Uitzet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Re: Uitzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:19

Zijn er echt mensen die dit soort dingen 'verzamelen'? Kan het me nog voorstellen als je iets krijgt, maar op voorhand al allerlei spullen op voorraad leggen? Waarom?

Met winkels die 's avonds en op zondag open zijn moet het toch heel eenvoudig zijn om de praktische dingen in te slaan als je ze echt nodig hebt?

Dat je een lijstje maakt is natuurlijk wat anders, super leuk om al te bedenken wat je allemaal in je eigen huisje zult gaan gebruiken! +:)+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:21

Ik had toentertijd al best wel wat verzamelt, elke keer als ik een paar centen over had kocht ik gewoon een stukje uitzet erbij, vond het ideaal :j blijven de kosten ook een beetje gespreid :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:28

Jep er zijn mensen die zich ermee bezig houden en al dingen verzamelen :) Als ik nú een leuke theedoek zie met een of andere opdruk die ik leuk vind, dan gaat die mee naar huis voor de uitzet. Idem voor producten die in de aanbieding zijn, liever dat ik zulke troep nu in huis haal nu het goedkoop is dan dat ik er later de volle mep voor moet betalen. Ook spaaracties met zegeltjes e.d., ik spaar alles dat gratis is. Om die reden heb ik al een hoop spul in huis :)

Maar ik ben momenteel ook actief op zoek naar een woning en verwacht toch binnen redelijke tijd een plek te hebben. Als het nou nog jaren zou duren dan zeg ik ook nee, maar ik hoop dat ik toch wel snel mijn uitzet spullen weer kan uitpakken.

Het is imo ook een beetje voorpret.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:35

Ik deed ook niks verzamelen :+ we hadden wel al banken (gekregen van de buren) bestekset (van man's overleden moeder) en een bed (omdat lekker slapen best een prioriteit is voor ons :+)
Verder hadden we niks, scheelt overigens veel met verhuizen :j en je kan echt alles à la minute kopen overal, dus waarom van tevoren verzamelen? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:38

turtlelito schreef:
Zijn er echt mensen die dit soort dingen 'verzamelen'? Kan het me nog voorstellen als je iets krijgt, maar op voorhand al allerlei spullen op voorraad leggen? Waarom?

Ik snap het hele punt van 'uitzet verzamelen' ook niet.
Zodra je een huis hebt koop je je spullen. Toen ik het huis uit ging had ik echt nog niets gekocht, kwam vanzelf wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:41

Ik zie daarentegen het probleem van wel verzamelen niet zo. Er zijn zoveel spaaracties met standaard service, bestek e.d. waarom dan niet op de manier al het een en ander voor erg weinig bij elkaar verzamelen?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:54

Ik heb inderdaad ook echt al wat dingen verzameld zo zag ik laatst een heel mooi bestekset met een heel mooi prijsje ja dan laat ik dat niet liggen :) En zo met wel meer spullen! ( nou moet ik wel zeggen dat ik pas sinds kort wat aan het verzamelen ben en vriendief en ik op dit moment ook wel actief opzoek zijn naar een huis.)

Overigens verzamel ik wel alleen dingen van bijv service, bestek en dat soort spulletjes. Geen meubels, witgoed etc.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:58

Ik snap het 'alvast verzamelen' wel, ik doe het namelijk ook :+
Zo heb ik mijn servies gekocht in een actie 3+1 gratis + 20% korting op elk artikel. En aangezien ik altijd het geluk heb, dat wanneer ik het nodig heb het óf nergens te vinden is óf gewoon voor de volle mep.
Pannenset en bestek cassette heb ik al gekregen. Verder heb ik al aardig wat keukenaccessoires als garde, blikopener, kaasschaaf en dergelijke van goede kwaliteit, maar wel in een goede aanbieding gekocht.

Ik koop verder geen elektrische apparaten ivm de eerder genoemde garantie. Maar dingen waar geen garantie op zit, makkelijk op te slaan is (dus geen bankstel of kast oid) die koop ik zodra ik een goede aanbieding zie. Scheelt uiteindelijk toch weer geld, en aangezien een huis inrichten al geld zat kost, doe ik liever naast gewoon geld sparen, ook geld besparen door goedkoop dingen te kopen en daardoor dus ook voor je uitzet te sparen.

Verder voor je uitzet-lijstje:
Stofzuiger
Waterkoker
Koffiezetapparaat
Koelkast / Vriezer / Koelvriescombinatie
Fornuis
Wasmachine
Droogrek
Denk aan geld voor je eerste keer je voorraadkast vullen: kruiden en dergelijke
Schoonmaakmiddelen
Stoffer & blik
Bezem
Sponzen
Schoonmaakdoekjes
Emmer
Zeem
Trekker
Dweil
Wc rolhouder
Wc borstel
Haakjes voor aan de muur voor handdoek (badkamer + keuken)

En pff dit lijstje kan zo eindeloos lang worden (helaas) hihi
Keukenspulletjes vind het ik makkelijkste verzamelen, maar het leukste vind ik het inrichten van je huis met meubels en accessoires, en dat doe je pas natuurlijk pas als het moment daar is :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:04

Maar al die aanbiedingen zijn er ook echt wel als je het nodig hebt hoor :+ ik heb ook alles met korting gekocht :P

En dingen zoals handdoeken moet maar net bij je keuken passen, zul je zien dat je een stapel hebt die je over een tijd niet meer mooi vindt of niet mooi staat in je huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:07

Ooh daar maak ik me dan weer niet zo druk over. Handdoeken vind ik handdoeken, of die nu paars of met sterretjes zijn. Vind het dan wel weer fijn als ze qua kleuren bij elkaar passen, maar ze hoeven niet bij het interieur te passen voor mij. :')

Maar dan nog, ieder zijn ding toch? Of je handdoeken passen bij je huis net zo of je wel of niet een uitzet bij elkaar zoek toch?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:31

turtlelito schreef:

Met winkels die 's avonds en op zondag open zijn moet het toch heel eenvoudig zijn om de praktische dingen in te slaan als je ze echt nodig hebt?

Dat je een lijstje maakt is natuurlijk wat anders, super leuk om al te bedenken wat je allemaal in je eigen huisje zult gaan gebruiken! +:)+

Ik zou wel willen verzamelen maar alle plaats word al ingenomen door de uitzet en meubilair van zus(die heeft al eens op kamers gezeten dus heeft het meeste al). Dus tegen de tijd dat die uit huis gaat begin ik met verzamelen want dan word het gedeelte waar zij nu haar spullen opslaat mijn appartement :')
Het enige wat ik nu heb is een pannenset van Swiss rikon omdat ik die gekregen heb van mijn ouders en voor de rest heb ik nog niks haha
Maargoed, ik ga voorlopig nog niet uit huis haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:07

Ik heb ook al eens op kamers gezeten, die kamer was dan wel gemeubileerd dus meubels heb ik niet, maar veel klein spul al wel en we hebben de laatste tijd ook al aardig wat bijgekocht, omdat het waarschijnlijk niet lang meer gaat duren. :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:06

Het nadeel van een uitzet sparen als je nog thuis woont is dat je 20 jaar later handdoeken in alle kleuren van de regenboog in de keuken en badkamer heb hangen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:20

De handdoeken waarmee ik op kamers ging waren inderdaad een bij elkaar geraapt zootje, maar goed, die waren allemaal gekregen, dus die heb ik daar gelaten voor mijn huisgenoten.
Als we nu zelf handdoeken gaan kopen wil ik alleen maar neutrale witte, dan kun je makkelijk aanvullen als je er toch te weinig hebt en je hoeft nooit moeilijk te doen met kleuren die beter niet samen gewassen kunnen worden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:02

Britta31 schreef:
Het nadeel van een uitzet sparen als je nog thuis woont is dat je 20 jaar later handdoeken in alle kleuren van de regenboog in de keuken en badkamer heb hangen.

Hoezo? Heb alle handdoeken in 1x gekocht. Mijn Hema set kan ik waar nodig makkelijk aanvullen in dezelfde kleuren.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:11

Wasmachine
droger of droogrek (afhankelijk van budget)
Stofzuiger en mop systeem
Zeem voor de ramen
Handdoeken
Washanden
Vaatdoek
Koffiezetapparaat
broodrooster
Televisie
Koelkast
Fornuis
Diepvries
Bankstel
Eettafel en stoelen
Verlichting
Gordijnen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:12

Mijn ouders vonden dat ik al handoeken enz moest gaan sparen voor als ik uit huis zou gaan.Dus van bonnen bij de super,benzinepomp,verjaardagen enz.En daarom alle kleuren.En de hippe kleuren van 20 jaar terug zijn nu niet meer hip.Mijn man had ook een kast vol regenboog handdoeken.Dus we kunnen nog 10 jaar vooruit.Voel mij nu wel oud met die uitzet.Ik had ook een mixer enz en was nog niet eens het huis uit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:28

Als je je er beter van gaat voelen, dit heb ik allemaal al staan;

- pannenset
- servies, bestek en glaswerk voor 6 personen (beginnersbox)
- mixer
- waterkoker
- tosti-ijzer
- broodrooster (gratis van ABN Amro :'))
- koelkast (tafelmodel)
- allemaal klein keukengerei, van knoflookpers tot eiersnijder :')
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 23-04-25 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:50

turtlelito schreef:

Winkels die 's avonds en zondags open zijn? Wat een luxe hé! Hier echt niet hoor..

Ik heb al eens samen gewoond, mijn ex heeft toen grotendeels voor het meubilair gezorgd {wat hij ook weer mee heeft genomen} en ik vooral het kleinere gerei. Dat staat nu allemaal bij mijn ouders opgeslagen maar was ook allemaal best wel low budget. Als ik het huis weer uit ga denk ik dat veel dingen dan toch wel in snellere tijd vervangen gaan worden maar zeker voor in het begin is het handig om te hebben. Maar dingen als handdoeken e.d. heb ik gewoon aan mijn moeder gegeven, die waren ook low budget en heb tegen mijn moeder gewoon gezegd; hier gebruik maar als ze op zijn gooi ze maar weg (die heeft toch al een heel bond geheel aan handdoeken). :+ Als ik nu het huis uit ga wil ik toch handdoeken van wat betere kwaliteit en ook andere kleuren, zo hadden we de handdoeken bv. ook afgestemd op de kleur van de badkamer.

Meubels en elektrische apparaten zal ik inderdaad pas gaan kopen als je in kortere tijd de woning gaat betrekken. Naast de eerder vertelde garantie kun je dan ook beter rekening houden met de inrichting (krijg je een keuken met ingebouwd apparatuur en zo ja welke? Of moet je al het apparatuur los gaan kopen?), past die hele mooie grote bank of kast wel eens in de woonkamer waar hij straks gaat komen??

Kleinere dingen zijn wat gemakkelijker, die ben je vaak toch wel nodig. :j
Heb nog wel een tipje voor serviessets (gewoon de dagelijkse hè), vaak zijn die voor 6 personen en zo lang er niet al te veel mensen tegelijk komen heb je daar ook wel genoeg aan. Maar onthoud wel dat er wel eens wat kapot valt en je ook gewoon genoeg wilt hebben voor als er meerdere mensen langs komen. Dus ik zou er met dat soort dingen wel rekening mee houden of je makkelijk bij kan kopen en of het dan ook nog een beetje bij elkaar past. Het is mij al eens overkomen hoor dat mensen bleven eten of slapen en je er achter kwam te weinig bestek te hebben en ik was regelmatig ook héél blij met alle McDonalds glazen die ik extra gespaard had. :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:55

De glazen Nutella drinkglas potten.Ik heb er wel 10 van.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:04

Ik ben al harstikke actief aan het sparen voor mijn uitzet! Zo zag ik laatst een roze waterkoker staan bij de hema en ik weet zeker dat als het zo ver is en ik een waterkoker nodig heb ik geen roze kan vinden.
Dus dat soort dingen neem ik dan mee en ben er erg blij mee :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:12

Nieuwbouw huis dus ik gok met keuken? Anders zeker kijken voor een goede koelkast, gasfornuis en wasmachine, basics first. Basic bestekset, aantal pannen & borden en wat mokken (theeglazen/koffieglazen) is ook wel echt heel chill voor in het begin. Daarna handdoeken, wat bewaarbakjes (Action etc). Maar misschien is het het handigste (en leukste) gewoon er een dagje stad voor uit te trekken, ga eens langs de Action/Xenos/Blokker en kijk wat je nog nodig hebt en neem ’t mee :D Je kan later toch alles weer vervangen.

Misschien niet een geheel onbelangrijke tip, bij de AH kun je momenteel sparen voor hele mooie glazensets, als je veel mensen kent die daar boodschappen doen kun je eens peilen of ze voor jou willen sparen ^^

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:13

Jeffcha schreef:
Ik ben al harstikke actief aan het sparen voor mijn uitzet! Zo zag ik laatst een roze waterkoker staan bij de hema en ik weet zeker dat als het zo ver is en ik een waterkoker nodig heb ik geen roze kan vinden.
Dus dat soort dingen neem ik dan mee en ben er erg blij mee :)

Precies, dat doe ik dus ook :j

Ik heb al allerlei dingen staan, maar ook alleen dingen die gratis waren (en vervangbaar zijn) en spullen die ik mooi vind waarvan ik niet weet hoe lang het in de collectie zal zijn.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:16

Dit is mijn gigantische lijst die ik door de jaren heen heb bedacht. Staan ook wat dingen tussen die ik persoonlijik zou gebruiken dus daar moet je even door heen kijken.

Keuken
Afwasborstel
Mokken
Bierglazen
Longdrinkglazen
Contactgrill
Beschuitbus
Sinaasappelpers
Handmixer
Blender
Theekist
Handdoek/theedoek hangers
Cracker bewaar bak
Teiltje
Afdruiprek
Tri-rasp
Appelmoes leeghaal lepel
Opbergpotjes en bakjes
Blikopener
Broodmes
Frituurpan
Garde
Handdoeken
Broodbakmachine
Kaasschaaf
Koekenpan
Koffiezetapparaat/senseo
Pannenset
Kookwekker
Kurkentrekker
Grillpan
Maatbekers
Onderzetters
Onderzetters (glazen)
Au bain-marie inzet
Magnetron
Zeef
Vergiet
Dunschiller
Aardappelschilmesjes
Messenset
Ovenschalen
Pannenlappen
Snijplank
Soeppan
Steelpan
Theedoeken
Vaatwasser
Koelkast
Vriezer
Keukenmachine
Keukengerei set
Kruidenrek
Gourmetplaat
Kruidenplantjes
Cake bakvorm
Cupcake bakvorm
Springvorm (diverse maten)
Theeglazen
Theelepels
Kwastje
Uitsteekvormpjes
Klok
Beslagkommen
Trechters
Knoflookpers
Rasp (klein en groot)
IJsblokjes vorm
Schaar
Eiersnijder
Flesopener
Maatschepjes
Peper en zoutstel
Pizzasnijder
Vijzel met stamper
Vleeswaren bewaarbak
Keukenschort
Ovenwanten
Voorraadkast
Deegroller
Drinkkan
Theedoos
Thermoskan
Desertschaaltjes
Placemats
Plasticfoliesnijder
Elektrische weegschaal
Broodrooster
Vuilnisbak
Waterkoker
Suikerpotje
Melk kannetje
Stamppotstamper
Soeplepel
Bestek voor 10 personen
Opscheplepels
Spatels
Soepkommen
Ontbijtborden
Dinerborden
Gebaksbordjes
Theepot
Prikbord
Gebaksvorkjes
Memo bord
Bakspullen
Magneten
Whitebord marker
Wijnglazen
Wok

Woonkamer
Bank
Boekenkast
Dvd speler
Eettafel
Salontafel
Stoelen
Tv-meubel
Telefoon
Gordijnen
Gordijnenrails
Fauteuil
Voetenbank
Dressoir
Vitrinekast
Opbergbakken
Tijdschriftbak
Kussens
Plaid
Klok
Radio
Geluidsinstallatie
Televisie

Schoonmaak spullen
Spons
Wc eend
Vloeibaar schuurmiddel
Allesreiniger
Schuursponsjes
Zeem
Trekker
Emmer
Stoffer en blik
Dweil
Swiffer stofdoek
Plumeau
Swifferstok + doekjes
Microvezeldoeken
Luchtverfrisser
Glassex
Schoonmaak doekjes
Afwasmiddel
Wc blokje
Vochtige doekjes
Ontvetter
Vuilniszakken

Slaapkamer
Bed
Dekbed (4 seizoenen)
Dekbedovertrek
Molton
Hoeslaken
Matras
Kledingkast
Nachtkastje
Leeslampje
Kussens
Wekkers
Kleerhangers
Sokken/ondergoed mandjes
Kledinghaak
Kussensloop
Plaid
Klok
Gordijnen
Gordijnenrails
Spiegel
Televisie
Dvd speler
Muur-make-up spiegeltje
Matrasbescherm
Badkamer + toilet
Handdoekenrek
Handdoeken (grote + kleine)
Gastendoekjes
Badlakens
Washandjes
Toiletborstel
Wc rol houder
Vuilnisbakje
Zeeppompje
Kledinghangers
Wasmanden (voor vuile kleding)
Wanmand (voor schone kleding)
Weegschaal
Opbergkast
Reserve wc rol houder
EHBO set
Spiegel
Badmat
Wc mat
Klok
Wc mat
Doucheradio
Badjas
Sloffen
Douche gordijn

Hobbykamer
Bureau
Bureau lamp
Ordners
Onderlegger
Bureaustoel
Boekenkast
Opbergbakken
Brievenbakje
Boekensteun
Pennenbak
Prullenbak
Klok
Tijdschriftenbak
Memo bord
Whitebord marker
Muismat
Prikbord
Magneten

Buiten
Eettafel
Stoelen
Plantenbakken
Barbecue
Stoelkussens
Bank
Bankkussens
Parasol
Partytent
Parasolvoet

Overig
Kapstok
Trapkrukje
Klein krukje
Grote trap
Wasmachine
Droger
Stofzuiger
Stofzuigerzakken
Strijkplank
Strijkijzer
Boodschappen shopper tas
Kledingroller
Kruimeldief
Wasrek (hangend/staand)
Strijkmand
Bh was zakje
Wasknijpers
Wasknijpermandje
Kaarsen
Kaarshouders
Vazen
Gieter
Gereedschap
Schalen (voor decoratie)
Schoenenkast
Ducktape

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:19

Wat handig die lijst, ik heb net toevallig een week de sleutels van mijn eerste huisje :D

Ik verzamel trouwens ook, kan het nu toch al kwijt in keukenkastjes e.d. terwijl ik eind van deze maand pas over ga :)
Woensdag was er 20% korting op alles bij de blokker, toen heb ik ook al allemaal dingen voor in de keuken ingeslagen zoals Senseo en waterkoker enz :D