Sababber schreef:Dat heb je ook als puber zelf in de hand. We moeten toch Allemaal dagelijks van half 9 tot 6 werken en dan is het huishouden nog niet genoemd en geen kind in het spel. Je kan als je puber bent ook op tijd op bed liggen en je weekenden 8 tot 10 uur slaap halen. En baan zoeken lijkt tegenwoordig ook niet meer nodig te zijn lijkt het wel.. toen ik 13 was ging je gewoon oppassen enzodra je ergens een supermarkt baantje of krantenwijk mocht hebben ging je solliciteren.. het lijkt in 10 jaar wel compleet gekeerd te zijn..
Dat school ondanks dat je stil zit energie eist ben ik met je eens. Maar het zijn lesdagen van 6 uurtjes maximaal waar ik de pauze al af heb gehaald.. dat is 30 uur in de week als je van half 9 tot half 4 of school zou zitten elke dag.
Als je het daar al zwaar mee hebt. Dan is de "grote mensen wereld" een nare toekomst..
Ik heb enkele klassen van wie de leerlingen iedere dag van 8.15 tot 15.30 op school zitten, maar...... ze maken dan ook nog huiswerk tot 22.00 of 23.00 uur in de avond omdat wij als docenten echt heel veel van ze vragen.
Zij zuchten en steunen echt wel eens dat ze hiervan balen en ik kan niet anders dan ze groot gelijk geven. Ik hoop dat zij voorlopig even niet hoeven te werken in hun weekenden, maar ook nog even lekker mogen genieten van het puber zijn, want dat is belangrijk!

. 

Dat kan ik niet eens joh
Ook niks verdanderd trouwens, allleen is zwemles veranderd naar sportschool