Boodschappen: voor omrijden? verder weg halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Boodschappen: voor omrijden? verder weg halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:08

Duitsland scheelt een boel. Maar wie slim wil zijn tankt dan ook even in Duitsland! Scheelt in de meeste gevallen ook weer :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:03

deflin schreef:
Je hebt er bijna geen keuze 8nnemiek?? Dan weet ik niet in welke winkel jij loopt maar het assortiment in de winkels in leer/papenburg is een beetje meer dan de jumbo of Ah hier

Bij ons in de buurt zit de Aldi en de Rewe.
Dingen die altijd op mijn lijstje staan kan ik daar niet vinden, en ik vind het zonde om naar drie verschillende winkels te rijden.. Bv oude kaas, vleesvervangers, vega smeerworst, dr foots, brandnetelthee, cheddar kaas.. En er was nog wel meer wat ik er niet kon vinden. Dat zijn juist de dingen die ik bijna elke keer nieuw moet halen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:18

xSwanHeart schreef:
Ik reis om voor een pakje voorgesneden groenten, dat is hier bijna niet te vinden. Of kant en klare krieltjes.

Joh, wees blij. Die voor bewerkte zooi zit nauwelijks nog wat in.
Ik word in Duitsland vaak vooral blij van het uitgebreide assortiment van biologische en minder bewerkte producten. Daar kunnen ze hier nog wat van leren.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:20

deflin schreef:
Je hebt er bijna geen keuze 8nnemiek?? Dan weet ik niet in welke winkel jij loopt maar het assortiment in de winkels in leer/papenburg is een beetje meer dan de jumbo of Ah hier

Grappig, nog iemand uit deze buurt :)

Ik vind het assortiment zelfs bij de Lidl, Aldi en kleine supermarkt in het kleine grensstadje Bunde al heel goed. De Duitse Lidl heeft meer, en ook andere dingen dan de Nederlandse. Hetzelfde geldt voor de Aldi. Ik ga dus naar beide.

IN een stad als Leer kun je echt alles kopen in die grote supermarkten en andere winkels.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:26

Als er mensen Frans spul willen hebben, geef maar een gil, dan kunnen we het opsturen :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:33

Ik rijdt speciaal om voor de ijssalon. Haal ik gelijk een literbak van mijn favoriete smaak(en).
Helaas was hij vorig weekend voor het laatst open dit jaar en zoveel ruimte heb ik niet in de vriezer.
Dus 3 liter moet ik het mee doen tot April/Mei dan gaan ze weer open... :(:)
IJs verslaafd... neeeee... O:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:56

palousa_boy schreef:
Als er mensen Frans spul willen hebben, geef maar een gil, dan kunnen we het opsturen :P

Ik heb vorig jaar in Frankrijk 4 grote zakken nougatti meegenomen :9 die kom je hier bijna nergens tegen, maar die vind ik echt héérlijk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:27

Ik woon zo goed als naast een Emté en een Lidl (die ook nog eens mijn werkgever is :+) en ik moet zeggen dat ik uit pure gemakzucht meestal gewoon daar winkel.
Nu zit er zeer waarschijnlijk een verhuizing aan te komen waarbij we bijna naast de Aldi en de Spar gaan wonen, nou prima, ga ik daar het meeste kopen en neem ik de hele goede acties alsnog wel mee bij de Emté en Lidl als ik daar dan toch moet werken. :P

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:08

palousa_boy schreef:

Ja! Asperine, die bruistabletten. Super spul.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:14

In Nl is de schwarzkopf blondering 13,99 ... in DL ....onder de 4 euro ( weet niet meer precies, maar 5 pakken ingeslagen *lol).
Veel boodschappen in DL zijn voordelig, helaas wonen we nu in Belgie maar mijn ouders die op de Nl/DL grens wonen gaan meeste boodschappen in DL doen, omdat de BTW daar vele malen lager ligt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:25

Btw op luxe artikelen is in DL net zoals in NL 21%. Etenswaren weet ik niet. Volgens mij zijn de accijnzen op alcohol enzo wel een stuk lager.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:26

Haarverf is idd veel goedkoper voor sayoss betaal je rond €3,50 :D

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:48

Hevonen schreef:
deflin schreef:

Grappig, nog iemand uit deze buurt :)

Ik vind het assortiment zelfs bij de Lidl, Aldi en kleine supermarkt in het kleine grensstadje Bunde al heel goed. De Duitse Lidl heeft meer, en ook andere dingen dan de Nederlandse. Hetzelfde geldt voor de Aldi. Ik ga dus naar beide.

IN een stad als Leer kun je echt alles kopen in die grote supermarkten en andere winkels.

Haha ja inderdaad. Even geheel off-topic, wat heb je een schitterende Groninger in je profiel <3

Maar idd vooral de nieuwe multi in leer is echt mega ! Ben er helemaal fan van vindt het ook zo fijn om lekker te neuzen tussen al die spulletjes. Bunde gaan we dan eigenlijk weer nooit heen, rijden altijd even door. Moet daar trouwens wel een nieuwe outlet zitten, is dat wat ?

En natuurlijk rij ik ook weleens speciaal naar de Kraemer winkel in Duitsland, love it!,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:01

Wat betaal je bij het benzine station dan? , binnekort midweek weg net naast de duitse grens :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:07

+:)+

Scheelt wel :j , is wel waard over te denken :P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:22

Ik denk dat je, net als hier bij de verschillende NL-se winkels, goed moet opletten wat wat kost. Ik had toevallig Boursin gekocht bij de Edeka....en die heb ik dus € 0,60 te duur betaald, want bij de C1000 is die deze week dus in de aanbieding. En de normale prijs van de Boursin was bij de C1000 gelijk als bij de Edeka.

Ik kon niet echt zeggen wat nu echt veel goedkoper was. Ik heb niet gekeken naar wasmiddelen/shampoo's e.d. omdat ik dat nu niet nodig had.
Ik had wel het idee dat de Nesquick goedkoper was, maar dat moet ik nog eens nakijken als ik weer bij C1000 ben.
De snoepjes voor de konijnen (yoghurtdrups) waren wel erg goedkoop. € 0,59 per zakje, terwijl ik bij Aveve zeker 2 of 3 keer zoveel hiervoor betaal.

Voor de prijs zal ik echt niet omrijden.....maar wel als de Holunder weer op is :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:17

Onze hele auto ligt altijd vol met chips en Oasis van de Carrefour/E.Leclerc in France, aangezien mijn vriendin voor 86 miljoen zaken allergisch is, en ze daar spul verkopen wat ze wel mag hebben :) Helaas komend jaar waarschijnlijk geen vakantie in France :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:40

Ik rijd om te tanken altijd naar België. Daar staat de euro95 nu € 1.39!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:48

In woon in België, dicht tegen de grens met Nl en rij voor heel veel dingen naar Nl, veel goedkoper dan hier in België. Nu hebben we hier in België ook een Ah, maar die in Nl is nog steeds goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:52

Duitsland heb je Kaufland,Aldi en Lidl . Kaufland heeft blijkbaar groot assortiment , en lidl en aldi gewoon goedkoper?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:59

Seltje schreef:
In woon in België, dicht tegen de grens met Nl en rij voor heel veel dingen naar Nl, veel goedkoper dan hier in België. Nu hebben we hier in België ook een Ah, maar die in Nl is nog steeds goedkoper.

Wij ook. Soms ga ik wel naar de carrefour in het dorp voor brood of lekkere broodjes en andere dingen die je in Nederland niet hebt maar ik schrik altijd weer van de prijzen.

Ga wel alleen in België naar de Aldi en de Lidle in beide landen omdat het assortiment anders is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:03

Wellicht is het bij levensmiddelen niet echt heel veel goedkoper, maar voor drogisterijspullen wel.
En dan ook echt belachelijk veel goedkoper.

Haarverf waar je in NL grif 13,- voor moet geven, kost in DLD maar een euro of 4. Laatst was er twee halen 1 betalen. Dan heb je dus twee pakken haarverf voor 4,- waar je hier 26 zou moeten betalen! Voor het inslaan van drogistspullen is het dus wel degelijk al snel lonend om naar DLD te rijden.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:56

@Percy, wij rijden ook als nederbelg naar de AH en aldi in NL, ook wel de aldi en lidl in belgie, omdat er toch weer andere dingen zijn...maar idd wel omrijden/ verder rijden ( 20 minuten) naar Nl om boodschappen te doen hier... ipv de Delhaize ofzo... vreselijk duur Belgie .. maar dettol ( cutaan gebruik) nutella en nog wat dingen zijn goedkoper.. maar dat is dus uitvogelen door de jaren heen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:09

Ts: een soortgelijke limonade verkopen ze ook bij de ah..