Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik ga weer even verder leren want ik heb om half 2 tentamen
dancer_ schreef:Je kunt nu niet meer met je P van HBO-rechten naar de Uni gaan. (volgens mij is dit het laatste jaar dat het kan, hoorde ik). Dus dan moet je sowieso je hele opleiding afmaken.
Verder ligt het er aan of je dan nog van leren houdt, want de opleiding is echt veel leren, maar als je dat niet erg vindt kun je na de hbo studie, gewoon verder gaan aan de Uni, stroom je dan in het eerste jaar binnen zul je sowieso al een voorsprong hebben waardoor het ook wel iets makkelijker wordt.
Heb het ook maar horen zeggen.. dancer_ schreef:Je kunt nu niet meer met je P van HBO-rechten naar de Uni gaan. (volgens mij is dit het laatste jaar dat het kan, hoorde ik). Dus dan moet je sowieso je hele opleiding afmaken.
Verder ligt het er aan of je dan nog van leren houdt, want de opleiding is echt veel leren, maar als je dat niet erg vindt kun je na de hbo studie, gewoon verder gaan aan de Uni, stroom je dan in het eerste jaar binnen zul je sowieso al een voorsprong hebben waardoor het ook wel iets makkelijker wordt.
Citaat:De nieuwe wet stelt dat hbo-propedeuse studenten niet meer toegelaten worden tot universitaire bachelors, maar instellingen zijn voorlopig nog vrij om dit toch te doen.
Universiteit Leiden heeft ervoor gekozen om dit voor komend jaar nog te doen, maar dit geldt dus niet voor alle universiteiten.
vuurneon schreef:dancer_ schreef:Je kunt nu niet meer met je P van HBO-rechten naar de Uni gaan. (volgens mij is dit het laatste jaar dat het kan, hoorde ik). Dus dan moet je sowieso je hele opleiding afmaken.
Hoezo stroom je in het eerste jaar dan weer in? Als je volledige hbo rechten hebt gedaan, kun je via een schakeljaar instromen en dan krijg je de belangrijkste vakken en kun je vaak al na een jaar de master ingaan

ik zie toch echt hele andere vacatures voorbij komen en mensen die hbo recht hebben gedaan op hele andere plekken zitten met behoorlijke verantwoordelijkheid

niet alleen in naam, maar vooral in uitvoering. vuurneon schreef:Ik maak het anders mee, zelfs bedrijven die absoluut geen WO'er willen hebben omdat die te ambitieus zouden zijn en juist de hbo rechten graag zien.
Ook qua functies waar de echte hbo rechten afgestudeerde op zitten, zijn zeer verantwoordelijkniet alleen in naam, maar vooral in uitvoering.
Steef schreef:vuurneon schreef:Ik maak het anders mee, zelfs bedrijven die absoluut geen WO'er willen hebben omdat die te ambitieus zouden zijn en juist de hbo rechten graag zien.
Ook qua functies waar de echte hbo rechten afgestudeerde op zitten, zijn zeer verantwoordelijkniet alleen in naam, maar vooral in uitvoering.
Sinds wanneer is te ambitieus iets slechts? Dat is toch juist wat je wilt als werkgever?
vuurneon schreef:Echt? Sowieso De VU, UvA, RuG, UU, radboud, Tilburg, Maastricht, OU en Erasmus bieden het gewoon aan
En kopieerhulp?ik zie toch echt hele andere vacatures voorbij komen en mensen die hbo recht hebben gedaan op hele andere plekken zitten met behoorlijke verantwoordelijkheid