Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:28

Ik moet altijd onwijs veel werken (horeca), en ben soms een dagje vrij. En dan is het vaak rennen vliegen, hollen, want m'n ouders willen me zien, m'n schoonouders, m'n oma van vaders kant en familie van moeders kant, en oja paardjes moeten ook nog gevoerd worden. Ik ben altijd blij als het weer januari is.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 05-11-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:31

Maar je bekijkt het nu ook wel heel negatief. Jij beschrijft het nu of kerst een soort commercieel vreetfestijn is waar alles een teleurstelling wordt en mensen gedachteloos geld over de balk smijten. Maar voor mij is kerst toch echt wél gezellig zijn met familie, een luxe maaltijd op tafel zetten omdat ik graag kook en mensen graag lekker eten voorschotel, een mooie kerstboom, stiekem toch een cadeautje kopen ook al zouden we dat niet doen, een gelegenheid om je extra mooi aan te kleden, om lekker door het tuincentrum te zwerven en samen alle uitgestalde lelijke dingen te bekritiseren. Ik heb er nu al zin in :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:33

Sababber schreef:
Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd.. := :?

Dat is natuurlijk een beetje hoe je het zelf viert he. Wij kopen geen cadeautjes voor elkaar, hebben dan weer wel een kerstboom in huis. Zitten gezellig met de hele familie te eten op kerstavond en gaan op 1e kerstdag naar de kerk met wie er mee wilt.
Kerst is ook een beetje het gezellig samenzijn :) (zo zie ik het)

Peelie

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:34

I can feel you! Ik heb ook zo'n hekel aan kerst...

Doe mij maar Sinterklaas met Zwarte Piet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:35

Het seizoen winter is noodzakelijk helaas. De kerstdag zelf heb ik op zich niet zo'n problemen mee, meestal gaan we dan met de hele familie bij mijn ouders gourmetten. Dat is wel leuk. Al dat commerciële gedoe eromheen hoeft van mij niet. :+ Samen een kerstboom opzetten en kaartjes maken met mijn vriendin is wel weer leuk.

Ik heb wel een enorme hekel aan alle kerstliedjes die overal gedraaid worden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:39

Dani schreef:
Maar je bekijkt het nu ook wel heel negatief. Jij beschrijft het nu of kerst een soort commercieel vreetfestijn is waar alles een teleurstelling wordt en mensen gedachteloos geld over de balk smijten. Maar voor mij is kerst toch echt wél gezellig zijn met familie, een luxe maaltijd op tafel zetten omdat ik graag kook en mensen graag lekker eten voorschotel, een mooie kerstboom, stiekem toch een cadeautje kopen ook al zouden we dat niet doen, een gelegenheid om je extra mooi aan te kleden, om lekker door het tuincentrum te zwerven en samen alle uitgestalde lelijke dingen te bekritiseren. Ik heb er nu al zin in :D

Omdat Kerst in mijn ogen ook daadwerkelijk is wat ik heb geschreven. Ik ga het niet mooier verwoorden dan het is. Als ik het allemaal zo positief zou vinden zou ik er geen hekel aan hebben..
Maar ik zie het als een commercieel vreetfestijn waarbij geld geen rol lijkt te spelen, iedereen verplicht aan tafel moet komen zitten in het goeie goed en maar moet doen alsof het eten die dag lekkerder was als de friet twee dagen eerder.

Ik heb geen zin om me met kerst mooier aan te kleden als normaal, ik wil niet raar aangekeken worden als ik gewoon in mijn spijkerbroek aan tafel ga zitten. Niet gespannen aan tafel te hoeven gaan zitten en wachten tot het escaleert, ik wil niet 3 maanden lang onder de glitters zitten, door de winkel struinen waar het f*cking druk is en alles op is wat je moet hebben. En geen slechte muziek luisteren om dat het nou eenmaal "traditie" is op last christmas te draaien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:44

Voor iedereen hier die met Kerst ouders en schoonouders vervloekt omdat je weer moet opzitten en pootje geven!!!!! Geniet ervan, voor je het weet zitten je kinderen bij jou voor het kerstdiner en wou je dat je ouders schoonouders er nog waren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:52

Ik heb geen hekel aan kerst zelf, ik krijg notabene dubbel betaald en een vrije dag ervoor terug, maar wel een hekel aan dat gerommel met familie. Mijn vriend heeft gescheiden ouders, dat was al zo toen wij bij elkaar kwamen. Het vast schema daar was, kerstavond bij oma, 1ste kerstdag bij mama, 2de kerstdag bij papa. Tja, en mijn ouders dan? Het eerste jaar maar zo gelaten, het jaar daarna was zijn moeder uit beeld, daar is geen contact meer mee. Maar 2de kerstdag komt mijn familie ook altijd blij elkaar, dus er was in augustus al heisa dat dat altijd papa's dag was geweest en blablabla! En nu jaren verder zijn we al zover dat we nergens meer naartoe gaan, ik ben dat gezeik meer dan bui!

Er was sowieso al hooglopende ruzie omdat ik had gezegd dat ik mijn kerstdagen liever spendeer op een slee in de sneeuw met een paard, of in het bos met vriendinnen en honden. Dat was asociaal en respectloos voor de traditie. Dus? Steek die fiets traditie ergens waar de zon niet schijnt, ik word er nu zelfs weer boos om!! :r

@bigone, nee ik zal mijn kinderen nooit verplichten om in 25delig pak aan te schuiven om minstens 6 gangen te verorberen! Wij gaan wel lekker in pyjama op de bank zitten en bestellen chinees. :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:55

Mag ik je een hand geven TS.
Wie komt er het ''anti-kerst feest'' vieren bij mij thuis? (is natuurlijk een grapje...)
Zetten we de DVD speler aan met een goeie film/serie, bestellen we een shoama schotel bij de turk met extra knoflook.
Of bakken we een dikke pizza in de oven, die we op standje makkelijk (dwz poten op tafel) op de bank opeten.
Geen irritante knipperende lampjes, geen vieze stink boom, en al helemaal geen ballen!
Rood en wit zijn de verboden kleuren. Zwart en lekker zitten is de dresscode.
En als de film klaar is gaan we gezellig op de wifi spelletjes doen en Bokken :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 15:59

jorika1986 schreef:
Wie komt er het ''anti-kerst feest'' vieren bij mij thuis? (is natuurlijk een grapje...)
Zetten we de DVD speler aan met een goeie film/serie, bestellen we een shoama schotel bij de turk met extra knoflook.
Of bakken we een dikke pizza in de oven, die we op standje makkelijk (dwz poten op tafel) op de bank opeten.
Geen irritante knipperende lampjes, geen vieze stink boom, en al helemaal geen ballen!
En als de film klaar is gaan we gezellig op de wifi spelletjes doen en Bokken :D

Rood of wit is alleen legaal als het in een glas zit :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:01

Eindelijk iemand die er net zo over denkt... Kerst kan wat bij betreft gestolen worden! net als Oud & Nieuw trouwens... het enige voordeel dat ik ervan zie is dat ik die weken vrij ben van mn werk

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:01

Dani schreef:

Juist dit! Ik kijk er ook naar uit, sorry voor de haters :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:02

jorika1986 schreef:

Maar al die bokkers zitten dan natuurlijk bij (schoon)mama en papa... -O-

On the sunny side: degene die je dan wél treft zijn dan ook per definitie lotgenoten :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:04

Heerlijk juist!

Gezellig samen in de keuken staan, kletsen over afgelopen jaar, warme chocolademelk na een leuke film en een lange wandeling maken in de sneeuw. Ik doe niet aan opzitten en pootjes geven, dure cadeaus of verplicht samenzijn. Wel aan gezelligheid, een liefdevol cadeautje, liefde en lekker eten.

Ik snap echt niet dat mensen hun humeur zo laten verpesten, omdat ze het nu eenmaal niet positief willen zien. Dan doe je niet mee, niemand verplicht je toch daartoe?

Oud & Nieuw vieren we btw elk jaar met vrienden. Iedereen brengt wat lekkers mee, we kletsen de hele avond, draaien lekker muziek, drinken en eten en vieren dat we er allemaal nog zijn. Het ultieme feestje van het jaar. Met oliebollen en mooie jurkjes, maar ook met spijkerbroeken en bier.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 05-11-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:04

Vind dat het ook niet gaat over het feest haten, maar eerder de commerce er rond. Het hoeft toch idd niet zo wit-rood te zijn?
Het mag toch gezelliger en minder bling bling?
En minder: koop zoveel je kan in zo'n kort mogelijke tijd en de inhoud doet er minder toe zolang het maar groots en veel is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:07

bigone schreef:
Voor iedereen hier die met Kerst ouders en schoonouders vervloekt omdat je weer moet opzitten en pootje geven!!!!! Geniet ervan, voor je het weet zitten je kinderen bij jou voor het kerstdiner en wou je dat je ouders schoonouders er nog waren.

Ik wil er van genieten als zij er ook van genieten. Dat is het nu net; t is snel gespannen omdat het perfect moet zijn en schoonmoeder is áltijd teleurgesteld en dat druipt er vanaf. Ik geniet van ongedwongen etentjes, ik zit vaak genoeg aan tafel bij ze en dat is mij meer waard dan die verplichte kerst-ren-vlieg-vreet dag. Ben kapot de dag erop :=
Heeft niets te maken kerst meer dat geren en gevlieg. Ik ga straks ook heerlijk relaxed bij mijn ouders eten <3 ik houd vreselijk van ze, maar ze moeten leren los te laten als het woord 'kerst' eraan komt :Y)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:09

ik zorg altijd dat ik moet werken met de kerst.
Dit jaar :-D kerstavond avonddienst met slaapdienst, 1ste kerstdag met vroege eruit, 2de kerstdag avonddienst met slaapdienst 3de kerstdag met een vroege eruit ( dag erna weer avonddienst met slaapdienst en met een vroege eruit)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:09

Oh laat het mijn huisgenoot maar niet horen die begint rond maart al te vertellen hoeveel zin ze heeft in kerst en rond september gaat ze alles al regelen :+

Ik zelf vind het wel gezellig! Paar dagen gezellig bij elkaar en lekker eten :)
Alleen mogen ze van mij die liedjes en films wel echt afschaffen, elk jaar weer dezelfde film die je inmiddels al 14x gezien hebt en de liedjes die elke dag plat gedraaid word, ver-schrik-ke-lijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:10

Een topic dat speciaal voor mij is aangemaakt.
Ik HAAAAAAAAAAAT kerst!

Doe mij maar Sint & de zwarte pietjes! En daarna gewoon weer een lekkere lente er achteraan! Wat nou winter? Wat nou verschrikkelijke lampjes en dingen....brrrr

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:12

nee hoor mijn man heeft er ook een hekel aan terwijl ik het juist een hele gezellige tijd vind!
Leuke versieringen, kaarsjes aan, boom staat, houtkachel aan, gezellig tijd voor elkaar, spelletjes doen enzovoorts!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:13

Ik heb een hekel aan kerst.
Vooral aan de verplichtingen met familie.
Daarom gaan we gaan elk jaar met kerst weg, lekker een week met ons eigen gezin.
Geen familie en schoonfamilie.

Geen versiering en andere rommel.
We zetten dus ook geen boom op want we zijn dan toch weg.
Heerlijk rustig.

Ik hoef ook geen uitgebreid diner,eet net zo lief een tostie.
Maar omdat we uit eten gaan tijdens die dagen is het meestal toch wat luxer.
Ze kijken je denk ik heel raar aan als je in het restaurant een tostie besteld met kerst. :+

Oud en nieuw zijn mijn man en ik samen.
Gewoon tv kijken en om 0:30 naar bed .
Ik haal wel altijd oliebollen .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:23

Tot enkele jaren geleden had ik ook een gruwelijke hekel aan kerst. Al dat verplichte gezellig doen, gezeur met familie, optutten waar ik helemaal niet van hou... Enige waar ik wel altijd al blij van word zijn nou juist de kerstliedjes. Ook ben ik dolgelukkig in de winter en in het donker. Maar al dat gedoe kon me altijd gestolen worden. Het commerciele aspect stoorde me ook elk jaar meer. Wij hebben nooit aan kado's gedaan en gaan dat ook niet doen. Elk jaar zag ik er weer meer tegenop.

Daar was ik zo zat van, dat ik heb besloten mezelf niet meer te martelen. Ik vier kerst nu zoals ik dat wil en wie het daar niet mee eens is, mag oprotten. Eerste jaar heb ik mn familie helemaal niet gezien, had toen ook een hele periode bewust geen contact met ze. Toen heb ik dus voor het eerst ervaren hoe leuk kerst kan zijn zonder al dat gedoe! Met vriendlief lekker gaan gourmetten voor de tv en een dagje genoten van de winterefteling. Vanaf dat jaar dus de knop omgezet. Inmiddels gaan we wel 1 dagje naar (schoon)ouders. Beide op dezelfde dag want dan kost het maar 1 dagje. Kost minder energie dan helemaal niet gaan, want dan heb je weer piepende en zeurende ouders de rest van het jaar. Dus die opoffering doen we maar. De andere kerstdag is voor ons tweetjes, om te doen wat wij dan willen.
Het ene jaar heb ik mn huis vol met versiering en een mooie boom, het andere jaar heb ik simpelweg geen zin in dat gedoe en doe ik het dus niet.
De grap is dus, dat ik me niet meer erger aan kerst of er tegenop zie. Het enige wat je daarvoor moet veranderen, is ophouden met je aan te passen aan wat 'hoort' of wat anderen willen. Vul het in zoals jij dat wil en kerst is ineens weer leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:24

De kerst dagen...... ik ben het wel een klein beetje eens met je TS.
We lijken ons inderdaad in een verplichte rol te drukken want ja dat is nu eenmaal de norm.
Maar eerlijk het kost mij inderdaad stress.
Mijn ouders zijn gescheiden en de ouders van mijn man ook, ik wil niemand voor het hoofd stoten dus we zijn al ver van te voren aan het regelen bij wie we dan 1e en 2e kerst zitten.
Onze ouders zijn toch wel wat van het gezellig samen zitten wat ook wel gezellig is als er dan geen problemen zijn.
Ondanks de familie stress die het soms oplevert vind ik het wel erg leuk.
Ik mag ook graag naar de kerk gaan alwaar men een groot diner opzet voor mensen die van de voedselbank afhankelijk zijn.
Dat vind ik dan fantastisch en dat is waar voor mij kerst omdraait.

De hele commercie er om heen vind ik niets aan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:24

Sababber schreef:
Omdat Kerst in mijn ogen ook daadwerkelijk is wat ik heb geschreven. Ik ga het niet mooier verwoorden dan het is. Als ik het allemaal zo positief zou vinden zou ik er geen hekel aan hebben..
Maar ik zie het als een commercieel vreetfestijn waarbij geld geen rol lijkt te spelen, iedereen verplicht aan tafel moet komen zitten in het goeie goed en maar moet doen alsof het eten die dag lekkerder was als de friet twee dagen eerder.

Ik heb geen zin om me met kerst mooier aan te kleden als normaal, ik wil niet raar aangekeken worden als ik gewoon in mijn spijkerbroek aan tafel ga zitten. Niet gespannen aan tafel te hoeven gaan zitten en wachten tot het escaleert, ik wil niet 3 maanden lang onder de glitters zitten, door de winkel struinen waar het f*cking druk is en alles op is wat je moet hebben. En geen slechte muziek luisteren om dat het nou eenmaal "traditie" is op last christmas te draaien..

Jij hoeft kerst ook niet leuk te vinden. Natuurlijk niet. Maar zeggen dat kerst iets is, dat is weer wat anders. Want niet iedereen ervaart het zo. Bij ons is het niet verplicht gezellig, het is oprecht gezellig. Er zijn nooit tranen of ruzies geweest, en de kerstboom is ook altijd mooi gebleven. En mijn eten is ook een stuk lekkerder dan snackbarvoer. :+ Kerst is niet bij iedereen een feest vol opgelegde verplichtingen, sperzieboontjes met spek, obligate cadeaus onder een lelijke boom en gespannen gedoe.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:25

lieveli schreef:
Voor mij is kerst gewoon een reden om een mooi nieuw jurkje te kopen en ongelimiteerd te drinken met vrienden en familie. Oh, en ik krijg cadeautjes :D :D :D

Verder heb ik er niks mee en die kerstdecoratie komt nu al mijn strot uit. Welke simpele ziel zet nu al kerstbomen in de winkel???

_/-\o_ jurkjes, hakjes, drankjes en vooral, eten <3 !