"My Life Sucks"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:22

Sababber schreef:
Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..

Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.

Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..

Ik heb enkele klassen van wie de leerlingen iedere dag van 8.15 tot 15.30 op school zitten, maar...... ze maken dan ook nog huiswerk tot 22.00 of 23.00 uur in de avond omdat wij als docenten echt heel veel van ze vragen.
Zij zuchten en steunen echt wel eens dat ze hiervan balen en ik kan niet anders dan ze groot gelijk geven. Ik hoop dat zij voorlopig even niet hoeven te werken in hun weekenden, maar ook nog even lekker mogen genieten van het puber zijn, want dat is belangrijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:22

Ik vind dat nogal een voorbarige gedachte, je weet niet waarom mensen zo zijn. Wat ze meegemaakt hebben. Vaak zit er meer achter mensen dan je denkt.

En mijn studie heeft gewoon een studielast van 40 uur hoor, net als mijn middelbare school. :+
De meeste mensen die werken, nemen hun werk niet mee naar huis.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-11-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:23

Ik vind wat SindyKaya zegt inderdaad waar.

En mensen die echt veel problemen en geen plezier hebben in het leven houden zich vaak stil.. De mensen die dat hardop lopen te roepen is meestal gewoon onzin of een vorm van aandacht zoeken lijkt mij dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:25

ilangok schreef:

En mensen die echt veel problemen en geen plezier hebben in het leven houden zich vaak stil.. De mensen die dat hardop lopen te roepen is meestal gewoon onzin of een vorm van aandacht zoeken lijkt mij dan.

Oh nee hoor, dat is wat iedereen altijd verteld wordt. ;)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:25

Sababber schreef:
Robin_S schreef:

Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Het mag gezegd worden: het is geen makkelijke leeftijd :(:)

Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..

Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.

Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..

ik wil niet veel zeggen, maar een school van maximaal 6 uurtjes? Dat is bij ons toch wel even anders. Ik zit bijna dagelijkst tot 4 uur, soms tot 5/6 uur op school en begin dan om 8 uur 's ochtends, en dan wanneer ik thuis kom moet ik nog huiswerk maken en leren. Ik kan dit prima volhouden omdat ik goed gemotiveerd ben en weet waarvoor ik het doe, maar het is toch soms wel even behoorlijk pittig.

En hier is het doodnormaal dat je bovenop je school en leerwerk weekends en 's avonds nog zo'n 8-10 uren per week werkt. En zo makkelijk werk krijgen is het ook niet, denk dat er genoeg zijn die wel graag een baantje willen, en overal en nergens gesolliciteerd hebben maar nog niet aangenomen zijn.
Vind jou'n reactie wat kort door de bocht. Denk dat de gemiddelde scholier/student toch net wat langer dan 30 uur op school zit, en dan ook nog moet studeren en huiswerk maken, wat er ook nog eens bij op komt, en wat per dag toch meestal minimaal wel 2/3 uurtjes kan duren.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:27

Doanique schreef:
ilangok schreef:

Eh, hoe bedoel je dit?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:28

Robin_S schreef:
Sababber schreef:
Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..

Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!

Ergens toch wel begrijpelijk. Een puber heeft eigenlijk nog net zoveel slaap nodig als een kind (10 uur). Je lichaam en je hersenen ondergaan immers immense veranderingen! Het probleem is: veel tieners krijgen geen 10 uur slaap meer. Ze moeten vroeg op voor school, maar gaan door internet- en telefoongebruik heel laat slapen. Dat een puber netjes om 22 uur in bed ligt, wil niet zeggen dat die ook al slaapt. Ik weet vrij zeker dat velen pas echt slapen rond middernacht. Zo ontstaat een chronisch slaaptekort. Om dan nog maar te zwijgen over de weekends. Een schoolweek is dan nog eens véél vermoeiender dan een werkweek (in het algemeen): je moet een hele week nieuwe leerstof verwerken en 's avonds nog eens huiswerk maken en studeren. Dat is heel wat anders dan routinewerk, waarbij je 's avonds thuiskomt en geen zorgen meer hoeft te maken over werk (nogmaals: in het algemeen).

Hier kan ik me heel erg in vinden. Ga zelf echter wel om halftien al slapen en hou me daar meestal ook echt aan, dan sta ik op om half zeven, krijg dus acht tot negen uur slaap, maar ben nog enorm moe op een of andere manier.
Daarbij wordt je soms ook omver gegooid met hormononen. Sommige mensen gaan daar beter mee om dan anderen. WEl vind ik het irritant als iedereen er steeds mee zit te 'pronken' lijkt het wel.

School is nu eenmaal best z114. Ik, en genoeg mensen die ik ken, hebben dan ook nog een baantje. En laten het nu net de leerkrachten zijn die zeggen 'Dan moet je maar geen baan hebben' of 'een baan is voor het weekend'
Ik heb geen baan voor in het weekend, want dan werkt er iemand anders daar. Maar na school ga ik dus werken, en samen met school kan dat best pittig zijn. We krijgen namelijk echt wel genoeg te doen hoor.
Dat school niet zo zwaar kan zijn ben ik het dus niet mee eens. Krijg ook vaak te horen dat er nu veel meer verwacht wordt van studenten dan vroeger. Van volwassenen ja.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:29

Peer appel,

Wat een lekkere naïeve reactie om te denken dat ik allang volwassen ben. Ik ben namelijk 20! Studeer ook 40 uur per week waarnaast ik nog 10 uur werk en mijn vakanties vol stamp met werkuurtjes. En wat zie ik om me heen? Kindertjes met te dure telefoons en studenten die liever lenen dan werken.

Mensen die zeuren hoe zwaar het leven is wil ik het liefst een touw brengen.. klagen helpt namelijk niet om het lichter te maken..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:30

ik ken dat gevoel maar al te goed. Zei vroeger ook vaak dat ik niet meer wou leven. Ik ervaarde te veel ruzie/meningsverschillen tussen mijn ouders wat zich uitte in stress en daarbovenop nog eens pesterijen op school.
Daarnaast een studierichting moeten doen die je helemaal niet wou doen. Maar wat je wou doen mocht niet.

Maar alles is anders nu ik van huis weg ben. Voel me opgeluchter, vrijer en vrolijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:31

Ik zit zelf zo'n 34 uur op school, inclusief tussenuren.
Zeg maar gerust dat ik qua leerwerk voor een toetsweek toch wel 2 uur per dag extra erbij kan tellen, op z'n minst, als ik niet in een toetsweek zit is dit minder.
Gemiddeld dus zo'n 40 uur in de week met school bezig, en voor toetsweken nog wel meer, wat dus gelijk is aan een fulltime baan. Ik heb op het moment gewoon de puf niet om ook nog een baantje te zoeken, dan zou ik echt helemaal kapot zijn.

Maar ik zeg niet, 'ik haat mijn leven'. Toen ik voor VWO koos, wist ik dat het keihard werken voor me zou worden. Had ik havo gedaan, was een baantje ernaast misschien nog wel gelukt, maar nu gaat dat gewoon niet, ik moet ook nog aan mezelf denken...

Tja, klagen kan altijd, maar je kan ook goed doorwerken voor een goede opleiding :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:34

ilangok schreef:
Doanique schreef:

Eh, hoe bedoel je dit?

'Eh', precies zoals het er staat. Sommige mensen zeggen het namelijk wel in de hoop dat iemand zich een keer zorgen gaat maken maar zijn te bang om zelf hulp te vragen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:35

Ik snap je helemaal TS :j

Zelf hoor ik het in mijn omgeving. 'oh wat heb ik toch een moeilijke jeugd gehad'. Terwijl de ouders nog steeds gelukkig samen zijn, ze in een grote villa wonen en ze zonder problemen wekelijks kunnen shoppen of verre reizen kunnen maken. Die 'moeilijke jeugd' slaat dan op het feit dat hun hartje gebroken werd door hun eerste vriendje, of ze ruzie hebben met een goede vriendin bijvoorbeeld. Of als hun ouders eens een meningsverschil hebben. Get a life, is dan mijn eerste gedachte... Er zijn zoveel mensen die het lastig hebben.

Dat naar school vind ik ook zoiets... Ik had ook elke dag van 8u30 tot 16u00 of zelfs later. Nu in de hogeschool trek ik vaak dagen waar ik om 6u30 vertrek en pas om 20u00 weer thuis ben. Daarnaast heb ik ook een bijbaantje 17u per week om mijn alleenstaande moeder te ondersteunen. Ja, dat is zwaar. Nee, ik ga er niet over zeuren, want zo is m'n leven nu eenmaal. imo heb je pas echt te klagen als je één van je (basis)behoeften wordt ontnomen.

Je kan best een zwaar leven hebben, maar probeer dan toch wat positiever te zijn ipv tegen iedereen te lopen miepen en jezelf in een slachtofferrol te duwen ;-)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:37

"Ik heb veel meegemaakt" Vind ik altijd zo een verschrikkelijk zinnetje... Vooral als het uit de mond komt van een 12 jarig kind dat een pony, een Iphone 6 en alles wat haar hartje begeerd van haar ouders krijgt. Maar het is uit met het vriendje... dus "ze heeft veel meegemaakt"...

En soms snap ik het ook wel hoor. Ik had van de week ook een deadline en een aantal toetsen en van 8 tot 4 les, dan heb ik het ook een weekje "zwaar". Maar om nou te zeggen dat ik een rotleven heb...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:38

MayDayParade schreef:
"Ik heb veel meegemaakt" Vind ik altijd zo een verschrikkelijk zinnetje... Vooral als het uit de mond komt van een 12 jarig kind dat een pony, een Iphone 6 en alles wat haar hartje begeerd van haar ouders krijgt. Maar het is uit met het vriendje... dus "ze heeft veel meegemaakt"...

En soms snap ik het ook wel hoor. Ik had van de week ook een deadline en een aantal toetsen en van 8 tot 4 les, dan heb ik het ook een weekje "zwaar". Maar om nou te zeggen dat ik een rotleven heb...

Die heb ik ook zo veel gehoord ja _O-

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:42

Resistance schreef:
Clemency schreef:
Tuurlijk heb ik het ook wel eens gezegd, maar het is niet iets dat je echt bedoelt, je denkt er niet bij na, joh. Je moet je niet aan zoveel dingen ergeren, word het niet gezelliger op.

Dit vind ik een hele grappige reactie! :+ Het wordt wel minder gezellig als ik me aan mensen erger die altijd maar lopen te zeuren "dat ze hun leven zo vreselijk vinden", maar niet door het feit dat zij dat zeggen? :')

Ik ben verder heel positief ingesteld en loop bijna altijd vrolijk rond, dus ja, ik erger me aan die enorme groep mensen die iedereen altijd maar even duidelijk moeten maken dat ze het zo zwaar hebben enzo. Zij lopen te klagen terwijl ze niets voor school doen, terwijl ik van 9 tot half 6 (uit vrije wil) op school zit. Hoor je mij klagen? Nee. :)

Zoals ik al zei, vaak word het niet zo bedoelt, maar meer als grapje. Ik zeg vaak genoeg dat mijn leven zuigt, maar dan meer zoals ''ah, ik kom tien cent te weinig voor een gevulde koek, wat heb ik ook een verschrikkelijk leven'' en dan sarcastisch bedoelt. Van ''die enorme groep mensen'' die wel eens zeggen dat hun leven vervelend is bedoelen ze het vast niet allemaal bloedserieus. Niet iedereen over een kam strijken.

En ja, als jij je aan zulke kleine dingen gaat ergeren maak je het niet gezelliger, en dan vooral niet voor jezelf. Als die mensen het echt menen kun je ipv. je er rot aan ergeren ook proberen ze op te fleuren, en daar word het wel gezelliger van. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:43

Ik schrik hier toch wel van de reacties, een dikke telefoon, een groot huis etc betekend niks. Dan kan iemand alsnog wel heel erg gepest zijn of thuis klappen gekregen hebben. Voor de buitenwereld is het dan het perfecte gezin maar niemand ziet wat er echt gebeurd.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:44

Ik herken me juist in de OP en vraag me juist altijd af waarom mensen het meteen op aandachtsgeil oid gooien, terwijl er ook diepere betekenissen achter kunnen zitten ...

Maar in de puberteit ga je je toch afvragen van wie ben ik, wat doe ik hier als één van die 7 miljard ..., dan lijkt het mij eigenlijk volkomen logisch dat sommigen in een dip belanden oid.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 10-11-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:44

Doanique schreef:
'Eh', precies zoals het er staat. Sommige mensen zeggen het namelijk wel in de hoop dat iemand zich een keer zorgen gaat maken maar zijn te bang om zelf hulp te vragen.

Oke! Klopt inderdaad, sorry.

Ik vind sommige mensen wel vrij kortzichtig over sommige punten om eerlijk te zijn; er zijn er ook nog pubers bij die echt psychische problemen hebben, mogen die dan niet ongelukkig zijn?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:48

ilangok schreef:
Doanique schreef:

Oke! Klopt inderdaad, sorry.

Ik vind sommige mensen wel vrij kortzichtig over sommige punten om eerlijk te zijn; er zijn er ook nog pubers bij die echt psychische problemen hebben, mogen die dan niet ongelukkig zijn?

Tuurlijk wel. Maar hoeveel procent zal dit zijn? 20% van wat schreeuwd? Vaak merk je zelfs dat de mensen die echt wat mankeren dit juist niet willen laten merken..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:50

MarlindeRooz schreef:
Ik schrik hier toch wel van de reacties, een dikke telefoon, een groot huis etc betekend niks. Dan kan iemand alsnog wel heel erg gepest zijn of thuis klappen gekregen hebben. Voor de buitenwereld is het dan het perfecte gezin maar niemand ziet wat er echt gebeurd.

Hier ga ik zeker in mee, maar het gaat mij er wel om dat iedereen het zegt. Ongeveer Ieder kind van 12 vind tegenwoordig dat ze een zware jeugd gehad heeft, of veel meegemaakt, of dat ze een verschrikkelijk leven hebben... Ik kan me nooit voorstellen dat ze dan allemaal gepest zijn, mishandel, of wat dan ook.

Een keertje klagen mag best, iedereen heeft het wel eens even wat zwaarder dan normaal, maar al die mensen die zo dramatisch doen... daar geloof ik niet meer in.

En nog iets, het is best wel rot als iemand je de oren van de kop zeurt over hoe verschrikkelijk het wel niet is dat ze de nieuwste Iphone pas over een maand kan kopen, terwijl je eigenlijk met je hoofd zit bij je opa die in het ziekenhuis licht te sterven aan kanker. Daar moet je soms ook rekening mee houden, dat iemand anders misschien even geen zin heeft om je 1th world problems aan te horen.
Laatst bijgewerkt door Solmyrkvi op 10-11-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:50

ik snap het wel toen ik nog daarin zat , was het bij mij niet zo ik vond het ook niet makkelijk en of leuk!
maar dan nog mijn leven is misschien niet makkelijk maar niemand zei toch dat dit makkelijk was ?

heb na m'n pubertijd ook ingezien dat t leven wel leuk is en je het zelf zo moeilijk kan maken als je zelf maar wilt :)

helaas zit ik nu in een onzekere periode waar ik zeker ook doorheen ga komen alleen niet zo makkelijk mag gewoon weer gaan knokken maar wat zou het ik leef, kan lachen(soms niet) en heb de geweldigste mensen en dieren om me heen

ik heb niet te klagen maar kan wel begrijpen dat mensen my life sucks zeggen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:51

Ik vond de pubertijd echt verschrikkelijk. Ik was (zonder aanwijsbare reden) echt doodongelukkig. Al die hormonen die door mijn lijf gierden en ik beleefde al mijn emoties door elkaar heen en extra intens. De pubertijd was voor mij echt het ontdekken van mijn eigen grenzen en wat ik nou exact wilde.

Ik sta nu voor de klas en ik vind oprecht dat leerlingen veel voor hun kiezen krijgen met toetsen en verwachtingen. Nu geef ik les op het VMBO dus qua stof is dat echt geen rocketscience maar sommigen vinden het echt moeilijk om bij te benen. En je bereidt ze voor op het MBO dus je kunt ook niet altijd hun hand vasthouden.

Verder beleven pubers (vaak) de wereld vanuit zichzelf, zo werken de hersenen. Ik hoor dan ook altijd met plezier alle klaagzangen aan en natuurlijk denk ik wel eens bij mezelf dat het een beetje overdreven is, maar dat houd ik voor mezelf.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:53

Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen... :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:54

DynamiteS schreef:
Oef dat hoor ik hier veel, vooral BSO (laagste niveau). Stoor ik me zo ontzettend aan! Ben zelf 15 maar mij hoor je het niet zeggen hoor. Is hier op school (vooral meiden met lager IQ zegmaar) echt zo van 'oh het regent en nu gaat mijn kapsel naar de knoppen. fiets my life!' Die zou je toch wat doen... :n

Ik ben 27 en ik ga ook niet zonder hoofdbedekking naar buiten als het regent. #curlygirlproblems #saynotothefro

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:55

Robin_S schreef:
Sababber schreef:
Ik hoor het idd vaak bij pubers. Dat ze het zo zwaar hebben want ze moeten van half 9 tot 4 uur op school zitten.. over stuur omdat internet niet werkt en verder weinig besef over hoe luxe het leventje is dat ze hebben..

Zeuren dat ze moe zijn of dat 5 dagen in de week naar school gaan veel te hard werken is.. mens je moet nog 50 jaar voor je met pensioen bent en het leven wordt nog veel zwaarder!

10 uur slaap!? :wow: Dat kan ik niet eens joh :') heb ik ook nooit gekund trouwens. Verschilt erg per persoon wat iemand nodig heeft denk ik, ik heb aan 6 uur slaap echt al wel genoeg. Als kind ook trouwens hoor, wou altijd opblijcen en sliep altijd laat, maar stond om 6 uur alweer vrolijk naast mn bed te springrn omdat ik zo graag naar zwemles wou :D Ook niks verdanderd trouwens, allleen is zwemles veranderd naar sportschool