Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sababber schreef:Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd..![]()
(zo zie ik het)
Samen een kerstboom opzetten en kaartjes maken met mijn vriendin is wel weer leuk.Dani schreef:Maar je bekijkt het nu ook wel heel negatief. Jij beschrijft het nu of kerst een soort commercieel vreetfestijn is waar alles een teleurstelling wordt en mensen gedachteloos geld over de balk smijten. Maar voor mij is kerst toch echt wél gezellig zijn met familie, een luxe maaltijd op tafel zetten omdat ik graag kook en mensen graag lekker eten voorschotel, een mooie kerstboom, stiekem toch een cadeautje kopen ook al zouden we dat niet doen, een gelegenheid om je extra mooi aan te kleden, om lekker door het tuincentrum te zwerven en samen alle uitgestalde lelijke dingen te bekritiseren. Ik heb er nu al zin in

jorika1986 schreef:Mag ik je een hand geven TS.
Wie komt er het ''anti-kerst feest'' vieren bij mij thuis? (is natuurlijk een grapje...)
Zetten we de DVD speler aan met een goeie film/serie, bestellen we een shoama schotel bij de turk met extra knoflook.
Of bakken we een dikke pizza in de oven, die we op standje makkelijk (dwz poten op tafel) op de bank opeten.
Geen irritante knipperende lampjes, geen vieze stink boom, en al helemaal geen ballen!
Rood en wit zijn de verboden kleuren. Zwart en lekker zitten is de dresscode.
En als de film klaar is gaan we gezellig op de wifi spelletjes doen en Bokken
Dani schreef:Maar je bekijkt het nu ook wel heel negatief. Jij beschrijft het nu of kerst een soort commercieel vreetfestijn is waar alles een teleurstelling wordt en mensen gedachteloos geld over de balk smijten. Maar voor mij is kerst toch echt wél gezellig zijn met familie, een luxe maaltijd op tafel zetten omdat ik graag kook en mensen graag lekker eten voorschotel, een mooie kerstboom, stiekem toch een cadeautje kopen ook al zouden we dat niet doen, een gelegenheid om je extra mooi aan te kleden, om lekker door het tuincentrum te zwerven en samen alle uitgestalde lelijke dingen te bekritiseren. Ik heb er nu al zin in
jorika1986 schreef:Mag ik je een hand geven TS.
Wie komt er het ''anti-kerst feest'' vieren bij mij thuis? (is natuurlijk een grapje...)
Zetten we de DVD speler aan met een goeie film/serie, bestellen we een shoama schotel bij de turk met extra knoflook.
Of bakken we een dikke pizza in de oven, die we op standje makkelijk (dwz poten op tafel) op de bank opeten.
Geen irritante knipperende lampjes, geen vieze stink boom, en al helemaal geen ballen!
Rood en wit zijn de verboden kleuren. Zwart en lekker zitten is de dresscode.
En als de film klaar is gaan we gezellig op de wifi spelletjes doen en Bokken
bigone schreef:Voor iedereen hier die met Kerst ouders en schoonouders vervloekt omdat je weer moet opzitten en pootje geven!!!!! Geniet ervan, voor je het weet zitten je kinderen bij jou voor het kerstdiner en wou je dat je ouders schoonouders er nog waren.

ik houd vreselijk van ze, maar ze moeten leren los te laten als het woord 'kerst' eraan komt

Sababber schreef:Omdat Kerst in mijn ogen ook daadwerkelijk is wat ik heb geschreven. Ik ga het niet mooier verwoorden dan het is. Als ik het allemaal zo positief zou vinden zou ik er geen hekel aan hebben..
Maar ik zie het als een commercieel vreetfestijn waarbij geld geen rol lijkt te spelen, iedereen verplicht aan tafel moet komen zitten in het goeie goed en maar moet doen alsof het eten die dag lekkerder was als de friet twee dagen eerder.
Ik heb geen zin om me met kerst mooier aan te kleden als normaal, ik wil niet raar aangekeken worden als ik gewoon in mijn spijkerbroek aan tafel ga zitten. Niet gespannen aan tafel te hoeven gaan zitten en wachten tot het escaleert, ik wil niet 3 maanden lang onder de glitters zitten, door de winkel struinen waar het f*cking druk is en alles op is wat je moet hebben. En geen slechte muziek luisteren om dat het nou eenmaal "traditie" is op last christmas te draaien..
Kerst is niet bij iedereen een feest vol opgelegde verplichtingen, sperzieboontjes met spek, obligate cadeaus onder een lelijke boom en gespannen gedoe. lieveli schreef:Voor mij is kerst gewoon een reden om een mooi nieuw jurkje te kopen en ongelimiteerd te drinken met vrienden en familie. Oh, en ik krijg cadeautjes![]()
![]()
Verder heb ik er niks mee en die kerstdecoratie komt nu al mijn strot uit. Welke simpele ziel zet nu al kerstbomen in de winkel???
jurkjes, hakjes, drankjes en vooral, eten
!