons pad had ik allemaal glazen potten met waxinelichtjes aan staan en dat heeft een leuk effect. Hopelijk komen dit jaar weer ruim 100 kinderen. Ik geniet hier gewoon van ;-)

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:57

Vorig jaar hebben we rond de 200!!!! Kinderen aan de deur gehad, heb nu voor ong 240 kinderen snoep in huis. Maar wij maken er ook echt een feest van alles is versierd en overal lichtjes en een vuurkorf, het is dus erg gezellig.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:59

Voordat ik verhuisde, hadden wij zo'n 300 kinderen aan de deur. We zijn alleen de nieuwe bewoner vergeten te vertellen dat er zoveel komen...! Nu woon ik gelukkig te ver van het dorp af voor Sint Maarten en ik ben ook nog eens niet thuis voor de buurkinderen. Zo klaar.
Hoeft van mij ook allemaal niet! :P

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:00

Ik zorg dat ik niet thuis ben met deze onzin of ik doe alsof ik niet thuis ben :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:45

In ons dorp wordt er nooit iets aan gedaan maar we gaan wel met het paard dat ik bijrijd naar een ander dorp om deel te nemen aan Sint Maarten! :) ben benieuwd!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:52

Ik verwacht mijn oppasjongetje en mijn buurjongetje. Dan nog een paar reserve houden en dan komt het wel goed :) De grotere kinderen gaan eigenlijk allemaal het centrum in, bij de winkels gaven ze altijd veel leukere dingen. Weet wel dat de oliebollenkraam op het laatst dicht ging met sint maarten.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:53

Oja morgen is het weer.

Ik verwacht de oppaskinderen van me moeder aan de deur en kinderen van de nieuwe wijk in de buurt. We hebben een pot staan en we zien wel wie er langs komt :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:00

Bij ons in het dorp werd het nooit gevierd. Ik kende het alleen van de verhalen van klasgenootjes uit de brugklas!

In de wijk waar we nu wonen wordt het wel gevierd. Een week van tevoren krijg je een briefje in de bus en als je mee wilt doen moet je dat op je raam hangen. Voorgaande jaren waren we of te laat thuis, of het briefje niet gehad/per ongeluk weggegooid. Dit jaar ga ik het dus voor het eerst volledig meemaken en geen idee hoe druk het wordt...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:01

Ik verwacht er niet veel, de buurt vergrijst hier haha. Enkele jaren geleden hadden we zeker rond de 40 kinderen, afgelopen jaar maar 4..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:27

Mijn dochter van 12 is nog niet te stoer voor wat extra snoep! :D
En ze vindt het supergezellig met een groepje vriendinnen op stap 's avonds.
Er komen niet zoveel kinderen aan de deur, wij wonen aan een lange weg met vrijstaande huizen dus niet zo handig, het zijn meestal wat kinderen iut de buurt, meer als 20 zal het niet worden..
We hebben genoeg snoep in huis en dat komt altijd wel op, maar niet vanwege de kinders. :P

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:01

Babsiej schreef:
Ik zorg dat ik niet thuis ben met deze onzin of ik doe alsof ik niet thuis ben :+

:') hier hetzelfde. Gister avond alvast de bel uit gedaan, waarschijnlijk ben ik vanavond bij paard lief.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:02

ik verwacht dat ik aan het einde van de avond al het snoep zelf op moet eten :+
De zak met Twix heeft vanavond al niet gehaald trouwens :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:04

Geen idee wat ik moet verwachten, net als TS eerste jaar in een nieuw huis. Maar voor de zekerheid wel wat in huis, als het niet opkomt eten we het zelf wel op. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:06

Ik verwacht zo'n 30-40 kinderen.. Maar ze hebben pech want ik ben er niet. :')

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:07

afgelopen weekend kwamen ze bij ons langs voor Sint Maarten.
Mijn vriend helemaal in paniek, wat moeten we doen.
Ik zo uhm ja snoep of zo.. ik weet het ook niet, vraag het ze..
kindjes zeiden idd snoep of geld.

Wilde mijn vriend een zak geopende pepernoten geven.. :')
Uiteindelijk maar gezegd dat we dat beter niet kunnen doen en ze beide een rol drop gegeven ;)
Gelukkig waren we daarna weg, want voor meer kindjes hadden we toch niet in huis _O-

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:08

Ik heb vroeger nooit meegedaan aan Sint-Maarten, woonde te ver buiten het dorp :) Alhoewel, een keertje wel vanuit school meegedaan, maar dat stelde niet veel voor. Paar huizen gehad en vooral gezonde dingen gekregen, zoals mandarijntjes en tomaatjes :+ Was wel gebruikelijk om aan te geven met een waxinelichtje o.i.d. wanneer mensen meededen aan Sint-Maarten :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:10

Goed dat dit topic weer gekickt is. Herinneringssteuntje dat ik de bel eruit trek vanavond als ik de kleine man in bed leg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:10

Geld?! Dat zou ik echt nooit geven... Bij ons kunnen ze het doen met een "Twix" van de Lidl, of een lolly ;)

Goed idee trouwens van die waxinelichtjes. Ik ga het straks even super gezellig maken voor het raam en in het halletje bij de deur, zodat het duidelijk is dat ze ook bij ons langs kunnen komen. Het briefje hangt namelijk heel hoog op het raam, omdat de onderste helft van onze ramen afgeplakt is met raamfolie.